Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wafeltom napisał :

 

"Najkrócej opisując klapki sa otwarte na silniku unieruchomionym, zamykają się na wolnych obrotach przy obciarzeniu silnika w zakresie od 800 do mniej więcej 2250, otwarte w zakresie 2250 i więcej. dodatkowym uwarunkowaniem jest dawka paliwa w danym momencie po wyżej 30mg/stroke czyli 30 mg/suw. i cisnienie atmosferyczne (niewielki stopien)."

 

Zmiana dawki paliwa w danym zakresie obrotów powoduje co ,tym bardziej w Dieslu ? zmianę wartości wykonywanej pracy. No właśnie ,nic innego jak zmianę obciążenia układu tłokowo-korbowodowego silnika , czyli mówiąc jeszcze krócej zmianę obciążenia silnika .

wafeltom nadal z przekorą twierdzisz iż taka zależność nie zachodzi i się mylę? Nie musisz odpisywać , bo i po co .W moim wieku mam to gdzieś czy mi ktoś w kwestii oczywistej przyzna rację czy nie . Tylko niepotrzebna ta wcześniejsza dywagacja ,czemu miała służyć nie wiem ,natomiast mogę się domyślać.

 

ps

Twój opis klapek ok :cool2:

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

jest taka zaleznosc i to bardzo scisla bo jest to zmienna ktora mozemy sterowac w silniku po przez pedal przyspiesznika bo uksztaltowania drogi nie zmienimy

bardzo chetnie odpowiem na wszystko co bede umial odpowiedziec.

to co napisalem ze jestes w bledzie chodzilo o to ze bmw podaje konkretne obroty a ty napisales przy obrotach X . idac tokiem takiego takiego myslenia moze to byc i 5000 ale nie jest.

z tego co widze u ciebie to stara szkola bo ujmujesz niektore rzeczy troszke odminniej niz wszyscy tu na forum i traktuj to jako komplement bo coraz mniej takich ludzi.

nawiasem mowiac wczoraj w ogole nie powinienem nic pisac.

a i jeszcze jedno. tutaj jestes tak samo mlody jak ja.

pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nigdy nie twierdzę i nie twierdziłem że znałem konkretną wartość obrotów otwarcia klapek :shock: .Nie można pomijać faktu iż nie jest to zawsze nie zmienna wartość , jak sugerowałeś wcześniej w jednym z postów .

Napisałem że otwierają się przy obrotach X i jak sam się przekonałeś dopiero po przeczytaniu lektury edukacyjnej jak najbardziej słusznie .Bo komp.nie analizuje informacji tylko na podstawie obrotach silnika ( jak sam doczytałeś ) i jest to zawsze dokładnie 2250 obr., lecz jest to w istotny sposób uzależniane,skorygowane o dawki paliwa czyli obciążenia -co też wcześniej kwestionowałeś , to raz , pośrednio wpływ ma również informacja o temp. cieczy chłodzącej . Druga sprawa w chwili osiągnięcia granicznego punktu nie następuje zawsze max. otwarcie klapek , często są to stany pośrednie . Układ ten nie działa w cyfrowej opcji 0/1. Jak byś wcześniej zadał to pytanie chętnie bym ci odpowiedział zanim przeczytałeś tą lekturę .

Z ubolewaniem stwierdzam że nigdy i nigdzie nie będę tak młody jak ty nawet tu.Są też sytuacje kiedy tego nie żałuje , myślę że zrozumiałeś.

Opublikowano

problem w tym ze obciazenie silnika nie jest wprost proporcjonalne do dawki paliwa. jest zaleznosc jak najbardziej. i zapewniam cie ze nie jest latwe zmierzyc obciazenie. musialbys nakleic tensometry np. na wale zmierzyc odksztalcenie, okreslic sile i obliczyc moment. dopiero masz info o obciazeniu. mozna tez inaczej w bezynie obciazenie bedzie w funkcji podcisnienia (pierwsze ekonomizery). a dawka paliwa - sterownik ja dobiera czyli ta informacja najbardziej dokladna i caly czas monitorowana.

widze ze nacisnalem ci na odcisk.

napisales jak to o wszystkim doczytalem. a myslales o tym: jak bym caly tekst o klapkach napisal bez dowodow popierajacych to wszyscy lacznie z toba by mnie wysmiali.

w tekscie sa braki i nie tylko na temat stanow posrednich polozenia klapek, tylko klapki jest to dosyc obszerny temat do opisania. wyedytuje i uzupelnie.

to co teraz obaj uprawiamy to proba udowodnienia kto mial racje i nie sadze by to wnioslo duzo wiecej do tematu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sam widzisz , pokusa zabłyśnięcia i zdominowania zagadnienia tematu klapek , samodowartościowania okazały się dla ciebie w pewnym momencie ważniejsze niż obiektywna ocena zagadnienia . W tej kwestii temat uważam z tobą za wyczerpany .

Posty nie wnoszące nic do tematu naruszają regulamin forum.

ps

zapraszam pw

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Mam pytanie czy w mojej 520d z 2006r silnik M47 163km mam metalowe czy juz plastikowe klapki ????

 

 

I cytuje jednego z mechaników " niema co sie przejmować od 2006r zamnienili metalowe na plastikowe a te silnik spokojnie sobie je zje i nic sie nie stanie z motorem " ;-) kurde no chyba nawet jak plastik fantastic wleci to narobi bałaganu co ??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam pytanie czy w mojej 520d z 2006r silnik M47 163km mam metalowe czy juz plastikowe klapki ????

 

 

I cytuje jednego z mechaników " niema co sie przejmować od 2006r zamnienili metalowe na plastikowe a te silnik spokojnie sobie je zje i nic sie nie stanie z motorem " ;-) kurde no chyba nawet jak plastik fantastic wleci to narobi bałaganu co ??

 

Moja jest z maja 06 r. i były metalowe. Jak plastik wpadnie w wirnik turbiny to za pewne będzie po niej.

Opublikowano

A powiedz mi wywaliłes całkowicie czy zaslepki dałeś ????

 

 

dużo przy tym roboty jest ??? już się umówiłem na wtorek wywalam obojętnie czy bedzie metal czy plastyk i odrazu sobie erg poczyszcze ,mam nadzieje że mocno zawalony i licze na jakąs mała poprawę w jeździe ;-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A powiedz mi wywaliłes całkowicie czy zaslepki dałeś ????

 

 

dużo przy tym roboty jest ??? już się umówiłem na wtorek wywalam obojętnie czy bedzie metal czy plastyk i odrazu sobie erg poczyszcze ,mam nadzieje że mocno zawalony i licze na jakąs mała poprawę w jeździe ;-)

 

Wykręciłem klapki i zachowałem je na wszelki wypadek + odpiąłem ten metalowy trzpień który poruszał nimi, siłownik pozostawiłem na swoim miejscu, wkręciłem zaślepki i cały zabieg trwał ok. 1 godziny.

  • 5 lat później...
Opublikowano

Witam,w x4 2.0d 14r.wyskakiwał po dłuższej trasie błąd napędu i tryb awaryjny.

Po zgaszeniu i odczekaniu chwilę problem znikał i tak do następnego razu.Między czasie wyskakiwał błąd silnika(kontrolka) ale też znikała.

W aso powiedzieli że to najprawdopodobniej kolektor ssący bo na zaworze jest nagar .Część tylko wymienna ,brak możliwości wywalenia klapek,a czyszczenie nic nie da.Kurka,trochę słabo bo to kosxtuje u nich 4k.+1 za wymianę a i tak pewności nie będzie czy w dalszej kolejności nie trzeba wymienić egr i chłodnicy.

Czy faltycznie nic z tym się nie zrobi i trzeba wymieniać?

Pozdrawiam aris
Opublikowano

Wpisz numer części w wyszukiwarce. Zakładam że go nie znasz to zapytaj tu https://czescidobmw.pl/.

Tylko czy jesteś pewien ze diagnoza jest prawidłowa? ASO działa tak że wymienia części na nowe nie naprawia. Podjedź do kogoś kto ogarnia bmw.

Opublikowano

Dzięki.zapytanie wysłałem.

Z aso to mam problem bo chcą wymienić kolektor gdyz jest nagar ale nie dają gwarancji ze usterka minie.Kolejny etap to miałby być egr a potem chłodnica. .

Dlatego mogę wymienic to co sugerują ale o kilka tys.taniej poza aso

Pozdrawiam aris

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.