Skocz do zawartości

CDV (Clutch Delay Valve) - Zawór dławiący


Chris_G

Rekomendowane odpowiedzi

To ja mogę potwierdzić. Jestem po zabiegu usunięcia i .... poprawa jest czyli w korku jak jade to już nie mam napięcia związanego z tym szarpaniem, rusza się normalnie praktycznie bez "gazu"( lekkie szarpniecia rano jak jest zimny) a i sprzegło lekko się wciska :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 225
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

To u mnie jakoś odwrotnie niż u Was. Tzn zaczęło szarpać przy ruszaniu, więc albo za wolno puszczam sprzęgło albo nie wiem co. Ale fakt - pedał bez zaworka śmiga lżej.

 

Jak puszczacie sprzęgło? Szybko / wolno, z gazem / bez gazu?

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w dieslu, ale w benzynce bez dodania gazu powyżej 1000 obr/min szarpie, prycha i prawie gaśnie, ze względu na niskie obroty biegu jałowego, inne przełożenie no i niski moment z dołu, szczególnie po przesiadce z 5b Focusa 2.0 jest spora różnica. Zapewne w dieslu będzie podobnie :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wymieniałem hamulce, płyn hamulcowy i wywaliłem zaworek.

Jak wcześniej czasem telepało na jałowym, czego bym nie próbował i jak nie ruszał, to teraz cisza.

Po prostu niebo a ziemia.

 

Jest jeszcze jedna rzecz, o której warto pamiętać. Do ESP BMW zaleca płyn hamulcowy o parametrze LOW VISCOSITY (o małej lepkości).

http://www.ate-na.com/generator/www/us/en/ate/ate/themes/20_ate_brake_products/brake_fluid/img/bfluid2006_mit-tabelle_us,property=original.jpg

 

Lepkość takiego płynu jest 2x niższa niż normalnego, dobrego DOT4.

Wzrost ciśnienia następuje 2x szybciej niż przy DOT 5.1. http://www.ate-na.com/generator/www/us/en/ate/ate/themes/20_ate_brake_products/brake_fluid/img/bfluid2006_reaktion_us,property=original.jpg

 

Może to być oryginalny BMW albo ATE SL.6

Generalnie, to też poprawia reakcję sprzęgła, bo czas opóźnienia nawet z zaworkiem będzie mniejszy znacznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zarejestrowani

I ja tez sie dzisiaj pozbylem zaworku, trwalo moze z 15 minut i nie bylo potrzeby odpowietrzania sprzegla. Drzenie przy ruszaniu ze sprzegla sie mocno zmniejszylo a i pedal teraz mocniej odbija, ale nie zauwazylem plynniejszej zmiany biegow albo po prostu za malo jeszcze przejechalem od zmiany plynu hamulcowego i usuniecia tego gowna, bo przejechalem tylko 10km :mrgreen:

 

Edit:

Ojechalem w trase dluzsza i zaobserwowalem lepsze wbijanie biegow, wczesniej byl taki jakby luz przy wbijaniu troche jak w jelczu musialem szukac biegu przez ulamek sekundy teraz dziala jak by chodzil w prowadnicy w 360modena, zdecydowanie duzy plus dodatkowo mocniejsze odbijanie i jestem szczesliwy, gdyby tylko moje sprzeglo nie bralo tak wyspko :/

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Zarejestrowani
Od czasu do czasu mi poszarpie przy ruszaniu ale to juz chyba wina sprzegla, biegi dalej wchodza lepiej i sam drazek dalej bardziej bezposrednio sie wbija, ja jestem zadowolony i polecam :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Po wyjeciu podczas naprawde szybkiej zmiany biegow z 1 na dwa spokojnie kołami zapiszczysz na suchym , wczesniej mi sie to nie udawalo teraz juz nie raz i nie dwa ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam a gdzie to się znajduje w E90 2.0d 163ps ??, kurde ja generalnie ruszam i śmigam bez problemu ale właśnie ten 2 bieg ma taką jakby zwłokę o której tu piszecie, a jak to na zasadzie wypiąć i spiąć to why not :)

 

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC31&mospid=48480&btnr=21_0208&hg=21&fg=10 znalazłem sobie o to, ale gdzie to jest w aucie ?

 

dostęp raczej od dołu czy od góry ??

 

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lux :) ja zamówiłem sobie valvoline EGR cleaner i do mechanika mojego jadę sobie w sobotę niedzielę, to pobawimy się trochę w czyszczenie rożnych pierdół i odrazu ten shitek wywalę, Zrob chociaż 1 fotkę gdzie to jest :) i czy bezproblemowo się to składa, jak i czy uzupełniałeś płyn i odpowietrzałeś.

 

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KToś wie jak sobie radzą w takiej kwestii inni producenci, czy u nich żadnych dławików nie ma? Generalnie to "strzały" jeżeli już są to powinny być wytłumione przez dwumasę i poślizg sprzęgła, także stawiam na minimalny wpływ na żywotność. No chyba że inżynierowie obliczyli wytrzymałość elementów na styk....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Z tym usuwaniem CDV to bym sie nie spieszyl . Ponoc jak sie go usunie to od tego pada szybciej sprzeglo i dwumas i lancuch rozrzadu.

Tak mi powiedzieli w servisie.

 

 

Wiesz co... Co czytam niektore posty to coraz lepsze rewelacje piszesz :mrgreen: tu nawet nie chodzi o bzdury jakie ci przekazuja a ty dalej, ale wystarczy miec IQ i wiedze na poziomie mocno srednio rozgarnietego gimnazjalisty zeby nie laczyc lancucha czy dwumasy/sprzegla z cdv :mad2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Nie musi mi nic tlumaczyc, ja wspolpracuje z serwisem w Gorlitz i Wiesbaden czasami i woem jakie glupoty oni tam potrafia ludziom wciskac :duh: Ostatnio bylem w Gorlitz z kolega jego e90 i klient spojrzal na DRL ktore koledze aktywowalem i poprosil swrwis o to samo to mu powiedzial ze to nie zadne swiatla tylko mu sie wydaje bo refleks pada, gostek podszedl zobaczyl swiatla poszedl do serwisu a serwisant spieprzyl na zlecze :mrgreen: Oczywiscie zaraz teksty o polskich druciarzach polecialy no ale co tam , wiec jak slysze rewelacje ze cdv wplywa na lancuch rozrzadu to zaczynam watpic czy przypadkiem nie jestwm w ameryce....

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok spokojnie kolego .

Zgadzam sie ,ze tutaj to jakby mniejsze pojecie maja o machanice, elektryce i wogole o technice. Ale dlatego ,ze nie musza. Jak sie zepsuje auto to kupuje sie nowe :D bo jest kasa.

 

Sam znam przypadek auta kolegi, ktoremu nie palila polowa garow i juz chcieli zmieniac wszystkie pompowtryski - koszt ok 4000 €. Zlawetowal auto do wroclawia i tam okazalo sie ,ze jakis blad w elektryce

- koszt 150 pln :shock: . Wiec znam to doskonale.

 

Ja po prostu pisze o tym co dowiedzialem sie podczas rozmowy z kims kto pracuje w servisie.

Sam nie demontowalem CDV bo mi to skutecznie odradzono - wymienilem plyn ham. - rowniez w ukl. sprzegla i nauczylem sie jezdzic :oops: od nowa.

Teraz wszystko jest w najlepszym porzadku. :cool2:

 

Kolego polecem sie bardziej wyluzowac : isc na piwo z kolegami , do kina itd... nie musisz sie "drapac " z innymi urzytkownikami forum , nie przystoi :8)

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory nie wypowiadałem sie ale w kwietniu przy wymianie olejow i filtrow wywaliłem ten zaworek. Wczesniej przy bardzo duzej temp.skrzyni (długa jazda i korek) szarpało przy ruszaniu. Po usunieciu zaworka z czasem drgawki ustały całkowicie.W tej chwili jest idealnie w kazdej temperaturze.....polecam usuniecie tego wynalazku.

 

Odnosnie "Panow" z serwisu. Na TVN turbo był program odnosnie nieuznania gwarancji Golfa w serwisie VW. Zerwanie paska rozrzadu. "Panowie" z sewisu stwierdzili, że powodem zerwania paska było zastosowanie nieoryginalnego ...........?filtra powietrza? :D Widać, "piekne kwiatki" istnieja. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=40542&stc=1&d=1159551303

Tak wygląda zaworek CDV Plug&play wyciągamy zawleczki zaworek spinamy razem i zapinamy zawleczkę + ew.odpowietrzenie 10 min pracy.

http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=40269&stc=1&d=1159375049

Po demontażu same plusy sprzęgło działa o wiele lżej,samochód rusza bajecznie :D

W samym zaworku jest zwężka jak na igłę :duh: zdjęcia samego zaworku wrzucę później nie mogę znaleźć w necie jak te powyżej. Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.