Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam!

 

mam następujący problem który opisuje:

 

Posiadam e34 520iA 24v przez około rok czasu jeżdziłem na benzynie wszysko było ok spalanie ok 10-13 , postanowiłem założyć instalacje gazową mam ją już ok 4 miesięcy wszystko jest idealnie samochód zachowuje się super mimo tego że to zwykła instalacja BRC z komp i cała ta reszta zabezpieczeń...

 

i wszystko było by ok gdyby nie spalanie na poczatku nie liczyłem poniewaz bardzo mało jeżdze ok 100km tygodniowo, no ale spalanie ok 25 litrów lpg to chyba za dużo dodam że nigdy nie szaleje ...

pojechałem do gazownika na regulacje poprzestawiał coś w ustawienich powiedział że się "zalewał" zmniejszył dawke gazu no i niby lepiej samochód jakby lepiej się zachowywał...

 

znowu testuje :

kiedyś miałem okazje zrobic dłuższą trase i przy jeżdzie do 100km muskaniu gazu wyszło ok 16 l !!!

 

i teraz nie wiem czy to gaz tak zrobił czy silnik albo cos innego więc zatankowałem na pusty zbiornik 15 l benzyny potem 3 razy po ok 14 l gazu w sumie 42 lpg plus 15 benzyny zrobiłem 200km po mieście na zimnym silniku rano woże dziecko do szkoły ...

 

i wczoraj brakło gazu a na bezynie do stacji chyba nie dojade!!

bardzo mi się to nie kalkuluje bo w sumuie 100 km wyszło chyba za 70 zł albo lepiej ...

 

i teraz co radzicie ? mechanik zgania na gazownika gazownik na mechanika , obaj nie maja czasu i mnie zwodzą , nie moge powiedzieć że to złe firmy bo znam się z nimi od lat i nie miałem z nimi problemów, ale może miał ktoś podobny problem??

 

Jade rano do mechanika ma podpiąć samochód do komputera i zobaczy ale co to niewiem...

 

czytałem forum i przyczyn może być wiele... prosze o pomoc. :modlitwa:

 

pozdrawiam i dziękuje

 

ps. w zamian służe pomoca z zakresu blacharstwa lakiernictwa , technik napraw, kalkulacji szkód , opinii powypadkowych... uff i takie tam

Opublikowano
tak i jest wszysko ok poza spalaniem , znasz zakład i wiesz że wszysko jest fachowo zrobione , tylko spalanie troszke mmnie przeraża byłem raz na regulacji wszysko działa jak trzeba wszyskie wskazniki idealnie to co tu ruszać? chyba czas na diesla...
Opublikowano

witam

przeczytałem wszyskie(to tak jak bym forum całe przeczytał) 74 strony ...

i naprawde nie znalazłem odpowiedzi (konkretnej) , mam zamiar przetestowac na komputerze ale mechanik nie może wpiąć (patrzcie inne moje posty) mam zamiar wykluczyć wszyskie błędy i jak bedzie ok a problem nie ustąpii jade do gazownika...

 

mam pytanie:

co sugerowac mechanikowi? gdzie ma jeszcze szukać? prosze o pomoc...

no i jakie oznaczenie ma mój silnik 2.0 24v 1992.

Opublikowano

jak na moje oko to masz zabardzo rokręcony parownik i śrubę przed mikserem. Na poczatku jak zmieniłem parownik tez miałem w trasie przy bardziospokojnej jeździe palił 16/100 a silniki chyba mamy takie same, 520 24V vanos na sterowniku siemensa. SPalanie ograniczyc mozna poprzez skrecenie śruby przed mikserem (za silnikiem krokowym) ale spowoduje to spadek mocy i to mocny lub skrecenie parownika. I trzeba tak krecic zeby na biegu jałowym pracował dobrze bez wahan itp i tak recic śrubą przez mikserem zeby miał kopa no i spalanie na gazie nepewno na zwykłej instalce II gen nie zejdziesz ponieżej 15/100, u mnie czasami udało sie zejsc do 14.2 w miescie ale to zadkosc i w lecie. Mam kombika także nieco cięższy, ale tak trzeba liczyć. Trasa to 10-12.5.

 

Nie wiem jak to jest ale w poprzedniej 525 12V na trasie potrafił spalic nawet 8.5 litra a ciągnął super. Także uprzedze już odpowiedzi ze 525 mniej palą. pewnie lepiej dobrana moc do masy i dłuższa skrzynia.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

nie ma co gdybać ...po co się denerwowć gaz na gwarancj jeszcze prawie 1,5 roku więc niech gazownik szuka dzieki za porady, jutro jade rano na warsztat jak naprawią to opisze co było

pzdr

Opublikowano

 

mam pytanie:

co sugerowac mechanikowi? gdzie ma jeszcze szukać? prosze o pomoc...

no i jakie oznaczenie ma mój silnik 2.0 24v 1992.

 

Mam taka sama beemke i tez na zwyklej inst gazowej z BRC- wszystko bryka jak trzeba. Oznaczenie silnika to M50.

 

Ostatnio troche zdebialem bo zrobilem 346 km na 34 litrach gazu :jawdrop: - nie pytajcie i sie nie smiejcie, lae to bylo w cyklu mieszanym ,ale przy delikatnej jezdzie - wychodzi ok 9,8 l/100! Nie wiem czy coś nie tak było z dystrybutorem gdzie tankowalem czy co. W kazdym badz razie mam ta instalacje dopiero od 1,5 tygodnia i to byl moj pierwszy pomiar od dna butli do dna butli.

 

Gazownik w momencie zakladania gazu pytal sie mnie czy chce jezdzic zrywnie czy normalnie - mówił że cena ta sama, ale spalanie bedzie sie znacznie roznilo. Nie pamietam o jakiej czesci mowil, ale ja zdecydowalem sie na ta tansza opcje.

Wstawili mi też parownik 100KW a nie 150KW co tez przyczynilo sie do obnizenia spalania, ale niestety kosztem spadku mocy 10KW (Ten model BMW ma moc 110KW-150KM). Poki co nie narzekam na zle osiagi, a moze kiedys jak portfel bede mial grubszy to zamontuje cos co ozywi te konie :P

 

Moze ty masz wlasnie 150KW co nie jest w pelni wykorzstywane a pali znacznie wiecej.

 

NIe wiem czy jakos ci pomoglem .

 

Pozdro!

----=== 0o=[][]==o0 ===----

Better than a straight six are two straight sixes

Opublikowano

 

Ostatnio troche zdebialem bo zrobilem 346 km na 34 litrach gazu :jawdrop: - nie pytajcie i sie nie smiejcie, lae to bylo w cyklu mieszanym ,ale przy delikatnej jezdzie - wychodzi ok 9,8 l/100!

a czemu mamy się śmiać? tylko pozazdrościć, choć u mnie przy 2,5l też takie wartości osiągam... ale to raczej rzadko częśniej 11,5-12,5/100.

Wprawdzie mam sekwencję i choć nie znam się na instalacjach, to czytając to forum dochodzę do wniosku, że przy dobrze założonej i wyregulowanej instalce, takie spalanie nie powinno dziwić.

Pozostaje problem ochrony silnika, ale jakoś wielu też nie narzeka na jakieś strzały czy coś.

Pomimo tego uważam że sekwencja jest jednak bardziej przyjazna, a że robię po kilka tys miesięcznie, więc opłacalność... :D

- to ja przepraszam! ...i znikł
Opublikowano

majtas - sprawa jest prosta - na benzynie jest ok - wiec to winagazu = gazownika - jedz - zjex go i niech robi - bo na benzynie jest dobrze

 

25 gazu to palą 750 na 2 reduktorach - w 520 taki wyniki sa niedopuszczalne !!!

 

niech ci wepnie sonde w rure i reguluje - jezdzij z tym do niego do skutku - a jak nie da rady ustawic to niech poprawia instalacje gazowa - masz na nia gwarancje !!!

Opublikowano

witam

dzęki za rady coś w tym jest ...

byłem u gazownika przejżał wszysko i niby jest ok zna m sie z nim dobrze i wiem że zna się na tym, ale do rzeczy:

sprawdził szczelność instalacji takim super czujniczkiem bardzo czułym i jest git ,pod maską przewody i przy butli , potem sprawdził cały układ dolotowy jakims preparatem co niby podnosi obroty jak zacięgnie i też jest idealnie, na kompie wszysko wygląda idealnie sonda pracuje idealnie podobno książkowo...

instalacja mimo ogromnego spalania sprawuje się idealnie więc nie che za bardzo kombinować ale...

 

żeby wykluczyć spalanie dwóch paliw jednoczesnie zainstalowano mi taki sprzęt co wyłącza pompkę paliwe po przełączeniu na gaz ...

 

narzaie zatankowałem i jest jakoś inaczej (lepiej) ale dopiero jak się gaz skończy to zobaczymy...

 

ps: dopiero dziś zmieniłem opony na zimowe , letnie 225/65 r15 zamieniłem na 205/60 i różnica jest niesamowita jakby nagle puścił ręczny! chyba na lato też znajde ten rozmiar!

ps2: ten silnik(2.0 24v) jest stanowczo za mały do tej budy ...ale to może moje prywatne odczucia ...pozdrawiam i zapraszam do dyskusji

 

ps3. teraz mi się przypomniało że gazownik mówił coś że jak nadal bedzie żle to wyciągnie mi silnik krokowy?? nie wiem co to zmieni ale jak miałem inny samochód bez krokowego to na benzynie na wonych obrotach strasznie falował...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.