Skocz do zawartości

320d 150km 2002 Kleby bialego dymo z wydechu.


maysee

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy kopcenie na bialo zawsze wskazuje na koniec turbiny? Auto u mechanika, wczoraj sie zdarzylo, kleby bialego dymu z wydechu zaraz po ruszeniu. Auto (320d 150km 2002) na lawecie u mechanika. Nie bylo mne przy tym, znajoma jechala, nie ma mnie na miejscu. Poprzednio w Octavii 1.9TDi turbina klekala powoli, tzn. najpierw zrobila sie glosna a potem wyrzucala olej do IC. Ale to trwalo dlugo w koncu wymienilem turbo i bylo git. Tu bylo zero przeslanek i turbo cichutko sobie pracowalo i nagle takie cos??! Podpowiecie cos? Ja w Polsce dopiero w przyszlym tyg. i juz stress... :(
Ja nie cham, czytam Chopina, Sienkiewicza gram!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś w błędzie :D chyba niedoświadczyłeś padnięcia turbiny. :(

 

No nie doświadczyłem i nie zamierzam... :-)

Ok. Padnieta turbina da raczej niebieski lub siwawy dym a nie biały. Biały powstaje raczej z dostania się płynu chłodniczego...

 

 

 

"W sprawnym silniku spalinowym, niezależnie czy jest to benzynowy czy wysokoprężny z rury wydechowej powinny wydostawać się bezbarwne spaliny.

 

Jeśli jest inaczej i za autem pojawia się dym niebieski, czarny lub biały świadczy to o usterce silnika. A po kolorze dymu można wstępnie zdiagnozować rodzaj usterki.

 

Niebieski

 

Jeśli z rury wydechowej silnika benzynowego lub diesla wydobywa się dym o barwie błękitnej to niestety świadczy to o jego zużyciu, ponieważ spalany jest olej silnikowy. Jeśli mamy wątpliwości, czy faktycznie jest to olej powinniśmy sprawdzić poziom oleju w silniku. Jego szybkie ubywanie w połączeniu z niebieskim dymem z rury niestety świadczy o uszkodzeniu silnika. To, w jakich warunkach pracy silnika pojawia się dymienie, może nam podpowiedzieć o rodzaju uszkodzenia. Jeśli na biegu jałowym nie widać dymu, a pojawia się przy schodzeniu silnika z wysokich obrotów może to świadczyć o zużyciu uszczelniaczy zaworowych. Jeśli dym pojawia się na biegu jałowym i przy zwiększaniu obrotów, to niestety świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych i gładzi cylindra. W silnikach z turbosprężarką kłęby niebieskiego dymu mogą być spowodowane uszkodzeniem turbiny.

 

Biały

 

Biały dym wydostający się rury wydechowej również nie wróży nic dobrego. Jeśli z układu chłodzenia nie ma wycieków, płyn znika a z rury wydechowej wydostaje się biały dym to niestety świadczy to o przedostawaniu się płynu do komory spalania. Powodem tego może być uszkodzona uszczelka pod głowicą lub co gorsze pęknięcie głowicy lub kadłuba silnika. Dym z płynu chłodniczego jest znacznie gęstszy niż para wodna wydostająca się z wydechu, która jest normalnym produktem spalania i widoczna jest wyraźnie w niskich temperaturach.

 

Czarny

 

Czarny dym z rury wydechowej to domena silników wysokoprężnych. Pojawia się najczęściej przy dużym obciążeniu i przy wysokich obrotach. Niewielkie dymienie jest dopuszczalne i nie musi świadczyć o zużyciu układu wtryskowego. Jednak jeśli nawet niewielkie dodanie gazu skutkuje kłębami dymu to świadczy o poważnym niedomaganiu układu wtryskowego. Do regulacji lub wymiany mogą kwalifikować się końcówki wtryskiwaczy, pompa wtryskowa lub uszkodzony może być układ recyrkulacji spalin. Koniecznie należy przeprowadzić szczegółową diagnozę, gdyż naprawa układu wtryskowego jest bardzo kosztowna, zwłaszcza, jeśli jest to nowoczesna konstrukcja z pompowtryskiwaczami lub układem common rail.

Czarny dym może pojawić się także w silniku benzynowym, jeśli nastąpi uszkodzenie w układzie sterowania silnika i do cylindrów będzie napływać bardzo bogata mieszanka paliwowa. Dymienie nie będzie duże, ale widoczne nawet na biegu jałowym."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jesteś w błędzie :D chyba niedoświadczyłeś padnięcia turbiny. :(

 

No nie doświadczyłem i nie zamierzam... :-)

Ok. Padnieta turbina da raczej niebieski lub siwawy dym a nie biały. Biały powstaje raczej z dostania się płynu chłodniczego...

 

Tu masz padającą turbinę

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś w błędzie :D chyba niedoświadczyłeś padnięcia turbiny. :(

 

No nie doświadczyłem i nie zamierzam... :-)

Ok. Padnieta turbina da raczej niebieski lub siwawy dym a nie biały. Biały powstaje raczej z dostania się płynu chłodniczego...

 

Tu masz padającą turbinę

 

Tylko,że tu zassało olej silnikowy przez nisprawne turbo do kolektora ssącego a co z tym idzie do komory spalania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzieki za odpowiedzi chlopaki. Powiedzcie prosze czy oprocz wymiany turbawki bedzie trzeba tez cos innego wymienic? Albo inaczej, czy takie puszczanie oleju do kolektora moze spowodowac uszkodzenie innych czesci? I potem co, regeneracja czy szukanie uzywanej pompy?
Ja nie cham, czytam Chopina, Sienkiewicza gram!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a ten bialy dym po odpaleniu auta utrzymuje sie caly czas czy po jakims czasie ustapil, najlepiej jak sam to dokladnie obadasz bo pewnie auto dlugo stalo a znajoma spanikowala widzac ten bialy dym a ty teraz sie zamartwiasz co jest nie tak z autem. Ja kiedys tak mialem ze auto dluzej postalo i po zapaleniu zakopcil na bialo a po kilkunastu sekundach przestal, wiec nie zamartwiaj sie na zapas tylko jak wrocisz ro sprawdz jak to faktycznie wyglada. Widze kolego ze jestes fanem zuzla a konkretnie Uni Leszno, ja kibicuje RKM Rybnik.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@czerwony dzieki za slowa otuchy, niestety zanotowany zostal nagly, samoistny wzrost obrotow przy tych bialych spalinach ale motor dalo sie zgasic ze stacyjki. Martwe sie zeby jeszcze czegos szlag nie trafl. Apropos zuzla, zawsze lubilem Rekny Z Rybnika, pamietam jak na poczatku lat 90 spusciliscie nam lomot w Lesznie w rozgrywkach 1 ligi! Na Hamila, Pawliczka i Korbela nie bylo wtedy mocnych. Pozdrawiam ;)
Ja nie cham, czytam Chopina, Sienkiewicza gram!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Polski "fachura" zaczyna od tego na czym sie "zna". Rozkreca turbiny albo demolune wtryski ze swoim komputerkiem. Czasami tez wymóżdży uszczelke pod głowicą bo kiedys tak mial w duzym fiacie i tu pewnie to samo.

Każdemu polecam zaczynać od najprostszych rzeczy. Dykienie na siwo i ubytki oleju przez wydech w e46 to mkże byc tylko i wylacznie separator oleju odmy. Taki plasticzek przy wlewie oleju z okrągłym folterkiem. W polsce malo kto wymienia bo przeciez jakie znaczenie moze miec maly filterek.??? Po co mam wydawac 170 zl za zestaw? Przeciez to nie ma prawa byc przyczyna dymienia itp :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.