Skocz do zawartości

BMW E90 320i spadek mocy przy wysokich temperaturach


Kucu

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 161
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

opisze jeszcze raz moj problem z brakiem mocy.

 

Wiec tak ; z samego rana nie katuje mojego auta bo silnik jeszcze nie zagrzany itp, ale jak juz sie zagrzeje to gdy wciskam do konca pedał gazu to czuc jakby cos go trzymalo i bardzo wolno sie rozpędza. Lecz gdy popuszcze pedał do pozycji pionowej odczuwam jakby sie troszke lepiej zbierał tylko musze trzymac pedał ledwo co wcisniety ;/ i do tego w pozycji ktorej "trzyma cos autko" mrugają mi swiatła i czasami ludzie myslą ze mrugam im bo policja stoi :D dlatego myslałem ze to wina cewek, swiece mam wymienione jakies 5kk temu. Myslisz ze to mogą byc objawy przepywki ?

 

ozdrawiam kszyhu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię żeby przepływka miała coś wspólnego z mrygającymi światłami,a może tylko wydaje ci się ze auto zamula one tak mają że 3eba je wkręcać na obroty.Myśle że aso rozwiało by twoje wątpliwości skasowali by cię za to troszkę i powiedzieli prawdopodobnie że z autem wszystko Oki a ty wtedy mógłbyś spać spokojnie biedniejszy o pare groszy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Mam ten sam silnik co Krzychuu i wiem o czym on pisze. To że ten silnik nie jest mocny to wiemy ale on łapie moment w którym muli sie jakby mial tych koni 30. Po przekroczeniu ok 3000 obr zbiera sie normalnie. Dzieje sie to na ciepłym silniku. Z tymi światłami to u mnie nic takiego się nie dzieje, nic nie mruga, a przynajmniej ja tego nie zauważyłem. Pytałem sie dzisiaj mechanika bo akurat bylem z klimą to powiedział że to wina rozciagnietego łańcucha rozrzadu, że vanos gubi sie przez ten łańcuch i wpada w taki tryb że go przymula. Co mechanik to inna teoria. Odnośnie przeplywki to z tego co się orientuję to jej nie mamy, tam jest tylko czujnik temperatury powietrza zasysanego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

No właśnie, czyli ta teoria odpada. Zastanawiam się nad Vanosami czy ich elektrozawory sie wyrabiaja. Nie ma wycieku na ich uszczelnieniach i w środku też nie było syfu (ostatnio je wykręcałem) ale pozostaje jeszcze kwestia ich prawidłowego sterowania (połączenie elektryczne, blokujący się tloczek). Ewentualnie jeszcze Servotronic, czasami ludzie opisywali podobne do naszych objawy przy padającym silniku Servotronica, ale u mnie nie ma żadnych błędów wskazujących na niego.

Jeszcze przy okazji, masz INPE?

sprawdź i wrzuć dla porównania dwie rzeczy:

camshafts adaption i positions:

https://zapodaj.net/160a447dd56cf.jpg.html

https://zapodaj.net/6808bae0c0fbd.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Spoko, jak będziesz w PL to sprawdź w wolnej chwili. Mając dwa identyczne silniki może będzie nam łatwiej dojść do tego co jest przyczyną. Drogą eleminacji ustalimy ;-) póki co jeżdżę, ale nie daje mi to spokoju i będę to sprawdzał. Nie chcę bez sensu wymieniać części po kolei tym bardziej, że nie mam nic na podmiankę. Będę kupował nowe elementy, ale najpierw zawężę krąg podejrzanych ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Ale u nas nie ma przepływomierza, tam jest tylko czujnik temperatury powietrza zasysanego. U mnie ten czujnik pokazuje w miarę rzeczywiste wartości (torque).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Od ustalenia tego, co już było wymienione.

Na forum można natknąć się na podobne problemy. Ludzie wymieniają różne rzeczy, jednak nie zawsze piszą na końcu czy wymiana czegoś pomogła i wątek się urywa. Najczęściej piszą o wymianie:

Czujniki- wałków rozrządu, wału korbowego, walka mimośrodowego

Servomotor

Vanos - uszczelki, elektrozawory

Sondy lambda

Katalizatory

Nie pamiętam teraz czy coś jeszcze, ale jak coś to dopiszę.

Czy miałeś już coś z listy powyżej wymieniane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to powiem ci ze mnie juz załamałes :D bo mam to auto od pazdziernika a wsadziłem wniego juz koło 5tys ;/ i nie mam zamiaru wiecej :| no ale z tą mocą to chyba bedzie trzeba ogarnąc :mad2: :mad2: podpowiesz od czego zacząć ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Wymieniłeś coś w aucie z listy części o których pisałem w poprzednim poście? Ja w przyszłym tygodniu spróbuję sprawdzić sondy lambda. Kiedy będziesz miał możliwość podłączyć się pod INPE?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
No ja muszę sprawdzić te sondy, bo jak połączyłem auto pod Torque i dałem wykres napięcia sond lambda, to sonda przed katalizatorem nic nie pokazywała, a sonda za katem normalnie rysowała wykres napięcia. Nie wiem czy to wina programu że coś źle odczytał czy po prostu sonda nie działa. W przyszłym tygodniu podłączę jeszcze go pod INPE, bo teraz nie mam auta (klimę naprawiają) i sprawdzę czy jest tam możliwość sprawdzenia działania sond.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo co wy , najpierw auto zaczelo mi dymic na niebieskio , wiadomo uszczelniacze.... Wymienilem je , nastepnie auto oczyiwscie mi gaslo przy dojezdzie do jakiegos skrzyzowania badz swiatel zawsze to sie zdarzalo przy wcisnieciu sprzegla nie wiem jak u was. Opisujcie swoje sytuacje abysmy mogli wszystko wytkluczyc. Wymienilem rowniez swiece ale i to nic nie pomoglo . Cewki sa dobre wiec nie bede ich wymienial i wy tez ich nie wymieniajcie bo to nie w tym lezy problem. Dzis sprawdzalem przeplywomierz a zwlaszcza ten czujnik przy filtrze powietrza , myslalem ze bedzie caly czarny ale jest czysciutki tak samo jak filt powietrza przy przejechaniu 10k od ostatniej wymienay jego.

Irytuje mnie to gasniecie jak i brak tej mocy w aucie... , lancuch jest w stanie idealnym u mnie poniewaz wszystko bylo rozbierane przy wymianie uszczelniaczy wiec nie sluchajcie mechanikow ze lancuch jest luzny czy cos w tym stylu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

No właśnie też nie chciało mi się wierzyć w to co mówił mechanik o rozrządzie. Gdzieś na forum wstawiłem film z nagraniem, jak sprawdzałem u siebie naciąg łańcucha po wymianie napinacza. Wcześniej był odczuwalny luz a po wymianie praktycznie nie dało się go ruszyć. On wziął śrubokręt i też ledwo nim mógł ruszac na boki, ale stwierdził że jest luźny.

Jeśli chodzi o gaśnięcie to u mnie zdarzyło sie to z 5 razy, przeważnie niedługo po uruchomieniu silnika i po wciśnięciu sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez gadl ale tylko na zimnym, odpalalem autko poczekalem az opadną obroty (2-3) minuty i dojezdzając do swiatel potrafil zgasnąć. teraz juz długo tego nie zauwazylem, ale za to nei ma mocy na ciepłym :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.