Skocz do zawartości

[E46] 318 143KM, olej castrol co 15 czy 30?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam

Mam takie pytanko, zalałem swoje e46 318 2002r (przebieg obecny 185tys) olejem CASTROL EDGE 0W30 LL-1 (zgodnie z zaleceniami producenta).

Moje pytanie brzmi czy mogę go wymienić po 30tyś km ( w końcu to LongLife) czy muszę po 15tys??

Dodam, że miesięcznie robię około 2-3tyś, więc i tak jedna wymiana minimum na rok wychodzi i mam instalację LPG.

Z góry dziękuje za podpowiedzi.

Pozdrawiam

Opublikowano
Masz BMW czy Renault ze chcesz 30kkm na oleju jeżdzić.Ja osobiscie radze przy tym oleju max.20kkm.Nie wiem jak w 3er ale w 5er są kontrolki olejowe i przy normalnym eksploatowaniu styka ich na 20kkm przy LL01.POzdr i przeginaj z wymianami.POzdr :cool2:
Opublikowano

Witam

 

Mój komentarz będzie idealnie trafiony w temat, bo właśnie dziś zakodowałem moduł licznika w 318ti 2002 mojej siostry, żeby interwał serwisowy miała co 15tkm, a nie domyślny co 25tkm. Dobry olej to podstawa, ale nie zapomnij też o wymianie separatora oleju, to bardzo czuły punkt tego silnika i ta czynność powinna stanowić standardową procedurę zaraz po kupnie auta wraz z wymianą filtrów, płynów i oleju :idea:

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki mattiss za info, możesz bliżej przybliżyć temat wymiany separatora oleju??!! Gdzie go szukać, jak ocenić stan, jak wymienić. Pozdrawiam
Opublikowano
Witam

 

Mój komentarz będzie idealnie trafiony w temat, bo właśnie dziś zakodowałem moduł licznika w 318ti 2002 mojej siostry, żeby interwał serwisowy miała co 15tkm, a nie domyślny co 25tkm. Dobry olej to podstawa, ale nie zapomnij też o wymianie separatora oleju, to bardzo czuły punkt tego silnika i ta czynność powinna stanowić standardową procedurę zaraz po kupnie auta wraz z wymianą filtrów, płynów i oleju :idea:

 

Pozdrawiam

Pytanie: czy trzeba wymieniać separator wraz z przewodami, których koszt przewyższa wartość samego separatora? Podobno są podatne na uszkodzenia podczas demontażu separatora.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Opublikowano
Witam

 

Mój komentarz będzie idealnie trafiony w temat, bo właśnie dziś zakodowałem moduł licznika w 318ti 2002 mojej siostry, żeby interwał serwisowy miała co 15tkm, a nie domyślny co 25tkm. Dobry olej to podstawa, ale nie zapomnij też o wymianie separatora oleju, to bardzo czuły punkt tego silnika i ta czynność powinna stanowić standardową procedurę zaraz po kupnie auta wraz z wymianą filtrów, płynów i oleju :idea:

 

Pozdrawiam

 

u mnie pokazuje po skasowaniu 22 tys można zmienić na 15tys inpą?? filterek odmy wymiana co 30tys km??

Opublikowano

Witam

 

@adrianCB Możesz założyć po prostu, że jest do wymiany. Jest on umieszczony pod kolektorem dolotowym.

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/h/u/127.png

Nr 1 na obrazku powyżej to separator.

 

@Krzycho Czy wymieniać też węże, które mocno podrażają koszt całej procedury? Jeśli nigdy nie były wymieniane, to zapewne tak. Olej, osadzający się w tych wężach osłabia gumę przez lata i po 10 latach węże te są miękkie jak ciasto i można je uszkodzić nawet ściskając. Oczywiście nie jest to regułą i ja polecam sprawdzić drożność i stan węży przed wymianą separatora. Po co kupować coś, co jest dobre?

 

@Balugass Zmiana interwału serwisowego wyświetlanego przez licznik wymaga przekodowania NCS'em sterownika KMB/AKMB (w zależności od modelu)

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jak sprawdzę stan samego separatora? Ja "dmuchnę" w odmę i nie będzie zatoru to znaczy, że jest ok?
Opublikowano

Witam

 

Trzeba ściągnąć kolektor. Ponoć w niektórych silnikach z serii N można to zrobić od dołu z kanału lub podnośnika bez ściągania kolektora, ale nigdy nie patrzyłem z tamtej strony, więc głowy nie dam.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spoko, skoro to tyle roboty, a że wszystko jest ok (odpukać jak na razie) daje sobie spokój z tym separatorem. Uważam, że nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu, więc skoro wszystko działa po co ruszać..... A sam już się wiele razy przekonałem, że nie ma co być nadgorliwym bo tylko niepotrzebnej roboty można sobie narobić. Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi... A olej będę zmieniał co 15tys.
Opublikowano
Podłączę się pod temat: przy jakim przebiegu powinno się ten separator zmienić, przy założeniu, że użytkuje się zalecanych olejów? 100, 120, 150 tys. km?
Opublikowano
Podłączę się pod temat: przy jakim przebiegu powinno się ten separator zmienić, przy założeniu, że użytkuje się zalecanych olejów? 100, 120, 150 tys. km?

ASO BMW w Białymstoku zaleca wymianę separatora przy każdej wymianie oleju...

Taka historia... Ok, dzięki! :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.