Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie

Mam e46 320d 150KM 2002r i mam taki problem od niedawna kiedy odpalę auto na zimnym silniku nie kopci ale jak ruszę tak gwałtownie to przez jakieś 30m mi kopci i to dosyć mocno a później nic jak rozgrzeje się to też nic. Czy to może być spowodowane tym ze może być lipne paliwo choć staram się tankować lepsze i droższe paliwa na bp czy Shellu, czy może być objaw zbliżającej się wymianie oleju (zrobiłem już 9000km a wymieniam co 10000km),filtrów (z ciekawości podglądałem filtr powietrza i nie jest za czysty)??.auto ma moc ładnie pali cicho pracuje.O i jeszcze jedno pytanie czy w 2002r montowali filtr DPF a jeśli tak to jak to sprawdzić?? Z góry dziękuje za podpowiedzi

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam Panowie

Mam e46 320d 150KM 2002r i mam taki problem od niedawna kiedy odpalę auto na zimnym silniku nie kopci ale jak ruszę tak gwałtownie to przez jakieś 30m mi kopci i to dosyć mocno a później nic jak rozgrzeje się to też nic. Czy to może być spowodowane tym ze może być lipne paliwo choć staram się tankować lepsze i droższe paliwa na bp czy Shellu, czy może być objaw zbliżającej się wymianie oleju (zrobiłem już 9000km a wymieniam co 10000km),filtrów (z ciekawości podglądałem filtr powietrza i nie jest za czysty)??.auto ma moc ładnie pali cicho pracuje.O i jeszcze jedno pytanie czy w 2002r montowali filtr DPF a jeśli tak to jak to sprawdzić?? Z góry dziękuje za podpowiedzi

Napisz czy to kopcenie występuje przy gwałtownym przyspieszeniu na zimnym silniku?

W 2002 roku montowali DPF ale tylko na życzenie, po rozkodowaniu Vin-u się dowiesz czy masz coś takiego ale z tego co się orientuje to bardzo rzadko ktoś się na to decydował więc pewnie nie masz DPF-a.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
tak kopci tylko przez chwilę na zimnym silniku i przy gwałtownym ruszeniu ...

 

:duh: Gratuluję pomysłu na gwałtowne deptanie gazu przy zimnym silniku :mad2: .

Opublikowano
Panowie ale na mnie wiechaliście !! :nienie: dobrze wiem że się nie gazuje na zimnym silniku i przestrzegam tego za każdym razem (jak temp. nie osiągnie połowy skali to na obrotomierzu wskazówka nie przekracza 2200 obr. I na gorącym silniku też nie gaszę czekam w zależności od jazdy od minuty do 2min) a o tym gwałtownym ruszeniu miałem na myśli do 2000 obr.
Opublikowano
Panowie ale na mnie wiechaliście !! :nienie: dobrze wiem że się nie gazuje na zimnym silniku i przestrzegam tego za każdym razem (jak temp. nie osiągnie połowy skali to na obrotomierzu wskazówka nie przekracza 2200 obr. I na gorącym silniku też nie gaszę czekam w zależności od jazdy od minuty do 2min) a o tym gwałtownym ruszeniu miałem na myśli do 2000 obr.

 

 

 

a o co chodzi z tym gaszeniem na gorącym silniku ? bo pierwsze słysze ( nie wstydze sie spytać bo jestem amatorem ) ;)

Opublikowano
Panowie ale na mnie wiechaliście !! :nienie: dobrze wiem że się nie gazuje na zimnym silniku i przestrzegam tego za każdym razem (jak temp. nie osiągnie połowy skali to na obrotomierzu wskazówka nie przekracza 2200 obr. I na gorącym silniku też nie gaszę czekam w zależności od jazdy od minuty do 2min) a o tym gwałtownym ruszeniu miałem na myśli do 2000 obr.

 

 

 

a o co chodzi z tym gaszeniem na gorącym silniku ? bo pierwsze słysze ( nie wstydze sie spytać bo jestem amatorem ) ;)

Chodzi o turbinę :D

Opublikowano
Panowie ale na mnie wiechaliście !! :nienie: dobrze wiem że się nie gazuje na zimnym silniku i przestrzegam tego za każdym razem (jak temp. nie osiągnie połowy skali to na obrotomierzu wskazówka nie przekracza 2200 obr. I na gorącym silniku też nie gaszę czekam w zależności od jazdy od minuty do 2min) a o tym gwałtownym ruszeniu miałem na myśli do 2000 obr.

Do 2000 obr to nie jest gwałtowne ruszenie! Odmę wymieniałeś?

Opublikowano
Panowie ale na mnie wiechaliście !! :nienie: dobrze wiem że się nie gazuje na zimnym silniku i przestrzegam tego za każdym razem (jak temp. nie osiągnie połowy skali to na obrotomierzu wskazówka nie przekracza 2200 obr. I na gorącym silniku też nie gaszę czekam w zależności od jazdy od minuty do 2min) a o tym gwałtownym ruszeniu miałem na myśli do 2000 obr.

 

 

 

a o co chodzi z tym gaszeniem na gorącym silniku ? bo pierwsze słysze ( nie wstydze sie spytać bo jestem amatorem ) ;)

Chodzi o turbinę :D

 

 

to dlatego nie wiem ocb , nie mam turbiny wiec mnie temat nie dotyczy ?

Opublikowano
Jeśli bym nie dbał o auto i bym gazował na zimnym silniku to na hamowni w v –techu by mi nie wyszło 160,3 KM w serii a odmy nie wymieniałem. W jaki sposób ją wymienić bo za bardzo nie wiem?? i jaki jest mniej więcej koszt tej odmy??
Opublikowano
Jeśli bym nie dbał o auto i bym gazował na zimnym silniku to na hamowni w v –techu by mi nie wyszło 160,3 KM w serii a odmy nie wymieniałem. W jaki sposób ją wymienić bo za bardzo nie wiem?? i jaki jest mniej więcej koszt tej odmy??

Wpisz w szukajce odma wymiana i wyskoczą ci odpowiedzi jest nawet temat z fotkami jak to dokładnie zrobić, koszt odmy to 80 zeta w Aso sam wkład lub 180 z obudową.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Jeśli bym nie dbał o auto i bym gazował na zimnym silniku to na hamowni w v –techu by mi nie wyszło 160,3 KM w serii a odmy nie wymieniałem. W jaki sposób ją wymienić bo za bardzo nie wiem?? i jaki jest mniej więcej koszt tej odmy??

Mi wyszło 167 KM :D

Opublikowano

no ja robiłem w v-techu w krakowie i miałem przejechane 230000tys a więc przebieg i wynik mówi chyba o tym ze silnik był i jest dobrze traktowany :)

Mam jeszcze jedno pytanie tą odmę to trzeba kupować w obudowie czy wystarczy sam wkład??

Opublikowano
Zamiast wkładu filtra odmy kup separator oleju.W aso ok 100zł do 320d tylko już separator sprzedają jest plastikowy,wkład filtra sprzedają do 330d ale i pasuje do 320d.Wymiana wkładu co 50 tyś,całej odmy(z obudową)co 100 tyś,separator-czyszczenie :D
Opublikowano
Panowie jeśli chce kupić cały komplet tej odmy to musze kupić ten zaworek 11 i oddzielacz oleju 15?? Czy co??

https://www.bmwautoparts.pl/pl/katalog/czesci/11_3312/CH22225/0/0/0/0/0/pokrywa-gowicy -link do katalogu

No właśnie masz kupić sam separator czyli numer 15 ale jeśli masz jeszcze wkład starego typu to jeśli dobrze pamiętam musisz kupić komplet czyli obudowę wraz z separatorem czyli i 11 i 15.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
aha ok a czy jak pojadę do serwisu i podam im nr vin to dowiem się bez rozkręcania czy ten separator jest starego czy nowego typu :?: :?:

Jak pojedziesz do ASO i podasz Vin to ci powiedzą co dokładnie jest przewidziane do twojego silnika i bez obaw powinieneś dostać taki zestawik od ręki, poza tym już nie oferują wkładu tylko separator tzw. oddzielacz oleju.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.