Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


daroox

Rekomendowane odpowiedzi

musisz założyć nowy temat bo ten nie jest o usterkach, jeśli puszczanie czy dodawanie gazu ma wpływ na drgania to tarcze i koła mogą mieć z tym niewiele wspólnego, powodów moze być co najmniej kilka, lepiej będzie udać się do warsztatu by sprawdził zawieszenie, podporę wału, łączniki wału itp. tak to wróżenie z fusów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Przymierzam się do zakupu E39 Touring w automacie i mam przede wszystkim trzy nurtujące mnie pytania. Pierwsze to jest silnik - koniecznie benzyna (albo już zagazowana albo będę gazował), a znajomi,którzy są w obeznani w temacie mówili,żeby unikać 2.2 i 2.5, więc zostaje 2.8 lub 3.0 i tutaj moje pytanie - który z tych silników jest trwalszy? Pytanie o tyle zasadne,że z tego co widziałem to wybieram pomiędzy wersją sprzed liftu,a po lifcie. Czy ten lift miał jakieś ogromne znaczenie poza paroma wizualnymi rzeczami? Zależy mi też na tym,żeby silnik był w miarę ekonomiczny (nawet jak na gaz) i tutaj wszelkie informacje mówią o tym,że 530 jest lepsza - wygląda na to,że M54 jest oszczędniejszy?

 

Druga sprawa - konsola centralna - widziałem już 3 rodzaje konsoli - ze zmieniarką, z radiem na kasety i z nawigacją - od czego to zależy? Domyślam się,że pytanie, która lepsza raczej śmieszy,bo to zależy od gustów,ale może któraś generuje więcej problemów z elektroniką itp.?

 

Trzecie pytanie - otóż auto musi być koniecznie w automacie - wyczytałem,że benzyny mają "lepszy" automat ZF - wytrzymalszy itp. ale interesuje mnie 5 biegowy automat i zastanawiam się czy jest jakiś wyraźny podział, który model ma jaką skrzynię i która skrzynia jest najlepsza?

 

Przepraszam,jeśli takie pytania już padły,ale wyszukiwarka coś nie chciała ze mną gadać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
znajomi,którzy są w obeznani w temacie mówili,żeby unikać 2.2 i 2.5, więc zostaje 2.8 lub 3.0

 

Dlaczego unikać 2.2 i 2.5?

Wszystkie silniki bezynowe R6 w e39 w zasadzie różnią się tylko pojemnością (poza tymi z jednym vanosem z początku produkcji). Więc może chodzi o moc, której może brakować w mniejszych pojemnościach, bo innych powodów nie widzę.

Poliftowe M54 (2000 - 2002) mają tendencję do brania oleju - typowa usterka ze słabymi uszczelnieniami zaworowymi.

 

Ogóolnie odnośnie samochodów w tym wieku najważniejsze jest, żeby znaleźć niewaloną, niekręconą i w miarę zadbaną sztukę, jak to się mówi - resztę da się zrobić ;) Wyposażenie to ostatnia rzecz na której bym się skupiał, chyba, że masz jakieś krytyczne wymagania, np skóra, czy coś.

 

Radia zależą od opcji w jaką wyposażyli w fabryce. Ogólnie audio w e39 nie urywa w żadnen opcji. Nawigacja fabryczna? Osobiście nawet bym nie chciał - przedpotowpowy interfejs i opcje, co by nie było - można zamienić na chińczyka na androidzie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

 

Być może właśnie o moc chodziło :) Nie ukrywam,że 230 koni działa na wyobraźnię ;) BTW 525i ma tyle samo koni co 528 - czy ten 2.5 litrowy silnik też jest fajny? Bo początkowo odrzucałem,a jak osiągi podobne do 2.8 i równie bezawaryjna jednostka to może pójść w tym kierunku - pali mniej,a osiągi będą te same. Co do oleju - idzie to jakoś wyeliminować czy po prostu trzeba co jakiś czas dolewać? Autem nie będę robił wielkich przebiegów - max 10kk rocznie

 

Co do samego samochodu - jasne, fajnie jakby był igła, tylko taka igła sporo kosztuje :/ Do tego 95% to igły i boję się,żeby nie wtopić,a budżet to +/- 15 tysięcy i w tym wliczam wymianę wszystkich olejów filtrów i ewentualny montaż sekwencji jeśli auto jest tylko na benzynkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do silników już masz odpowiedź, natomiast dalej:

 

Druga sprawa - konsola centralna - widziałem już 3 rodzaje konsoli - ze zmieniarką, z radiem na kasety i z nawigacją - od czego to zależy? Domyślam się,że pytanie, która lepsza raczej śmieszy,bo to zależy od gustów,ale może któraś generuje więcej problemów z elektroniką itp.?

 

Gwoli ścisłości - zmieniarka jeśli była, to zawsze w bagażniku i niezależnie od tego, co jest zamontowane na konsoli centralnej.

Z grubsza można tam znaleźć odtwarzacz CD, magnetofon, nawigację przedliftową 4:3 i nawigację poliftową 16:9. Przy czym jeśli nie ma ekranu nawigacji, to jest wyświetlacz jednorzędowy lub dwurzędowy. Owe wyświetlacze mają tendencję do gubienia pikseli po latach, tak że napisy mogą być nieczytelne - są metody regeneracji, albo można oddać do fachowca i zrobi za stówkę z hakiem. Natomiast ekrany bywa że coś tam też nie łączą, ale nie są to żadne poważne ani nagminne problemy.

 

Nawigacja fabryczna? Osobiście nawet bym nie chciał - przedpotowpowy interfejs i opcje, co by nie było - można zamienić na chińczyka na androidzie

 

Niby tak, ale sam wygląd kokpitu z ekranem 16:9 jest super ;) I niestety chińczyki nie są tak dobrze spasowane, nie widziałem jeszcze żeby było idealnie. Poza tym nie obsługują choćby webasto, a to już jest problem.

 

Trzecie pytanie - otóż auto musi być koniecznie w automacie - wyczytałem,że benzyny mają "lepszy" automat ZF - wytrzymalszy itp. ale interesuje mnie 5 biegowy automat i zastanawiam się czy jest jakiś wyraźny podział, który model ma jaką skrzynię i która skrzynia jest najlepsza?

 

Z tego co wiem, są po prostu dwa rodzaje automatów - GM w dieslach i ZF w benzynach. Mogą się potem różnić numerami czy coś, ale zasadniczo wszystkie w benzynach są takie same. Chociaż dobrze, żeby ktoś to doprecyzował, bo może są jakieś niuanse.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ambitnie. Zauważ tylko, że 2,8 i 3,0 kosztują z R6 najwięcej. Jak odejmiesz pakiet startowy i gaz zostaje Ci 10 tysiaków. Coś ciekawego w tych silnika będzie Ci ciężko ustrzelić. Jak będziesz chciał kupić świeżo ciągany z niemiec to jeszcze akcyza dochodzi. Zostają Ci do wyboru samochody które turlały się lata po polskich drogach, co oznacza dodatkowe problemy ze sztukami na tanich zamiennikach i niedoinwestowanych, a z takimi to możesz w pierwszym roku polecieć drugie tyle na naprawach.

 

A co do uszczelniaczy - w granicach tysiaka da radę je wymienić bez ściągania głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takiej kasie bierz przedlifty.

 

Uszczelniacze bez ściągania ok 1.5tys o ile pierścienie już się nie zapiekly. A syfu jest dużo w silniku który pali olej bo nagary po spaleniu muszą być i to nic dziwnego. Czasami trzeba remontować cały silnik.

 

Silniki m52 są tańsze w eksploatacji, mniej problematyczne, i o wiele bardziej odporne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak 5.

 

Wszystko zależy od impregnacji czy i ile razy była robiona ile waży właściciel ale aż tak się zajechać nie da ogólnie niby zadbany samochód.

 

Co innego jak by auto było całe zmęczone

 

Może mieć nawet 600 a może mieć 400. Wszystko zależy od tego jak skóra była traktowana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiedz mi bo zastanawiam sie wlasnie nad e90 do 35tys albo nad mega zadbana e39 z 3.0d i sam juz nie wiem co lepiej:(...mi sie bardzo podoba e90 ale to podobno eksploatacja jest dosc droga ale za to spalanie i osiagi autka sa super i pieknie wyglada no i jest e39 samochod stary ale napewno wygodny swietne wyposazenie swietny silnik tyle ze pali wiecej no i przewaga automatow w e39.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiedz mi bo zastanawiam sie wlasnie nad e90 do 35tys albo nad mega zadbana e39 z 3.0d i sam juz nie wiem co lepiej:(...mi sie bardzo podoba e90 ale to podobno eksploatacja jest dosc droga ale za to spalanie i osiagi autka sa super i pieknie wyglada no i jest e39 samochod stary ale napewno wygodny swietne wyposazenie swietny silnik tyle ze pali wiecej no i przewaga automatow w e39.

Wez e90, ale w tym budzecie tylko 318d lub 320d. Ewentualnie podstawowy benzyniak. Ciezko o e39 530d w super stanie...no i to bedzie duzo bardziej zuzyte auto niz sporo nowsze e90.

 

Koszty napraw e90 nie sa jakies tragiczne porównując z e39. E39 tez nie naprawisz za grosze, szczególnie zuzytego diesla.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do samego samochodu - jasne, fajnie jakby był igła, tylko taka igła sporo kosztuje :/ Do tego 95% to igły i boję się,żeby nie wtopić,a budżet to +/- 15 tysięcy i w tym wliczam wymianę wszystkich olejów filtrów i ewentualny montaż sekwencji jeśli auto jest tylko na benzynkę.

 

Zapomnij zatem o 530i i szukaj slabszych wersji. 528i przed liftem moze wyrwiesz, ale tez nie bedzie łatwo znalezc dobrą sztukę.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pokazał ale tego wyczochranego przedniego fotela już nie bo jest mega zniszczony do takiego stopnia że nie wierzę w ten przebieg.

Swietna obserwacja. Gosciu dal foty opon i narzędzi a nie dał foty kluczowego elementu. Po takie auto nawet bym nie dzwonił nie mówiąc juz o jezdzie. Za te pieniadze to można kupic prawdziwą perełke, a nie wypicowanego szrota.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnij zatem o 530i i szukaj slabszych wersji. 528i przed liftem moze wyrwiesz, ale tez nie bedzie łatwo znalezc dobrą sztukę.

 

Chyba zapomniałem uściślić - fajnie jakby była igła,ale tak naprawdę to szukam auta z zadbanym silnikiem, nieszarpiącą skrzynią i zadbaną blachą oraz niezniszczonym wnętrzem. Resztę rzeczy można naprawić/wymienić (stąd pomysł,żeby kupić sztukę za 7-8 której coś dolega i naprawić)

 

Natomiast im dłużej nad tym myślę tym więcej wątpliwości się pojawia (ja wiem,że to błędne myślenie) bo dać 15 tysięcy za auto z rocznika 99 mnie przeraża

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast im dłużej nad tym myślę tym więcej wątpliwości się pojawia (ja wiem,że to błędne myślenie) bo dać 15 tysięcy za auto z rocznika 99 mnie przeraża

 

W takim razie nie jest dla Ciebie BMW, skoro Cie to przeraza.

 

Za 7-8 tys zł to nie kupisz zadnego poliftowego 530i nawet do grubej naprawy, jesli ma byc zdrowe.

 

"Z zadbanym silnikiem, nieszarpiącą skrzynią i zadbaną blachą oraz niezniszczonym wnętrzem" to trzeba zaplacic 20 tys zł za 530i. A i tak nie bedzie igła i beda rzeczy do poprawki.

Jeszcze jak odliczasz 3 tys zł na gaz.

 

 

Ja sprzedałem e39 z 99 roku za 40 tys zł. 3 miesiac temu. A są i drozsze. Fakt ze gruba wersja i super stan i 158 tys km przebiegu.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiedz mi bo zastanawiam sie wlasnie nad e90 do 35tys albo nad mega zadbana e39 z 3.0d i sam juz nie wiem co lepiej:(...mi sie bardzo podoba e90 ale to podobno eksploatacja jest dosc droga ale za to spalanie i osiagi autka sa super i pieknie wyglada no i jest e39 samochod stary ale napewno wygodny swietne wyposazenie swietny silnik tyle ze pali wiecej no i przewaga automatow w e39.

Wez e90, ale w tym budzecie tylko 318d lub 320d. Ewentualnie podstawowy benzyniak. Ciezko o e39 530d w super stanie...no i to bedzie duzo bardziej zuzyte auto niz sporo nowsze e90.

 

Koszty napraw e90 nie sa jakies tragiczne porównując z e39. E39 tez nie naprawisz za grosze, szczególnie zuzytego diesla.

tak tak bede szukal e90 2.0d i to wersje do 2007 nie chce sie bawic z tym rozrzadem od strony skrzyni wole ta wersje m47n2 163km wiem ze pali troche wiecen niz n47 163km ale nie zauwazalnie raczej. poza tym mniej stresu i z przodu rozrzad no i mozna do niego zajrzec latwiej i ocenic czy do wymiany a nie caly silnik zdejmowac.

dzieki chlopie wlasnie potrzebowalem takiej opinii motywacji.fajnie by bylo miec e39 ale to chyba za stare auta juz dla mnie sa a mam zamiar pojezdzic 1 autkiem przynajmniej ze 3 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pali trochę więcej? Porządnie się zastanów nad tą marka bo te silniki palą praktycznie to samo a więcej wydasz na eksploatację niż na paliwo. Sprawdź sobie typowe usterki e90 i zobacz ile kosztuja/czesci i naprawa.

 

E39 nie jest jakoś mocno awaryjne ale potrzebuje więcej troski niż nowsze auta, ale tak jest we wszystkich markach.

 

Przy zadbanym modelu i odpowiednim serwisie pojeździć bardzo dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pali trochę więcej? Porządnie się zastanów nad tą marka bo te silniki palą praktycznie to samo a więcej wydasz na eksploatację niż na paliwo. Sprawdź sobie typowe usterki e90 i zobacz ile kosztuja/czesci i naprawa.

 

E39 nie jest jakoś mocno awaryjne ale potrzebuje więcej troski niż nowsze auta, ale tak jest we wszystkich markach.

 

Przy zadbanym modelu i odpowiednim serwisie pojeździć bardzo dużo.

w sensie silnik 2.0 m47n2 pali ciutek wiecej od 2.0 n47.a widzialem usterki e90 i koszta na dziale usterek e90 i nie przerazaja mnie az tak jak e60 ktore jest chyba krolem eksploatacji. poza tym ja w ciemno aut nie kupuje i znajde sobie taki egzemplarz w ktorym nie bd musial na start wywalic 10tys bo to sie mija z celem kupno auta uzywanego za kwote ponad 30tys zeby wladowac 10tys. kolega wyzej dobrze powiedzial przegladalem sobie oferty na olx i allegro e39 i zteog co widze prawie wiekszosc to sa sprowadzone mocno skrecone ladnie z zewnatrzy wygladajace i jednak 14-15 letnie auta.

chyba nie porownywals spalania 3.0d m57 do 2.0 m47n2 ze pala podobnie bo nawet nie ma takiej opcji:P...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówię o dwóch 2l jednostkach.

 

E39 na start musisz mieć nie ale 2k jeśli jest zadbana. Kpl filtrów oleje i jakieś [bAD] co zawsze się znajdą. Tyle kosztuje pakiet start w, zadbanych egzemplarzach

z tego to ja sobie zdaje sprawe ze 2k:) ale co niby m47n2 2.0 pali duzo wiecej od n47 2.0? bo z tego co wyczytalem to gora 1-1,5l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.