Skocz do zawartości

320d Kopcenie na zimnym silniku


pietras69333

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

dokładnie rok temu czyściłem agr ,kolektor ssący, wymieniałem wszystkie rurki od podciśnienia tylko nie wymieniałem tego separatora a nie wiem czy ktoś przede mną go wymieniał.A co do tego oleju w turbo od strony powietrza to ostatnio jak tam zaglądałem to troszke było ale to tylko troszeczke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może i można no ale już kupie raz na kiedyś można nową założyć . jutro jak wymienię ten separator to się odezwę czy coś się poprawiło, a do ageru też może zobaczę czy nie jest zasyfiony bo dużo roboty nie ma. a jeśli będzie to czym najlepiej go wymyć??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu nie chodzi o zawór AGR a o jego sterowanie: N18 i wężyki podciśnienia. Układ AGR pracuje na biegu jałowym i DO 3000 obr/min stąd przy jego nieprawidłowej pracy [np małej nieszczelności] dochodzi do zachwiania współczynnika AFR tzn spaliny "wypierają" świeże powietrze przez co mieszanka nie ma typowej dla diesla UBOGIEJ charakterystyki przez co dochodzi do kopcenia na czarno. Jeśli chcesz sprawdzić jak pracuje AGR to odkręć kolanko Intecoolera z zaworu AGR i nie ściągając go a DELIKATNIE odchylają tak żebyś zobaczył mechanizm zaworu AGR. Na jałowym będzie się cyklicznie otwierał i zamykał... jeśli po zamknięciu będzie nadal się wydobywał z "kominka" dym tzn że układ AGR jest niesprawny/ nieszczelny co jest spowodowane np: zawieszeniem się zaworu, uszkodzenie membrany, sprężyny itp. Najlepiej byłoby sprawdzić silnik pod obciążeniem i zweryfikować dane w odniesieniu do wartości nominalnych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z podciśnieniem jest raczej wszystko ok bo wymieniałem wszystkie rurki a gdyby było coś nie tak to też raczej nie byłoby mocy a autko chodzi jak wściekłe :) jeszcze jedno pytanko kolego może orientujesz się co do programów diagnostycznych poleciłbyś mi coś??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jest tego pełno na alldrogo: http://moto.allegro.pl/listing.php/search?category=28413&order=p&string=bmw&change_view=1 Dla Twojego silnika nie potrzeba okrągłego adaptera, więc taki fejski będzie tańszy niż diagnoza u mecha :cool2: Programy do zassania od Kolegi trandolf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam Panowie

Liczę na Waszą pomoc w moim przypadku. Posiadam E46 compact 320 silnik 150KM. Jakiś czas temu auto przeszło poważną naprawę silnika. Rysy na cylindrze do szlifu, wymiana kolektora (metalowa zastawka się urwała i zrobiła masakrę), turbiny, planowanie głowicy itd.

Pomimo tego silnik nie sprawuje się należycie. Po odpaleniu przy zimnym silniku dymi na biało.Czytając niektóre opinie nadmieniam, że praktycznie nie ubywa płynu chłodniczego ani oleju. Moc sinika w miarę dobra. Im dłużej auto nie jest odpalane np 2-3 dni, dymienie jest bardziej intensywne. dymienie czasami pojawia się po powrocie z trasy przed garażem.

Proszę o podpowiedź co może być przyczyną, żaden dotychczasowy mechanik nie potrafił jednoznacznie wskazać przyczyny..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.