Skocz do zawartości

Jakie opony RUNFLAT preferuje BMW w swojch autach ???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Wiem ze temat byl juz przerabiany sto tysiecy razy ale prosze o wyrozumialosc poniewaz mam dylemat z oponami :|

 

Na wstepie dodam ze chodzi o opocy RUNFLAT 245/40 R18 do E60,cena niema znaczenia tylko:

-wytrzymalosc opony

-dobra przyczepnosc na zakretach

-dluga zywotnosc

 

Wczesniej kupowalem opony GOODYEAR ale z wlasnych doswiadczen wynika ze opony maja gorsza jakosc od jakiegos czasu poniewaz szybko sie scieraja.To znaczy zrobilem na ostatnich oponach tylko 28tys km 50/50 autostrady i miasto.Nie wiem czy to jest dobry wynik ? Z czego kilka krotnie byly korkowane ale to juz inna bajka.Czesto tez w pierwszych przymrozkach uchodzi powietrze,ale to chyba normalne,ogolem temat rzeka i znak zapytania przed nastepnymi oponami GOODYEAR.Wiec zaczelem szukac opon innych firm tylko jest ich tak duzo ze wybor jest bardzo ciezki co w dodatku kazdy swoje chwali.W chwili obecnej postanowilem poradzic sie uzytkownikow E60,jakie maja doswiadczenia z oponami RUNFLAT.

 

1,Biore pod uwage takie firmy jak:

 

MICHELIN

BRIDGESTONE

TOYO

 

2,Chodzi mi tez po glowie DUNLOP,ale to chyba nizsza polka od konkurencji :|

 

3,Jakie opony zaleca BMW w swojch samochodach ?

 

4,Rozmiar przod i tyl:

Obecnie mam ten sam na 2osiach czyli 245/40 R18 ,ale chodzi mi po glowie zeby z tylu tym razem zalozyc szersze jak 265/40 R18....czy takie zestawienie bedzie dobre ?

 

 

Za wszelkie sugestie z gory dziekuje/pozdrawiam

Opublikowano

Witam

Kolego polecam Bridgestone Potenza ja na nich robię śmiało 50 tyś .Szerszych opon jak 245 nie polecam gdyż to nie opony na nasze koleiny.Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
RunFlat-y są bardzo twarde dlatego je wywaliłem u siebie i założyłem zwykłe Michelin Pilot Sport i jestem zadowolony, napewno Pirelli p zero są bardzo dobre bo wygrały w tym roku testy ADAC w niemczech.
Opublikowano

Podobnie jak jacek720328, uważam że opony 265/40 R18 na naszych koleinach zmniejsza komfort jazdy.

Jeżeli jednak mimo wszystko chcesz kupić szersze opony, to lepszym zamiennikiem dla rozmiaru :

245/40 R18 93W będzie rozmiar 275/35 R18 95W.

 

Co do wyboru bieżnika, to polecam:

BRIDGESTONE Potenza RE 050 A - bardzo dobre zachowanie nawet na mokrym

MICHELIN PILOT SPORT PS2 - trochę słabsze od Potenza na mokrym ale wolniej się ścierają

 

Nie zalecam rezygnacji z opon typu RUNFLAT.

 

Co do opon z homologacją do BMW to wychodziły:

GOODYEAR Eagle NCT5 i DUNLOP SP SPORT 01(Dunlop, to ten sam koncern i ten sam segment, co Goodyear).

Opublikowano
a ja odkąd wywaliłem opony runflat to dopiero wiem co to komfort w E60, założyłem MICHELIN PILOT SPORT 2 i jeżdzi się super!!,tylko koło zapasowe i komplet ze styropianem ,kluczem i lewarkiem trzeba zakupić
Opublikowano

Hankook,hm nie slyszalem o takich ale sprawdze na necie :|

Widze ze najwiecej pozytywow od znajomych i internetu zbieraja opony Bridgestone.....szkoda tylko ze nikt nie mial doswiadczenia z japonskimi oponami :|

Opublikowano
przez cdxa » 18 Lip 2011 16:31

A dlaczego ?

 

Ponieważ producenci samochodów, które seryjnie są wyposażone w opony run-flat, odradzają zamianę opon na tradycyjne, ponieważ zawieszenie i wszystkie urządzenia wspierające w sytuacjach krytycznych (np. ABS, ESP) są tak zaprojektowane i skalibrowane do współpracy wyłącznie z oponami run-flat.

Najczęstszą różnicą (np. w przypadku BMW) są bardziej miękkie nastawy zawieszenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przez cdxa » 18 Lip 2011 16:31

A dlaczego ?

 

Ponieważ producenci samochodów, które seryjnie są wyposażone w opony run-flat, odradzają zamianę opon na tradycyjne, ponieważ zawieszenie i wszystkie urządzenia wspierające w sytuacjach krytycznych (np. ABS, ESP) są tak zaprojektowane i skalibrowane do współpracy wyłącznie z oponami run-flat.

Najczęstszą różnicą (np. w przypadku BMW) są bardziej miękkie nastawy zawieszenia.

 

Jeśli by było tak jak piszesz to w ASO były by w sprzedaży inne części zawieszenia dla samochodów z oponami runflat i inne dla zwykłych opon a tak nie jest i dlatego nie wierzę w takie coś.

Opublikowano
A nie jest to twierdzenie z cyklu "wieść gminna niesie"? Gdzie jest wyrażnie napisane że nie można stosować takich opon? Akurat w E60 opony rsc to wyposażenie opcjonalne, uważasz że te egzemplarze z dojazdówką i lewarkiem rożnią sie zawieszeniem lub nastawami DSC?
Opublikowano

W swojej 535i wlasnie wymienilem Dunlopy RF na normalne. Po przestudiowaniu roznych marek wybor padl na Hankook K110

http://www.tirerack.com/tires/BigPic.jsp?sidewall=Blackwall&tireMake=Hankook&tireModel=Ventus+V12+evo+K110

Jakoscia, ocenami i cena bija wszystkie dostepne na rynku, a w aucie jest naprawde "cicho". Mam dojazdowke wiec niema sensu meczyc sie z RF a do tego sowicie przeplacac (Dunlop RF 3x drozszy). W Polsce firma jest slabo znana ale opony dostepne (18" od PLN500+)

Poczytaj opinie/recenzje uzytkownikow a nie autoswiata. Ostatecznie ty zdecydujesz, powodzenia.

Opublikowano
przez cdxa » 18 Lip 2011 16:31

A dlaczego ?

 

Ponieważ producenci samochodów, które seryjnie są wyposażone w opony run-flat, odradzają zamianę opon na tradycyjne, ponieważ zawieszenie i wszystkie urządzenia wspierające w sytuacjach krytycznych (np. ABS, ESP) są tak zaprojektowane i skalibrowane do współpracy wyłącznie z oponami run-flat.

Najczęstszą różnicą (np. w przypadku BMW) są bardziej miękkie nastawy zawieszenia.

 

Wielokrotnie o tym czytałem i podzielam Twoje zdanie, czuję różnicę na niekorzyść zachowania się auta przy wysokich prędkościach 200+ na zwykłych oponach w BMW.

Temat rzeka, zarówno jedne jak i drugie opony mają swoich zwolenników i przeciwników, każdy ma swoje zdanie ale według mnie skoro producent tak przewidział to tak ma być, a skoro komuś za twardo to może czas na przesiadkę do Mercedesa :mrgreen: pozdr. wszystkich niezależnie od założonych opon :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale na zwykłych oponach też wychodziły z salonu przy tych samych częściach zawieszenia dlatego producent przewidział i taki wariant.
Opublikowano

Ja tez uwazam ze producenta sie nie poprawia oraz nie cofa sie wstecz.....

 

Wlasnie zamowilem runflaty na tyl 275/35 R18 Y 95 Goodyear :)

The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
Opublikowano (edytowane)
W specyfikacji pojazdu tzw. dtr, w jednej z ostatnich gazet motoryzacyjnych był tekst na ten temat jak znajdę wkleję link. Nie neguję użytkowników zwykłych opon, po prostu wychodzę z założenia że skoro ktoś w tym wypadku producent, ASO mówi mi że tak ma być to się do tego stosuję. pozdr. Edytowane przez arnold
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja tez uwazam ze producenta sie nie poprawia oraz nie cofa sie wstecz.....

 

Nie trzeba nikogo poprawiać bo RSC w przypadku E60/61 było opcją.

Opublikowano
Chyba w e60 właśnie tak było bo wszystkie jakie widziałem miały zapas i miejsce na niego. U mnie jest pod podłogą tylko schowek.
Opublikowano

Kiedyś już była dyskusja na forum nad innością zawieszenia z RSC i wyszło na to że części zawieszenia są te same - więc jakie mogą być inne zmiany przy doborze opcji RSC - inne kąty geometrii???? :roll:

Ja zmieniłem opony na zwykłe - żadnych minusów nie odczuwam a auto w dużej mierze przestało "skakać" po dziurach i koleinach!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.