Skocz do zawartości

[E46] 318 143KM, olej castrol co 15 czy 30?


adrianCB

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Witam

Mam takie pytanko, zalałem swoje e46 318 2002r (przebieg obecny 185tys) olejem CASTROL EDGE 0W30 LL-1 (zgodnie z zaleceniami producenta).

Moje pytanie brzmi czy mogę go wymienić po 30tyś km ( w końcu to LongLife) czy muszę po 15tys??

Dodam, że miesięcznie robię około 2-3tyś, więc i tak jedna wymiana minimum na rok wychodzi i mam instalację LPG.

Z góry dziękuje za podpowiedzi.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz BMW czy Renault ze chcesz 30kkm na oleju jeżdzić.Ja osobiscie radze przy tym oleju max.20kkm.Nie wiem jak w 3er ale w 5er są kontrolki olejowe i przy normalnym eksploatowaniu styka ich na 20kkm przy LL01.POzdr i przeginaj z wymianami.POzdr :cool2:

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mój komentarz będzie idealnie trafiony w temat, bo właśnie dziś zakodowałem moduł licznika w 318ti 2002 mojej siostry, żeby interwał serwisowy miała co 15tkm, a nie domyślny co 25tkm. Dobry olej to podstawa, ale nie zapomnij też o wymianie separatora oleju, to bardzo czuły punkt tego silnika i ta czynność powinna stanowić standardową procedurę zaraz po kupnie auta wraz z wymianą filtrów, płynów i oleju :idea:

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzięki mattiss za info, możesz bliżej przybliżyć temat wymiany separatora oleju??!! Gdzie go szukać, jak ocenić stan, jak wymienić. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mój komentarz będzie idealnie trafiony w temat, bo właśnie dziś zakodowałem moduł licznika w 318ti 2002 mojej siostry, żeby interwał serwisowy miała co 15tkm, a nie domyślny co 25tkm. Dobry olej to podstawa, ale nie zapomnij też o wymianie separatora oleju, to bardzo czuły punkt tego silnika i ta czynność powinna stanowić standardową procedurę zaraz po kupnie auta wraz z wymianą filtrów, płynów i oleju :idea:

 

Pozdrawiam

Pytanie: czy trzeba wymieniać separator wraz z przewodami, których koszt przewyższa wartość samego separatora? Podobno są podatne na uszkodzenia podczas demontażu separatora.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mój komentarz będzie idealnie trafiony w temat, bo właśnie dziś zakodowałem moduł licznika w 318ti 2002 mojej siostry, żeby interwał serwisowy miała co 15tkm, a nie domyślny co 25tkm. Dobry olej to podstawa, ale nie zapomnij też o wymianie separatora oleju, to bardzo czuły punkt tego silnika i ta czynność powinna stanowić standardową procedurę zaraz po kupnie auta wraz z wymianą filtrów, płynów i oleju :idea:

 

Pozdrawiam

 

u mnie pokazuje po skasowaniu 22 tys można zmienić na 15tys inpą?? filterek odmy wymiana co 30tys km??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

@adrianCB Możesz założyć po prostu, że jest do wymiany. Jest on umieszczony pod kolektorem dolotowym.

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/h/u/127.png

Nr 1 na obrazku powyżej to separator.

 

@Krzycho Czy wymieniać też węże, które mocno podrażają koszt całej procedury? Jeśli nigdy nie były wymieniane, to zapewne tak. Olej, osadzający się w tych wężach osłabia gumę przez lata i po 10 latach węże te są miękkie jak ciasto i można je uszkodzić nawet ściskając. Oczywiście nie jest to regułą i ja polecam sprawdzić drożność i stan węży przed wymianą separatora. Po co kupować coś, co jest dobre?

 

@Balugass Zmiana interwału serwisowego wyświetlanego przez licznik wymaga przekodowania NCS'em sterownika KMB/AKMB (w zależności od modelu)

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

@adrianCB Możesz założyć po prostu, że jest do wymiany. Jest on umieszczony pod kolektorem dolotowym.

To znaczy, że trzeba ściągać kolektor czy da się wymienić bez zdejmowania?

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Trzeba ściągnąć kolektor. Ponoć w niektórych silnikach z serii N można to zrobić od dołu z kanału lub podnośnika bez ściągania kolektora, ale nigdy nie patrzyłem z tamtej strony, więc głowy nie dam.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Spoko, skoro to tyle roboty, a że wszystko jest ok (odpukać jak na razie) daje sobie spokój z tym separatorem. Uważam, że nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu, więc skoro wszystko działa po co ruszać..... A sam już się wiele razy przekonałem, że nie ma co być nadgorliwym bo tylko niepotrzebnej roboty można sobie narobić. Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi... A olej będę zmieniał co 15tys.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod temat: przy jakim przebiegu powinno się ten separator zmienić, przy założeniu, że użytkuje się zalecanych olejów? 100, 120, 150 tys. km?

ASO BMW w Białymstoku zaleca wymianę separatora przy każdej wymianie oleju...

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod temat: przy jakim przebiegu powinno się ten separator zmienić, przy założeniu, że użytkuje się zalecanych olejów? 100, 120, 150 tys. km?

ASO BMW w Białymstoku zaleca wymianę separatora przy każdej wymianie oleju...

Taka historia... Ok, dzięki! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.