Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dzień dobry państwu,

 

byłem dzisiaj u pewnego mechanika, który stwierdził, że do wymiany mam sprzęgło wiskotyczne wentylatora. wnioskował po tym, że chwilę po zgaszeniu nagrzanego silnika, na dodatek przy sporej temperaturze na zewnątrz i z włączoną klimą, wentylatorem można było kręcić ręką bez praktycznie żadnego oporu. twierdzi on, że przy sprawnym visco wentylator powinien być zasprzęglony i kręcić się z dużym oporem. racja to czy nie? :mrgreen: a jeśli tak to na jakie koszty się nastawić?

 

PS temperaturę płynu chłodniczego mam w normie, wskazówka stoi idealnie w połowie i ani myśli się gdzieś ruszać.

Opublikowano

Jak nie potrzeba (a o tym decyduje nie wrażenie, że jest ciepło i powinien chodzić, tylko czujnik) to wisko nie będzie się kręcić zasprzęglone. przęgło jest na bimetalu i on je załącza.

A wentylator od klimy jest z przodu i to całkiem inna sprawa bo on załącza się elektrycznie.

Opublikowano
ok, z tego co widzę koszt nowego sprzęgła to 290zł. tylko zanim je kupię, chciałbym na 100% zweryfikować że visco działa źle. wiecie jak to zrobić?
Opublikowano
ok, sprawa wygląda tak: przez kilka dni próbowałem "przyłapać" zasprzęglone visco. kilka(-naście) razy zaraz po wyłączeniu gorącego silnika zaglądałem pod maskę z nadzieją, że wentylator będzie kręcił się z oporem - nic z tego. za każdym razem dało się nim obracac jednym palcem. ale z drugiej strony, przy pracującym silniku wentylator się kręci... o co chodzi?
Opublikowano
To ciekawe ale u mnie jest podobnie co u ciebie i już od dłuższego czsu się zastanawiam czy nie mam uszkodzonego visca. Dzisiaj sprawdzę u siebie jak to jest z tym wentylatorem.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
ok, sprawa wygląda tak: przez kilka dni próbowałem "przyłapać" zasprzęglone visco. kilka(-naście) razy zaraz po wyłączeniu gorącego silnika zaglądałem pod maskę z nadzieją, że wentylator będzie kręcił się z oporem - nic z tego. za każdym razem dało się nim obracac jednym palcem. ale z drugiej strony, przy pracującym silniku wentylator się kręci... o co chodzi?

 

kręcić się bedzie ale nie z taką prędkościa jak powinien... przykład w domu miałem 2 Patrole z takimi samymi silnikami na zimno visca nie stawiały oporu... na gorącym silniku jedno stawiało wyraźny opór a drugie bez zmian. Zgadnijcie który patrol szybciej zaczynał sie gotować z lawetą 3,5tony pod dlugą górkę?? visco zostało wymienione na nowe i do tej pory chodzi jak złoto :D

Opublikowano
Wisko powinno się załączać(pracować z prędkością obrotową silnika) gdy powietrze dopływające z chłodnicy na wiatrak ma 90 stopni, a wyłączać przy 60 stop.(kręci się dalej, tylko zdecydowanie wolniej)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.