Skocz do zawartości

4530 Air charge control deviation - utrata mocy ROZWIĄZANY


artuj

Rekomendowane odpowiedzi

Problem definitywnie rozwiązany! Turbina wymieniona na fabrycznie nową. Przeczyszczony do tego cały dolot, wymienione oleje, filtry. Samochód odzyskał wigor. Samochód zbiera się jakby wyjechał co dopiero z salonu, powróciła radość z jazdy :twisted:

 

P.S

Chciałbym też obalić forumowy mit o tym, że sprawna turbina nie powinna gwizdać. Otóż fabrycznie nowa turbina gwiżdże delikatnie między 1.500 a 2.000 obrotów, dokładnie tak samo jak stara zużyta (słychać to tylko przy opuszczonych szybach, jadąc między zabudowaniami). Tak więc życzę powodzenia, jeżeli ktoś chce ten element diagnozować na słuch.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Serwis który regenerował, zgodził się przyjąć moją zregenerowaną turbinę w ramach reklamacji i anulował cały jej koszt, proponując mi fabrycznie nową po preferencyjnej cenie.

Witam jaki koszt całego zabiegu :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie był on znacznie niższy, warsztat wziął na siebie cześć kosztów - wynik nieudanej regeneracji mojej turbiny. W internecie nową znajdziesz za 4000zł, dochodzi do tego montaż. Dobrze też, przeglądnąć cały dolot. Mój był już zawalony olejem, pierwszy objaw zużycia. Hipoteza została potwierdzona po jej demontażu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S

Chciałbym też obalić forumowy mit o tym, że sprawna turbina nie powinna gwizdać. Otóż faktycznie nowa turbina gwiżdże delikatnie między 1.500 a 2.000 obrotów, dokładnie tak samo jak stara zużyta (słychać to tylko przy opuszczonych szybach, jadąc między zabudowaniami). Tak więc życzę powodzenia, jeżeli ktoś chce ten element diagnozować na słuch.

 

Pozdrawiam

 

faktycznie , sam się wystraszyłem kiedyś, moje nowe turbo pogwizduje równo - jak się szyby otworzy słychać bardzo. Nawet mi się bardziej ten dzwięk silnika podoba na zewnątrz jak zaświszcze niż ten chropowaty w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiedz jeszcze jakie turbo wsadziłeś, garretta czy mitsu ??

 

 

pzdr. Łukasz

 

 

ja wsadziłem mitsubishi bo nie wiedziałem ,że można garretta ale pewnie bym wsadził garretta bo niby wytrzymalsze .

W zasadzie u mnie coś przeleciało przez ciepłą cześć turbo ale do dzis nie wiem co to było :mad2: bo turbo miało ok 50 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to nie fart miałeś ciut :) ale skąd tam coś się miało niby wziąć to pojęcia nie mam :).

 

 

mówisz, że garrett lepszy, ja tak myślę jakby miało się coś dziać na co sie szykować, póki co odpukać wsio po regulacji jest spoko :)

 

 

interesuje mnie też fakt regulacji jednej i drugiej o ile w mitsubishi jest to stosunkowo łatwe i dostępne to nie mam pojecia jak w garrecie.

 

no i czy garrett pasje bez żadnych przeróbek itp. na zasadzie plug and play.

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontowałem Mitsu, nie będę kombinował. Taka siedziała to taka ma być. Ta którą miałem na samochodzie wytrzymała ponad 200kkm. Oczywiście wcześniej zaczęła puszczać olej, jednak kompletnie się nie wysypała.

 

Pamiętajcie tylko, jeżeli musicie ruszyć geometrię, aby zaznaczyć w jakiś sposób jej oryginalne ustawienie. Później po regeneracji mogą wyjść cyrki, ciężko znaleźć właściwe położenie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawde kazde turbo puszcza troche olej i nie jest to niczym nie zwykłym, problem jest jak puszcza go za duzo, zdejmij sobie za 5k km ten lacznik powietrza od przeplywki on tam wchodzi do przeplywki turba ( tam gdzie wirnik widac ) i jeszcze taki maly dunks, i zobacz, zaloze sie ze bedzie delikatny nalot od oleju, i jest to jak najbardziej ok.

 

 

 

Pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Hmmm a nie mówili co co dokładnie tam było i jaka naprawa cię czeka ??, całe turbo regenerują czy tylko uszczelniacze ?.

 

ja mialem problem ale u mnie ewidentnie był to regulator turbiny, po wstępnych oględzinach na ile się dało turbo suche, wirnik suchy czysty, luzu brak jakiego kolwiek w żadną stronę, zmienna geometria płynnie chodzi idealnie, a zawór był tak ustawiony ze po podaniu zapłonu ciągnął tak ze mało go szlak nie trafiał :). nie wiem bo tak było jak kupiłem auto myślałem ze to coś z klimy cyka albo coś a to właśnie ten zawór próbował otwierać zmienna geometrie dobrze za mocno. Po regulacji odpukać problemów brak, ale jak coś by miało wyniknąć to napiszę, auto jeździ normalnie nie kopci no chyba ze dobrze w palnik dostanie to to puści dymka, no brak DPFa więc ma prawo trochę. I tak jak już puszcza to 5x mniej niż fordy ople w standardzie. Spalanie w normie itp.

 

Aha u mnie ten błąd nie powraca co u ciebie.

 

 

pzdr. Łukasz

 

Hej kolego mogłbyś posłać zdjęcie jak masz ustawiony zawór (tzn tą śrubkę wkręconą) bo mi tez strasznie ten zawór ciągnie

Pozdrawiam Kuba:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic ci nie da fotka :) to trzeba ustawic odpowiednio a fotka ci w tym nie pomoze kompletnie. Jak ci ciagnie jak diabli to zacznij od skrecenia tej czapeczki na dol, np o 1 pelny obrót, do auta nagrzewasz auto i jedziesz. Jedynka startujesz delikatnie zaraz 2, jedziesz te 20-30km/h wciskasz gaz w podloge i czekasz az turbo zacznie ladowac patrzac jednoczesnie na obrotomierz, zrob to przed regulacja i po, jak juz ci zacznie startowac w okolicy 1.8-1.9k rpm, bierzesz inpa i sprawdzasz czy nie przeladowuje, jak tak to ciut odkrecasz do goru i tak metoda prob i bledow to robisz.

 

Pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic ci nie da fotka :) to trzeba ustawic odpowiednio a fotka ci w tym nie pomoze kompletnie. Jak ci ciagnie jak diabli to zacznij od skrecenia tej czapeczki na dol, np o 1 pelny obrót, do auta nagrzewasz auto i jedziesz. Jedynka startujesz delikatnie zaraz 2, jedziesz te 20-30km/h wciskasz gaz w podloge i czekasz az turbo zacznie ladowac patrzac jednoczesnie na obrotomierz, zrob to przed regulacja i po, jak juz ci zacznie startowac w okolicy 1.8-1.9k rpm, bierzesz inpa i sprawdzasz czy nie przeladowuje, jak tak to ciut odkrecasz do goru i tak metoda prob i bledow to robisz.

 

Pzdr. Łukasz

 

podręciłem kapturek prawie do samej może troch gwintu zostało to elektrozawór się dziwnie zachowywał ciągnął do góry i po 10 sek popuszczał i znowu ciagnął. a teraz dałem troch niżej to i tak jak elektrozawór się załącza to strasznie głosną brzęczy .a jak jest skręcony niżej to mniej go słychać ale dalej nie mogę znaleść tego miejsca zeby po odloczeniu zasilania był ten luz 0.5mm do góry podciągnąć .a co do tego testu ladowania to czy kapturek na dole czy prawie u samej góry to turbo wstaje gdzieś koło 2100 .może mam padnięty ten zaworek od doładowania turbiny egr .

Pozdrawiam Kuba:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej ten luz, zauwazyłem że te turbinki tak brzęczą tak czy siak, u ojca w jedynce też brzeczy zaworek choć tam inna sprężarka jest u mnie też troche brzeczy ale to elektorzawór on może brzęczeć, a LUZ ma być jak napięcie puści a nie na pracującym.

 

Jak startuje ci od 2.1 to lecisz w dół, objaw taki ze ciągnie i po 10 sekundach puszcza jest identyko jak był u mnie, spokojnie DOKRĘC kapturek niżej i testuj, prawdziwa regulacja zacznie się jak turbo bedzie ci wstawać w okolicy 1.8-1.9k. napisz potem co ci wychodzi.

 

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej ten luz, zauwazyłem że te turbinki tak brzęczą tak czy siak, u ojca w jedynce też brzeczy zaworek choć tam inna sprężarka jest u mnie też troche brzeczy ale to elektorzawór on może brzęczeć, a LUZ ma być jak napięcie puści a nie na pracującym.

 

Jak startuje ci od 2.1 to lecisz w dół, objaw taki ze ciągnie i po 10 sekundach puszcza jest identyko jak był u mnie, spokojnie DOKRĘC kapturek niżej i testuj, prawdziwa regulacja zacznie się jak turbo bedzie ci wstawać w okolicy 1.8-1.9k. napisz potem co ci wychodzi.

 

 

pzdr. Łukasz

 

wiem ze ze luz ma być ja puści napięcie. nie wiem czy pamiętasz bo wspominałem w innym temacie że moja turbina jest po regeneracji i to może być problem z osiągnięciem tych 1.8-1.9 . no ale jeszcze jutro spróbuje dokręcić kapturek niżej i zobaczę co się będzie działo.

Pozdrawiam Kuba:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm , no ludziom różne się rzeczy działy po regeneracjach, choć ja uważam, że jak ktoś to zrobił dobrze to nie powinno się nic dziać, ale może to u ciebie jest problemem, choć może być tak że po regeneracji nikt tego zaworu od zmiennej geometrii nie wyregulował tylko wsadził po prostu do auta.

 

 

Jak sobie nie poradzisz to ja zacząłem Doktorat w Katowicach, więc czasem będę w jakiś weekend na śląsku jak coś to możesz podjechać kiedyś to zobaczymy jak to wygląda u ciebie, podczas jazdy i podczas jazdy z kompem. Będę pewnie już w październiku.

 

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.No własnie chyba było byle jak wkrecone. ja to auto mam dopiero miesiąc wcześniej miałem e46 320d i tam od 1.8 juz ładnie ciągło a tu pierwsze co mnie zaniepokoiło to to ze wstawało od 2.5 ale z tym ze np na pierwszym biegu od tych 2.5 a jak wbiłem 2 to już ciąglo nawet od poniżej 2tys i tak samo czasem na trzecim biegu jade powiedzmy na 2 tys daje gaz i muł ale jak puszcze z gazu i znowu przycisne to to zaczyna sie zbierać od tych 2tys .
Pozdrawiam Kuba:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie u mnie też, było tak, że ciągło moze nie od 2.5 :) ale od okolo 2.2k i o ile nie miałem bmek to też mnie to zastanawiało, bo przeważnie turbo w innych autach wstawało koło 2k, jak się dowiedziałem, żę tu ma wstawać od około 1.8-1.9 no to dało to do myślenia :)

 

 

Ciężko tak gdybać u ciebie na odległość, ale raczej bierz się za ZAWOREK skręcaj go w dół i sprawdzaj po kazdym kręceniu czy nie przeładowuje, to przeładowanie jak będzie nawet na poziomie 0.1bara to też go nie zabije to się nie stresuj na zapas, bo na testy może być, potem będziesz regulował po kawałku do góry, ale kontroluj żebyś czasem nie skręcał za mocno bo efektu nie poprawisz a przeładowanie będzie wzrastać :)

 

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Cześć,

 

walczę ostatnio z brakiem doładowania na niskich obrotach w 320d 150KM. W aucie pojawił się 2x razy błąd 4530, ale pozatym innych błędów w diagnostyce brak. Mimo to, turbo wstaje dopiero od 3000 rpm... W załączeniu screeny z inpy live, gdzie jest 2-ka przy samej górze obrotów, a także dwójka, przy około 2000 rpm z gazem w podłodze. Jak widać, auto naprawdę mocno nie doładowuje powietrza.

 

Orurowanie raczej jest ok, tak samo jak turbo (które było regenerowane przez poprzedniego właściciela), bo na 3-ce przy obrotach 3,5-4k rpm doładowanie jest maksymalne i wtedy zdarza mu się "przeładować" i wyrzuca błąd 4530 (nie za każdym razem).

 

Co może być przyczyną? Uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania? Same sterowanie turbo? Egr wyczyszczony.

 

2-ka na wysokich obrotach:

2-ka.png

 

2-ka 2k rpm, pedał na 100%:

2-ka_2krpm_100pro.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

walczę ostatnio z brakiem doładowania na niskich obrotach w 320d 150KM. W aucie pojawił się 2x razy błąd 4530, ale pozatym innych błędów w diagnostyce brak. Mimo to, turbo wstaje dopiero od 3000 rpm... W załączeniu screeny z inpy live, gdzie jest 2-ka przy samej górze obrotów, a także dwójka, przy około 2000 rpm z gazem w podłodze. Jak widać, auto naprawdę mocno nie doładowuje powietrza.

 

Orurowanie raczej jest ok, tak samo jak turbo (które było regenerowane przez poprzedniego właściciela), bo na 3-ce przy obrotach 3,5-4k rpm doładowanie jest maksymalne i wtedy zdarza mu się "przeładować" i wyrzuca błąd 4530 (nie za każdym razem).

 

Co może być przyczyną? Uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania? Same sterowanie turbo? Egr wyczyszczony.

 

2-ka na wysokich obrotach:

2-ka.png

 

2-ka 2k rpm, pedał na 100%:

2-ka_2krpm_100pro.png

Przepływomierz pada i źle mierzy albo mierzy dobrze tylko turbina niedomaga lub jest źle wysterowana.

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.