Skocz do zawartości

Chwilowe braki mocy przy naglym przyszpieszaniu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich. Mam mały problem z samochodem i prosił bym o jakaś fachową rade za co z góry serdecznie dziekuje. Posiadam e39 530dA touring 184hp 00' . Problem przedstawia się nastepująco: Wsiadam do samochodu po pracy i nagle swieca mi sie przepieknie kontrolki ABS/ASC, pierwsze spostrzeżenie bylo takie ze padał deszcz całe po południe i moze jakas wilgoc naszła czy coś w tym stylu i pewnie za jakis krotki czas wszystko wroci do normy ale to nie jest problem z którym się zwracam o pomoc. Od tego momentu samochod zaczał sie po prostu tak jakby dławić przy energicznym przyspieszaniu albo kick downie, nie bylo znaczenia czy zwykły D czy tez sport badz manual. Wygladało to mniej wiecej tak ze do około 3-3,5tys bylo ok a powyzej tego obroty szły normalnie w gore a predkosc tak jak bym jechal fiatem 126p;) Gdy obroty byly na poziomie ok 4tys albo powyzej nagle wszystko wracało do normy czyli ciagnal tak jak pominien. Po paru dniach pojechalem do mechanika i okazalo sie ze ostatni wtryski jest w tragicznym stanie, wiec na drugi dzien zostal wymieniony i dalej to samo( korekcja wszystkich wtryskow mozna powiedziec jest idealna jak by byly nowe rozbierznosc wynosila od 0.1 do 0.7 a wiec igla mozna rzec) Wymienilem przepływomierz oczywiscie orginalny bosch bo myslalem ze to juz bankowo od tego i przez pierwszy dzien raz mi sie tylko tak zdarzylo i wrazenie mialem jak by "bi em dabliu" byla duzo zwawsza ale nie stety problem wystepował dalej, po jakims tygodniu zaczela swirowac pompa progowa, wiec tez ja wymienilem na nowa oryginalna automotive bmw i kurde dalej sie tak dzieje, ale jak spokojnie i równomiernie przyspieszam to niema takiego problemu, wszystkie filtry i olej byly wymieniane w kwietniu, na kompie nie pokazuje zadnego błedu oprocz tempomatu ale to chyba przez te abs/asc. Dodam jeszcze ze turbina byla regenerowana w grudniu 2010 w porzadnym serwisie i kompletna regeneracja skrzyni we wrzesniu 2010, wiec najwazniejsze mechaniczne czesci sa w 100% sprawne. Tankuje cały czas tylko V Power Diesel na Schellu Wiec Panowie i Panie w czym jest problem?? czy moze problem tkwi ze dalej mi swieca te kontrolki bo jeszcze nie zdazylem wymienic czujnika badz sterownika od abs?? Prosze o pomoc. THX:)
Opublikowano

awaria czujnika abs /asc powinna skutkowac kompletnym wylaczeniem tych systemow a wiec buksowaniem kol przy ruszaniu i wchodzeniem bokiem w zakrety, do tego padaja zegary.

Natomiast z tego co piszesz moim zdaniem kontrola trakcji dziala ale nieprawidowo i zbyt wczesnie sie wlacza.

Uwazam ze po pierwsze powinienes naprawic abs, czujnik kupuj tylko markowy np siemens.

Opublikowano
z tymi czujnikami to jest tak ze od raku jak mam e39 to 2 razy mi sie zapalily, ale najdluzej trwalo to niespełna 2 dni, i bylo ok a wystarczylo tylko lekko bokiem zarzucic przy np wyjezdzie z podwórka i wszytko działało jak nalezy, dopiero jak tym razem sie zapaliły gdzies ok 3 tygodnie to ten problem wystepuje i teraz normalnie cały czas pokazuje predkosc i licznik dzienny bije a za pierwszym razem predkosc i licznik nie działał przez cały okres swiecenia sie kontrolek, więc czujnik czy moze sterownik padł raczej?? Wydaje mi sie ale pewnosci nie mam bo mechanikiem nie jestem ze te chwilowe braki mocy sa spowodowane w jakims stopniu przez abs/asc, ponieważ nigdy nie przytrafilo mi sie takie cos nawet wstyd sie przyznawać gdy zapomnialem o filtrze paliwa ze byl juz zapchany i ropa wyciekała z niego i spływała dołem samochod normalnie chulał a braki mocy pojawiły sie jednoczesnie z kontrolkami. Czy wymiana czujnika/stera moze wyeliminować ten problem, Bede wdzieczny za nastepne porady/sugestie pzdr;)
Opublikowano

Jeśli któryś czujnik daje błędne odczyty, ale nie jest na tyle padnięty żeby komp wywalił błąd, to bardzo możliwe, że będzie tak chwilowo przymulało auto.

Spróbuj odłączyć całkiem wtyczkę w module ASC i wtedy pojeździj żeby sprawdzić czy sytuacja się powtórzy.

A co do poprzednich usterek ASC, to brak wskazań prędkościomierza powoduje uszkodzony lewy tylny czujnik, a "zwykły" błąd ABS/ASC może powodować każdy czujnik.

Podłączałeś się w ostatnim czasie pod kompa?

Opublikowano
Zgadzam sie z przedmówcą :cool2: ,zacznij od kompa,następnie czujnik w lewym tylnym kole "odpowiedzialny" za prędkosciomierz, wiem też że świrowanie ABS ma powiązanie z tym właśnie czujnikiem.Spadki ciagu samochodu jest zależne od całego silniczka ASC/DSC-także rada z odłaczeniem jest trafiona.Diagnoza powinna ci pokazać ten bład czy to becnie czy w przeszłosci zakodował się,choć jak kolega wspomniał moze błędu nie wywalić jezeli cokolwiek zipiał jeszcze.To rzadkie zeby padł cały ASC,zazwyczaj to durny (kosztowny) czujek w kole L.T.Zacznij od fejsu :cool2: POzdr
Opublikowano
Jutro tak z rana zrobie odloncze go i bede mial pewnosc co do niego, dzieki za logiczne porady;) Jeszcze jedno chciał bym spytac tak przy okazji nie zwiazane z tematem juz, czy diesel powinien brac olej i jak tak to ile mniej wiecej od wymiany do wymiany?? thx
Opublikowano
Ja powiem tak,silnik nie powinien brac,natomiast często jest tak ze przez starą odme turbina karmi sie oliwą i idzie oliwa w intercooler.Ja przed zmiana odmy miałem ubytek oleju w granicach 0,7l na wymiane(jedyna bo zmieniłem odme).Po wymianie odmy i oleju temat zamknięty.Sam sinik jak dla mnie to rzadkość żeby silnik diselka bu-bu spalał oliwe,ale realne i nie ładne objawy.Stawiam na odme i żle dobrany olej--powtarzam rzadkosć zeby tak spasowany motor spożywał olej.
Opublikowano
odme wymienialem w kwietniu a olej mobil super 3000 5w30 i jak pamietam od wymiany do dolewalem po jakies 400-500ml a silnik wg kompa w naprawde bdb stanie a nie bede pisal ze w idealnym bo taki jest tylko w nowym samochodzie w salonie;) dlatego pytam bo duzo osob mi mowilo ze diesel moze sobie jakies minimalne ilosci zjesc tak max do 1l na 15tys km. czy moze byc to spowodowane stylem jazdy albo innymi czynnikami? thx z gory;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
moze sobie jakies minimalne ilosci zjesc tak max do 1l na 15tys km. czy moze byc to spowodowane stylem jazdy albo innymi czynnikami? thx z gory;)

Tak jak każdy silnik.Przede wszystkim spowodowane jest zużyciem silnika,a nie oszukujmy się te silniki z nie udokumentowanym przebiegiem mogą realnie miec i z 500.Przy takim przebiegu występuje zużycie(większe/mniejsze) gładzi tulei,pierścieni tłokowych,gniazd zaworowych,oraz prowadnic zaworów i uszczelniaczy.Oleju nawet przy doskonałym silniku musi ubywać chociaż są to symboliczne ilości silnik musi byc smarowany bo by się zatarł,a olej który zostaje na gładzi tulei cylindrów ulega spaleniu.Litr na 15 t/k to trochę więcej niż normalnie zużywają te silniki,ale tragedii nie ma.A nowy motor na dotarciu bierze dużo więcej oleju niż np. po przebiegu 100t/k,proszę spojrzeć jak zabezpieczają się producenci co do ilości zużytego oleju 1 do 1,5 l na 1000 km.

Jak silnik ma już niemało za sobą to czym więcej się go morduje i ma bardziej ciężko to tym więcej oleju weźmie,również wpływ mają większe przedmuchy ze skrzyni korbowej(z cylindrów ucieka kompresja do wnętrza silnika),czym wyżej się kręci to tłoki w danym momencie wykonują więcej cyklów pracy czyli smarowanie też jest odpowiednie do ilości cykli i też więcej oleju zostaje na gładziach a następnie spalony.

ec2Wze6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.