Skocz do zawartości

Jakie opony RUNFLAT preferuje BMW w swojch autach ???


badyl480

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Wiem ze temat byl juz przerabiany sto tysiecy razy ale prosze o wyrozumialosc poniewaz mam dylemat z oponami :|

 

Na wstepie dodam ze chodzi o opocy RUNFLAT 245/40 R18 do E60,cena niema znaczenia tylko:

-wytrzymalosc opony

-dobra przyczepnosc na zakretach

-dluga zywotnosc

 

Wczesniej kupowalem opony GOODYEAR ale z wlasnych doswiadczen wynika ze opony maja gorsza jakosc od jakiegos czasu poniewaz szybko sie scieraja.To znaczy zrobilem na ostatnich oponach tylko 28tys km 50/50 autostrady i miasto.Nie wiem czy to jest dobry wynik ? Z czego kilka krotnie byly korkowane ale to juz inna bajka.Czesto tez w pierwszych przymrozkach uchodzi powietrze,ale to chyba normalne,ogolem temat rzeka i znak zapytania przed nastepnymi oponami GOODYEAR.Wiec zaczelem szukac opon innych firm tylko jest ich tak duzo ze wybor jest bardzo ciezki co w dodatku kazdy swoje chwali.W chwili obecnej postanowilem poradzic sie uzytkownikow E60,jakie maja doswiadczenia z oponami RUNFLAT.

 

1,Biore pod uwage takie firmy jak:

 

MICHELIN

BRIDGESTONE

TOYO

 

2,Chodzi mi tez po glowie DUNLOP,ale to chyba nizsza polka od konkurencji :|

 

3,Jakie opony zaleca BMW w swojch samochodach ?

 

4,Rozmiar przod i tyl:

Obecnie mam ten sam na 2osiach czyli 245/40 R18 ,ale chodzi mi po glowie zeby z tylu tym razem zalozyc szersze jak 265/40 R18....czy takie zestawienie bedzie dobre ?

 

 

Za wszelkie sugestie z gory dziekuje/pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
RunFlat-y są bardzo twarde dlatego je wywaliłem u siebie i założyłem zwykłe Michelin Pilot Sport i jestem zadowolony, napewno Pirelli p zero są bardzo dobre bo wygrały w tym roku testy ADAC w niemczech.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jak jacek720328, uważam że opony 265/40 R18 na naszych koleinach zmniejsza komfort jazdy.

Jeżeli jednak mimo wszystko chcesz kupić szersze opony, to lepszym zamiennikiem dla rozmiaru :

245/40 R18 93W będzie rozmiar 275/35 R18 95W.

 

Co do wyboru bieżnika, to polecam:

BRIDGESTONE Potenza RE 050 A - bardzo dobre zachowanie nawet na mokrym

MICHELIN PILOT SPORT PS2 - trochę słabsze od Potenza na mokrym ale wolniej się ścierają

 

Nie zalecam rezygnacji z opon typu RUNFLAT.

 

Co do opon z homologacją do BMW to wychodziły:

GOODYEAR Eagle NCT5 i DUNLOP SP SPORT 01(Dunlop, to ten sam koncern i ten sam segment, co Goodyear).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przez cdxa » 18 Lip 2011 16:31

A dlaczego ?

 

Ponieważ producenci samochodów, które seryjnie są wyposażone w opony run-flat, odradzają zamianę opon na tradycyjne, ponieważ zawieszenie i wszystkie urządzenia wspierające w sytuacjach krytycznych (np. ABS, ESP) są tak zaprojektowane i skalibrowane do współpracy wyłącznie z oponami run-flat.

Najczęstszą różnicą (np. w przypadku BMW) są bardziej miękkie nastawy zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
przez cdxa » 18 Lip 2011 16:31

A dlaczego ?

 

Ponieważ producenci samochodów, które seryjnie są wyposażone w opony run-flat, odradzają zamianę opon na tradycyjne, ponieważ zawieszenie i wszystkie urządzenia wspierające w sytuacjach krytycznych (np. ABS, ESP) są tak zaprojektowane i skalibrowane do współpracy wyłącznie z oponami run-flat.

Najczęstszą różnicą (np. w przypadku BMW) są bardziej miękkie nastawy zawieszenia.

 

Jeśli by było tak jak piszesz to w ASO były by w sprzedaży inne części zawieszenia dla samochodów z oponami runflat i inne dla zwykłych opon a tak nie jest i dlatego nie wierzę w takie coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie jest to twierdzenie z cyklu "wieść gminna niesie"? Gdzie jest wyrażnie napisane że nie można stosować takich opon? Akurat w E60 opony rsc to wyposażenie opcjonalne, uważasz że te egzemplarze z dojazdówką i lewarkiem rożnią sie zawieszeniem lub nastawami DSC?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swojej 535i wlasnie wymienilem Dunlopy RF na normalne. Po przestudiowaniu roznych marek wybor padl na Hankook K110

http://www.tirerack.com/tires/BigPic.jsp?sidewall=Blackwall&tireMake=Hankook&tireModel=Ventus+V12+evo+K110

Jakoscia, ocenami i cena bija wszystkie dostepne na rynku, a w aucie jest naprawde "cicho". Mam dojazdowke wiec niema sensu meczyc sie z RF a do tego sowicie przeplacac (Dunlop RF 3x drozszy). W Polsce firma jest slabo znana ale opony dostepne (18" od PLN500+)

Poczytaj opinie/recenzje uzytkownikow a nie autoswiata. Ostatecznie ty zdecydujesz, powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przez cdxa » 18 Lip 2011 16:31

A dlaczego ?

 

Ponieważ producenci samochodów, które seryjnie są wyposażone w opony run-flat, odradzają zamianę opon na tradycyjne, ponieważ zawieszenie i wszystkie urządzenia wspierające w sytuacjach krytycznych (np. ABS, ESP) są tak zaprojektowane i skalibrowane do współpracy wyłącznie z oponami run-flat.

Najczęstszą różnicą (np. w przypadku BMW) są bardziej miękkie nastawy zawieszenia.

 

Wielokrotnie o tym czytałem i podzielam Twoje zdanie, czuję różnicę na niekorzyść zachowania się auta przy wysokich prędkościach 200+ na zwykłych oponach w BMW.

Temat rzeka, zarówno jedne jak i drugie opony mają swoich zwolenników i przeciwników, każdy ma swoje zdanie ale według mnie skoro producent tak przewidział to tak ma być, a skoro komuś za twardo to może czas na przesiadkę do Mercedesa :mrgreen: pozdr. wszystkich niezależnie od założonych opon :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale na zwykłych oponach też wychodziły z salonu przy tych samych częściach zawieszenia dlatego producent przewidział i taki wariant.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W specyfikacji pojazdu tzw. dtr, w jednej z ostatnich gazet motoryzacyjnych był tekst na ten temat jak znajdę wkleję link. Nie neguję użytkowników zwykłych opon, po prostu wychodzę z założenia że skoro ktoś w tym wypadku producent, ASO mówi mi że tak ma być to się do tego stosuję. pozdr. Edytowane przez arnold
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja tez uwazam ze producenta sie nie poprawia oraz nie cofa sie wstecz.....

 

Nie trzeba nikogo poprawiać bo RSC w przypadku E60/61 było opcją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś już była dyskusja na forum nad innością zawieszenia z RSC i wyszło na to że części zawieszenia są te same - więc jakie mogą być inne zmiany przy doborze opcji RSC - inne kąty geometrii???? :roll:

Ja zmieniłem opony na zwykłe - żadnych minusów nie odczuwam a auto w dużej mierze przestało "skakać" po dziurach i koleinach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.