Skocz do zawartości

330d wentylator na sprzęgle wiskotycznym kręci się bez oporu


jceel

Rekomendowane odpowiedzi

dzień dobry państwu,

 

byłem dzisiaj u pewnego mechanika, który stwierdził, że do wymiany mam sprzęgło wiskotyczne wentylatora. wnioskował po tym, że chwilę po zgaszeniu nagrzanego silnika, na dodatek przy sporej temperaturze na zewnątrz i z włączoną klimą, wentylatorem można było kręcić ręką bez praktycznie żadnego oporu. twierdzi on, że przy sprawnym visco wentylator powinien być zasprzęglony i kręcić się z dużym oporem. racja to czy nie? :mrgreen: a jeśli tak to na jakie koszty się nastawić?

 

PS temperaturę płynu chłodniczego mam w normie, wskazówka stoi idealnie w połowie i ani myśli się gdzieś ruszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie potrzeba (a o tym decyduje nie wrażenie, że jest ciepło i powinien chodzić, tylko czujnik) to wisko nie będzie się kręcić zasprzęglone. przęgło jest na bimetalu i on je załącza.

A wentylator od klimy jest z przodu i to całkiem inna sprawa bo on załącza się elektrycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wisko na zimnym silniku powinno kręcić sie bez oporu natomiast po rozgrzaniu silnika powinno stawiać wyraźny opór :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, sprawa wygląda tak: przez kilka dni próbowałem "przyłapać" zasprzęglone visco. kilka(-naście) razy zaraz po wyłączeniu gorącego silnika zaglądałem pod maskę z nadzieją, że wentylator będzie kręcił się z oporem - nic z tego. za każdym razem dało się nim obracac jednym palcem. ale z drugiej strony, przy pracującym silniku wentylator się kręci... o co chodzi?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe ale u mnie jest podobnie co u ciebie i już od dłuższego czsu się zastanawiam czy nie mam uszkodzonego visca. Dzisiaj sprawdzę u siebie jak to jest z tym wentylatorem.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, sprawa wygląda tak: przez kilka dni próbowałem "przyłapać" zasprzęglone visco. kilka(-naście) razy zaraz po wyłączeniu gorącego silnika zaglądałem pod maskę z nadzieją, że wentylator będzie kręcił się z oporem - nic z tego. za każdym razem dało się nim obracac jednym palcem. ale z drugiej strony, przy pracującym silniku wentylator się kręci... o co chodzi?

 

kręcić się bedzie ale nie z taką prędkościa jak powinien... przykład w domu miałem 2 Patrole z takimi samymi silnikami na zimno visca nie stawiały oporu... na gorącym silniku jedno stawiało wyraźny opór a drugie bez zmian. Zgadnijcie który patrol szybciej zaczynał sie gotować z lawetą 3,5tony pod dlugą górkę?? visco zostało wymienione na nowe i do tej pory chodzi jak złoto :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.