Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam taki problem mam założone felgi od E60 18 calowe z oponami 225x40 i problem w tym że przy 5 osobach w aucie od strony kierowcy z tyłu zaciera mi na dołkach delikatnie koło o rant. Od strony pasażera nie ma takiego problemu wszystko jest ok, koło ładnie sie chowa w nadkole. Jest jakaś regulacja kąta koła żeby z drugiej strony nie zacierało, bo to koło jakoś taki troche bardziej pochyło stoi. Byłem na stacji diagnostycznej nie ma żadnych luzów, zbieżność ok.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tyłu masz pełną regulację kąty pochylenia+zbieżność.Pojedź na geometrię to sprawdzą ci bo może masz źle.Jednak dziwne to jest,jakie ET mają te felgi?

Ja u siebie mam 18-stki i z tyłu 245/40 i nic mi nie obciera i jeszcze luz jest że ho ho.

Za małe masz te opony przy szerokości 225 na felgę 18" powinieneś miec profil 45(mam takie u siebie z przodu).

PS.Zbieżność ustawia się oddzielnie zarówno dla kół przednich jak i tylnych,z przodu kąty pochylenia są nie regulowane.

EDIT:ET felg powinno oscylować jak najbliżej 20.Jak będzie ET 15-25 to też jest ok.Jest to wymiar w mm i zależy również od budowy felgi.Dużo było o tym na forum.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
A jak sie w BMW ustawia zbieznosc kół tylnych?

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tyłu ustawia się wszystko zbieżność i kąty.Są tam śruby które się luzuje i przekręca się nimi-są mimośrody(krzywki).Trzeba odkręcić od strony zbiornika takie czarne plastikowe pokrywki.

Kątów nie ustawia się z przodu są na stałe.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Według mnie kątów sie nie reguluje z tyłu. Zbieżność jak najbardziej tak ale do kątów nie widziałem zadnej regulacji.

 

Tak jak kolega CIHY 525 pisze, reguluje sie, jest to bolaczka tych co ustwiaja geometrie bo maja wiecej roboty z tylu a poza tym dojscie to tych srub jest kiepskie

 

I tez uwazam ze sa to za male oponki jak na taka felge, z tego co mi wiadomo min. 235 mm, ja mam takie z przodu i z tylu na 18 i jest ok, chociaz oczywisce z tylu przydalyby sie wieksze oponki.

Opublikowano
reguluje sie, jest to bolaczka tych co ustwiaja geometrie bo maja wiecej roboty z tylu a poza tym dojscie to tych srub jest kiepskie

bolączka bo nikomu nie chce się zdemontować nadkoli a bez nich śruby regulacyjne są na widoku

kąty najlepiej ustawić by były nadal w tolerancji regulacyjnej ale na krańcach zielonego pola - czyli górami koła do środka

a jak ociera to cza ranty nadkoli zaklepać lub zaprasować rolką (robi się to bez uszkadzania lakieru)

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Cyt: ""kąty najlepiej ustawić by były nadal w tolerancji regulacyjnej ale na krańcach zielonego pola - czyli górami koła do środka""

czyli ???

można prosic jakoś obrazowo ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.