Skocz do zawartości

diesel - benzyna


stawior

Rekomendowane odpowiedzi

witam

noszę się zamiarem odmłodzenia bawarki do tej pory byłem przeszczęśliwym posiadaczem 318i 1998 i obecnie 320d 2001r obie bez zarzutu!!!!!!! pełen szacun super auta!!!! dalej chcę zostać przy serii 3 tylko z jakim silnikiem diesel czy benzyna?? obawa moja to filtra cząsteczek stałych i sprzęgło!!!!!!zaraza nowych diesli!!!!!!!!

proszę o opinie na temat usterkowości filtra cząsteczek stałych i sprzęgła w dieselku.... czy jest to tak samo częste zjawisko jak w innych markach mam tu na myśli wysoką wadliwość tych elementów............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o sprzęgło to zależy tylko i wyłącznie od właściciela, znam samochody co mają 160 tys.km i sprzęgło z dwumasem do wymiany a i takie co mają ponad 200k i jest jak najbardziej OK. Wszystko jest do zweryfikowania przy oględzinach auta. A jeśli chodzi o dpf to nie musisz kupować z filtrem, są równierz wersje i bez filtra

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. na sprzęgło nie ma zasady, w poprzednim aucie E39 520d wymieniłem po 150 kkm, teraz w E91 320d mam 186 kkm i ma się dobrze.

2. jesli chodzi o DPF to 1000-1200 PLN i można się pozbyc tego problemu

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z tego co wiadomo DPF-y w BMW mają sie całkiem dobrze ze względu na dość dynamiczne poruszanie się autami tej marki :D Niestety ze sprzęgłem i dwumasą jest różnie, tak jak koledzy wyżej pisali.

 

Zastanów się czy nie lepiej będzie kupić benzynę, oczywiście o ile nie robisz kosmicznych przebiegów :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzegło, dwumasa, turbo - to tylko część wydatków na diesla. Dochodzi temat klapek, koła pasowego i paru innych drobnych elementów, które sumarycznie mogą być kosztowne. Używany diesel to drogi diesel i musisz o tym pamiętać.

 

W drugą stronę jest mniej usterkowo (chociaż często bardziej olejo-żernie). Tylko tutaj jest inny problem: 320i nie jedzie, 323i/325i/328i już trochę lepiej, ale też nie ma szału i trochę spalą. Jedyne rozsądne (moim zdaniem) 330i będzie połykać sporo paliwa.

 

Wybór jest prosty: tanie jeżdżenie / auto do pracy - mały diesel (318d/320d). Jeżdżenie dla radości z jazdy: benzyna lub diesel 3.0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale już przesadzacie z ta awaryjnościa sprzęgła / dwumasu / turbiny. Bez przesady, nigdzie nie jest napisane, że to trzeba wymieniac przy takim czy innym przebiegu, straszycie, że odrazu sie coś sypnie, owszem moze, ale nie wszystko naraz i nie ma na to zasady. Jak ktoś dbał o turbo to bedzie chodziło i chodziło, jak ktos umie normalnie jeździć autem to sprzegło też będzie chodziło, jak pisałem wczesniej stan tych podzespołów jest do zweryfikowania. najlepiej jedz do aso na przegląd przed zakupem. Koszt 550zł a będziesz wiedział wszystko o aucie i co trzeba wymienić, co może byc podstawą do negocjacji ceny lub "niewpakowania się w gowno ".

 

Pozdrawiam

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale już przesadzacie z ta awaryjnościa sprzęgła / dwumasu / turbiny. Bez przesady, nigdzie nie jest napisane, że to trzeba wymieniac przy takim czy innym przebiegu, straszycie, że odrazu sie coś sypnie, owszem moze, ale nie wszystko naraz i nie ma na to zasady. Jak ktoś dbał o turbo to bedzie chodziło i chodziło, jak ktos umie normalnie jeździć autem to sprzegło też będzie chodziło, jak pisałem wczesniej stan tych podzespołów jest do zweryfikowania. najlepiej jedz do aso na przegląd przed zakupem. Koszt 550zł a będziesz wiedział wszystko o aucie i co trzeba wymienić, co może byc podstawą do negocjacji ceny lub "niewpakowania się w [bAD] ".

 

Pozdrawiam

 

Masz ogólnie racje, tylko porownując diesel i benzyne musisz przyznać, że w benzynie bez turbo takich problemów nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak z dwumasa w BMW bo mam niedawno, mialem jednak Mondka z przebiegiem 120k mil i zadnych problemow z nia nie bylo.To chyba zalezy od stylu jazdy i niczego wiecej - wiadomo z uzywanymi samochodami nigdy nie wiadomo co nas czeka.DPF??? czy na prawde sa z nim takie problemy, czy to tylko panika, uprzedzenia i nic wiecej?Jak kupisz samochod z 300k km przebiegu to pewnie problem kiedys sie pojawi, ale nie koniecznie ;)

Genaralnie z uzywanymi dieslami trzeba uwazac, wtryski, pompa paliwa (wcale nei musi byc duzy przebieg) itp itd - to kosztuje i cala oszczednosc za paliwo pojdzie sie j...... jakcos sie zepsuje.

Jak malo jezdzisz kupuj Pb - mniej problemow ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wcześniej miałem dwie benzyny: 3.0 v6 i 2.8 R6 - w jednym i drugim toczyłem walkę z falującymi obrotami. W 3.0 skapitulowałem a w 2.8 wygrałem. Trwało to miesiącami, wymiany części, podmiany, niekończące się jazdy na komputer, diagnozy itd. Nie wspomnę o spalaniu w 2.8 12-13l/100km i w 3.0 13-14l/100km :(

Teraz mam 3.0 ON od roku i zapomniałem o silniku....no i fajne spalanie :)

Nie ma reguły, nieważne czy diesel czy benzyna, co ma się zepsuć, się zepsuje. Należy pamiętać, że nowoczesne benzyny to wtrysk bezpośredni, turbiny, kompresory, kupa czujników, koła dwumasowe również. W swojej dawnej pracy przerobiłem ok 300 aut w ciągu 5 lat i benzyny psuły się podobnie jak diesele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego trzeba dobrze przemyśleć czego potrzeba, z czym przyjdzie się zmagać i czy potrafimy to zaakceptować :wink:

 

Tj. koledzy wyżej nic nie jest regułą (no może te klapki - zalecają wymianę co 150 000 dla bezpieczeństwa). Wujek ma 525d E60, 225k km i jest ok, choć powoli sprzęgło zaczyna podejrzanie chodzić więc dwumasa może się kończyć.....DPF w dobrym stanie, 150k km do wymiany wskazuje (niezmiennie) komputer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są to klapki w układzie dolotowym silnika które sterują przepływem powietrza w tym elemencie, są one bodaj plastikowe (jak się mylę niech ktoś poprawi), które z czasem się urywają, wpadają do silnika, robią z niego rzeźnię.........Nie wiem czy to wada fabryczna, materiałowa?

 

 

EDIT: Tu znalazłem garść info:

http://forum.roverki.eu/printview.php?t=33755&start=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy te nowe 320d 163km i 177km dalej maja problem z klapkami ?? ( Bmw niepoprawilo by tego w nowszych sinikach ?)

 

W wątku serii 5 czytałem o wpadających w 3.0d, w 2.0d - nie wiem szczerze mówiąc. Nie słyszałem a znam auta z przebiegami 300+k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli ktoś nie robi naprawdę dużych przebiegów to paliwo stanowi zdecydowaną mniejszość w całości kosztów użytkowania samochodu.

 

Ja swoją beemkę kupiłem w grudniu.

Do tej pory wydałem na paliwo 4,2 tys. i 11,5 tys na inne rzeczy (ubezpieczenie, felgi, opony, chip, myjnie, podatek od zakupu, bagaznik na rowery, drobny serwis itp.) zakładając że jeszcze samochód stracił kilka tysięcy na wartości wychodzi że samo paliwo to pikuś.

Spalanie od początku mam 7,7 litra ropy, jakbym miał benzynę spaliłaby pewnie połowę więcej czyli wydałbym nie 4,2 a 6,5 tys zł co przy pozostałych kosztach i tak jest znikome.

 

jedyna przewaga diesla nad dwu litrową benzyną to osiągi nic poza tym, no a r6 wiadomo ile kosztuje ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, że 3,0 lepszy, więcej mocy a spalanie niemalże takie samo. Klapki dotyczą wersji z silnikiem 6 - cylindrowym

 

pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak kolega wyżej, szczególnie jeżeli przebiegi roczne są mniejsze niż 15 000km tak jak w moim przypadku, a osiągi nie są najważniejsze, Diesel ma mniejszy sens. Warto też wziąźć pod uwagę podaż i popyt na rynku wtórnym na daną wersję :wink:

 

EDIT: Z tego co czytałem i słyszałem to klapki jak najbardziej dotyczą wersji 2.0...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam Wszystkich tak na dzien dobry :)

 

podlącze sie zeby nowego tematu nie zakladac. Panowie (i Panie tez ;-) ) powiem krotko najaralem sie na E90 Touring jak szczerbaty na suchary ale potrzebuje Waszek rady. Obecnie jeżdze Toyotą Avensis T25 sedan 2.0 D4 VVT-i (147 KM benzyna). Generalnie jestem zadowolony ale mam ochotę na BMW i chyba konkretnie na model E90 kombi. Z zona jestesmy niewielkiego wzrostu + córka wiec kombi z E90 chyba bedzie odpowiadalo gabarytom Avensisa. Poza tym musi byc kombi bo sedan to niewdzieczna buda do naglosnienia auta a na punkcie CarAudio mam hopla.

Teraz tak jezdze glownie po miescie ok 70% trasa ok 30% ok. (1 wypad do Ostrowca Sw. w miesiącu do Tesciow) a tak to tylko do pracy na zakupy w W-wie (wiec prawie ciagle korki), dystans rocznie to od 15k do 20k km rocznie (nie wiecej), wiem E90 w kombi jez na pewno cieższe od mojego Avensisa wiec chyba silnik 320i odpada ze wzgledu ze moc podobna. Z uwagi ze korki to chyba najchetniej zdecydowalbym sie automat i 325 a najlepiej 330i . Co o tym myslicie i dlaczego wogle benzyn praktycznie nie ma a juz w kombi to wogle dramat. Planuje zakup rocznika 2006-2008 i budzet ok 65 PLN (+-) a z uwagi ze nowy model wchodzi od nowego roku wiec na wiosne/lato jak przypuszczam przeprowadzic akcje to moze e90 jeszcze troche stanieje.

Co mysliscie o autach ze Szwajcarii? SLyszałem ze tam glownie preferują benzyny z duzymi silnikami a jezdza jak emeryci....... odwrotnie jest jesli chodzi o Niemcow, tam tylko diesle (a diesla nie chce) no i napedu 4x4 tez nie....

 

Pozdr.,

disaster3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mowiać trójka jest ciasna, więc może się okazać, że będziesz miał mniej miejsca niż w toyocie.

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Najlepiej podejdz do jakiegoś komisu gdzie stoi E90, E91 i sprawdz czy odpowiada ci przestrzeń w środku bo miejsca jest raczej mniej niż w avensis.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mowiać trójka jest ciasna, więc może się okazać, że będziesz miał mniej miejsca niż w toyocie.

 

tu sie nie zgodze. zazwyczaj mam fotel niemało odsunięty do tyłu i jak kiedyś usiadłem na tylna kanapę to mialem w zupełnosci wystarczajaco miejsca. E91 ma zdecydowanie więcej miejsca np na tylnej kanapie niż A4 B7. Niestety minusem jest bagażnik, nie jest on mały dla normalnego użytkowania ale jesli ktoś chce przewieżć duży gabaryt to ukształtowanie tylnej klapy jest takie, że nie wszystko się miesci.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie chyba nic innego mi nie pozostalo tylko sprawdzic organoleptycznie :D Badz co badz jak juz wspomnialem jestesmy raczej z drobniejszych osob do 170cm wiec w obecnym Avensisie to jak dla nas to prawie biegac tam w srodku mozna i sie wlasnie zastanawialem czy taka E90 w kombi nie bedzie dopasowana a ze wzgledu ze e90 byloby kombi to moze by mi zrekompensowalo kufer z Avena (520L) przez lepszy dostep w związku ze kombi. Na codzien to bagaznik jest pusty i wozi tylko sprzet CA + malutką skrzynke closed z subem 10" - 20L brutto.

 

Tak BTW kolega niedawno kupil A6 - 2004r sedan. i powiem szczerze o ile na zewn. wydaje sie spory to jak wsiadlem do srodka to stwierdzilem ze nie wiele wiecej jest tutaj miejsca jak Avensisie, wiec teoretycznie blizej mi do E60 tylko za "cienki w uszach" jestem chyba na E60.

 

No co tu duzo mowic musze sprawdzic ale wracajac do silników, czego szukac? Sprawdzałem teraz na stronie BMW i E90 Touring 320i (fakt ze teraz jest wersja 170 KM vs 150KM a to "delikatna" roznica) i taki samochod wazy ok 1,5 tony , czyli jest o jakies 100kg cieższy od obecnego Avensisa ktorego posiadam. Czyli dynamika raczej mi sie nie zwiekszy za spalanie moze sie podniesc w stosunku do Toyoty bo bedę musial go bardziej krecic zeby pojechac w miare dynamicznie. Z takiej analizy wynika ze najlepiej szukac 325i tylko ich nie ma :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.