Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, od niedługiego czasu jestem użytkownikiem BMW E46 320d 150KM z 2004r. Ostatnio zrobiłem trasę 1200km i wszystko jest pięknie tylko mam wrażenie, że ciężko mi wchodzą początkowe biegi, później jest już lepiej. Czytałem trochę i wydaję mi się winne mogą być poduszki od skrzyni biegów, spotkał się ktoś z takim przypadkiem? Auto kupiłem jako uszkodzone (bity przód) wyrwało poduszki na silniku, ale te na skrzyni wyglądały ok, więc nie wymienialiśmy. Drugie podejrzenie to skrzynia (synchronizatory) albo może sam olej w skrzyni? Macie jakieś sugestie, bo aż boję się szybko zmieniać biegi, aby nie zaczęło mi wszystko trzeszczeć.....
Opublikowano
a może Ci po prostu sprzęgło siada? zapnij 3 bieg--> zaciągnij ręczny--> spróbuj ruszyć. Jeśli silnik zgaśnie to sprzęgło będzie OK, jeśli będzie ślizgać i utrzymywać motor w działaniu tzn że sprzęgło padło i stąd problemy z biegami. Oczywiście przyczyną mogą być te nieszczęsne poduszki. Synchronizatory dawałyby o sobie znać głośnym gruchotaniem.
Opublikowano

sam nie jestem zadowolony z pracy skrzyni na tych biegach, nie mam żadnego gruchotania, ale dość często cieżko wchodzą

nie robiłem takich testów, jednak mam tak od zakupu - jakieś 3 lata, w tym czasie myśle że sprzęgło by już siadło

wymieniałem olej - był straszny syf, paprawa jest ale nie taka jak bym chciał....

Opublikowano
Dziś postaram się sprawdzić sprzęgło i dam znać co z tego wyszło.
Opublikowano
W jakim sensie wchodzą ciężko zgrzyta skrzynia czy czujesz jakby wybierak nie mógł trafić w swoje miejsce podczas wybierania biegu bo jeśli to drugie wymień tulejke na wodziku czyli tą pod samochodem od drążka zmiany biegów u mnie było to samo nie precyzyjnie wybierał pchałeś drążek na położenie jedynki a luz na tulejce powodował że wybierak trafiał miedzy 1 a 3 bieg
Opublikowano
W jakim sensie wchodzą ciężko zgrzyta skrzynia czy czujesz jakby wybierak nie mógł trafić w swoje miejsce podczas wybierania biegu bo jeśli to drugie wymień tulejke na wodziku czyli tą pod samochodem od drążka zmiany biegów u mnie było to samo nie precyzyjnie wybierał pchałeś drążek na położenie jedynki a luz na tulejce powodował że wybierak trafiał miedzy 1 a 3 bieg

 

kolego, mógłbyś wskazać dokładnie która to tulejka na schematach z realoem.com albo podać numer części?

Opublikowano
W jakim sensie wchodzą ciężko zgrzyta skrzynia czy czujesz jakby wybierak nie mógł trafić w swoje miejsce podczas wybierania biegu bo jeśli to drugie wymień tulejke na wodziku czyli tą pod samochodem od drążka zmiany biegów u mnie było to samo nie precyzyjnie wybierał pchałeś drążek na położenie jedynki a luz na tulejce powodował że wybierak trafiał miedzy 1 a 3 bieg

 

Dobrze to ująłeś, czuje jakby nie zawsze dobrze trafił, najgorzej z 1, 2, 3 reszta wydaję się w porządku. Dasz radę pokazać tą tulejkę na schemacie?

Opublikowano
Poduszki wymienione niestety nie ma poprawy :/ może ktoś pokazać tą tulejkę?
Opublikowano

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/q/t/237.png

 

ta tulejka to część numer 7?

  • 2 lata później...
Opublikowano
Odgrzewam i podpinam się pod temat. U mnie koni mniej (silnik 136KM), ale problem ten sam. 1 i 2 wchodzą czasem bez najmniejszego oporu, aż zbyt lekko, a czasem mało precyzyjnie, jakby lewarek nie mógł "trafić". Wsteczny bez problemu. Żadnych zgrzytów w skrzyni podczas zmiany biegów, również w przypadku problemów ze zmianą. Problem występuje również na wyłączonym silniku, więc sprzęgło póki co odrzucam. Jakieś pomysły?
Opublikowano
Narobić się trochę trzeba :) ............ info w mojej galerii :wink: .
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja dosłownie wczoraj przerabiałem temat luźnego lewarka i nieprecyzyjnej zmiany biegów w 320d.

Wymieniłem tulejkę 7 i nie było zbytniej poprawy. Po inspekcji od dołu okazało się, że wyrobiony jest sam łącznik nr 9, tulejka w samym wybieraku i podkładki teflonowe były ok.

http://static.bmwfans.info/images/epc/MTYwOTQ3X3A=.png

Jak widać na schemacie element jest nierozbieralny, ale dla chcącego nic trudnego:)

Trzeba zeszlifować zanitowaną końcówkę przegubu przy skrzyni biegów i znajdują się tam 2 tulejki teflonowe które się wycierają. Ja dotoczyłem nowe tulejki z brązu i po założeniu wszystkiego luz nie występuje w ogóle, precyzja zmiany biegów wzrosła o 100%.

Niestety żeby się dobrać do kołka łączącego wybierak ze skrzynią trzeba odkręcić mocowanie skrzyni. Nie ma potrzeby jej opuszczania, ale bez mocowania jest zdecydowanie więcej miejsca na ręce. O odkręceniu osłony pod skrzynią nie piszę, bo uważam że to oczywiste. Samo wymontowanie łącznika to zabawa na 30 minut.

(O=00=O)
Opublikowano
Koledzy, powiedzcie, czy tuleje #7 da się wymienić od wewnątrz - demontując mieszek i gumową osłonę czy trzeba to zrobić od spodu?

Dobra już wiem. Nie da się tego zrobić bez wchodzenia pod autko. Dzisiaj się za to wziąłem i wymieniłem 7, 2x10 i 11.

Dla zainteresowanych opis i zdjęcia:

viewtopic.php?f=159&t=191741&p=1690170#p1690170

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.