Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, wiem że takich tematów było poruszanych pewnie wiele, aczkolwiek nie moge nic znaleźc odpowiedzi na pytanie mnie interesujące... Bowiem jestem nowym użytkownikiem BMW e30 2.0 129KM w wersji nadwozia sedan i mam do wymiany zawieszenie... i pytanie moje brzmi, jakie zawieszenie obniżające mogę założyć do mojej buni aby fajnie wyglądała i dobrze prowadziła po naszych polskich drogach, oraz potrzebuje takiego zawieszenia które pozwoliłoby mi w 5 osób przejechać swobodnie po coraz to częściej leżących policjantach... prosze o podpowiedzi... o ile obniżyc... oczywiście moj budżet jest dość mocno ubogi...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czego ty szukasz kolego? dobrego zawiasu a nie masz na niego kasy. Lepiej zostaw jak jest iz głowy. Poszukaj sobie ew. grubszego stabilizatora z przodu i zamontujów sobie stabilizator z tyłu, gumowe elementy wymień na poluterany i e30 bedzie wystarcająco dobrze się prowadzić.
Opublikowano

Najtaniej - obetnij zwoje na sprężynach - nie polecam absolutnie, ale gleba jest. Najwięksi magicy tną zwoje bez demontażu całości, tylko odkręć koło.

troche drożej - dołóż tylko sprężyny za jakieś 250 pln by MTS czy jakoś tak - też nie polecam, zwłaszcza z seryjnymi amorami.

za około 1500-2000 powinieneś znaleść kit weitec'a albo H&R do e30 - do poszukania na ebayu, w Polsce paradoksalnie potrafią być droższe, choć nie zawsze.

sensowny gwint (a nie jakościowo z tesco jaki hurtowo wręcz pakują golfiści - nie wszyscy. Większość) kosztuje koło 1000e - jeździłem gościnnie, prowadzi się nieźle ale dla mnie do zastosowań codziennych za twarde.

 

Odpowiedz sobie na pytanie - po co chcesz obniżać samochód skoro 'ma się prowadzić dobrze po polskich drogach'. Ja zrobiłem 'remont' zawiechy na seryjnych częściach - i prowadzi się skubana jak złoto. BMW, teraz całkowicie szczerze bez hate'ów - nie lubi być traktowane nisko budżetowo. Dozbieraj i zrób zawiechę pełna seria tak jak bóg przykazał, bez półśrodków - to nie jest jakiś samochód dla ludu zeby stosować ludowe rozwiązania.

 

Pozdrawiam serdecznie

 

EDIT: no i miska olejowa. Zatem niech moje e30 stoi tak, jak stać powinno ^^

Opublikowano
Ewentualnie Bilstein b4 ładnie te amorki poprawiają sztywność a gleba przy nich nie konieczna, można wtedy sobie do nich dołożyć sprężyny 20/20 i będzie niżej i sztywniej a sprężyny nie muszą być z górnej półki.
BMW forever!!!
Opublikowano

z tanich gratów możesz zapodać jeden z zestawów z allegro, MTS czy TaTechnix, polecam to drugie, miałem i jeździłem e30stkami z obydwoma zawiasami i było okej, jak dla mnie tył trochę za miękki był, aha glebe daj -60/40 i spokojnie we 4 osoby przejedziesz przez normalne garby

 

gwintów z "tesco" do e30stki nie ma, można zrobić samemu, jak się ma kumatego tokarza pod ręką, trzeba przerobić lagi, dobrać sprężyny i do kompletu najlepiej dać bilsteiny po regeneracji, utwardzeniu i skróceniu, efekty są powalające

 

ps jak nie masz grubej lagi to warto wymienić na takową

Opublikowano
@ przemo tds - Gwinty 'z tesco' są - pod tym pojęciem rozumiem najtańszą półkę nisko budżetową - sam pisałeś że na takich jeździłeś, i było 'ok'. Mam porównanie najtańszych zawieszeń vs. cokolwiek firmowego - i chyba najwyraźniej to było widać w civie V gen coupe - jeden na jakimś low cost kicie, drugi na zielonym bilstein'ie cały plus poliure przód i tył plus rozpórki góra dół przód i góra z tyłu. Bo stawiam czteropak że nie zielony kolor miał wpływ na prowadzenie xD
Opublikowano

są tanie zestawy obniżające, nie ma tanich gwintów do e30stki

 

a wiem jak jest różnica po przesiadce z TAT na bilsteina

sam teraz w e34 latam na koni z regulacją z przodu i przerabianym bilsteinie z tyłu i prowadzi się rewelacyjnie, a jak potrzeba komfortu to się odkręca przód na miekko i trasy można robić

Opublikowano

próbowałem juz wielu konfiguracji zawiechy i mogę FCi powiedzieć że to czego szukasz jest nierealne :D

najodpowiedniej to wrzucic b6 + springi m technik -20 troszkę się obniży będzie prowadzenie lepsze i bezstresowa jazda

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.