Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam serdecznie

objaw jest taki :

wrzucam I i ruszam w okolicach 2-2,5 tys. obr. zaczyna się szarpanie silnika ( co przenosi się na całą budę ) , następnie II ( to samo ) , III ( to samo - czyli szarpanie ) i dopiero od IV i V jest spokój. szarpanie jest tak mocne , że gdybym miał na desce rozdzielczej szklankę wody wylała by się calutka ( nie wiem czy dobrze to zobrazowałem ) albo gdyby jakaś panna usiadła mi na palec to również nie musiał bym nic robic - TDS zrobił by to za mnie. nigdy auta nie podpinalem pod interface bo nie mam kabla a jeden spec stwierdził że moje auto mu komputer zawiesza. czy jest ktoś kto mógł by mi coś poradzic bo jeździc się odechciewa.

z gory dziekuje i pozdrawiam

Opublikowano

Co do diagnostyki - nie napisałeś jaki rocznik. Twój silnik bez problemu zdiagnozuje MODIC, albo odpowiedni interfejs (np. Nerwusa) i oprogramowanie DIS, a spec może powinien pomyśleć o reinstalce lub zmianie komputera. ;]

 

Co do szarpania, może wynikać z problemów z dawką - zanim się zacznie "wymieniać nastawniki" należałoby sprawdzić ustawienia dawki paliwa, kąta wyprzedzenia wtrysku i ich ewentualnych odchyleń od normy. Należy też sprawdzić układ wtryskowy pod kątem samych wtrysków i szczelności (czy dostaje to paliwo które komputer podał). Rozumiem, że filtr powietrza nowy, a EGR pracuje prawidłowo?

 

Pozdrawiam.

siudek siudkowski


Było Mercedresa Wziąć... ;]

http://bmw-diesel.pl

Opublikowano

filtr juz troche ma, ale po wymianie i przed wymiana objaw byl taki sam. co do egr to nie jestem w stanie napisac czy dziala prawidlowo poniewaz trubina puszczala olej i caly dolot jest w oleju ( jak sie okazalo po regeneracji turbo wciaz puszcza oliwe ). rocznik budy to '91 ale silnik byl wymieniany bo z fabryki wyszedl z m50 a teraz ma m51.

p.s. z jakiego miasta jestes ? bylbys w stanie zdiagnozowac moje bmw , lub polecil bys kogos z okolic szczecina?

pozdrawiam.

Opublikowano
Sprawdź stan poduszek silnika.Jak już są zużyte to wibracje z silnika ogarniają całą budę,a jak wiadomo diesel ma dużo większe wibracje niż benzyna.
Opublikowano

Skąd jestem masz napisane w moim profilu, w przeciwieństwie do Ciebie. ;] Zdiagnozować może każdy kto ma interfejs i DIS, albo każdy ogarnięty mechanik z MODICiem ("modikiem archaikiem" :D). Tutaj masz tego trochę z całego zachodniopomorskiego, zapytaj lub poszukaj: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=10&t=5725.

 

Co do poduszek - owszem, diesel trzęsie, ale wibracje czy trzęsienie to nie szarpanie podczas jazdy na 2-25k rpm, przecież im szybciej silnik pracuje tym mniejsze wibracje. Poza tym zauważyłby problem na biegu jałowym (trzęsło by). Kontrolnie rzucić okiem nie zawadzi, pamiętaj że tam powinny być poduszki olejowe (OE to Corteco, takie też są dobre w zamiennikach).

 

Pzdr.

siudek siudkowski


Było Mercedresa Wziąć... ;]

http://bmw-diesel.pl

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam. Chciałbym się dowiedzieć jak się skończył problem?

Bo mam problem z omegą 2.5TD mianowicie bardzo ciężko odpala tak jak by był zapowietrzony ale nie jest(trzeba ponad pół minuty żeby odpalić silnik a ostatnio już drugiego akumulatora)

Dodatkowo podczas jazdy strasznie szarpie, i nieregularnie, nie ma znaczenia jakie obroty, czasem na niskich czasem na średnich czasem na wysokich,

Za to na wolnych obrotach równo jak w zegarku, komórkę na sztorc postawie i stoi.

 

mechanik mi mówił że to na pewno nastawnik więc go wymiotowałem, poznaczyłem i wyczyściłem żeby mieć pewność że będzie to zrobione dokładnie potem nastawnik wrócił na pompę, został dokładnie ustawiony, i doszukiwał bym się mojego błędu lub tego kto go ustawiał(znajomy mechanik) ale objawy są identyczne, a nie mam kasy żeby wszystko w silniku wymienić i dowiedzieć się że to jednak nie to.

Pomóżcie mi bo jak wracam z krótkiej trasy to przez to szarpanie jestem wymęczony jak bym całą Europe zjeździł.

Sam silnik jest w dobrym stanie jak jest ciepły to ładnie odpalał i nadal odpala, akumulator też jest dobry tak jak i rozrusznik.

Opublikowano

Kolega Loo82 ostatnio był na forum w lipcu zeszłego roku, zatem pewnie już się nie dowiesz. :]

 

Rozumiem że ciepły silnik czy po 1h stania odpala bez problemu? Jeśli mogę pomóc, to kilka pytań zanim się zaczniemy zagłębiać:

- czy zaraz po odpaleniu z wydechu wydobywa się chmura czarnego/szarego brudnego dymu?

- rozumiem, że obroty nie mają znaczenia, a temperatura silnika? Czy nagrzany również tak samo szarpie?

- prozaiczne, ale czy były wymieniane świece (to tyczy się samego odpalania)?

- czy masz 100% pewności, że nie zapowietrza się? Pamiętaj że układ nie kończy się na filtrze paliwa, jest też pompa oraz wtryski, które mogą zapowietrzać przy ciśnieniu.

- jaką masz ustawioną wartość kąta wyprzedzenia wtrysku oraz statycznej dawki paliwa? Czy kąt trzyma się w ustawieniach czy "lata"?

- jak ustawialiście pompę? Bo to że jej nie ruszaliście nie wyklucza, że już wcześniej mogła być źle ustawiona, stąd pytam o wartości.

 

Pzdr.

 

P.S. Jak można "wymiotować" nastawnik? :mrgreen:

siudek siudkowski


Było Mercedresa Wziąć... ;]

http://bmw-diesel.pl

Opublikowano

Witam

W moim przypadku problem nie rozwiązany. Nie mogę znaleśc speca który by zdiagnozował moje auto. :( Sam nie posiadam kabelka i oprogramowania, więc sam nic nie zrobię.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.