Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich pasjonatów :lol:

moja siódemeczka była tuningowana w niemczech, z 211KM wykręcili 272.

Mam problemy z nierówną pracą na wolnych obrotach, moze jest jakis "magik", który w tym mocno siedzi. Podejrzewam , że to wina przepływki ale jak to sie ma do tuningu. Zastanawiałem się również jak dobrać świece, tzn do typu silnika czy do mocy???

Potrzebny magik, gotowy jestem go dopuścic :mrgreen: do mojej siódemeczki.

Pozdrawiam

Opublikowano

opisz moze szerzej modyfikacje , jestem ciekaw co tam zrobili- Alpina po dosyc istotnych modyfikacjach wycisneła 254 konie a AC Schnitzer w AC S5 3.7 262 ...

 

nierówna praca - masz na myśli falujące obroty czy wibracje całego silnika? Bo to dosyc istotna roznica ...A przyczyn moze byc mnóstwo - swiece , przewody, sondy lambda, nieszczelnosci układu dolotowego nawet w skrajnych przypadkach filtr czy pompa paliwa

Opublikowano

no cóż więc zaczniemy od początku :lol: :

1. w briefie jest wpisane 200 kW a z tego wynika, że zostało również wpisane w dowód rejestracyjny.

2. Przez gościa w serwisie wszedłem w jej historię, z której wynika, że została stuningowana przez pierwszego właściciela ??? oczywiście niemca

:P

3. Po zakupie musiałem dokonać kilku poprawek tj naprawa głowicy (dwa zawory wypalone) oraz mój mechanior chciał wymienić pierścionki. Po rozebraniu okazało się, że cylindry są rozszlifowane (chyba o 1,5 mm), więc zostało tylko wstawienie podróbek z łodzi. Po konsultacji z gościem od tuningu i pomiarze ich zużycia (40%) podjeliśmy decyzję o ponownym ich zamontowniu. aby powiedziec dokładniej , muszę znaleźć swoje notatki z naprawy.

4. dokonano również zewnętrzego tuningu, czyli plastiki, zaiweszenie i opony . Aby móc jeździć po polskich drogach wymieniłem sprężyny i koła :(

5. Co ty dużo mówić, ta siódemeczka ma duszę http://www.bmwgeba.friko.pl/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli pod pojęciem nierównej pracy rozumiesz falowanie obrotów, to zerknij na przepływkę i lewe powietrze.

Jeżeli pod pojęciem nierównej pracy rozumiesz drżenie silnika, to zerknij w kierunku rozrządu (zawory, ich ustawienie, wałek rozrządu) - tym bardziej, że jak twierdzisz silnik był grzebany.

Kai
Opublikowano
Ja mam to samo. Robiłem całą górę w silniku, bo mu się juz należało, po złożeniu kuleje na pierwszy cylinder. Przełożyliśmy wtryski i dalej kuleje na pierwszy. Rozrząd jest oki, ciśnienie również, Już tydzień walczymy i to samo. Wojtek, asprawdzałeś czy chodzi ci na wszystkie cylindry?? u mnie dopiero powyżej 2000 zaskuje pierwszy. Może walczymy z tym samym?? Ma ktoś jakiś pomysł??
Opublikowano
Jeżeli pod pojęciem nierównej pracy rozumiesz falowanie obrotów, to zerknij na przepływkę i lewe powietrze.

 

w M60 na przykład, jak dostanie lewe powietrze , powiedzmy z powodu pekniecia pod opaską rury dolotu , za przepływką , to obroty spadną na 400 ale dalej nie faluje, wiec nie generalizowałbym.

Opublikowano
Kai, sugerujesz że to lewe powietrze?? Uszczelka pod kolektorem jest nowa, nie wiem jak sprawdzić przepływomierz. Fakt że jeżdże na gazie i pare strzałów było u mnie. Ale kolega marcin chyba nie ma gazu i jest to samo. Macie jakiś sposób żeby sprawdzić sterowanie, bo wtryski są dobre. A druga sprawa że u mnie na gazie też na wolnych kuleja na pierwszym.
Opublikowano
Kai, sugerujesz że to lewe powietrze?? Uszczelka pod kolektorem jest nowa, nie wiem jak sprawdzić przepływomierz. Fakt że jeżdże na gazie i pare strzałów było u mnie. Ale kolega marcin chyba nie ma gazu i jest to samo. Macie jakiś sposób żeby sprawdzić sterowanie, bo wtryski są dobre. A druga sprawa że u mnie na gazie też na wolnych kuleja na pierwszym.

 

 

 

Prawdopodobnie podwieszaja sie popychacze hydrauliczne na pierwszym cylindrze. Reguluja sie cisnieniem oleju. Niedomnkniete to przerywanie przepalania mieszanki, co ktorys suw sprezania zapala bo powietrze wzbogacone jest niespalonym paliwem. Zrob sobie maly test przy pracujacym silniku otworz wlew oleju, przy szczelnej glowicy nie wyleci zaden dymek, a silnik nie powinien zmienic obrotow. A jezeli np zamieniales popychacze z innych cylindrow i jest to samo, to sa nieszczelne gniazda zaworowe i zawory podgiete albo wypalone. Taki defekt rozrzadu objawia sie kichaniem w dolot lub wydech podczas wkrecania silnika z wolnych na srednie obroty, tuz po dodaniu gazu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Temat: Lewe powietrze... Jeżeli odepniesz którąkolwiek z rurek podciśnienia, to obroty spadną i potem się wyrównają - silnik pracuje równo. Dolot nie jest szczelny idealnie i nie może być (wspomaganie hamulców, zasysanie powietrza do czujników temperatury, odma i inne). Problemem są nieszczelności jakby je tu nazwać - nieliniowe, typu pęknięty wąż między kolektorem a przepływką lub nieszczelny cybant. W takich ilość wlatującego powietrza nie zależy tylko od podciśnienia, ale i od drgania silnika, ułożenia danej rury i innych. Te są fatalne.

 

Oprócz tego są setki innych powodów. Jak koledzy pisali: popychacze, zawory - ogólnie rozrząd, o którym też wspominałem, przebicia (cewki, świece, przewody), wtryskiwacze, regulator ciśnienia paliwa i inne.

Kai

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.