Skocz do zawartości

[E39] 520i 1997r - wentylator klimy problem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

mam problem z wentylatorem klimy, tzn po włączeniu klimy nie uruchamia się (klimatyzacja działa). W jaki sposób sprawdzić obwody wentylatora? gdzie znajduje się przekaźnik? W E32 wystarczy zewrzeć piny na czujniku temperatury w chłodnicy i włącza się 1 albo 2 obwód, jak to jest w E39?

Opublikowano

Kolego tematów tego typu było multum,ale ma dosyć przypominania tego :search: .Zdejmij kostke z wentylatora i zobacz czy masz napiecie jak klima chodzi.Jeżeli chodzi o przekażniki masz je pod obudowa filtra pyłkowego lewgo stojąc przed samochodem.Bezpieczniki sprawdz są za schowkiem na rękawiczki (pasażer),od spodu musisz zdjąc osłonke i w ciasnocie są swa duze bezpieki :?: 50A.Od tego zacznij-wtyczka wentylatora,bezpieczniki,przekażniki.

BTW -wpisz w wyszukiwarke wentylator i dostaniesz zastrzyk wiadomosci taki że czacha ci tego nie przerobi.POzdr :cool2:

Opublikowano
Kolego tematów tego typu było multum,ale ma dosyć przypominania tego :search: .Zdejmij kostke z wentylatora i zobacz czy masz napiecie jak klima chodzi.Jeżeli chodzi o przekażniki masz je pod obudowa filtra pyłkowego lewgo stojąc przed samochodem.Bezpieczniki sprawdz są za schowkiem na rękawiczki (pasażer),od spodu musisz zdjąc osłonke i w ciasnocie są swa duze bezpieki :?: 50A.Od tego zacznij-wtyczka wentylatora,bezpieczniki,przekażniki.

BTW -wpisz w wyszukiwarke wentylator i dostaniesz zastrzyk wiadomosci taki że czacha ci tego nie przerobi.POzdr :cool2:

 

Ja podepnę się pod temat, bo mam podobny problem.

Po przeczytaniu postów i zaglądnięciu pod maskę i w okolice schowka mam poniższe pytania:

 

1. Żeby dostać się i rozpiąć wtyczkę wentylatora to należy ściągnąć zderzak lub lampę?? Bo ja niestety nie potrafię wyczaić tej wtyczki tak "gołym okiem" na dzień dobry.

2. Bezpieczniki pod schowkiem. Zdjąłem dzisiaj osłonę pod schowkiem (tą którą się zdejmuje, żeby mieć dostęp do "jeża") i owszem jest tam mnóstwo różnych wtyczek i masa przewodów, ale niestety nie widzę tam żadnych elementów, które mogłyby być bezpiecznikami. Czy dobrze szukam i czy jest możliwe dostanie się do tych bezpieczników powyższym sposobem, czy konieczne są jakieś dalsze demontaże??

Opublikowano

Ad.2 tutaj masz fotki jak to wyglada ; http://www.bmw-mpower.pl/foto/pm-13130539637316.html http://www.bmw-mpower.pl/foto/dm-9130539637312.png .. Z tym że dostęp jest jaki jest.

Ten czerwony element wetknięty w ten czarny plastikowy prostokąt. Wystają z tego grube kable czerwony i czerwono-czarny.

Pod nim jest jeszcze jeden.

Ad.1 Słabo patrzysz i szukasz :lol: Otwóż maske i przy lewej lampie(stojąc przed bu-bu),pomiędzy lampą a wlotem nerki jest kostka duża jak paczka zapałek-samiec i samica(w moim przypadku 3-piny,kable:brąz,czarny..).Jeżeli tak nie masz to bunia przeszła jakieś modyfikacje.No foto do tego chyba nie potrzebujesz :?: :cool2:

Opublikowano
Ad.2 tutaj masz fotki jak to wyglada.. Z tym że dostęp jest jaki jest.
Ten czerwony element wetknięty w ten czarny plastikowy prostokąt. Wystają z tego grube kable czerwony i czerwono-czarny.

Pod nim jest jeszcze jeden.

 

Ad.1 Słabo patrzysz i szukasz :lol: Otwóż maske i przy lewej lampie(stojąc przed bu-bu),pomiędzy lampą a wlotem nerki jest kostka duża jak paczka zapałek-samiec i samica(w moim przypadku 3-piny,kable:brąz,czarny..).Jeżeli tak nie masz to bunia przeszła jakieś modyfikacje.No foto do tego chyba nie potrzebujesz :?: :cool2:

 

Dzięki wielkie.

Muszę w takim razie jeszcze w tą plątaninę kabli zajrzeć i próbować się dobrać do tych bezpieczników. Mylące są te kable wychodzące na przeciw, bo ja spodziewałem się, że to bezpieczniki będą od strony zewnętrznej niejako przystosowane do łatwego wyjęcia.

 

A jeśli chodzi o wtyczkę to napewno jej u mnie nie widać i stąd pojawiła się moja wątpliwość. Być może dlatego, że ta strona kiedyś była uszkodzona to wtyczka gdzieś się "zawieruszyła". Czyli jak wymontuję lampę to powinienem mieć do niej już łatwy dostęp (gdziekolwiek ona by nie była), czy jednak demontować zderzak.

Opublikowano

Dzisiaj stoczyłem kolejną bitwę w poszukiwaniu usterki i niestety znowu porażka.

 

Wentylator przy podpięciu na krótko działa tylko na pierwszym i drugim biegu. Trzeci bieg (czarny przewód) nie odpala.

 

Bezpiecznik pod schowkiem jest sprawny, ale wygląda na to, że u mnie jest tylko jeden, a nie tak jak na poniższym zdjęciu dwa.

http://www.bmw-mpower.pl/foto/dm-9130539637312.png

 

No i pozostały mi przekaźniki, ale niestety pod otwarciu pokrywy pod filtrem stwierdziłem z ubolewaniem, że nie wiem które dotyczą wentylatora, a jest ich tam kilka. Złożyłem wszystko do kupy i poddałem walkę na dzisiaj.

 

I jak to zwykle bywa pojawiają się kolejne pytania.

1. Dlaczego nie działa trzeci bieg??

2. Czy powinienem znaleźć jeszcze drugi duży bezpiecznik pod schowkiem, czy w moim przypadku może być tylko jeden.

3. I czy ktoś dysponuje może schematem przekaźników pod filtrem??

 

Z góry dzięki za pomocne odpowiedzi.

Opublikowano

http://oporniki.bbs.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=3&Itemid=4

 

Tutaj masz instrukcje sprawdzenia wentylatora. W Twoim przypadku opornice sa dobre, zadko sie zdarza takie uszkodzenie jak opisujesz, ja bym sprawdzil czy kabelek nie jest przetarty w wiazce.

 

Co do instalacji to masz tu schemat

http://spaghetticoder.org/bmw/wds/e39new/

Opublikowano
Witam kolegów z forum włączając się do tematu awarii wentylatora klimy zapytam czy ma ktoś możliwość zrobienia zdjęć kostce od strony wentylatora jak i instalacji ponieważ mam wyrwane wtyczki i nie wiem jaki przewód do jakiego podłączyć.Ewentualnie może być podane jaki kolor z jakim połączyć aby to hulało.Może ktoś ma albo zrobi fotki od strony jak przychodzą kable do wtyków aby było widać który z którym połączyć. :roll:
Opublikowano
Przewody powinny łączyć się kolorami na wtyczkach.Brązowy na pewno jest masą,a pozostałe trzy łącz kolorami.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano
http://oporniki.bbs.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=3&Itemid=4

 

Tutaj masz instrukcje sprawdzenia wentylatora. W Twoim przypadku opornice sa dobre, zadko sie zdarza takie uszkodzenie jak opisujesz, ja bym sprawdzil czy kabelek nie jest przetarty w wiazce....

 

Sprawdziłem dzisiaj jeszcze raz zwierając piny we wtyczkach czujników temperatury i klimy i okazuje się, że to jednak pierwszy bieg mam uszkodzony, a drugi i trzeci działają i wygląda na to, że w tej instrukcji sprawdzania wentylatora jest błąd w kolorach przewodów i czarny to jest pierwszy bieg a nie trzeci. W jednym z innych wątków znalazłem, że ktoś również miał na czarnym przewodzie pierwszy bieg.

Czyli wygląda na to, że opornica jednak jest uszkodzona. Ktoś pisał, że można ją wymontować bez wyciągania wentylatora, ja nie za bardzo to widzę, ale jeśli rzeczywiście to jest możliwe to proszę o jakieś instrukcje, oraz podpowiedź która opornica jest od pierwszego biegu, a która od drugiego.

Opublikowano
O ile pamiętam,to od pierwszego biegu jest ten opornik po lewej stronie patrząc od przodu auta i ma on 0,5 oma,85 watów,a od drugiego 0,2 oma i chyba 65 watów.Ostatnio wymieniałem bez demontowania zderzaka i wentylatora.Osłona wiatraka przykręcona jest na chyba 4 troksy (o ile pamiętam T10).Jednego nie dało się odkręcić ,bo bez demontażu przodu auta nie można do niego dojść.Dałem radę odgjąć osłonę wentylatora i ciężko,ale dało się wymienić.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano

Oporniki maja parametry 0,5 i 0,2 ohm. Zrodla podaja moc 80 lub 85w.

 

Bonzu, co do pomylki w instrukcji to sprawdze to u siebie jeszcze raz, ale puki co nikt nie zglaszal takiego problemu. Moze u Ciebie jest jakos nietypowo, w kazdym razie dzieki za uwage i jak sie upewnie to zmienie. Mozesz zamontowac tylko opornice pierwszego biegu, to jest ten zestaw pojedynyczy pasujacy do e36.

Opublikowano
Oporniki maja parametry 0,5 i 0,2 ohm. Zrodla podaja moc 80 lub 85w.

 

Bonzu, co do pomylki w instrukcji to sprawdze to u siebie jeszcze raz, ale puki co nikt nie zglaszal takiego problemu. Moze u Ciebie jest jakos nietypowo, w kazdym razie dzieki za uwage i jak sie upewnie to zmienie. Mozesz zamontowac tylko opornice pierwszego biegu, to jest ten zestaw pojedynyczy pasujacy do e36.

 

viewtopic.php?f=72&t=41844

 

W tym wątku dwa ostatnie posty na pierwszej stronie oraz pierwszy post na drugiej stronie też mówią o moim przypadku, czyli czarny przewód to pierwszy bieg. Ja też nie chcę się upierać bo może coś mi się źle spojrzało. Ale jak sam piszesz uszkodzenie trzeciego biegu to raczej wątpliwa sprawa i po moich wszelkich sprawdzeniach też wynika, że to pierwszy bieg.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.