Maniek75 Opublikowano 20 Maja 2011 Opublikowano 20 Maja 2011 Witam Mam podobny problem tylko że mój wentylator jest sprawny podłączyłem do innej betki i działa . Ale u mnie nie chce się włączyć . Sprawdziłem przewody i prąd jest ok. Podejrzewam ,że może niski stan płynu w klimie nie włącza (niskie ciśnienie),bądź czujnik ten za prawa lampą , tylko który? Jakie ma być ciśnienie.
theded Opublikowano 20 Maja 2011 Opublikowano 20 Maja 2011 Nabic i tak musisz, jesli cisnienie jest bardzo niskie, to klima nie wystartuje. Czujniki sprawdzisz podpinajac sie pod kompa. Prostszej drogi nie ma. Opornik rezystor wentylatora klimatyzacji BMW e34 e36 e39 e38
krismax Opublikowano 20 Maja 2011 Autor Opublikowano 20 Maja 2011 Klimatyzacja startuje. Cały czas jej używam. Wieje zimno jak cholera. W korku jednak traci troszkę na wydajności...Wiatrak się nie załącza ///M3T: 545KM 671NmMoje zabawki ;)http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=26716
Loona Thic Opublikowano 20 Maja 2011 Opublikowano 20 Maja 2011 Kolego - masz w sumie kilka rzeczy: 1. Bezpieczniki za schowkiem2. oporniki3. odklejone uzwojenie.4. fizyczna przeszkoda - np. odstająca obudowa od spodu5. spalony silnik wiatraka przez zablokowanie wiatraka. Rozpoczynasz od sprawdzenia silnika wiatraka, potem sprawdzasz oporniki na wiatraku. Potem sprawdzasz bezpieczniki w schowku - NIE MA INNEJ FILOZOFII. Stawiam na to, że masz uszkodzony silnik wiatraka. Jakieś błędy wyskakują Ci na Inpie? Przetestuj klimatyzację. http://images44.fotosik.pl/295/97eb5f2eb28ea6b4m.jpghttp://images.chomikuj.pl/button/loonathic.gif Bardzo Miłe Wrażenia
theded Opublikowano 21 Maja 2011 Opublikowano 21 Maja 2011 1. Jak jest prad to nie bezpieczniki sa winne.2. Opornik moze byc winowajca, choc na najwyzszym biegu wentylator powinien dzialac (tyle ze czasem ciezko to zaobserwowac bez sprawdzania na krotko)3. Raczej spalone uzwojenie lub odklejone magnesy, ale przy magnesach, to wentylatora nie daloby sie reka obrocic lub bylby wyczuwalny opor w jednym miejscu.4. Warto sprawdzic przez obracanie wentylatora reka5. Mozliwe, warto sprawdzic ale raczej bedzie to powod 2 lub 3. http://oporniki.bbs.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=3&Itemid=4Tu masz instrukcje sprawdzenia wentylatora na krotko. Jesli zadziala na jednym lub 2 biegach, to patrz podpunkt 2, jesli nie zadziala wogle to uwalony silnik. Jak bedziesz wiedzial to napisz na forum. Opornik rezystor wentylatora klimatyzacji BMW e34 e36 e39 e38
krismax Opublikowano 21 Maja 2011 Autor Opublikowano 21 Maja 2011 Jak Wy czytacie ??Przecież pisałem, że sprawdzałem na wszystkich biegach podpinając, najpierw pod aku, potem pod prostownik - wentylator nie działa - do wymiany lub naprawy.Na drugiej wtyczce jednak nie pojawia się napięcie - i to jest problem ///M3T: 545KM 671NmMoje zabawki ;)http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=26716
Maniek75 Opublikowano 21 Maja 2011 Opublikowano 21 Maja 2011 Tylko że u mnie klima chodzi , wentylator nie działa choć był sprawdzany .Podpięty pod inna betkę i działa. :mad2:
krismax Opublikowano 21 Maja 2011 Autor Opublikowano 21 Maja 2011 Tylko że u mnie klima chodzi , wentylator nie działa choć był sprawdzany .Podpięty pod inna betkę i działa. :mad2: No, u mnie też... ///M3T: 545KM 671NmMoje zabawki ;)http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=26716
Zasłużeni forumowicze dyzio255 Opublikowano 21 Maja 2011 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 21 Maja 2011 A ty zaglądałeś pod ten filtr pyłkowy do tych przekaźników czy polegasz na tym opisie z forum?Jeśli nie załaczysz wiatraka poprzez zmostkowanie czujnika na chłodnicy to się nie dowiesz czy przekaźniki działają.jeśli działają a wiatrak nie rusza przy właczonej klimie to masz uwalony panel klimatronika bo to on zawiaduje pracą tego wiatraka.jeśli działa czujnik temperatury zewnętrznej.Jest tez możliwość , że masz gdzieś przerwę w przewodach ale to mało prawdopodobne. Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
krismax Opublikowano 21 Maja 2011 Autor Opublikowano 21 Maja 2011 A ty zaglądałeś pod ten filtr pyłkowy do tych przekaźników czy polegasz na tym opisie z forum?Jeśli nie załaczysz wiatraka poprzez zmostkowanie czujnika na chłodnicy to się nie dowiesz czy przekaźniki działają.jeśli działają a wiatrak nie rusza przy właczonej klimie to masz uwalony panel klimatronika bo to on zawiaduje pracą tego wiatraka.jeśli działa czujnik temperatury zewnętrznej.Jest tez możliwość , że masz gdzieś przerwę w przewodach ale to mało prawdopodobne. Przeczytaj poprzednie posty - wszystko to sprawdziłem i napisałem już 2 razy - przekaźniki pod filtrem są 4 !!!żaden od wiatraka... ///M3T: 545KM 671NmMoje zabawki ;)http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=26716
krismax Opublikowano 22 Maja 2011 Autor Opublikowano 22 Maja 2011 Dzisiaj troszkę rozebrałem TDS'a żeby zdemontować wiatrak: http://www.bmw-mpower.pl/foto/dm-10130610072910.png I stało się. Wiatrak jest nie do odratowania. Kupię nówkę z allegro - kosztuje tyle samo co używki: http://www.bmw-mpower.pl/foto/dm-1113061007293.png Obudowa jest tak przerdzewiała, że dziury można wydłubać wkrętakiem: http://www.bmw-mpower.pl/foto/dm-8130610072912.png Oczywiście oś wirnika jest nie do ruszenia, wiatrak kręcił się tylko dlatego, że się ukręcił :) Pytanie co to mogło spierdzielić ?Jak pisałem, wszystkie bezpieczniki całe, łącznie z dużymi 40A i 50A, a prądu na wtyczce przy odpalonej klimmie zero... ///M3T: 545KM 671NmMoje zabawki ;)http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=26716
Zasłużeni forumowicze dyzio255 Opublikowano 22 Maja 2011 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 22 Maja 2011 Jak wreszcie odszukasz te przekaźniki to sprawdzisz czy na nich jest zasilanie. Sprawdzisz też ciągłość przewodów i wtedy jak już nic innego nie pozostanie to znaczy , że został tylko panel klimatronika.Ale najpierw bym zmostkował czujnik na chłodnicy < lub w głowicy bo nie jestem pewny jak jest w TDS> i zobaczył czy to spowoduje pojawienie się napięcia. Warto też zmostkować piny we wtyczce od czujnika ciśnienia < za prawym reflektorem> i też sprawdzić czy to powoduje pojawienie się napięcia na wtyczce.Jeśli się pojawi napięcie to jak będziesz mostkował i rozłaczał to powinieneś usłyszeć cykanie przekaźnika. Dzięki temu wreszcie byś je odnalazł.U mnie są pod prawym filtrem pyłkowym. Ogólnie to jest tam chyba tylko ze cztery przekaźniki < nie pamiętam teraz bo dawno nie zaglądałem> i te od wiatraka są zamontowane z boku i blisko siebie. U mnie mają kolor fioletowy. Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Loona Thic Opublikowano 22 Maja 2011 Opublikowano 22 Maja 2011 Ja stawiam na zablokowany wirnik silnika przez odpadające magnesy. Nie kupuj raczej zamiennika - potrafią palić bezpieczniki. Ale to już Twoja decyzja. http://images44.fotosik.pl/295/97eb5f2eb28ea6b4m.jpghttp://images.chomikuj.pl/button/loonathic.gif Bardzo Miłe Wrażenia
krismax Opublikowano 23 Maja 2011 Autor Opublikowano 23 Maja 2011 Mostkowałem czujnik temp. cieczy już dawno. Nic to nie dało. A za informacją gdzie przekaźniki czekam też pod inym tematem na kilku forach. Zero odzewu :cry2: ///M3T: 545KM 671NmMoje zabawki ;)http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=26716
Zasłużeni forumowicze dyzio255 Opublikowano 23 Maja 2011 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 23 Maja 2011 Jeszcze zmostkuj piny czujnika ciśnienia klimy. To drugi bieg. Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
krismax Opublikowano 23 Maja 2011 Autor Opublikowano 23 Maja 2011 To ta czarno-zielona wtyczka po prawej ?? ///M3T: 545KM 671NmMoje zabawki ;)http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=26716
lukiskwuki Opublikowano 26 Maja 2012 Opublikowano 26 Maja 2012 koledzy odgrzeje kotleta ale mam problem podobny jednakze zlokalizowany , nie mam napiecia na kostce wentylatora po właczeniu klimy jednak gdy zmostkuje czujnik w chłodncy napecie się pojawia, co to oznacza ?/ czy to wina czujnika czy zaniskiego cisnienia w układzie klimatyzacji , dodam ze klima ładnie mrozi a czynnik nabijałem wczoraj
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się
Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu
Zaloguj się