Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów.

Mam problem z silnikiem m43 (koncówka 98), szczegóły:

- silnik pracuje rowno na niskich obrotach (bez wzgledu na to czy jest zimny czy nie)

- problem zaczyna sie od około 2,5k obrotów, terkotanie slychac bardziej pod obciązeniem silnika (od 2,5k gdzies) gdy odejmuje gaz lub jade z gorki na biegu to nic nie slychac,

- zamieszczam linka z nagraniem na jalowym biegu ( tutaj musialem go wkrecic na co najmniej 3k obrotow zeby bylo cos slychac) - link : http://w288.wrzuta.pl/audio/3C7LFeecrpf/stukanie_bmw_e46

- olej w sumie swiezy bo nie dawno wymienialem (5w30)

- telepie mi sie tak juz od dobrych kilku miesiecy, no i chyba teraz ciut mocniej

- silnik 1.9 ben. (318i) + LPG(od niedawna), przebieg 208k

 

pomóżcie co to moze byc? mam kilka typow ale nie chce sugerowac.

jest sens naprawiac czy trzeba silnik wymienic?

dzeki za pomoc

Opublikowano

Niestety trafiła ci sie typowa usterka tego silnika...panewka.

 

Szukaj opiłków metalu na bagnecie oleju...jesli są....

Opublikowano

opiłków nie znalazlem.

czy naprawa wchodzi w gre? ( bo ostatnio zmenialem uszczelke pod filtrem oleju i speparator odmy, wiec szkoda silnika jak dobrze chodzi)

jaki bylby koszt calkowity takiej naprawy? tak na oko szacujac

Opublikowano

To zależy jakie są uszkodzenia. Jesli tylko panewka i czop wału, to dajesz do szlifu i wymieniasz panewki. Jesli panewka się obrociła to masz uszkodzony także korbowód a to wiąże się z rozebraniem silnika.

Mialem kiedyś identyczna awarię. Kupiłem używany wał korbowy wraz panewkami głównymi, a korbowodowe dałem nowe.

 

Nie muszę oczywiście dodawać, że czym dłużej będziesz ten silnik użytkował tym uszkodzenia będą większe. Oczywiście do mechanika musisz jechac niech osłuch...bo mogę się mylić.

Opublikowano

bylem u kilku mechanikow no i generalnie czesc z nich twierdzi ze to jest panewka.

teraz pytanie zasadnicze, czy po zdjeciu misy mozna stawierdzic ze wał jest do szlifu i korbowod uszkodzony?

no i czy mozna przeprowadzic szlif walu (lub polerke) bez wyciagania? bo to rozumiem wiaże sie z wyciaganiem silnika no i koszty niesamowicie rosna...

jest sens w ogole robic tylko same panewki (jezeli szlifa wału nie a sie zrobic bez wyciagania silnika)?

Opublikowano

Jest bardzo niewielka szansa, że wystarczy załozyć nowe panewki (5% szans)

Jesli zdejmiesz miskę, rozpołowisz częśc korbowodu i panewka będzie siedziała na swoim miejscu to prawdopodobnie korbowód masz uratowany.

Jesli panewka jest w zaawansowanym stadium zużycia to prawdopodobnie wału nie uratujesz przed wyciąganiem.

Po demontażu wszystko będzie widać.

Opublikowano
Od razu jak kupiłem to coś mi nie pasowało - doszukiwałem się źródła dźwięku w innych miejscach itp ale ogólnie to 2 miesiące bez jakiegoś katowania (nie przekraczałem 3000 obr/min). Co ciekawe w oleju nie było grama opiłków. Podsumowując nabiłem już 7000km i jak na razie odpukać nie ma najmniejszych problemów. Dobrym znakiem jest to że panewki nie słychać poniżej 3000 obr/min więc może będziesz miał farta. Pozdrawiam.
Opublikowano

tez mam taka nadzieje, bo inaczej bedzie nie ciekawie.

nie wiem czy to moze miec zwiazek, ale chyba po zmianie oleju zaczelo ciut bardziej to slychac, chociaz lepkosci oleju nie zmienialem (mam 5w30) ale teraz mam elfa evo. a przedtem mialem shella.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

no i niestety:( panewka obrocila sie na 3 tloku....

myslalem ze 1 korbowod bedzie do wymiany, ale niestety po zmierzeniu okazalo sie ze raczej wszystkie sa do wywalenia....

pytanie jak z wałem poki co jeszcze nie wiem.

hmm no i generalnie jestem w kropce czy brac inny silnik czy zalatwiac korbowody, (jezeli macie namiary na kogos rzetelnego do prosze info na priv gdzie moge je kupic)

Opublikowano

U mnie też było na trzecim....

Dlaczego wszystkie korbowody do wymiany?

Jeśli to prawda to naprawa jest nieopłacalna.

Opublikowano

Widze że trwałośc silników bmw to legenda..

 

M43- panewki

N-42 rozrząd - napinacz

M54- olej

M47 chyba- klapki w kolektorze

nic dodać nic ując niech może wsadzają silniki z lanosów one do dzisiaj jeżdzą bezproblemowo i to w wiekszosci na gazie

Opublikowano
No trzeba przyznać że jest to strasznie irytujące. Mi naprawdę nie daje spokoju M43. Skoro w E36 nie było takich jaj to co się zmieniło w E46 poza wałkami zrównoważającymi i kołem je napędzającym?? Przecież układ smarowania jest identyczny. Mylę się?
Opublikowano
U mnie była ta sama historia w 316i. Kupiłem od niemca swoją bunie z tym,że miałem świadomość jakie mogę być uszkodzenia i wynegocjowałem odpowiednią cene :D Podobnie jak tutaj obrocona panewka itd. Jeśli masz kogos znajomego kto moze ci załatwić pewny drugi silnik to rób odrazu wymiane całego... Lepiej sie oplaci. A do tego dolicz ile ci sie z tego wróci po sprzedaniu na części starego... Jak tak zrobiłem i naprawa wyszła naprawde za grosze. Przecież w starym silniku masz dobre choćby głowicę, miskę, pokrywę zaworów i dużo dużo innych części. Zastanów się dobrze....
Opublikowano
U mnie była ta sama historia w 316i. Kupiłem od niemca swoją bunie z tym,że miałem świadomość jakie mogę być uszkodzenia i wynegocjowałem odpowiednią cene :D Podobnie jak tutaj obrocona panewka itd. Jeśli masz kogos znajomego kto moze ci załatwić pewny drugi silnik to rób odrazu wymiane całego... Lepiej sie oplaci. A do tego dolicz ile ci sie z tego wróci po sprzedaniu na części starego... Jak tak zrobiłem i naprawa wyszła naprawde za grosze. Przecież w starym silniku masz dobre choćby głowicę, miskę, pokrywę zaworów i dużo dużo innych części. Zastanów się dobrze....

Generalnie ma sens to co mówisz (pewno troche by się odzyskało kasy) pytanie tylko czy jak już kupie taki sam silnik ( nie mam zamiaru swapowac) to czy nie bedzie powtorki z rozrywki... jezeli wszystko inne bedzie dobre to chyba zdecyduje sie na kupno jakichs dobrych uzywek ( same korby lub korby i tloki) ... ogolnie mowiac niby bmw a silniki to jak widze totalna porazka:(

Opublikowano
U mnie też było na trzecim....

Dlaczego wszystkie korbowody do wymiany?

Jeśli to prawda to naprawa jest nieopłacalna.

hmm a dlaczego wszystke to ciezko powiedziec mechanik oddał je do mierzenia i okazaly sie tez w nie najlepszym stanie ( pewno po 200k km jakies tam jest zuzycie i wiadomo nie sa to nowki)

ale skoro stwierdzili ze moga zaczac stukac w kazej chwili ( moze juz stukaly tego nie wiem) to nie ma co ryzykowac

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
I jak tam? Można sie dowiedzieć jak rozwiązałeś problem? Naprawa czy wymiana całej jednostki?

jednak naprawa, koszt ciut mniejszy niz wymiana na inna jednostke, ale mam pewnosc ze wał korby i panewki beda dopasowane na tip top i bede mogl dlugo pojezdzic. a tak jakbym wzial inny silnik to za pol roku mogloby sie okazac ze znowu lipa... aktualne czekam na zlozenie silnika

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

No najważniejsze, że na spokojnie wszystko dokładnie przemyślałeś i wybrałeś najlepszą dla siebie opcje. Szerokiej drogi życzę tobie i twojej buni.. heheh.

 

P.S.

Znajomy mechanik, który od jakiegoś czasu zajmuje się generalnie tylko BMW uczulał mnie na wymianę oleju itd. Twierdzi, że właśnie w M43TU trzeba bardzo pilnować wymianę oleju i filtra. Ja dla bezpieczeństwa robię to co 10 000 km i nie ma mowy nawet o odkładaniu wymiany przez jakiś czas. Myślę, że coś w tym może być, a z drugiej strony jeśli na te panewki to i tak nie ma wpływu to całemu silnikowi i tak wyjdzie to na dobre. Pozdrawiam.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

No najważniejsze, że na spokojnie wszystko dokładnie przemyślałeś i wybrałeś najlepszą dla siebie opcje. Szerokiej drogi życzę tobie i twojej buni.. heheh.

 

P.S.

Znajomy mechanik, który od jakiegoś czasu zajmuje się generalnie tylko BMW uczulał mnie na wymianę oleju itd. Twierdzi, że właśnie w M43TU trzeba bardzo pilnować wymianę oleju i filtra. Ja dla bezpieczeństwa robię to co 10 000 km i nie ma mowy nawet o odkładaniu wymiany przez jakiś czas. Myślę, że coś w tym może być, a z drugiej strony jeśli na te panewki to i tak nie ma wpływu to całemu silnikowi i tak wyjdzie to na dobre. Pozdrawiam.

 

Ktoś wcześniej pytał co się zmieniło w tych silnikach w E46 w stosunku do E36. Właśnie nic się nie zmieniło, tylko ktoś mądry wymyślił, że wymaniy oleju nie co 15 000 tylko co 25 000 i to są chyba konsekwencje takich wymian w samochodach, które przynajmniej na początku były serwisowane w aso :|.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
No jest to jakiś trop. Można by jeszcze dorzucić że w e36 komputer oceniał kiedy trzeba wymienić olej a E46 jest to najzwyklej określone kilometrażem. Ja i tak wymieniam co 8000km i mam nadzieje że o panewkach już nie usłyszę.
Opublikowano
Witajcie, właśnie jestem szczęśliwym posiadaczem E46 318i M43. Jednak kilka rzeczy mi przeszkadza, tak czytam ten temat i mam coś podobnego co Matii, tylko w drugą stronę. U mnie jest tyrkotanie takie krótkie jak puszczam gaz, silnik równo pracuje, nie muli go, na obroty się ładnie wkręca - chociaż mi się wydaje że zbyt długo obroty opadają po zdjęciu nogi z gazu, może mi wydaje. To tyrkotanie również słyszę jak odpalę od razu auto...mogę nagrać dzisiaj filmik jeśli to by pomogło we wstępnej diagnozie, nie wiem czy to coś poważnego...oliwę mu świeżo zalałem kumpel mówi ze to powinno zniknąć ale dalej jest to samo. pzdr
Opublikowano

Wiatm

Mam ten sam problem, z tym ze umnie silnik już odmówił współpracy. Moge zapytać ile kosztowała ciebie naprawa? Choć mysle że u mnie bedzie trzeba silnik wymienić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.