Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam pytanie. jestem posiadaczem 320d 163KM 2006r. Czy to prawda że kolektor powinnien być wymieniony po 100.000 ? moja bmw ma 160.000 i zaczyna ciezko palić i moc troche spadła. Nie ma błedów. Zastanawiam sie czy to nie wina kolektora. Jaka jest prawda z tym kolektorem bo róznie piszą ?
Opublikowano
gdzies czytalem ze bmw zaleca wymiane przy 150tys. Ja tez mam 160 tak jak ty i cos sie stalo z klapkami bo sie zablokowaly,wyskakiwal mi blad klap wirowych i przeplywomierza powietrza. jutro wymieniam kolektor i mam nadzieje ze wszystko bedzie dobrze
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. Mam pytanie. jestem posiadaczem 320d 163KM 2006r. Czy to prawda że kolektor powinnien być wymieniony po 100.000 ? moja bmw ma 160.000 i zaczyna ciezko palić i moc troche spadła. Nie ma błedów. Zastanawiam sie czy to nie wina kolektora. Jaka jest prawda z tym kolektorem bo róznie piszą ?

 

Jak nie ma wycieków i nieszczelności, a czujesz spadek mocy to na początek możesz sobie wyczyścić kolektor i EGR przy okazji.

Ja po wymianie kolektora, wymianie odmy, wyczyszczeniu EGR-a i intercoolera zauważyłem, że samochód lepiej wkręca się na obroty i jest bardziej zrywny.

Zaglądnij tutaj http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=139165

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano

Dokładnie tak zrób.

Panowie bez przesady z tą wymianą kolektora, zreszta skąd sią wam ona wzięła?

Poza tym 160kkm to jest na blacie czy faktycznie tyle nakulane auto ma. Bo 160kkm jak na diesla to jest nic, auto jest dopiero dobrze dotarte, tylko inną sprawą jest to że w naszym pięknym kraju to wszystkie auta mają po tyle przebiegu niezależnie czy mają one 4 czy 8 czy tez 12lat.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano
Dokładnie tak zrób.

Panowie bez przesady z tą wymianą kolektora, zreszta skąd sią wam ona wzięła?

Poza tym 160kkm to jest na blacie czy faktycznie tyle nakulane auto ma. Bo 160kkm jak na diesla to jest nic, auto jest dopiero dobrze dotarte, tylko inną sprawą jest to że w naszym pięknym kraju to wszystkie auta mają po tyle przebiegu niezależnie czy mają one 4 czy 8 czy tez 12lat.

 

przebieg żaden ale chyba dla starego wolnossącego diesela z lat 80 i 90. O ile sam blok silnika raczej jest pewny (choć na forum znam już 2-3 przypadki kiedy albo komuś się obróciła panewka albo pękł wał) tak cały osprzęt silnika powoduje, ze całość jest troche kłopotliwa. Wymieniałem już turbo przy 155 kkm i jestem pewien, ze jeszcze za mojej kadencji będzie sprzęgło i dwumas. Wtrysk jeden też sie prosił ale mu przeszło po lepszym paliwie albo STP.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Bez przesady, każdemu może coś sie zepsuć. Ale jak czytam, ze 160kkm to jest juz duzy przebieg to zaczynam rozumiec czemy samochody u nas niezaleznie od wieku maja przebiegi ponizej 200kkm :D

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano
niestety pozostałość po dużych fiatach 125P gdzie po przekroczeniu 200 001 km silnik pękał na pół

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Mam niestety ten sam dylemat. Pojechałem do Fusa bo nadszedł termin wymiany microfiltra. Pomyślałem że prosta sprawa, to szybko pójdzie. Zostawiłem auto na cały dzień i koło południa telefon z serwisu, że mechanik zauważył że klapki drgają i że kolektor należałoby już wymienić. Przebieg - bardzo powoli dobijam do 170 tyś km. Nie jestem mechanikiem, ale z reguły raczej dmucham na zimne i zgodziłem się na wymianę. Zaraz zaczną się wyjazdy weekendowe za miasto, może jakiś urlop uda mi się urwać w robocie i wolałbym żeby auto było w 100% sprawne. Nie mieli na stanie w magazynie więc auto zostało jeszcze na jeden dzień w ASO. Ciekawe ile mi za to policzą :?
Opublikowano
ja swój oblookam w najbliższym czasie jak bede wymianiał świece żarowe, na pewno będzie fotorelacja, najprawdopodobniej się gdzieś poci ale jeśli stan klapek będzie ok i nie będzie nigdzie pęknięty to wymieniam tylko uszczelki + ew. czyszczenie

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Ja ostanio u siebie zdejmowałem kolektor w celu zbadania kondycji klapek, przy okazji wymieniłem 1 świecę, odkręciła się bez problemu, wyczyściłem go, od razu egr też i z powrotem założyłem, mam 155 tyś klapki wyglądały dobrze, myślę że nasze auta nie mają tyle najechane żeby się klapki urywały( no może niektóre mają) i wcale nie są poprawione bo to są te same kolektory co w M47n 150 ps, po prostu E46 miały dużo większy przebieg i to wynika ze zmęczenia materiału, a poza tym trzeba dbać o czystość kolektora(co 30-40tyś zdjąć i obejrzeć) bo klapki zapierając się o cały ten syf który gromadzi się wokół nich psują,poprzez poluzowanie tych małych nitów na ośce, taka jest moja opinia, mi klapka w E46 urwała przy 270 tyś. niby tyle było na liczniku, ale kiedyś z kolegą podpieliśmy kompa i przez przypadek zapisał się jakiś błąd przy 655tyś no po takim przebiegu to faktycznie może się klapka urwać.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

ponieważ moja bunia właśnie weszła w wiek dojrzały czyli przekroczyła 200tys postanowiłem zajrzeć co tam w kolektorze, tak na wszelki wypadek, zadzwoniłem do Stando a tam panowie mówią żeby od razu wymieniać :? bo mimo iz klapki mogą wyglądac dobrze to nie ma gwarancji przy takim przebiegu że za tysiąc albo dwadzieścia się nie urwią... nie wiem czy to jest najlepsze podejście... nawet nie chodzi o te dwa tysiące za wymianę, lubie kiedy w moim aucie jest wszystko na tip top ale tak od razu wymieniać bez względu na stan?

Co ciekawe panowie zaproponowali "wycięcie przepustnicy" :shock: bo ponoć to praktycznie nie wpływa na dynamikę, tylko trochę na elastyczność do 2k obr i że jest nie odczuwalne a pozbywa się kłopotu raz na zawsze...

Opublikowano

 

No ja mam dpfa i teraz pytanie czy wywalenie przepustnicy rzeczywiście jest tak nieszkodliwe? Nie jestem zwolennikiem różnych kastracji samochodu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.