Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam maly problem ze swoim e61 525d. Od paru tysiecy kilometrow gwizda mi cos z okolic turbiny.

Moc jest, nie pali oleju, zadnego kopcenia...

Myslalem oczywiscie ze turbina pada. Wymienilem ja ale gwizda jak gwizdalo.

Wyczytalem gdzies, ze to moze byc tez wina nieszczelnego kolektora wydechowego.

Mial juz moze ktos takie objawy?

Da sie go wymontowac bez wykrecania kolektora ssacego?

Pozdrawiam i dziekuje za podpowiedzi

Opublikowano
z wymontowaniem poradzi Sobie każdy obeznany mechanik, a czy czujesz spaliny jak otworzysz maske?..jesli to kolektor wydchowy kupuj z e39 są żeliwne - czyt. dożywotnie.
Opublikowano

Dzeki za podpowiedz. musze sie rozejzec za tym do e39.

Wymontowac chce sam. nie wiem tylko czy kupywac tez wszystkie nowe uszczelki do kolektora ssacego. Da sie wyciagnac wydechowy bez ssacego?

pozdrawiam

Opublikowano
Da sie wyciagnac wydechowy bez ssacego?

pozdrawiam

Raczej nie. Bynajmniej mój mechanik jak wymieniał mi wydechowy musiał ssący ściagać.

Opublikowano
Ja też niedawno wymieniałem kolektor wydechowy. Głównym objawem był zapach spalin pod maską i po odpaleniu w kabinie, a także lekkie świszczenie podczas jazdy. Kupiłem nowy na Allegro razem z uszczelkami. Nie polecam kupowania żeliwnego - z tych opinii, które słyszałem żeliwny nie jest kompatybilny z blokiem silnika w E60...
BMW E60 530D SEDAN 2003r
Opublikowano
Ja też niedawno wymieniałem kolektor wydechowy. Głównym objawem był zapach spalin pod maską i po odpaleniu w kabinie, a także lekkie świszczenie podczas jazdy. Kupiłem nowy na Allegro razem z uszczelkami. Nie polecam kupowania żeliwnego - z tych opinii, które słyszałem żeliwny nie jest kompatybilny z blokiem silnika w E60...

 

ja nie potwierdzam tych "niekompatybilności" u mnie został założony ten żeliwny i jest wszytko OK.

z pozdrowieniami

bArT


Matematyka to nie ma technika, moja tematyka matematyki nie dotyka. / k44

  • 3 lata później...
Opublikowano
u mnie tez wszystko pasowalo. zmienilem kolektor wydechowy bez demontażu kolektora ssacego,wtrysków i obudowy plastikowej pod wtryskami ale nie bylo łatwo mialem problem z docisnieciem ostatnich 2 nakretek ale mysle ze jesli ktos ma kanał to nie bedzie problemu :)
Opublikowano

ja wymieniałem u siebie na żeliwny w marcu, Wszystko pasuje jak z fabryki i nie ma potrzeby zwalać kolektora ssącego, (chyba, że jest to anglik, bo wówczas kolumna kierownicza nie pozwoli na ściągniecie kolektora dołem)

 

Nie mam kanału ani podnośnika, robiłem sam, zakładałem robotę na jeden pełny dzień ale zeszły się 2 pełne dni, (na szczęście był to weekend )

wymieniałem oczywiście bez zdejmowania pokrywy zaworów, od dołu, auto było podniesione na kobyłkach, pierw zleciał cały wydech, potem turbo z katem a na końcu kolektor, następnie w odwrotnej kolejności.

problem był z przykręceniem kata do turbo tak aby to spasować i skręcić, dużo skręcania i dopasowywania, pamiętam, że od turbo wyszła szpilka wraz z nakrętką, ale to nie problem.

 

Duży problem jest z odkręceniem nakrętek miedzy kolektorem a osłoną filtra powietrza, moja nasadka klucza była zbyt gruba i musiałem ją przeszlifować tak aby weszła, mało tego, tyle razy wypadała mi lub zostawała nasadka klucza, że od tamtej pory jak coś robię to owijam taśmą klucz tak by nic nie spadło, a w e60 przednia kołyska jest taka, że otwory chłoną każdy element który spadnie :p i potem szukaj.. Również kupowałem nasadkę spline na 3 śruby turbo- kolektor,oczywiście też była ciut za gruba i musiałem ją pod szlifować. Również jedna przedłużka 1/4 poszła na żyletki, bo pękła.

 

Ważne aby zakładać nowe nakrętki miedziane na szpilki kolektora jak i na szpilki turbo.

Dodatkowo ja swój kolektor żeliwny pomalowałem farbą motip żaroodporną (odp na temp 800 stopni) zaraz po kupieniu (po pomalowaniu potrzymałem godzinę w piekarniku) ale i tak dopiero farba utwardziła się po odpaleniu auta

Też odpowiednio odkręcałem kolektor na krzyż jak i dokręcałem go, tyczyło się to wszystkich nakrętek nawet tych od turbo-katalizator, mimo 2 nakrętek, nie dokręcałem jednej a potem drugiej tylko na zmianę obie tak aby z równą siła było dociśnięte.

Opublikowano
ja zmienialem kolektor wydechowy od gory musialem zdemontowac oslone silnika filtry kabinowe i plastiki pod szyba, belke wzmacniajaca,gorna obudowe filtra powietrza zeby miec dojście do trzech ''dziwnych śrub'' (potrzeban nasadka spline) ktorymi skrecone jest turbo z kolektorem, odkrecenie kolektora i przykrecenie podobnie jak u kolegi plwaw. zajelo mi to 8h
Opublikowano
Koledzy czy problem kolektora wydechowego dotyczy tylko turbin które montowane są do kolektora na trzy szpilki (śruby) ? U mnie jest turbina montowana na opaskę i wydaje mi się ze jest żeliwny.... Ale mógłby to ktos potwierdzić bo auta nie mam pod ręką. Z góry dzieki za odpowiedz ;)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.