Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

cześć

Czy ktoś mi może powiedzieć co sygnalizuje następująca kontrolka:

czerwone kółko i po 3 prostokąciki po lewej i prawej stronie.

Podejżewam, że oznacza to konieczność wymiany klocków hamulcowych.

 

Jeżeli tak, to czy po wymianie sama zgaśnie, czy trzeba ją jakoś zerować.

 

Mam 520Ei - 1995 rocznik (i niestety instrukcję po Holendersku)

 

z góry dzięki za odpowiedź

Opublikowano

Gdybyś poświęcił kilkanaście minut na zapoznanie się z regulaminem i zawartością tego forum nie zadawał byś takich pytań :!:

Nie chce Ci się poszukać tylko liczysz na innych :?:

 

W "przdatnych linkach" masz opis kontrolek.

Czujnik lub czujniki musisz dokupić bo są jednorazowgo użytku.

Opublikowano

Jak nie szukanie na forum to sa jeszcze slowniki :mrgreen:

Niestety nie chce sie poszukac :?: :naughty:

Pozdrawiam wszystkich chorych na tzw chorobe BMW :)

http://img500.imageshack.us/img500/4504/06102004bmwe34series5m5resize3.jpg

Opublikowano

znalazłem - dzięki za wskazówki

 

Po wymianie klocków (czujnik był przełożony stary) - ciągle świeci się ta kontrolka.

W warsztacie powiedzieli mi, że czujników nie sprzedają z klockami. Czy czujnik trzeba kupić nowy (bo są jednorazowe), czy kasuje się jakoś wskazanie kontrolki?

 

sorki, ale nie mogłem znaleźć odpowiedzi

Opublikowano
znalazłem - dzięki za wskazówki

 

Po wymianie klocków (czujnik był przełożony stary) - ciągle świeci się ta kontrolka.

W warsztacie powiedzieli mi, że czujników nie sprzedają z klockami. Czy czujnik trzeba kupić nowy (bo są jednorazowe), czy kasuje się jakoś wskazanie kontrolki?

 

sorki, ale nie mogłem znaleźć odpowiedzi

 

Jak to nie mogles? Przeczytaj kazdy wyraz w drugim poscie tego tematu. :wink:

Opublikowano

:(

za grosz zrozumienia dla żółtodziobów

 

@diesel

dawaj tego wilka, brakuje mi jeszcze jednej skórki na fotel

 

@ Tomek

przeczytałem, chciałem tylko potwierdzić, bo mechanik, który zmieniał mi klocki wprowadził mnie w błąd

teraz już wiem (niezbędny nowy czujnik) - dzięki za wyrozumiałość

 

 

"starzy wyjadacze"

:P

Opublikowano
Czujnik kupuje sie nowy. Koszt to jakieś 10 PLN o ile pamiętam. Po założeniu naciśniesz kilka razy hamulec i kontrolka zgaśnie. Tak przynajmniej było u mnie. :-)
Opublikowano

"starzy wyjadacze"

:P

 

ee tam.. nie jest jeszcze tak zle :cool2:

Musisz sie przyzwyczaic :D

Opublikowano
:(

za grosz zrozumienia dla żółtodziobów

 

My mamy zrozumienie dla kazdego :mrgreen: ( w koncu wszyscy kiedys zaczynalismy), ale naprawde na poczatek to dobrze jest przejrzec forum. Jest to istna encyklopedia wiedzy na rozne tematy BMW. :mrgreen:

Czujnik u mnie 12zl/szt lecz niestety na zamowienie :mad2:

Pozdro

Pozdrawiam wszystkich chorych na tzw chorobe BMW :)

http://img500.imageshack.us/img500/4504/06102004bmwe34series5m5resize3.jpg

Opublikowano
Czujnik kupuje sie nowy. Koszt to jakieś 10 PLN o ile pamiętam. Po założeniu naciśniesz kilka razy hamulec i kontrolka zgaśnie. Tak przynajmniej było u mnie. :-)

 

czujnik - nowy

klocki - nowe

wszystko założone

jazda próbna zrobiona (hamulce działają)

kontrolka świeci się dalej

:jawdrop:

 

może coś jeszcze trzeba zrobić?

ma ktoś pomysł?

Opublikowano

z tego co znalazłem na forum są 2 czujniki (lewe przednie i prawe tylne koło)

 

Jeden czujnik mechanik mi wymienił, drugi wygląda na dobry (nie wystąpił styk czujnika). Niestety kontrolka dalej świeci

 

Pytanie:

1. Czy istnieje możliwość sprawdzenia np w ten sposób, że odpinam oba czujniki i robię na nich zworę - drucikiem (aby sprawdzić resztę obwodu) - czy nie spalę czegoś przy takiej akcji

2. czy w ten sposób jak wyżej mogę sprawdzić jeden czujnik zwierając drucikiem drugi

Opublikowano
z tego co znalazłem na forum są 2 czujniki (lewe przednie i prawe tylne koło)

 

Jeden czujnik mechanik mi wymienił, drugi wygląda na dobry (nie wystąpił styk czujnika). Niestety kontrolka dalej świeci

 

Pytanie:

1. Czy istnieje możliwość sprawdzenia np w ten sposób, że odpinam oba czujniki i robię na nich zworę - drucikiem (aby sprawdzić resztę obwodu) - czy nie spalę czegoś przy takiej akcji

2. czy w ten sposób jak wyżej mogę sprawdzić jeden czujnik zwierając drucikiem drugi

 

ad.1 dokładnie tak ;) obwód musi być ZAMKNIĘTY aby kontrolka przestała świecić

 

ad.2 tak :)

 

Wyglada na to że drugi czujnik masz uszkodzony, zawsze możesz go porównać z nowym ;)

Opublikowano
Pamiętaj także o odpaleniu silnika i odczekaniu 30 sek. aż zgaśnie kontrolka.po każdej operacji kontroli czujników.

 

A to cenna uwaga Panie Kolego :wink: z tym że polemizował bym czy trzeba silnik odpalać ;)

Opublikowano

Należy odpalić, gdyż sygnał o pojawieniu się ładowania decyduje, że tak powiem o gotowości do wyjazdu auta po naprawie i zweryfikowania wszystkich kontrolek, - patrząc z punktu widzenia niemieckiego serwisu.

Wiele razy próbowałem z samej ciekawości na zgaśnięcie kontrolki bez palenia i mierny rezultat. Chyba, że po dłuższym czasie, ale na to czasu już nie mam.

Opublikowano
Należy odpalić, gdyż sygnał o pojawieniu się ładowania decyduje, że tak powiem o gotowości do wyjazdu auta po naprawie i zweryfikowania wszystkich kontrolek, - patrząc z punktu widzenia niemieckiego serwisu.

Wiele razy próbowałem z samej ciekawości na zgaśnięcie kontrolki bez palenia i mierny rezultat. Chyba, że po dłuższym czasie, ale na to czasu już nie mam.

 

Hmmm musze to kiedyś przetestować, u mnie jakoś nie było problemu ze zgaśnięciem kontrolki po wymianie czujnika.

Z drugiej strony wyjątek potwierdza regułę :wink:

Opublikowano
Chyba cos w tym jest co napisal Robert. U mnie tez nie chciala zgasnac, po wymianie czujnika, a po odpaleniu zgasla po kilku sekundach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.