Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Mam problem z bixenonem tzn. jedna nie pali a druga nie skręca :cry2: Może mi ktoś doradzić co zrobić? Albo może zna ktoś jakiś warsztat z ok. Wa-wy który naprawia takie rzeczy? :?:

 

p.s. chodzi o e90 z 2006roku oryginalnie bixenon skrętne

Opublikowano

Wyszukaj w archiwum mój temat, kiedyś już pisałem o tym. Generalnie padł moduł świateł. Trzeba go wymienić i zaprogramować. Najlepiej podłącz wcześniej auto do kompa i zdiagnozuj usterki. Jeśli masz iDrive powinien wyświetlić się błąd skrętnych świateł a diodka przy przełączniku świateł powinna migać.

 

Pzdr.

Opublikowano

Dokładnie jak poprzedni wpis.

Miałem to samo.Dostałem przy zakupie moduł świateł skrętnych i info,że jest do wymiany,faktycznie stary był zaśniedziały,

jako nowy szczęśliwy kierowca e91 podjechałem do Auto Reduta z prośbą o montaż nowego modułu świateł skrętnych,

po 2 godzinach odebrałem autko umyte,odkurzone a rachunek 260zł,tylko,że nie działa nadal.oni twierdzili,że nie trzeba programować.

Dzwoniłem do inchape i cena 600zł za programowanie skutecznie mnie odstraszyła.Auto Classic (Raszyn Rybie)zainkasował 123zł i stwierdził,że nie potrafi

Pomógł mi AUTO-SEW ul.ŻYZNA 5 błyskawicznie i dobra cena.POLECAM.

  • 10 lat później...
Opublikowano

Cześć,

Mam problem z bi-xenonem w moim E91 LCI.

Niedawno miałem przygodę i uszkodzony został przód w tym lampy. Przełożenie mojej optyki do nowych obudów i kloszy wykonane zostało w firmie Auto-Gamma z Krakowa. (Obudowy były uszkodzone, optyka w środku nie).

Po włączeniu silnika świała w trybie auto:

- lewy ksenon poziomuje się i skręca maksymalnie w lewo, prawy świeci na wprost.

- przy skręceniu kierownicy w prawo oba xenony skręcają w prawo, przy skręceniu kierownicą w lewo, prawy wraca do pozycji zero, lewy dalej jest maksymalnie skręcony w lewo (tak jak przy rozruchu)

- sprawdzone przez INPE/IPS - nie raportuje żadnych błędów, rownież I-drive milczy.

Czyli generalnie lewy ksenon sam skręca maksymalnie w lewo na kołach ustawionych na wprost, i skręt świateł działa tylko w prawą stronę.

Poziomowanie działa.


Na co zwrócić uwagę i od czego zacząć rozwiązywanie problemu?

-Auto-Gamma udziela gwarancji i już powiedzieli, że zbadają problem, czy jest możliwe, że przy wymienia kloszy, coś zostało rozkalibrowane w mechanizmie skrętnym soczewek?

-Lampy jakoś się programuje lub koduje aby ustawić pozycję neutralną?


Będę wdzięczny za sugestie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cześć,

Mam problem z bi-xenonem w moim E91 LCI.

Niedawno miałem przygodę i uszkodzony został przód w tym lampy. Przełożenie mojej optyki do nowych obudów i kloszy wykonane zostało w firmie Auto-Gamma z Krakowa. (Obudowy były uszkodzone, optyka w środku nie).

Po włączeniu silnika świała w trybie auto:

- lewy ksenon poziomuje się i skręca maksymalnie w lewo, prawy świeci na wprost.

- przy skręceniu kierownicy w prawo oba xenony skręcają w prawo, przy skręceniu kierownicą w lewo, prawy wraca do pozycji zero, lewy dalej jest maksymalnie skręcony w lewo (tak jak przy rozruchu)

- sprawdzone przez INPE/IPS - nie raportuje żadnych błędów, rownież I-drive milczy.

Czyli generalnie lewy ksenon sam skręca maksymalnie w lewo na kołach ustawionych na wprost, i skręt świateł działa tylko w prawą stronę.

Poziomowanie działa.


Na co zwrócić uwagę i od czego zacząć rozwiązywanie problemu?

-Auto-Gamma udziela gwarancji i już powiedzieli, że zbadają problem, czy jest możliwe, że przy wymienia kloszy, coś zostało rozkalibrowane w mechanizmie skrętnym soczewek?

-Lampy jakoś się programuje lub koduje aby ustawić pozycję neutralną?


Będę wdzięczny za sugestie.

Zakoduj moduly smt.

Opublikowano
Przy regeneracji powinni ci wstawić nowe silniczki skrętu, a tego nie zrobili by zaoszczędzić.

 

Tylko, że silniczki skrętu były sprawne i działają. Problem prawdopodobnie jest w kalibracji.

 

Cześć,

Mam problem z bi-xenonem w moim E91 LCI.

Niedawno miałem przygodę i uszkodzony został przód w tym lampy. Przełożenie mojej optyki do nowych obudów i kloszy wykonane zostało w firmie Auto-Gamma z Krakowa. (Obudowy były uszkodzone, optyka w środku nie).

Po włączeniu silnika świała w trybie auto:

- lewy ksenon poziomuje się i skręca maksymalnie w lewo, prawy świeci na wprost.

- przy skręceniu kierownicy w prawo oba xenony skręcają w prawo, przy skręceniu kierownicą w lewo, prawy wraca do pozycji zero, lewy dalej jest maksymalnie skręcony w lewo (tak jak przy rozruchu)

- sprawdzone przez INPE/IPS - nie raportuje żadnych błędów, rownież I-drive milczy.

Czyli generalnie lewy ksenon sam skręca maksymalnie w lewo na kołach ustawionych na wprost, i skręt świateł działa tylko w prawą stronę.

Poziomowanie działa.


Na co zwrócić uwagę i od czego zacząć rozwiązywanie problemu?

-Auto-Gamma udziela gwarancji i już powiedzieli, że zbadają problem, czy jest możliwe, że przy wymienia kloszy, coś zostało rozkalibrowane w mechanizmie skrętnym soczewek?

-Lampy jakoś się programuje lub koduje aby ustawić pozycję neutralną?


Będę wdzięczny za sugestie.

Zakoduj moduly smt.

 

kkx5 dzięki, to może być trop, właśnie szukam, kto może je zakodować w Krakowie.

Możesz mi łopatologicznie wytłumaczyć na czym polega kodowanie i dlaczego akurat właśnie to trzeba zrobić aby światła działały poprawnie ?


Dzięki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moduly smc ( czyli te przykrecane do lampy ), komunikuja sie z frm po lini lin-bus. Kodowanie przywraca poprawna komunikacje pomiedzy nimi i wtedy silniczki "wiedza" i "widza" skret kierownicy i moga dzialac poprawnie. Wystarczy ze przy skladaniu pomylili lewy z prawym i juz nie bedzie dzialac, tak samo jak po montazu z anglika, lampy musza "wiedziec" w jakim kraju sa aby poprawnie skrecac.
Opublikowano

Jestem po kodowaniu modułów SMC.


W pracy świateł nic się nie zmieniło, czyli po przełączeniu w tryb auto: lewy xenon opuszcza się i skręca maksymalnie w lewo, prawy świeci prosto. Po wrzuceniu wstecznego - lewy ksenon prostuje się. Na postoju xenony skręcają tylko w prawo.

Powyżej pewnej prędkości: 30 lub 50, lewy xenon prostuje się, wraca do skrajnie lewej pozycji po zatrzymaniu auta. Muszę jeszcze dokładnie sprawdzić ale wydaje mi się, że podczas jazdy oba xenony skręcają zarówno w prawo jak i w lewo.

Z tego co wyczytałem na forum w poniższych tematach to normalnie działanie Adaptive Lights:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=161077


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=231322


Jakie jest zamierzenie tego, że na postoju lewy xenon obniża się i skreca w lewo: zapobieganie oślepieniu, doświetlanie pobocza podczas jazdy miejskiej?


Czy ktoś, kto posiada E9X LCI z oświetleniem adaptacyjnym, mógłby potwierdzić takie samo działanie ?


Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie zwracalem na to uwagi. Sprawdze u siebie jutro, dam znac.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na postoju tylko w prawo , na wstecznym na wprost . Jak jadę do przodu świecą równo . Te skręcenie max w lewo to nie wiem ale i tak może oślepiać , tego nie mam .
Opublikowano
Nie zwracalem na to uwagi. Sprawdze u siebie jutro, dam znac.

 

kkx5 będę wdzięczny.

 

Na postoju tylko w prawo , na wstecznym na wprost . Jak jadę do przodu świecą równo . Te skręcenie max w lewo to nie wiem ale i tak może oślepiać , tego nie mam .

 

Jest dokładnie tak jak mówisz - po wrzuceniu wstecznego lewy xenon prostuje się i kieruje się do góry na wprost. Podczas postoju lewy opuszcza się i skręca maksymalnie w lewo - przypuszczam, że właśnie dlatego opuszcza się w dół aby nie oślepiać, powyżej pewnej prędkości ( różne źródła podają 30 lub 50 km/h) prostuje się i zaczyna skręcać zgodnie z ruchem kierownicy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po odpaleniu auta, swieca na wprost, po wlaczeniu na D, lewy idzie w lewo i delikatnie do dolu, po wlaczeniu na R, lewy sie prostuje.
Opublikowano
Po odpaleniu auta, swieca na wprost, po wlaczeniu na D, lewy idzie w lewo i delikatnie do dolu, po wlaczeniu na R, lewy sie prostuje.

 


Dzięki kkx5 czyli wygląda, że wszystko w normie.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Cześć, mam od roku problem z lampami (bi-xenon skretny) frm 3 max brose, wszystko jest sprawne itd. Zielona dioda nie miga, w czym może leżeć problem, że ani się nie poziomują ani nie skręcają? Stoją ciągle w jednej i tej samej pozycji

Opublikowano

Dla potomnych, problem był w zaciętej soczewce, ręczne rozruszanie rozwiązało problem i światła działają jak należy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.