Skocz do zawartości

Felgi, opony, dystanse, ET, do E65/66 - porady i pytania.


DEF

Rekomendowane odpowiedzi

jestem właścicielem BMW E65 745i 2001r. warto pomyśleć o jakiś oponach na zimę no i w ogóle stalowych kołach... Czy mógłby mi ktoś doradzić jakie koła powinienem założyć (słyszałem że podobno 16") i gdzie można je kupić... nowe lub używane... bo na allegro mysle ze nie mam co liczyć...;) Proszę o szybką odp.;)

Do E65 stosuje się tylko felgi aluminiowe. Na zimę możesz stosowac 2 rozmiary ogumienia:

1. Robisz przekładkę dwa razy w roku na felgach które masz obecnie ( opony zimowe 245/50/18)

2. Kupujesz felgi (koła) 225/60/17 cali np. http://fahrzeugteile.shop.ebay.de/Komplettrader-/9892/i.html?rt=nc&Reifenart=Winterreifen&_nkw=e65&_dmpt=Auto_Komplettr%C3%A4der&_fln=1&_ssov=1&_trksid=p3286.c0.m282 i zmieniasz kompletne koła.

 

Pozdr.

Edytowane przez solarisbus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Polecam Dunlop Wintersport - dobrze nadają się na polskie zimy. jeździłem na takich w chryslerze 300m, już 2 sezony w E65 i to co mogę powiedzieć to że są niezawodne (prędkości w zimie przy minusowych temperaturach ok. 200-220 km/h bez problemu) i niewiele się scierają (w sezonie zimowym przejeżdżam na nich ok. 15000 km)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak u Was chłopaki ale ja jezdze juz 3 rok na oryginalnie zamontowanych 18tkach i nie wyobrazam sobie wiekszej cyfry na drogach warmii i mazur.. na 18tkach jest cicho i wygodnie

 

chyba ze jestem w bledzie, w sumie myslalem o wiekszej feldze bo 18tka wyglada niespecjalnie z e65..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam

 

Mam zamiar kupić nowy komplet opon na lato ceny zaczynają się od okolo 900 zł za sztuke z małym wyjątkiem opony kumho 245/50 18 czy ktos ma moze takie opony mozecie mi cos o nich powiedziec kosztują około 600zł podobno są dobrej jakości - roznica cenowa jest spora biorąc pod uwagę że komplet opon właściwie wystarcza na jeden sezon. Proszę o opinię użytkowników.

 

ps. oczywiście wiem ze mozna kupić opone używaną lub chinską nową za grosze - ale to nie wchodzi w grę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Jeździcie samochodami tylnonapędowymi o dużej mocy i dużej masie, które stykają się z asfaltem w czterech miejscach powierzchnią mniej więcej kartki pocztowej. Gratuluje pomysłów oszczędnościowych :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o oszczędność poprostu pytam o tę konkretną markę ( to wcale nie jest wynalaek ta firma zajmuje się produkcją opon od lat sześćdziesiątych ) - tylko jest w Polsce mniej znana. Jak wynika z testów przeprowadzonych ostatnio chyba w auto świecie wychodzi na to że jest lepsza m.in. od DUNLOPA i BRIDGESTONE (podobno w latach 2003 - 2006 była montowana seryjnie w mercedesach). Proszę o opinię użytkowników posiadających takie opony. Jeśli rzeczywiście jest kiepska nie bede sie zastanawiał ani chwili i kupie - właśnie co ? proszę o ewentualne podpowiedzi - jakie opony i co jest seryjnie montowane w bmw ja ma rozmiar 245/50 18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....ja tydzien temu kupilem na allegro roczne oponki Goodyear run-flat za 2tys zł co do tak egzotycznych marek opon podchodze z dystansem.....

 

Gratuluję run-flatów, proponuję zaopatrzyć się w drugi komplet felg lub bardziej ekstremalnie ( nie polecam ) zaprzyjaźnić się zakładem spawającym aluminium :D

Pzdr,


Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....ja tydzien temu kupilem na allegro roczne oponki Goodyear run-flat za 2tys zł co do tak egzotycznych marek opon podchodze z dystansem.....

 

Gratuluję run-flatów, proponuję zaopatrzyć się w drugi komplet felg lub bardziej ekstremalnie ( nie polecam ) zaprzyjaźnić się zakładem spawającym aluminium :D

....zimowki tez mam run-flaty zrobilem na nich ponad 5 tys km i jakos nic sie nie dzieje....i znow jakies kurxxxxxx mity z tymi oponami jeszcze jakos nie slyszalem aby komus felga sie rozleciala chyba ze opony byly zakladane w szopie u pana edzia przy pomocy majzla i mlotka.....nie wiem co masz do tych opon ale ja nie dam o nich zlego slowa powiedziec..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja unikam kierunkowych opon bo zawsze po jakimś czasie zaczynają być głośne w toczeniu, unikam opon run flat ale nie ze względu na pękające felgi bo to totalna bzdura (pod warunkiem że felga to oryginał a nie z doliny żółtej rzeki!!!) tylko na komfort jazdy na polskim ugorze!Ja polecam BRIDGESTONE.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Fabrycznie w rozmiarze 245/50/18 100W montowane były BRIDGESTONE turanza ER30, MICHELIN pilot primacy i PIRELLI Pzero rosso.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Run flaty złe i niedobre...

W e91 na zimę mam 17 Dunlopy, na lato 18 Michelin i sobie chwalę. (nie tylko atrybuty bezpieczeństwa, ale komfort i prowadzenie też) Wieczne mity RF :mad2:

http://img408.imageshack.us/img408/6363/individualvisualizer3to.jpg

¿Te gusta conducir?

The Ultimate Driving Machine

Freude am Fahren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Run flaty złe i niedobre...

W e91 na zimę mam 17 Dunlopy, na lato 18 Michelin i sobie chwalę. (nie tylko atrybuty bezpieczeństwa, ale komfort i prowadzenie też) Wieczne mity RF :mad2:

Rezulteo: Opona Runflat miała zawsze problem z komfortem jazdy. Czy nadal tak jest?

 

Philippe Degeer: Rzeczywiście, słabym punktem opony runflat był brak komfortu, ponieważ zasadą jej konstrukcji są boki nośne. W Genewie prezentujemy nową generację opon Runflat. Opona ta została przetestowana przez TÜV (neutralny i niezależny ośrodek certyfikacji). Wyniki testów potwierdzają, że poziom komfortu jest w przypadku tej opony jest równie wysoki jak w oponach konwencjonalnych, a ponadto ma ona niskie opory toczenia. Oto dlaczego możemy dziś mówić o produkcie nowym. Zapewnia on najlepszy kompromis między ekologią i bezpieczeństwem, a pod względem komfortu jest porównywalny z oponą konwencjonalną. Ta technologia jest dziś całkowicie gotowa do przemysłowego wdrożenia, gdyż osiągnęła etap dojrzałości

...............................to tyle jesli chodzi o nowe run flat..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

 

jaki rozmiar opon najlepiej waszym zdaniem zalozyc na felgi 19''? tylne felgi sa szersze i maja chyba 8.5 cala, a przednie 7.5 lub 8 cali.

 

wiem ze pomimo roznicy rozmiaru tylu i przodu, wysokosc kol musi byc ta sama.

samochod to bmw 730, 2004 rok, moel e65

 

prosze o fachowa porade

BMW RULEZ !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Dołączę się do tematu. Jestem bliski zakupienia felg style 166 rozmiar 19 http://allegro.pl/oryginalne-felgi-bbs-m-power-e60-bmw-m-5x120-19-i1681367417.html lub popularnych spiderów też w rozmiarze 19 http://allegro.pl/kola-alufelgi-19-m-power-bmw-5-e60-e61-m5-i1703603648.html. Posiadam E60 2004r. Czy ten rozmiar co podałeś wyżej ADASIO także będzie odpowiedni do mojego auta? Chodzi mi także delikatnie o komfort. Zmaksymalizować do tego rozmiaru felg komfort jazdy. Pozdrawiam, czekam na fachową odpowiedź :)

 

 

MAM JUŻ ODPOWIEDŹ, znalazłem w innym temacie. Pozdrawiam :)

http://images41.fotosik.pl/926/98ae1625f3bfad85med.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Ja miałem taki zamiar na zime i w focie po wielkim rabacie coś ok 1500netto za szt. 275/40/19.Po namysłach jednak zakupiłem 245/50/18 i kpl.felg.za nokiana A3 zapłaciłem 720netto za sztuke.A i jeszcze jedno cziężko w tym rozmiarze o zwykłe opony.Wszystko prawie ran flad!!!!!!! jak na tym sie jezdzi to nie musze mówić.Głównie to zaważyło na + za 18''
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Członkowie klubu

Moim skromnym zdaniem do e65 max to 19 cali i w żadnym wypadku runflaty! Gwarantuje, że każdy kto przesiądzie się z runflatów na normalne opony już nigdy nie będzie chciał do nich wracać, różnica w komforcie znaczna.

A co do zimówek to nie myślałeś o zmniejszeniu rozmiaru felg? Koszt zakupu dodatkowej pary felg zwróci Ci się szybko bo różnica w cenie opon 19'', a np 17'' jest znacząca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.