Skocz do zawartości

[E90] 318i po lift to pech


adobry

Rekomendowane odpowiedzi

mam ją 3 lata ostanie rok to co kwartał wizyta w ASO BMW, Dzisiaj przy większy obciążeniu - gaz w dół przy 1800 obr/min chyba wylatują zapłony bo silnik czkwaki dostaje i świeci się kontrolka awarii. Potem czyli po wyrównaniu prędkości wszystko znika. Druga taka awaria w tym roku, sypie się :evil: Wcześniej też było co nieco (4 naprawy gwarancyjne), jest też wyciek oleju przy wyjściu ze skrzyni biegów - ten model tak ma po trzech latach :D :twisted: :evil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mam takie auto po liftingu z 2008r od nowości kupione w kraju i takie same problemy. Wymieniono już dwie cewki zapłonowe, bierze olej. Z czymś takim nie spotkałem się w poprzednich autach ( też nowych). Rozumiem , zawieszenie ale silnik ? Mam ten sam silnik 1995cm3 tylko więcej KM. Pozostały mi jeszcze dwie cewki zapłonowe, czyli jeżdżę w okolicy 100km od domu. Dalej strach bo skaczącym autem daleko nie ujadę . BMW ma tylko jedną zaletę , właściwości jezdne i na tym koniec , reszta to dla mnie porażka . Zwłaszcza że płacę 40% więcej niż za inne tej samej klasy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowym zepsucie jest lusterko prawe. Funkcja zmiany kąta przy cofaniu powoduje po jakimś czasie tańcowanie lustra. Wtedy trzeba wyszarpać lustro, zdjąć z zaczepów osłonę, i widzi się okrągłe coś na kabelkach, wyciągnąć ostrożnie, przeczyścić styki szpilkowe, można na zaś leciutko wazeliną czystą zabezpieczyć przed korozją (mało i delikatnie). Złożyć w odwrotnej kolejności. Będzie działać a ASO nie sczyści 200zł robiąc to po łebkach (bez zabezpieczenia). Pierwsza przygoda to było jak zdjąłem koła na zimę, lewe zeszły bez problemu, prawe były zapieczone. Przyczyna prosta bawarczyk posmarował wpusty tylko po jednej stronie, pewnie potem poszedł na kawę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim cudem płacisz więcej, jak Audi A4 i Mercedes C-klasa kosztują podobnie ? :)

 

Niestety tradfiliście na jednostki wadliwe. To nie powinno mieć miejsca ale niestety ma...

Swoją drogą wymieńcie cewki jeżeli macie padnięte a nie jeździcie na dwóch koło domu :lol: Ile oleju bierze? To że troszkę to normalne...

 

Ja mogę wam polecić lanie dobrej benzyny. W mojej E92 ( 3,0L R6 ) na normalnej PB 95 też czasem szarpała itp. w Bawaria Motors Katowice wymieniłem wszystkie świece, cewki, czujnik położenia wału i napinacz wałka rozrządu.... Już chcieli się dobierać do Vanosów :duh: Na szczęście coś mnie tkneło i podjechałem do przyjaciela mechanika, podłączył pod komputer coś tam poczytał i odrazu stwierdził że wina paliwa ( a tankowałem tylko BP/Shell ). Powiedział żebym zatankował V-Powera i przegonił auto. Tak też zrobiłem, od tamtej pory leje tylko V-Powera i wszystko śmiga cacy aż banan na buzi jest :D Niestety wszystkie rzeczy które wymieniłem w serwisie okazały się sprawne :roll:

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim cudem płacisz więcej, jak Audi A4 i Mercedes C-klasa kosztują podobnie ?

 

To prawda , myślałem o autach rzędu 110 tys np .honda accord ,toyota avensis itd. Kwota 150tys zł do czegoś zobowiązuje , a zwłaszcza do jakości.

Niestety tradfiliście na jednostki wadliwe

Niestety nie masz racji , jestem w serwisie rozmawiam z osobami mającymi BMW i to jest nagminna usterka.

Nie wiem czy się nad tym zastanawiałeś , ale sprzedaż nowych trójek w kraju to śladowa ilość. Można sprawdzić na portalu samar. Prościej to wytłumaczę, nowe trójki po liftingu który był w 2008r to na naszych drogach do dzisiaj rzadkość. Dla osób które z tym mają problem a i na tym portalu powiem że różnica jest w przedniej masce , grillu i tylnych lampach. Nie sądzę że przed liftem w e90 w benzynie było lepiej. Generalnie osoby mające bmw3 to osoby które je kupiły z drugiej ręki i po przejechaniu 80 tys właściciele tych aut te początkowe usterki naprawili. Ja mam przejechane 45 tys i porównuję usterki do poprzednich moich aut.Jak auto ma 5 , 6 lat i przejechane około 120 tys km to auto sprzedaję i kupuję nowe . Taki kosztowny kaprys. I do tego się odnoszę . Rozmowa w serwisie z właścicielami bmw to najcenniejsze źródło informacji.

Jeżdżę 100 km od domu bo takie mam potrzeby , jak bym miał się wybierać np do Włoch to na pewno bym pozostałe cewki zmienił.W serwisie Pan mi tłumaczył że to sprawa budowy silnika i głęboko umieszczonych w nim świec ( jeżeli napisałem tu bzdurę to się nie śmiej bo się na tym nie znam).

Oleju mi bierze 1l na 10tys km. Poprzednie auto japońskie nie brało nic. Jeżeli zaś chodzi o paliwo to przy pierwszej cewce i pierwszym komunikacie też pomyślałem o paliwie i lałem tylko to najlepsze sprowadzane z Niemiec. Niestety był drugi komunikat i następnie trzeci po którym auto już w ogóle nie chciało jechać. Przy drugiej cewce byłem już mądrzejszy i po pierwszym komunikacie pojechałem do serwisu i zmienili mi cewkę ze świeca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale sprzedaż nowych trójek w kraju to śladowa ilość. Można sprawdzić na portalu samar. Prościej to wytłumaczę, nowe trójki po liftingu który był w 2008r to na naszych drogach do dzisiaj rzadkość. Dla osób które z tym mają problem a i na tym portalu powiem że różnica jest w przedniej masce , grillu i tylnych lampach. .

co do różnic: bzdura, jak tak to widzisz :duh: , to chyba auto japońskie :cry2: byłoby lepszym wyborem dla Ciebie...

co do nowych trójek: pytanie/stwierdzenie powinno być: ile jest w Polsce kupowanych nowych aut :idea: o wartości 200-3000 tys. i wyglądzie małego sedana, wartości sprzedaży nowych aut w naszym kraju nabijają floty, które mają trochę inne kwoty do wydania...a większość Kowalskich niechętnie wyda ~300 tys. za nową "3" jak za tą kwotę może mieć "prawie nową/idealną :mrgreen: " reprezentacyjną limuzynę lub typowe auto sportowe (lans jest większy a Heniek mówił, że i tak nie trzeba serwisować...)

 

współczuję awarii ale podejście dla mnie lekko błędne....

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do różnic: bzdura, jak tak to widzisz :duh: , to chyba auto japońskie :cry2: byłoby lepszym wyborem dla Ciebie...

 

Wytłumacz o co ci chodzi bo nie rozumiem.Poprzednie auto to lexus is250.

 

Z reszta się zgadzam .Sprzedaż u nas 90% drogich aut to leasing lub auta na firmę ale to wchodzi w sumę sprzedaży bmw. Porównaj sprzedaż nowych aut bmw np 3 a ilość jeżdżących po ulicach miast trójek . Dysproporcje widać gołym okiem.

Edytowane przez jacek21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za współczucia awarii, nic to nie zmienia że z pozoru skromna BMW3 sedan 318i wyposażona max, dla wygody i sądziłem z bezproblemowym sinikiem, przystaje po 3 latach tylko mojej eksploatacji (51tyś dzisiaj) do auta 6 letniego albo więcej. Plastiki się wyginają, skóra w dwóch miejscach przetarta i robi się plama w odcieniu koloru tam gdzie nikt nie siedzi. Osprzęt jak widać, nic tylko brać klucz do ręki i tańcować co by nie odleciał, rozleciał czy jak kto woli. Zastanawiam się co będzie dalej skoro jak piszecie te modele tak mają. Czy ja kupując auto za tę cenę zmuszany mam być do jeżdżenie do ASO i jeszcze cierpliwie stawać w kolejce bo mają jeden komputer albo jednego eksperta od diagnozy, a aut cały plac. Lanie lepszej benzyny jest bez sensu, ja jestem tego przykładem. Moim zdaniem auto przereklamowane, a na pewno przepłacone na jakości. Jedyny plus wygodne - tylko nie zapomnij kupić dodatków za 30k zł minimum jak chcesz mieć tę wygodę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Moja, 2005 r, 320i silnik N46 czyli starszy, mam przejechane 180 tysięcy i nigdy nie miałem z nią takich problemów jak opisujecie. Zużycia oleju nie zauważyłem. Wymieniam co 20-25 tysięcy i nigdy nie musiałem dolewać między wymianami. Jedyne wymiany to uszczelka pod pokrywą zaworów, 143 tysiace przebiegu i wąż od pompy wspomagania przy tym samym przebiegu, korek wlewu oleju przy 170 tysiacach. 3/4 przeglądów w ASO niemieckim. Macie pecha albo te nowsze silniki benzynowe są do bani.
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3/4 przeglądów w ASO niemieckim. Macie pecha albo te nowsze silniki benzynowe są do bani.
to jest chyba jedyna dobra rada. I jeszcze auto kupione jako nowe w Niemczech, bo dla swoich mają lepszą kontrolę jakości.

Wracając do silników benzynowych bez turbo dołałoawania, to są dobre i jak chodzą to chodzą. Tylko osprzęt się sypie. Ostatnio Chińskie produkty lepsze niż europejskie, to gdzie oni to robią? u siebie? Może równają do renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do jakości. To jak się człowiek czuje jak go na przeglądzie rejestracyjnym woła diagnosta i mówi cieknie jak stara baba? Albo czy przy rodzince pochwalisz się jak ci się BMW sypie a ty trochę kasy włożyłeś w to "cudo"? Może kolegom w pracy powiesz przyjechałem autobusem bo mam wczorajsze promile, a tak na prawdę autko w ASO łaski prosi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Abstrachując od problemów, to nigdy się nie martwie co mam innym powiedzieć. Tłumaczyć się nie muszę...

 

A wracając do tematu, ja jestem mega zadowolony z BMW. Jest to moje już któreś z kolei w garażu, fakt każde od nowości lub "po testowe" z Polskiego ASO i żadne nie było u mnie dłużej niż do przebiegu około 120-130 tyś km, i z żadnym nie miałem prawie żadnych problemów. Głównie dolewanie benzyny/ropy i ciągła jazda. Począwszy od silników R4 benzynowych po V8 jak również Diesle R4/R6.

 

Co do brania oleju to mam na myśli jakieś 0,5L między przęglądami... a nie jakieś smocze ilości :mrgreen: i to też tylko przy ostrym butowaniu do odcięcia, bo przy spokojnej jeździe nie bierze nic.

 

A jakość plastików w środku, skóry itp. hmmm, owszem w Porsche czy np. Range Roverze jest lepsza, ale to trochę inna liga cenowa. Wsiądź do Hondy Accord czy Toyoty Avensis... Jeżeli nie widzisz różnicy w jeździe/wykonaniu/filozofii marki - to znaczy że powinieneś czy prędzej zmienić samochód...

 

To co ja zauważyłem na przestrzeni użytkowania BMW to to że BMW używa trochę innych materiałów i przykłada więcej uwagi do wyższych modeli w przeciwieństwie do tych najniższych... Czego przykładem może być niestety 318i które jest jednym z podstawowych z palety i ma wiele bolączek jak piszecie, w porównaniu do innych E90 choćby z forum.

 

Szerokości i gumowych drzew :wink:

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do jakości. To jak się człowiek czuje jak go na przeglądzie rejestracyjnym woła diagnosta i mówi cieknie jak stara baba? Albo czy przy rodzince pochwalisz się jak ci się BMW sypie a ty trochę kasy włożyłeś w to "cudo"? Może kolegom w pracy powiesz przyjechałem autobusem bo mam wczorajsze promile, a tak na prawdę autko w ASO łaski prosi.

 

podchodzę do aut jak do jednego z hobby i dla mnie stwierdzenie/ocena jest: jak dbasz tak masz...

 

jeżeli dbasz a nie masz to:

 

1) zmień ASO/warszatat/garaż na taki, który oprócz kasowania ma pojęcie o tym co robi,

2) jak jesteś 1. właścicielem i jesteś pewny, że wszystko robiłeś zgodnie z zaleceniami to grzeczny monit do centrali a następnie mniej grzeczny z prawnikiem, powozisz się trochę ale sprawę pewnie wygrasz jak problemy były zawsze,

3) jak nie chcesz bawić się w "sądy" to trywialne jak jesteś 1. właścicielem: wykup ubezpieczenie na wszelkie naprawy, ~1% wartości nowego auta za 1 rok ekstra gwarancji, limitem jest chyba tylko przebieg do 200tys.km :?: zrobisz wszystko za kasę ubezpieczyciela zgodnie z punktem 1.,

4) co do efektu "starzenia" środka to mogę jedynie się powtórzyć: "...jak dbasz tak masz...".

 

co do różnic: bzdura, jak tak to widzisz :duh: , to chyba auto japońskie :cry2: byłoby lepszym wyborem dla Ciebie...

 

Wytłumacz o co ci chodzi bo nie rozumiem.Poprzednie auto to lexus is250.

moja "bzdura" dotyczyła tylko ilości różnic wypisanych przez Ciebie, wymieniłeś 3-4 widoczne dla osoby oglądające auta na małych obrazkach, zapominając/nie widząc zmian istotnych...każde auto LCI jest najbardziej dopracowanym modelem danego producenta...

auta japońskie w LCI mają zdecydowanie mniej zmian ponieważ w same sobie nie mają zbyt dużo (nie piszę o LFA - aucie o klasę lepszym od konkurencji i dwie klasy droższym)...niestety też używałem auta japońskie i za wyjątkiem nie psującej się mechaniki (przestarzałej/sprawdzonej) nie oferowały nic, cena była niższa ale adekwatna do całości tandetniejszego auta...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filozofia posiadania auta, czy używania? BMW jest do wygody i używania dla mnie. Nie jeżdżę dużo ale codziennie. Lubię porządek, bp. czyste buty i czysto w aucie. Nie mam ochoty na wizyty w ASO co kwartał, nie mam ochoty nagabywać o wymiany plastików bo krzywią się i obłażą. Naprawię aktualne bolączki, ale jak jesienią zacznie się nowy koncert, to co robić? Co radzicie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Moja 318i dla odmiany jak narazie nie ma zadnych przypadlosci. Wszystko chodzi jak nalezy aczkolwiek na liczniku mam dopiero 17 tys.

 

Mimo informacji od serwisu, ze pierwsza wymiana oleju nastepuje dopiero po wezwaniu od kompa postanowilem go wymienic razem ze wszystkimi filtrami.

Niestety w filtrze oleju znalazlem kilkanascie opilkow (objetosciowo to nawet nie polowa glowki od szpilki ale jednak), takze chyba jednak pierwszy olej warto zlac po kilku tysiacach km.

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja "bzdura" dotyczyła tylko ilości różnic wypisanych przez Ciebie, wymieniłeś 3-4 widoczne dla osoby oglądające auta na małych obrazkach, zapominając/nie widząc zmian istotnych...każde auto LCI jest najbardziej dopracowanym modelem danego producenta..

 

Nie zrozumiałeś co napisałem , 3 widoczne różnice tzn: maska, gril i tylne światła dotyczyły mojego auta po lifcie i czym ono różni się od e90 przed liftem.

Takich nowych e90 po lifcie jest na naszych drogach bardzo mało , a są już trzy lata w sprzedaży. Więc twój wywód i pomieszanie to z autami japońskimi jest bez sensu.

 

To co ja zauważyłem na przestrzeni użytkowania BMW to to że BMW używa trochę innych materiałów i przykłada więcej uwagi do wyższych modeli w przeciwieństwie do tych najniższych... Czego przykładem może być niestety 318i które jest jednym z podstawowych z palety i ma wiele bolączek jak piszecie, w porównaniu do innych E90 choćby z forum

 

Jak by ktoś chciał kupić gołą trójkę to by ją dostał na felgach stalowych i strasznie smutnym wnętrzem , katastrofa.Wtedy to nawet toyota avensis to cud malina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to musiales miec pecha po prostu....Zawsze zdarza sie jakis % samochodow wadliwych. Nie ma na to sily.

 

Wedlug mnie BMW robi najdoskonalsze samochody, wylaczajac oczywiscie Porsche, Ferrari itp.

 

C- klasa to jakies nieporozumienie jezeli chodzi o jakosc wnetrza (przynajmniej w wersji prze liftem), a A4 nie umywa sie jesli chodzi o prezencje do E90 czy nawet Alfy Romeo 159 (ktora po 3 latach mozna kupic bez problemu za 30 % ceny nowej, jezeli jest w stanie idealnym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo informacji od serwisu, ze pierwsza wymiana oleju nastepuje dopiero po wezwaniu od kompa postanowilem go wymienic razem ze wszystkimi filtrami.

Niestety w filtrze oleju znalazlem kilkanascie opilkow (objetosciowo to nawet nie polowa glowki od szpilki ale jednak), takze chyba jednak pierwszy olej warto zlac po kilku tysiacach km.

Obara ale taka wymiana to podstawa :cool2: :cool2: , każde nowe auto powinno mieć wymianę oleju i filtra olejowego po tzw. dotarciu (2-4 tys. km)...jest to jeden z powodów dla których unikam zakupu aut używanych (chyba, że mają FV z wszystkich wizyt eksploatacyjnych w warsztatach), wiekszość użytkowników nie daje szans swojemu autu (wydłużając i tak już wydłużone firmowo wizyty :duh: ) a jak wymieni filtr powietrza czarny jak smoła (jeden z naszych kolegów, który robił niedawno chipa) to zada pytanie czy ma to wpływ na osiągi :duh: , żal czytać :cry2: , jednak czas na dłuższe wakacje, za bardzo lubię auta, żeby tak się męczyć...

Filozofia posiadania auta, czy używania? BMW jest do wygody i używania dla mnie. Nie jeżdżę dużo ale codziennie. Lubię porządek, bp. czyste buty i czysto w aucie. Nie mam ochoty na wizyty w ASO co kwartał, nie mam ochoty nagabywać o wymiany plastików bo krzywią się i obłażą. Naprawię aktualne bolączki, ale jak jesienią zacznie się nowy koncert, to co robić? Co radzicie.

aby cieszyć się z używania ja uważam, że nalezy mieć "dobre" auto, jak męczą Cię plastiki to pojedź z nimi do "tapicera" zrobi raz, Ty zapłacisz raz a efekt będzie miało jeszcze kliku właścicieli, jak wygladają "zrobione plastiki" wejdź na galerię kolegi Kokos, jak efekt Cię nie zadawoli to jednak zmiana auta będzie chyba jedynym rozwiązaniem...

edit 1: "dobry" tapicer może obszyć w środku prawie wszystko co chcemy (nie tylko listwy jak u kolegi Kokosa :cool2: ...)

pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

Nie zrozumiałeś co napisałem , 3 widoczne różnice tzn: maska, gril i tylne światła dotyczyły mojego auta po lifcie i czym ono różni się od e90 przed liftem.

Takich nowych e90 po lifcie jest na naszych drogach bardzo mało , a są już trzy lata w sprzedaży. Więc twój wywód i pomieszanie to z autami japońskimi jest bez sensu.

...

dla ślepego, który nie interesuje się marką (np. moja żona) i patrzy na wygląd auta szukając "fajerwerków":

1) zewnętrzne:

- punkty kolegi jacek21,

- nerki (niżej zamontowane),

- przednie światła,

- przedni zderzak (boczne wloty powietrza, większy centralny wlot powietrza),

- lusterka boczne,

- poszerzony rozstaw przedniej i tylniej osi,

- nowe kolory,

- nowe felgi,

- ....

2) wewnętrzne:

- idrive (jednosta centralna, kontroler, ekran, więcej funkcji),

- materiały + spasowanie,

- szyber dach,

- ...,

3) technicznie:

- odzysk energii hamowania,

- Euro 5,

- część zawieszenia wykonana z alu,

- sterowniki z min. EDC16

- ...

 

w moim przypadku:

- całkowicie nowy silnik (wielka obawa ale na chwilę obecną przerasta moje oczekiwania...),

- sterowniki + oprogramowanie,

- IC,

- turbo,

- system wtrysku,

- hamulce (p: 348x30, t: 336x22)

- ....

 

a z racji tego, że jestem tylko użytkownikiem to pewnie zmian, których nie widzę/nie wiem jest pewnie "kilka" razy więcej...

 

....wakacje czas zacząć,

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.