Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam problem z dziwnym zachowaniem się Buni na koleinach i nierównościach, ciężko będzie mi wyjaśnić ale spróbuje, a wiec: samochód jakby robił jakieś dziwne uniki przy przejeżdżaniu prze koleiny lub gdy jedno koło wpada w jakiś dołek lub nierówność w stylu pofalowania drogi. Odczucie jest takie jakby przód samochodu nagle tracił przyczepność i próbował zmienić tor jazdy. Teraz o samochodzie, auto z Niemiec po dzwonku z przodu, ale po drobnych naprawach wróciło na kołach, uszkodzenia całkowicie błotnik, dolny wahacz mocno wygięty, pęknięta sprężyna i uszkodzony wduszony przez felgę próg prawy tak ze 3 cm, a i pas do którego jest przymocowany błotnik, Wszytko uszkodzone zostało wymienione na nowe (poza progiem);) Podejrzenie moje padło na zawieszenie przednie, ale sprężyny nowe amorki chyba trzymają, a zbieżność ustawiłem wczoraj i nic nie pomogło, nie wiem jak sprawdzić drążek reakcyjny bo może on jest gdzieś podgięty??? ale nie wiem czy to to może takie zachowanie samochodu powodować ? a może coś z tyłem? pytam bo wydaje mi się że wszytko jest git a nie wiem co jeszcze mogę sprawdzić wiec proszę o pomoc

Opublikowano
Takie zachowanie może powodować zużyta tuleja wahacza, oraz zbyt sztywna opona.
Opublikowano
Takie zachowanie może powodować zużyta tuleja wahacza, oraz zbyt sztywna opona.

 

Opony raczej odpadają, bo na letnich jak i zimowych jest to samo, a tuleje- może wiesz jak najszybciej, najlepiej je sprawdzić?

Opublikowano
raczej odpadają, bo na letnich jak i zimowych jest to samo, a tuleje- może wiesz jak najszybciej, najlepiej je sprawdzić?

 

podjechać na stacje diagnostyczną, za 20zł obejrzą ci dokładnie każdy zakamarek zawieszenia.

Opublikowano
kolego wpisz sobie raczej w wyszukiwarkę na naszym forum "problem z myszkowaniem auta" a trochę ci sie wyświetli bo ja mam podobnie przy braku jakichkolwiek luzów. A jakbyś miał problem z tyłem to czuł byś to
Opublikowano
Takie zachowanie może powodować zużyta tuleja wahacza, oraz zbyt sztywna opona.

 

Opony raczej odpadają, bo na letnich jak i zimowych jest to samo, a tuleje- może wiesz jak najszybciej, najlepiej je sprawdzić?

 

A tak na szybko: ruszasz delikatnie i obserwując kolo naciskasz gwałtownie hamulec i jesli koło lata jak nie przykręcone...to wszystko jasne.

Delikatny luz z racji plastyczności tulei jest zawsze, gdy jest zerwana to już jest lipa i koła robią się zbyt niezależne.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Odgrzeje trochę temat, a mianowicie: posprawdzałem wszystkie tuleje i luzy i wszytko o.k. (bardzo mały luz mam na kolumnie kierowniczej). Doczytałem na forum, że problemem może być zgięty amortyzator, ale nie wiem jak go sprawdzić;) - wymiana jedynie? U diagnosty wyszło 89% wiec jest jeszcze dobry. Czy krzywy amor będzie powodował takie dziwne zachowanie samochodu na nierównościach i czy usterka wyszła by przy padaniu amorków przy przeglądzie? Sam już nie wiem co robić, samochód jeździ po równym idealnie ale w koleinach jak i na nierównościach to jak ktoś napisał- to walka za kierownicą. Opony mam 205 na 15, na oryginalnych felgach.
Opublikowano

Kolego

to nie wina bmw , tylko klein...

 

Jeżdżę : escortem , bmw , santa fe .

Te "mniejsze" myszkują .

Ten większy nic sobie nie robi z kolein .

 

I to wszystko w temacie .

panta rei
Opublikowano
Szkoda że jesteś z Krakowa, myślę że jakbyś się przejechał to zmieniłbyś zdanie;) być może za dużo oczekuje od marki ale mam też kilka samochodów a bmw to jakby hobby i liczyłem na dużo więcej. Wszystkie jeżdżą bez porównania lepiej od włoskiego palio po niemiecką omegę, nawet maluch teściowej lepiej się prowadzi;)
Opublikowano

Witam

U mnie na oponach letnich 225/45R17 również myszkuje na koleinach - bo jest niski profil i opony jakby rantem idą po ścianie koleiny; natomiast na zimówkach 185 R15 sytuacja się zmienia na plus - jest naprawdę OK. Wrażenie złego trzymania w koleinach potęguje dodatkowo ewentualny luz na maglownicy.

Opublikowano
Miałem ten sam problem , wymieniłem opony bo były zuzyte, ustawilem zbieznosc(dopiero w 3 warsztacie porzadnie to zroblili) oraz tuleje wahaczy. Teraz jest ok;)
Opublikowano

Koledzy, dorzucę kamyczek do tego ogródka :mrgreen: .

Mam u siebie 205/55 R16 i w zasadzie nie myszkuje ( albo czasami w mokrych koleinach). Ostatnio robiłem rundę (live data z INPY :)) podobną E46 ale z oponami 225/45 R17 ( bardziej zużyte też) i muszę powiedzieć, że wg mnie to myszkowanie to wina rozmiaru opon i felg ( może czasem nadmiernego zużycia). Różnica w zachowaniu auta jest spora :| . Z dwojga złego wolę większy profil, węższe opony i pewniejsze prowadzenie. ale..... gusta są różne. Miłego testowania :cool2: .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.