Skocz do zawartości

320d, 150km, korekcje wtryskiwaczy.


Diablo16

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik po długich zmaganiach silnik odpalił. Tylko, że nie ma w nim mocy, normalnie jak by miał z 50 koni.

Wrzucam fotki z wykresami z INPY podczas postoju na obrotach ok. 2-3tys.

 

http://images47.fotosik.pl/902/d016e60cd630b51dm.jpg

 

http://images50.fotosik.pl/902/1de5dad539d2e96cm.jpg

 

Wyskoczyły jeszcze mi takie błędy i za bardzo nie wiem od czego:

 

http://images50.fotosik.pl/902/c5800417a3ff6cdcm.jpg

 

http://images49.fotosik.pl/901/659a78fc7be79f4fm.jpg

 

Przy ty drugi błędzie zastanawia mnie wartość -0.00Nn dla "idle running regulator torque"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 2 i 4 złe korekcje,ktoś musi to zrobić poprawnie.Jeżeli chodzi o foto nr2 (powietrze) na ostatnim wykresie za mało względem żądanego.Obczaje ci błedy i pomyśle.POzdr

Na pierwszym rysunku masz błąd jakiś ze swiatłem,nie podoba mi się że przy takich obrotach masz takie słabe ciśnienie CR 690bar,drugi błąd nie jasny.Podstawowy problem to 2 wtryski,takie korekcje nie przejdą ,nie ma co się dziwić że brak mocy.

Kopci,cięzko pali(ciepły,zimny)???Długo kręci??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 2 i 4 złe korekcje,ktoś musi to zrobić poprawnie.Jeżeli chodzi o foto nr2 (powietrze) na ostatnim wykresie za mało względem żądanego.Obczaje ci błedy i pomyśle.POzdr

 

Kolego na fotce nr. 2 to jak dla mnie to trochę za dużo powietrza. Jak rozszyfrujesz błędy to napisz, wtryski miałem regenerowane w lutym i coraz bardziej zaczynam wierzyć, że to ten 4 mi wypalił dziury w tłoku w starym silniku. Wyskoczył mi jeszcze jeden błąd ale dopiero jutro go wrzucę. Widzę, że jesteś z Jędrzejowa, ja jestem z okolic Włoszczowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pali dobrze bo na przelew sprawdzałem wtryski i jest ok. Kopcić trochę kopci, katy usunąłem, turbo regeneracji, tylko w węży od turba do dolotu przez icka trochę oleju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest za dużo- pośpiech,a jak jest bez przepływki?? Jest jeszcze jedna kwestia,korekcje są zależne od sprężania na danym cylindrze.Nie znam historii co tam działałeś,dla mnie zawsze jak korekcje są na+ i powyzej 1 to kicha(przytkany)

Nie wiem jaki jest przedział w korekcjach w 2.0d ale w moim jest od -5/+4 niby :wink: (ja jak miałem na jednym 1.98 poszedł do regeneracji bo nawet nie odpaliła.Popatrze co z tymi błędami, przy 2300obr. miałeś według mnie za mało barów,owszem rosną w miare proporcjonalnie(miałeś dwa pomiary)ale słabo ładuje.U mnie jest 1080bar(bynajmniej tak było).Wracając do wtrysków jak tylko masz troche słabe spręzanie to komp próbuje nadrobić wtryskiem i wychodzą takie korekcje--kopci,telepie,niema siły,zle pali.Może masz poluzowany wtrysk(takie cyrki też sa).Jak z zaworkami przy turbo-może za mało zmiania kąt łopatek??

PS fakt pochodze z TJE,ale jak widzisz, jeszcze mieszkam w ES.W sierpniu przyjeżdzam na stałe do PL.Wystarczy tych pare ładnych lat.Hiszpania kończy sie(Egipt jak nic)3mka :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprężanie mnie też trochę nurtuję , bo silnik używany, a wiesz jak to jest z częściami używanymi. Da radę sprawdzić sprężanie w INPIE? Regenerowalem wtryski bo nie chciała w ogóle zapalać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego a kodowałeś wtryski po wymianie?? jest to potrzebne ze względu na precyzyjne odmierzanie przelewowe! Masz jakoś dziwnie niskie te wartości... czyżby silnik pracował w trybie awaryjnym [????] bo ten boost nie wygląda w ogóle na dieslowski... ok 1 bara... coś tu nie gra! i to bardzo nie gra! a robiłeś pomiar dynamiczny na 3cim biegu + kickdown. Jako ciekawostka podam, że pomiary należy wykonywać na symulacyjnym obciążeniu... najlepsza do tego jest hamownia, ale trochę to kosztuje... alternatywą jest jakiś most na który po prostu się wpychamy. Dzięki temu uzyskujemy doskonałe obciążenie, które wpływa na pomiar max wartości. Po takim pomiarze wiemy na 100% o sprawności naszego motoru :cool2: Kompresji nie zmierzysz INPĄ.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego a kodowałeś wtryski po wymianie?? jest to potrzebne ze względu na precyzyjne odmierzanie przelewowe! Masz jakoś dziwnie niskie te wartości... czyżby silnik pracował w trybie awaryjnym [????] bo ten boost nie wygląda w ogóle na dieslowski... ok 1 bara... coś tu nie gra! i to bardzo nie gra! a robiłeś pomiar dynamiczny na 3cim biegu + kickdown. Jako ciekawostka podam, że pomiary należy wykonywać na symulacyjnym obciążeniu... najlepsza do tego jest hamownia, ale trochę to kosztuje... alternatywą jest jakiś most na który po prostu się wpychamy. Dzięki temu uzyskujemy doskonałe obciążenie, które wpływa na pomiar max wartości. Po takim pomiarze wiemy na 100% o sprawności naszego motoru :cool2: Kompresji nie zmierzysz INPĄ.

Widzisz Yoshi, na temat kodowania/nie kodowania wtrysków przeczytałem chyba wszystko w okolicy i zdania uczonych są podzielone :D. Pisałem niedawno że regenerowałem i chcialbym zakodować, lecz zostało bez echa... Czy możesz podpowiedzieć jak to zrobić w DIS-ie ? Ja po regeneracji dostałem z wtryskami takie coć z serwisu ( to z pierwszego wtrysku) :

http://img805.imageshack.us/img805/6682/23239756.jpg

 

Czy którąś wartość trzeba gdzieś wpisać, czy numer wtrysku.... Jestem początkującym użytkownikiem DIS, NCS itp, więc poprosiłbym (jeśli można) step by step :). Thx.

P.S. A takie były korekcje przed i po regeneracji : pierwszy przed, drugie po...

http://img863.imageshack.us/img863/3855/jaloweok800.jpg[/url

http://img30.imageshack.us/img30/2136/korekcja2500rpm.png[/url]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze ma 2 błędy, których wczoraj nie dałem rady wrzucić:

 

http://images35.fotosik.pl/706/96893a24ca77c122m.jpg

 

http://images40.fotosik.pl/885/108f65cb5ddd0cf5m.jpg

 

 

Wtryski dzisiaj sprawdzałem i są w porządku. Mam pytanie czy jest możliwość, że coś komputer źle steruje i wtrysk leje? Bo skoro są dobre to co mi dziurę w tłoku wypaliło w starym silniku.

Edytowane przez Diablo16
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego... przepływka Ci padła

 

Jutro wezmę i ją odczepię i zobaczę czy silnik będzie lepiej pracował. A przy zaworze od turbo to na zgaszonym silniku ten uchwyt od geometrii ma być jak najdalej od zaworu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd przepływomierza jest nadal i recyrkulacji spalin czyli coś szwankuje. Bo jak jest podpięty to cały czas idą spaliny do dolotu. Po odczepieni go silnik pracuje normalnie no zapewne przepływka go jeszcze osłabia.

Wartości z INPY:

 

Na postoju i obrotach 900 rpm:

 

http://images43.fotosik.pl/905/6a6bf895624c2236m.jpg

 

Na postoju i but w podłogę:

 

http://images50.fotosik.pl/905/73018e5db11a561am.jpg

 

Na 3 i gaz do dechy:

 

http://images40.fotosik.pl/886/57c0a339dcf5c5fem.jpg

 

 

 

Tylko jeszcze jest jeden problem, mianowicie znowu słychać to stukanie-bzęczenie gdy silnik pracuje pod obciążeniem, na postoju jest słyszane od 3500 rpm. Skoro wtryski są ok. to co to może być i czym jest to spowodowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się najpierw skupił na tym pierwszym błędzie, który pokazałeś "rough controller".

 

Nie jestem specjalistą i to są tylko moje domysły, ale zobacz że w inpie masz taki test mówiący o różnicach w prędkościach obrotowych na poszczególnych cylindrach. Moim zdaniem ten rough controller jest właśnie odpowiedzialny za równoważenie prędkości na poszczególnych cylindrach, a robi to poprzez zmianę ilości wtryskiwanego paliwa. Może to jest jakiś trop.

 

MarkoS007 według mnie korekcja po regeneracji jest idealna. Suma powinna wynosić 0.

Ostatnio testowałem wtryskiwacze w 120d 2006 i 320d 2004 i w każdym z nich korekcja zmieniała się w granicach +/- 1.5, ale zawsze dawała w sumie 0, więc nie przejmuj się tym,że na jednym wtryskiwaczu masz 0.9.

 

Ja za to nie mogę rozwikłać zagadki w moim m47n z początku produkcji, bo na żadnych wtryskiwaczu korekcja nie zmienia się w stronę - i nigdy nie daje w sumie 0. Maksymalna odchyłka na + wynosi za to podobnie jak u Ciebie +0,9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na temat moich pięknych screenów nikt się nie wypowie ?????? :(

Markos007 u Ciebie uśrednianie korekcji jest idealne! Chodzi o jak najbardziej zbliżone wartości do 0. Test korekcji wykonujemy na biegu jałowym. Przed regeneracją korekcje były tak rozjechane, że można by stwierdzić że jest coś nie tak z cylindrami silnika [kompresja]. Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
  • Zasłużeni forumowicze
Jaki jest problem? Co chcesz wiedzieć?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Chciałem profilaktycznie sprawdzić korekcje ale instalowałem już 3 różne INPY i z każdą jakiś problem wychodzi. :roll:

Sprawdzamy korekcje na silniku rozgrzanym do 90 stopni i na biegu jałowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dokładnie :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały wątek ale niestety poglądowe zdjęcia już nie działają i mam parę pytań. Ostatnio mierzyłem inpą korekcję wtrysków i zastanawiam się kiedy uznać, że coś z wtryskiem jest nie tak. Czy można przyjąć, że jeżeli jest w zielonym zakresie to działa prawidłowo? Czy może to założenie jest niewystarczające i należy dodatkowo jeszcze brać pod uwagę liczbę określającą korekcję i założyć jakąś graniczną wartość np. +-1.0? Dodatkowo czy wtryski zupełnie nowe miałby korekcje bardzo niewielkie a regenerowane złóżmy max +-0.5?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Powyżej 1.0 już nie jest dobrze, powyżej 2.0 bardzo słabo, powyżej 3.0 już wywali błąd z tym związany. Idealne korekcje są do 0.2, jak jest do 0.5 to już bardzo dobrze. Takiej wartości nie powinny przekraczać po regeneracji, ale wiadomo, różnie z tym bywa. Mowa oczywiście o wpełni rozgrzanym silniku.

 

Skąd te wartości? Z doświadczenia, bo jak widzisz wg inpa do 3.0 jest dobrze a w ista chyba 4.9 :o przy r4 powyżej 2.0 już bardzo czuć to w pracy silnika, przy r.6 trochę później, bo w okolicy 3.0.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Najgorsze opcje zostawia się na koniec :wink: i jakby nie patrzeć to rzadko spotykana ewentualność.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.