Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Dziś napotkałem nowy problem w mojej e30 1.6, mianowicie brakuje jej mocy.

Odpalam silnik zapinam 1bieg leci normalnie, zapinam 2bieg wszystko idzie dobrze do 5tys. obrotów przydławi się i idzie dalej, zapinam 3bieg przekraczam 3-3,5tys. obrotów i lipa nie ma mocy na 4 i 5 biegu jest to samo. Bunia maxymalnie jedzie 120km/h i się dusi obroty spadają spadają i albo zgaśnie albo pojedzie ale wtedy mam już poniżej 50km/h.

Proszę o pomoc spotkaliście się już z czymś takim? Co może być tego przyczyną? Od czego zacząć poszukiwania przyczyny?

Zaznaczam że moje BMW to 1.6 z przebiegiem ok.300000km i nigdy nie widziało gazu(przynajmniej tak mówił poprzedni właściciel).

Opublikowano

A czy było tak od początku?

 

czy coś robiłeś ostatnio zanim ten problem pojawił się?

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A może to po prostu standardowy problem M40? Chodz dziwne że obroty spadaja. Może być problem z wydolnościa pompy paliwa lub samy regulatorem cisnienia.
Opublikowano
nic w niej nie robiłem, a jak sprawdzić te podzespoły które wymieniłeś?? a czy to może być wywołane jakąś usterką przepływomierza albo może coś z kopułką albo palcem rozdzielacza??
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Prawdopodobnie w następnym tygodniu pojadę sprawdzić wszystkie elementy układu paliwowego, a powiedzcie mi jeszcze czy w M40 zawory są hydrauliczne czy ustawiane na płytki czy mechanicznie??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
niestety trzeba wymienić hydrauliczne popychacze zaworów a najczęściej to do tego dzwigienki u mnie musiałem wymienić wałek i panewki wałka dopiero zrobiło sie cicho
BÓG MIŁOŚĆ WYGODA
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Niestety mój mechanik nie ma w najbliższym czasie czasu, a moje auto zachowuje się coraz gorzej nie ma siły rozpędzić się nawet do 95km/h, a o wyprzedzaniu nawet nie ma mowy. czy to może być wina pompy paliwowej bo ona coraz głośniej pracuje. Proszę o pomoc bo już nie ogarniam tej usterki.
Opublikowano
na początek zdejmij przewodzik podciśnieniowy z regulatora i zobacz czy nie ma tam benzyny, jak nie ma to do byle jakiego warsztatu i niech mierzą ciśnienie na listwie wtryskowej
Opublikowano
Nieprawda bo jeśli pompa zaczyna tracić ciśnienie to problemy zaczynają się na wyższych biegach gdzie do przyśpieszania potrzeba więcej paliwa w dodatku nie ma już zapasu ciśnienia na listwie który zużyłeś dając w palnik na 1 biegu i ciśnienie systematycznie spada. Poza tym wykluczysz jedną możliwą przyczynę usterki.
BMW forever!!!
Opublikowano

jest prosty sposób, aby sprawdzić regulator ciśnienia paliwa.

Uruchom silnik. Nie pochodzi ok. minuty. Wyłącz go i zdjemij węzyk do regulatora dwie minuty po zggasieniu silnika. Jeśłi masz jeszcze Jeśli paliwo wypłynie pd ciśnieniem, to regultor jest "ok". Jeśłi jednak paliwo nie wypłynie pod cisnieniem .... to regulatr jest do wymiany!

 

Uważaj - bo jeśłi regulator jest dobry, będziesz miał paliwa wszędzie!!!

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano
Nie tak nie sprawdzisz pompki paliwa. Pompę musisz podłączyć na krótko, odpiąć wąż zasilający listwę wtryskową i w ciągu 30 sekund powinna litr paliwa przepompować np do jakiejś miarki.
BMW forever!!!
Opublikowano

kur** po co te kombinacje?? a jak na listwie zamiast 3 barów masz 2 to gówno zobaczysz takimi metodami a rozbierzesz pół silnika szukając innej przyczyny

jedź do byle warsztatu i zapłać 30zł za sprawdzenie ciśnienia, a jak nie to do sklepu i kup sobie zegar z kawałkiem wężyka i trójnik i wepnij się w przewód

Opublikowano

Witajcie.

Dziś byłem u mechanika i sprawdzał mi ciśnienie które wyniosło 4bary więc pompka jest dobra, a auto dalej kuleje ;(

Doradźcie coś bo nie chcę żeby moje autko było dalej chore.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdzieś czytałem że ktoś miał podobny przypadek i okazało sięże był problem z tłumikie. Rozsypał mu się gdzieś w środku i blokował wylot. Wątpie by to było to ale można sprawdzić.
Opublikowano

Mój wydech bardzo dobrze dmucha i nie sprawia wrażenia żeby był zapchany, a czy e30 ma komputer jeśli tak to gdzie jest wtyczka??

A czy sonda lambda może coś blokować jeśli jest walnięta?? i w którym miejscu jest oryginalnie montowana bo chłop od którego kupowałem auto mówił że ją przenosił??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ECU masz w górnej części schowka. Sonda jest przed katem na wysokości nóg pasażera,, pod samochodem.
Opublikowano
a czy przyczyną może być wycięty katalizator?? bo gdzieś czytałem że jak się wytnie katalizator to sonda nieprawidłowo funkcjonuje i mogą być problemy??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
O tym gdzieś było na forum. WPływ jest marginalny, rnie do odczucia w czasie jazdy pod warunkie że sonda jest sprawna.
Opublikowano
Dziś sprawdziłem wydech dla pewności i nie jest zatkany ale bunia trochę wcześniej zaczynała odcinać i tracić moc, odłączyłem też sonde i jest to samo co było. Nie mam pojęcia co może jeszcze być walnięte:(
Opublikowano

Witam. Aż przeczytałem całość tu jeszcze raz, bo taka historia, którą się nie kończy oznacza, że naprawiamy nie to co trzeba.

Jeszcze raz od początku.

 

Wiemy, że

1. jest ciśnienie (4bar) na wtryskach

2. silnik działa poprawnie a po chwili spadają obroty (ale prawdopodobnie wtedy kiedy nakręcamy jest przez jakiś czas na wyższych obrotach)

3. wydech nie jest zatkany

4. pompa paliwa hałasuje

 

Kolego, albo:

 

1. zatankowałeś ostatnio takim paliwem, że brud w niej zatkał filtr paliwa. Filtr paliwa przepuszcza trochę paliwa, ale na wyższych obrotach się nie wyrabia. To by potwierdziło twoje obserwacje, że jest coraz gorzej.

2. pompa paliwa (cyrkulacyjna) jak tylko chwilę popracuje traci swoją wydajność i nie zasila układu paliwowego odpowiednią ilością paliwa - stąd kiedy dopiero odpalasz samochód to silnik wchodzi na obroty, to pompa cyrkulacyjna jest niewydolna.

 

Jeszcze raz sprawdź powyżej dwa punkty. One wydają się kluczowe zanim ktoś padnie na pomysł, że trzeba silnik rozebrać.

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.