Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam problem z drganiami(buczeniem)paska wielorowkowego które występuje podczas gdy silnik jest zimny np.przez pierwszą minutę po odpaleniu auta po nocnym postoju.Mam automatyczną skrzynie,na P czyli biegu jałowym wszystko jest Ok,ale jak tylko wrzucę D lub R słyszę irytujące mnie buczenie właśnie na owym pasku.Pierwsza diagnoza wymieniacza części (mechanika :lol: ) wymień Pan pasek,napinacz,koło pasowe co też zrobiłem wszystko ori.Po wymianie wszystkich gratów odpałka z rana a tu niestety ZONK buczenie jak było tak i jest a z kielni ubyło 1500złociszy.Pytanie do was koledzy macie jakieś sugestie bo wymieniaczom części już nie ufam :mad2: i nie chce wyrzucać kasy w błoto :duh:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A może to alternator albo kompresor klimy hałasuje ?? Nie ma tam za dużo elementów, które by hałasowały szczególnie, że oprócz kompresora i alternatora wszystko wymieniłeś. Jest jeszcze, oprócz napinacza, platikowa rolka, ją też wymieniłeś ??U mnie nie ma takiego efektu może dlatego że mam manual i jakoś nigdy nie wsłuchiwałem się.
Krzysztof
Opublikowano
a moze to tak jak u mnie cos z nawiewem,sprobuj wylaczyc. u mnie slychac tak jakby swierszcz siedzial. kiedy wylacze nawiew dzwieku nie ma
Opublikowano
Panowie dzięki za odpowiedz :lol: dziś zajrzałem spokojnie pod mache zaciągnąłem ręczny wbiłem D i heja szybko zobaczyć co się dzieje.Pasek się telepie pomiędzy kółkiem klimatyzacji a kołem pasowym. Sytuacja ma miejsce tylko na zimnym silniku, a po jakiejś minucie wszystko wraca do normy i pasek śmiga jak po szynach.Plastikowej rolki nie wymieniłem,jest jeszcze opcja że to poduszki pod skrzynią biegów ale chyba to mało prawdo podobne by po 70tyś już siadły :duh: Mile widziane wasze sugestie bo już mi ręce opadają :cry2: Pozdr.
Opublikowano
Dzisiaj zaobserwowałem że pasek również telepie się na rozgrzanym silniku pomiędzy 900-1100 obrotów tylko gdy wbije D lub R.Da się również usłyszeć te charakterystyczne (brrrrr) np.jak ruszam od zera a wskazówka obrotomierza przemieszcza się w okolicach wyżej wspomnianych 900-1100 obrotów,trwa to dosłownie chwile ale mnie to strasznie wkurza :mad2: .Z rana jak odpalę auto obroty są zwiększone za sprawą ssania około 1100-200obrotów i właśnie wtedy te wibracje,buczenie są najbardziej słyszalne ale jeszcze raz powtórzę tylko gdy wbiję D lub R,pomóżcie panowie bo rozkładam już ręce i nie mogę zdiagnozować tej usterki :duh: Pozdr.
  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak dla mnie to raczej coś z przeniesieniem napędu, skrzynia ... Dźwięk jest dziwny i występuję pod obciążeniem no chyba że padł napinacz łańcucha rozrządu i się tłucze o obudowę.
Krzysztof
Opublikowano
Witaj! Miałem taki dziwny objaw po wymianie paska na nowy. Nowy pasek szumiał, zgrzytał, rzężolił. Zrozumiałem, że guma była jakaś inna. Więc polałem pracujący pasek zwykłą wodą używając strzykawkę lub spryskiwacz i jak tylko pierwsze krople dopadły pasek to od razu cisza. Potem podczas pracy silnika pastowałem pasek zwykłym pędzlem z pastą do butów i cisza na kilka dni a potem pasek się dotarł i już było ok. Może ta rada ci pomoże.
  • 4 tygodnie później...
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Po wymianie napinacza jakiegos zamiennika mam ten sam objaw bucznie na wolnych obrotach pod obciazeniem i napinacz skacze jak dziecioł. Pierwsze co to pomyslałem ze mam zatarta rolke alternatora ale tam jest niestety zwykła wiec odpada no chyba ze ktos zmienił na taką. Mozecie potwierdzic ze macie rolke alternatora ze sprzegłem i ktos jeszcze pisał ze napinacz jest dobierany do mocy alternatora? Wczoraj byłem w sklepie zeby kupic paski i pan polecił mi zmierzyc stary poniewaz ma dwie dlugosci 1836 i 1817 moze zła długosc paska?
Londyn
Opublikowano
Wystarczy sprawdzic przykladajac czegokolwiek do kola tylko ostroznie zeby nie wkrecil pasek i tyle.Rozne rozmiary paska dlatego ze ze sa wersje ze wspomaganiem i bez.
Opublikowano
Nie bardzo rozumiem co i jak sprawdzic, jesli chodzi o rolke alternatora to na 100% jest zwykła bez sprzegła a pytam czy w naszych dwulitrowych dieslach macie rolki ze sprzegłem czy zwykłe?
Londyn

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.