Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
musisz założyć nowy temat bo ten nie jest o usterkach, jeśli puszczanie czy dodawanie gazu ma wpływ na drgania to tarcze i koła mogą mieć z tym niewiele wspólnego, powodów moze być co najmniej kilka, lepiej będzie udać się do warsztatu by sprawdził zawieszenie, podporę wału, łączniki wału itp. tak to wróżenie z fusów
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź czy felgi są proste i stan opon.
Opublikowano

Witam.

 

Przymierzam się do zakupu E39 Touring w automacie i mam przede wszystkim trzy nurtujące mnie pytania. Pierwsze to jest silnik - koniecznie benzyna (albo już zagazowana albo będę gazował), a znajomi,którzy są w obeznani w temacie mówili,żeby unikać 2.2 i 2.5, więc zostaje 2.8 lub 3.0 i tutaj moje pytanie - który z tych silników jest trwalszy? Pytanie o tyle zasadne,że z tego co widziałem to wybieram pomiędzy wersją sprzed liftu,a po lifcie. Czy ten lift miał jakieś ogromne znaczenie poza paroma wizualnymi rzeczami? Zależy mi też na tym,żeby silnik był w miarę ekonomiczny (nawet jak na gaz) i tutaj wszelkie informacje mówią o tym,że 530 jest lepsza - wygląda na to,że M54 jest oszczędniejszy?

 

Druga sprawa - konsola centralna - widziałem już 3 rodzaje konsoli - ze zmieniarką, z radiem na kasety i z nawigacją - od czego to zależy? Domyślam się,że pytanie, która lepsza raczej śmieszy,bo to zależy od gustów,ale może któraś generuje więcej problemów z elektroniką itp.?

 

Trzecie pytanie - otóż auto musi być koniecznie w automacie - wyczytałem,że benzyny mają "lepszy" automat ZF - wytrzymalszy itp. ale interesuje mnie 5 biegowy automat i zastanawiam się czy jest jakiś wyraźny podział, który model ma jaką skrzynię i która skrzynia jest najlepsza?

 

Przepraszam,jeśli takie pytania już padły,ale wyszukiwarka coś nie chciała ze mną gadać

  • Moderatorzy
Opublikowano
znajomi,którzy są w obeznani w temacie mówili,żeby unikać 2.2 i 2.5, więc zostaje 2.8 lub 3.0

 

Dlaczego unikać 2.2 i 2.5?

Wszystkie silniki bezynowe R6 w e39 w zasadzie różnią się tylko pojemnością (poza tymi z jednym vanosem z początku produkcji). Więc może chodzi o moc, której może brakować w mniejszych pojemnościach, bo innych powodów nie widzę.

Poliftowe M54 (2000 - 2002) mają tendencję do brania oleju - typowa usterka ze słabymi uszczelnieniami zaworowymi.

 

Ogóolnie odnośnie samochodów w tym wieku najważniejsze jest, żeby znaleźć niewaloną, niekręconą i w miarę zadbaną sztukę, jak to się mówi - resztę da się zrobić ;) Wyposażenie to ostatnia rzecz na której bym się skupiał, chyba, że masz jakieś krytyczne wymagania, np skóra, czy coś.

 

Radia zależą od opcji w jaką wyposażyli w fabryce. Ogólnie audio w e39 nie urywa w żadnen opcji. Nawigacja fabryczna? Osobiście nawet bym nie chciał - przedpotowpowy interfejs i opcje, co by nie było - można zamienić na chińczyka na androidzie ;)

Opublikowano
...

 

Być może właśnie o moc chodziło :) Nie ukrywam,że 230 koni działa na wyobraźnię ;) BTW 525i ma tyle samo koni co 528 - czy ten 2.5 litrowy silnik też jest fajny? Bo początkowo odrzucałem,a jak osiągi podobne do 2.8 i równie bezawaryjna jednostka to może pójść w tym kierunku - pali mniej,a osiągi będą te same. Co do oleju - idzie to jakoś wyeliminować czy po prostu trzeba co jakiś czas dolewać? Autem nie będę robił wielkich przebiegów - max 10kk rocznie

 

Co do samego samochodu - jasne, fajnie jakby był igła, tylko taka igła sporo kosztuje :/ Do tego 95% to igły i boję się,żeby nie wtopić,a budżet to +/- 15 tysięcy i w tym wliczam wymianę wszystkich olejów filtrów i ewentualny montaż sekwencji jeśli auto jest tylko na benzynkę.

Opublikowano

Co do silników już masz odpowiedź, natomiast dalej:

 

Druga sprawa - konsola centralna - widziałem już 3 rodzaje konsoli - ze zmieniarką, z radiem na kasety i z nawigacją - od czego to zależy? Domyślam się,że pytanie, która lepsza raczej śmieszy,bo to zależy od gustów,ale może któraś generuje więcej problemów z elektroniką itp.?

 

Gwoli ścisłości - zmieniarka jeśli była, to zawsze w bagażniku i niezależnie od tego, co jest zamontowane na konsoli centralnej.

Z grubsza można tam znaleźć odtwarzacz CD, magnetofon, nawigację przedliftową 4:3 i nawigację poliftową 16:9. Przy czym jeśli nie ma ekranu nawigacji, to jest wyświetlacz jednorzędowy lub dwurzędowy. Owe wyświetlacze mają tendencję do gubienia pikseli po latach, tak że napisy mogą być nieczytelne - są metody regeneracji, albo można oddać do fachowca i zrobi za stówkę z hakiem. Natomiast ekrany bywa że coś tam też nie łączą, ale nie są to żadne poważne ani nagminne problemy.

 

Nawigacja fabryczna? Osobiście nawet bym nie chciał - przedpotowpowy interfejs i opcje, co by nie było - można zamienić na chińczyka na androidzie

 

Niby tak, ale sam wygląd kokpitu z ekranem 16:9 jest super ;) I niestety chińczyki nie są tak dobrze spasowane, nie widziałem jeszcze żeby było idealnie. Poza tym nie obsługują choćby webasto, a to już jest problem.

 

Trzecie pytanie - otóż auto musi być koniecznie w automacie - wyczytałem,że benzyny mają "lepszy" automat ZF - wytrzymalszy itp. ale interesuje mnie 5 biegowy automat i zastanawiam się czy jest jakiś wyraźny podział, który model ma jaką skrzynię i która skrzynia jest najlepsza?

 

Z tego co wiem, są po prostu dwa rodzaje automatów - GM w dieslach i ZF w benzynach. Mogą się potem różnić numerami czy coś, ale zasadniczo wszystkie w benzynach są takie same. Chociaż dobrze, żeby ktoś to doprecyzował, bo może są jakieś niuanse.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ambitnie. Zauważ tylko, że 2,8 i 3,0 kosztują z R6 najwięcej. Jak odejmiesz pakiet startowy i gaz zostaje Ci 10 tysiaków. Coś ciekawego w tych silnika będzie Ci ciężko ustrzelić. Jak będziesz chciał kupić świeżo ciągany z niemiec to jeszcze akcyza dochodzi. Zostają Ci do wyboru samochody które turlały się lata po polskich drogach, co oznacza dodatkowe problemy ze sztukami na tanich zamiennikach i niedoinwestowanych, a z takimi to możesz w pierwszym roku polecieć drugie tyle na naprawach.

 

A co do uszczelniaczy - w granicach tysiaka da radę je wymienić bez ściągania głowicy.

Opublikowano

W takiej kasie bierz przedlifty.

 

Uszczelniacze bez ściągania ok 1.5tys o ile pierścienie już się nie zapiekly. A syfu jest dużo w silniku który pali olej bo nagary po spaleniu muszą być i to nic dziwnego. Czasami trzeba remontować cały silnik.

 

Silniki m52 są tańsze w eksploatacji, mniej problematyczne, i o wiele bardziej odporne

Opublikowano
Wszystko pokazał ale tego wyczochranego przedniego fotela już nie bo jest mega zniszczony do takiego stopnia że nie wierzę w ten przebieg.

hehe to jak myslisz ile tam moze miec nalatane?:) automaty w 530d byly 5 biegowe tak?

Opublikowano

Tak 5.

 

Wszystko zależy od impregnacji czy i ile razy była robiona ile waży właściciel ale aż tak się zajechać nie da ogólnie niby zadbany samochód.

 

Co innego jak by auto było całe zmęczone

 

Może mieć nawet 600 a może mieć 400. Wszystko zależy od tego jak skóra była traktowana

Opublikowano
a powiedz mi bo zastanawiam sie wlasnie nad e90 do 35tys albo nad mega zadbana e39 z 3.0d i sam juz nie wiem co lepiej:(...mi sie bardzo podoba e90 ale to podobno eksploatacja jest dosc droga ale za to spalanie i osiagi autka sa super i pieknie wyglada no i jest e39 samochod stary ale napewno wygodny swietne wyposazenie swietny silnik tyle ze pali wiecej no i przewaga automatow w e39.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a powiedz mi bo zastanawiam sie wlasnie nad e90 do 35tys albo nad mega zadbana e39 z 3.0d i sam juz nie wiem co lepiej:(...mi sie bardzo podoba e90 ale to podobno eksploatacja jest dosc droga ale za to spalanie i osiagi autka sa super i pieknie wyglada no i jest e39 samochod stary ale napewno wygodny swietne wyposazenie swietny silnik tyle ze pali wiecej no i przewaga automatow w e39.

Wez e90, ale w tym budzecie tylko 318d lub 320d. Ewentualnie podstawowy benzyniak. Ciezko o e39 530d w super stanie...no i to bedzie duzo bardziej zuzyte auto niz sporo nowsze e90.

 

Koszty napraw e90 nie sa jakies tragiczne porównując z e39. E39 tez nie naprawisz za grosze, szczególnie zuzytego diesla.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Co do samego samochodu - jasne, fajnie jakby był igła, tylko taka igła sporo kosztuje :/ Do tego 95% to igły i boję się,żeby nie wtopić,a budżet to +/- 15 tysięcy i w tym wliczam wymianę wszystkich olejów filtrów i ewentualny montaż sekwencji jeśli auto jest tylko na benzynkę.

 

Zapomnij zatem o 530i i szukaj slabszych wersji. 528i przed liftem moze wyrwiesz, ale tez nie bedzie łatwo znalezc dobrą sztukę.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystko pokazał ale tego wyczochranego przedniego fotela już nie bo jest mega zniszczony do takiego stopnia że nie wierzę w ten przebieg.

Swietna obserwacja. Gosciu dal foty opon i narzędzi a nie dał foty kluczowego elementu. Po takie auto nawet bym nie dzwonił nie mówiąc juz o jezdzie. Za te pieniadze to można kupic prawdziwą perełke, a nie wypicowanego szrota.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Zapomnij zatem o 530i i szukaj slabszych wersji. 528i przed liftem moze wyrwiesz, ale tez nie bedzie łatwo znalezc dobrą sztukę.

 

Chyba zapomniałem uściślić - fajnie jakby była igła,ale tak naprawdę to szukam auta z zadbanym silnikiem, nieszarpiącą skrzynią i zadbaną blachą oraz niezniszczonym wnętrzem. Resztę rzeczy można naprawić/wymienić (stąd pomysł,żeby kupić sztukę za 7-8 której coś dolega i naprawić)

 

Natomiast im dłużej nad tym myślę tym więcej wątpliwości się pojawia (ja wiem,że to błędne myślenie) bo dać 15 tysięcy za auto z rocznika 99 mnie przeraża

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Natomiast im dłużej nad tym myślę tym więcej wątpliwości się pojawia (ja wiem,że to błędne myślenie) bo dać 15 tysięcy za auto z rocznika 99 mnie przeraża

 

W takim razie nie jest dla Ciebie BMW, skoro Cie to przeraza.

 

Za 7-8 tys zł to nie kupisz zadnego poliftowego 530i nawet do grubej naprawy, jesli ma byc zdrowe.

 

"Z zadbanym silnikiem, nieszarpiącą skrzynią i zadbaną blachą oraz niezniszczonym wnętrzem" to trzeba zaplacic 20 tys zł za 530i. A i tak nie bedzie igła i beda rzeczy do poprawki.

Jeszcze jak odliczasz 3 tys zł na gaz.

 

 

Ja sprzedałem e39 z 99 roku za 40 tys zł. 3 miesiac temu. A są i drozsze. Fakt ze gruba wersja i super stan i 158 tys km przebiegu.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
a powiedz mi bo zastanawiam sie wlasnie nad e90 do 35tys albo nad mega zadbana e39 z 3.0d i sam juz nie wiem co lepiej:(...mi sie bardzo podoba e90 ale to podobno eksploatacja jest dosc droga ale za to spalanie i osiagi autka sa super i pieknie wyglada no i jest e39 samochod stary ale napewno wygodny swietne wyposazenie swietny silnik tyle ze pali wiecej no i przewaga automatow w e39.

Wez e90, ale w tym budzecie tylko 318d lub 320d. Ewentualnie podstawowy benzyniak. Ciezko o e39 530d w super stanie...no i to bedzie duzo bardziej zuzyte auto niz sporo nowsze e90.

 

Koszty napraw e90 nie sa jakies tragiczne porównując z e39. E39 tez nie naprawisz za grosze, szczególnie zuzytego diesla.

tak tak bede szukal e90 2.0d i to wersje do 2007 nie chce sie bawic z tym rozrzadem od strony skrzyni wole ta wersje m47n2 163km wiem ze pali troche wiecen niz n47 163km ale nie zauwazalnie raczej. poza tym mniej stresu i z przodu rozrzad no i mozna do niego zajrzec latwiej i ocenic czy do wymiany a nie caly silnik zdejmowac.

dzieki chlopie wlasnie potrzebowalem takiej opinii motywacji.fajnie by bylo miec e39 ale to chyba za stare auta juz dla mnie sa a mam zamiar pojezdzic 1 autkiem przynajmniej ze 3 lata.

Opublikowano

Pali trochę więcej? Porządnie się zastanów nad tą marka bo te silniki palą praktycznie to samo a więcej wydasz na eksploatację niż na paliwo. Sprawdź sobie typowe usterki e90 i zobacz ile kosztuja/czesci i naprawa.

 

E39 nie jest jakoś mocno awaryjne ale potrzebuje więcej troski niż nowsze auta, ale tak jest we wszystkich markach.

 

Przy zadbanym modelu i odpowiednim serwisie pojeździć bardzo dużo.

Opublikowano
Pali trochę więcej? Porządnie się zastanów nad tą marka bo te silniki palą praktycznie to samo a więcej wydasz na eksploatację niż na paliwo. Sprawdź sobie typowe usterki e90 i zobacz ile kosztuja/czesci i naprawa.

 

E39 nie jest jakoś mocno awaryjne ale potrzebuje więcej troski niż nowsze auta, ale tak jest we wszystkich markach.

 

Przy zadbanym modelu i odpowiednim serwisie pojeździć bardzo dużo.

w sensie silnik 2.0 m47n2 pali ciutek wiecej od 2.0 n47.a widzialem usterki e90 i koszta na dziale usterek e90 i nie przerazaja mnie az tak jak e60 ktore jest chyba krolem eksploatacji. poza tym ja w ciemno aut nie kupuje i znajde sobie taki egzemplarz w ktorym nie bd musial na start wywalic 10tys bo to sie mija z celem kupno auta uzywanego za kwote ponad 30tys zeby wladowac 10tys. kolega wyzej dobrze powiedzial przegladalem sobie oferty na olx i allegro e39 i zteog co widze prawie wiekszosc to sa sprowadzone mocno skrecone ladnie z zewnatrzy wygladajace i jednak 14-15 letnie auta.

chyba nie porownywals spalania 3.0d m57 do 2.0 m47n2 ze pala podobnie bo nawet nie ma takiej opcji:P...

Opublikowano

Mówię o dwóch 2l jednostkach.

 

E39 na start musisz mieć nie ale 2k jeśli jest zadbana. Kpl filtrów oleje i jakieś pierdoly co zawsze się znajdą. Tyle kosztuje pakiet start w, zadbanych egzemplarzach

Opublikowano
Mówię o dwóch 2l jednostkach.

 

E39 na start musisz mieć nie ale 2k jeśli jest zadbana. Kpl filtrów oleje i jakieś [bAD] co zawsze się znajdą. Tyle kosztuje pakiet start w, zadbanych egzemplarzach

z tego to ja sobie zdaje sprawe ze 2k:) ale co niby m47n2 2.0 pali duzo wiecej od n47 2.0? bo z tego co wyczytalem to gora 1-1,5l

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.