Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam problem ponieważ od jakiegoś czasu akumulator po postoju np 2-3 dniowym jest padnięty.

Sprawdziłem miernikiem przy akumulatorze natężenie zaraz po podłączeniu aku wynosi ono ok. 0.65A po ok 10 -15 min spada do 0.48A i utrzymuję się na tym poziomie. Oczywiście wszystkie lampki wyłączone (w bagażniku odłączona lampka i w schowku też). Przeszedłem więc do skrzynki z bezpiecznikami (schowek) i po kolei wyciągałem bezpieczniki jeden za 2 i sprawdzałem wskazania na mierniku, po wyciągnięciu bezpieczników : F4 natężenie spadło do 0.2A, F9 spadło do 0.34A, F11 spadło do 0.26A. Po wyciągnieciu razem 4, 11, 9 wynik był równy 0.15A i utrzymywał się też takie wtedy gdy były wyciągniete bezpieczniki 4 i 11 a 9 była włożona. Przy wyciąganiu reszty bezpieczników nie zauważyłem żadnego spadku natężenia.

Pytanie moje teraz brzmi, co to może być? i jakie powinno być właściwe natężenie prądu przy sprawnym aucie, znalazłem gdzieś info że 0.08A ale niewiem czy to prawda.

 

Rozpiska bezpieczników:

 

http://img851.imageshack.us/img851/6166/bezpieczniki.th.jpg

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Ogólnie miałem to samo aku kaput różnie raz tydzień raz 3 dni. Szukałem i podejrzewałem wszystko oprócz.... no właśnie AKU. Podjechałem na tester akumulatora a tam masakra: pojemność 37% sprawność 40% itd.. zalecenia - ZMIEŃ AKUMULATOR, zmieniłem i jak ręką odjął.
Opublikowano

witam

 

generalnie to potwierdzam wypowiedź kolegi "thefi". ja również miałem taki problem podejrzewałem jeża, później lampy bo zmieniałem na ksenony i dokładałem ringi a okazało się że padł akumulator. podjedź do jakiegoś ogarniętego elektryka i niech go sprawdzi myślę że od tego w ogóle powinno się zacząć bo przeważnie sami szukamy sobie problemów niepotrzebnie :) .

pozdrawiam

Opublikowano
Milem podobny problem. U mnie na bezpieczniku nr 4 siedzial nieseryjny telefon i on kradł prad.Sprawdz sciagajac ten plastik pod nogami czy nic nie jest wpiete bod jakis bezpiecznik nieseryjne.
Opublikowano
No i pamiętaj że testuj akumulator nie miernikiem ile ładowanie jest itd. bo to wróżenie z fusów a na tester którym sprawdzasz niepodpięty aku. Sprawdzi ci pojemność, prąd rozruchowy, stan elektrolitu itp...
Opublikowano

Jezeli nie ma zalozonych dodatkowych, dziwnych urzadzen, to po usnieciu modulow elektronicznych - okolo 15-20minut, natezenie pobieranego pradu powinno wynosic okolo 30-40 mA, czyli 0.03-0.04 A. 120 mA to zdziebko przyduzo. Oczywiscie, wymiana akumulatora pomoze, ale problem sie pojawi znowu, za jakis czas, no i nie bedzie mozna pozostawiac samochodu na okres dluzszej bezczynnosci.

Prawidlowe zasniecie mozna sprawdzic monitorujac szyne I-BUS, powinna byc nieaktywna, jezeli tak nie jest, to mozna wykryc winowajce.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
Milem podobny problem. U mnie na bezpieczniku nr 4 siedzial nieseryjny telefon i on kradł prad.Sprawdz sciagajac ten plastik pod nogami czy nic nie jest wpiete bod jakis bezpiecznik nieseryjne.

u mnie wogóle nie ma telefonu a mam bezpiecznik nr 4.

 

---------- EDIT

 

A jednak, wina po stronie akumulatora, poczekałem z 20 min i prąd spadł do 0.02A :)

 

Pytanie teraz: jaki akumulator kupić i jaką pojemność?

  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam.

Dzisiaj zauwazyłem że mam podobny problem. Autko stało cały dzien nie palone, z poł godziny pograło radio, troche swieciły swiatła wewnatrz, wchodze wieczorem do auta a tu nie pali, aku padło. Podładowałem i wydawało by sie ze winny bedzie aku ale usłyszałem że po wyłaczeniu wszystkiego , wyjeciu kluczyka, zamknieciu auta, z okolic climatroniku słychac jak by krecił sie jakis wiatraczek, moze to on żre mi prad? Auto to e39 530i z 2003r

Opublikowano
Witam.

Dzisiaj zauwazyłem że mam podobny problem. Autko stało cały dzien nie palone, z poł godziny pograło radio, troche swieciły swiatła wewnatrz, wchodze wieczorem do auta a tu nie pali, aku padło. Podładowałem i wydawało by sie ze winny bedzie aku ale usłyszałem że po wyłaczeniu wszystkiego , wyjeciu kluczyka, zamknieciu auta, z okolic climatroniku słychac jak by krecił sie jakis wiatraczek, moze to on żre mi prad? Auto to e39 530i z 2003r

 

Czyli masz jeża uwalonego

Opublikowano
Rozebrałem, odpiąłem i nic to nie daje, jak cos chodziło tak dalej chodzi. Chodzi mi dokłdnie o jakis wiartaczek(chyba) z okolic climatronicu, który tak ledwo co sie kreci. Po nocy napiecie na aku spadłu juz do 11.8V
Opublikowano
Zmierzyłem ile to mi pobiera prądu. Po podłączeniu miernika, pokazało 1.69A po kilku sekundach spada do 1.18A, po kolejnych kilku sekundach spada do 0.28A. Po wyjeciu 9tego bezpiecznika spada do 0.16A. Co o tym myślicie? Czy to normalny pobor pradu? A może to aku juz na wykonczeniu?
Opublikowano
Sprawdzałem, po 15 minutach wiatraczek sie wyłancza, czyli w porzadku. Wydaje mi sie ze akumulator moze byc juz stary i nie trzyma poprostu, co wy na to?
Opublikowano
Źle nie jest ale powinno być chyba trochę mniej.

 

Książkowo powinno być przynajmniej dwa razy mniej, z tego co pamiętam u mnie były to wartości rzędu 0.02-03A, ale to co podał kolega również jeszcze jest do przyjęcia i nie powinno wywalić baterii do zera

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.