Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Najlepiej jak zacznę od początku, miałem problem z drganiami silnika podczas gaszenia, pod koniec marca wymieniłem kompletny napęd pasowy (koło pasowe, napinacz, rolki, śrubki, podkładki itp.) po tym zabiegu wszystko wróciło do normy było w porządku. viewtopic.php?f=69&t=100711&start=375

 

Natomiast wczoraj silnik zaczął pracować o drobinkę głośniej niż zwykle (nie regularny taki jak by świst) co mnie bardzo zainteresowało, otworzyłem maskę i na pracującym silniku po dokładnym obejrzeniu całego napędu znalazłem przyczynę hałasu: ku mojemu zdziwieniu był to skaczący pasek wielorowkowy na odcinku koło pasowe - alternator.

Pomyślałem ale jak to możliwe?

To proste po dokładnym przyjrzeniu się można było dostrzec bicie koła pasowego, od razu zdemontowałem element, dziś zostało sprawdzone pod kątem bicia promieniowego i osiowego wynik:

 

bicie osiowe 0,35mm

bicie promieniowe 0,00mm

 

 

Dzwoniłem do gościa z od którego kupiłem koło pasowe, opisałem problem i stwierdzi że to nie możliwe, a jeżeli już to wina leży po nieprawidłowym montażu i proponował sprawdzić napinacz paska.

 

 

Moje pytanie brzmi:

 

Czy miał ktoś podobny przypadek?

Jak to możliwe ze po miesiącu jazdy koło nagle zaczęło bić?



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

witam

kolego nie chce cię martwić ale to chyba koło pasowe szwankuje,przy montażu nie można nic spartolic ,

co do samego koła to przerabiałem ten temat i wybrałem koło z aso.

a poza tym koło pasowe corteco w peugeocie żony wytrzymało tylko 10 tkm :norty:

Opublikowano
witam kolego nie chce cię martwić ale to chyba koło pasowe szwankuje,przy montażu nie można nic spartolic

Zgadzam się z kolegą montaż jest na tyle prosty że może zrobić to każdy, istnieje cała masa rzeczy które można uszkodzić i stracić gwarancję, ale takie koło to już trzeba mieć na prawdę dwie lewe ręce :wink: Na szczęście w ramach gwarancji jutro wysyłam koło do sprawdzenia, dobrze że starego nie wyrzuciłem choć jest zużyte będę zmuszony zamontować je ponownie :?



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Ja tez kupilem Corteco i narazie po 2000 km jest ok.

Przy montazu trzeba dobrze dokrecic i uzyc kleju do śrub.

Opublikowano
Ja też jestem po wymianie koła pasowego Corteco i zrobiłem 4000 kilometrów i na razie nic się nie dzieje, oczywiście śruby skręcałem na kleju i były dokręcane kluczem dynamometrycznym, niestety swoje stare koło wyrzuciłem i jeśli te by poszło na gwarancji do reklamacji to byłbym uziemiony.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
śruby skręcałem na kleju i były dokręcane kluczem dynamometrycznym

 

Ja również dokręcałem kluczem dynamometrycznym 100Nm + odpowiedni kąt (ok. 150°) tyle że bez kleju.

 

A jakim momentem kolega dokręcał koło???



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
tylko teraz gość od którego kupiłeś koło poprosi Cię o fakturę bądź potwierdzenie montażu z zakładu mechaniki i leżysz .... wina zawsze będzie po Twojej stronie , czyli nieprawidłowy montaż !!!! no chyba że załatwisz sobie fakturę ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Ja uzywalem kleju ale nie mam klucza dynamometrycznego. To kolo trzeba dobrze nabic na klin i silnie dokrecic.
Opublikowano
tylko teraz gość od którego kupiłeś koło poprosi Cię o fakturę bądź potwierdzenie montażu z zakładu mechaniki i leżysz .... wina zawsze będzie po Twojej stronie , czyli nieprawidłowy montaż !!!! no chyba że załatwisz sobie fakturę ....

 

Dobrze kolega myśli z tą fakturą, choć koło już wysłane to nic straconego zawsze można zeskanować FV i mailem wysłać.

Ale pytałem jakie dokumenty są wymagane do złożenia reklamacji powiedział, że tylko dowód zakupu i adres zwrotny ja dodatkowo wypełniłem wniosek reklamacji z pełnym opisem usterki.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

 

Odświeżam temat, niestety Corteco Polska nie potrafiło zdiagnozować uszkodzenia koła pasowego w związku z tym koło zostało wysłane do niemiec w celu dalszej diagnozy.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

 

Koło otrzymałem z powrotem to samo uszkodzone.

Uzasadnienie odrzucenia reklamacji jest takie, że przyczyną "bicia" jest uszkodzenie mechaniczne chodziło im chyba o delikatny odprysk farby na kole. Co śmieszniejsze koło zostało wysłane do producenta Corteco niemczech dn. 30.05.2011r. (tak przynajmniej twierdził sprzedawca podczas rozmowy telefonicznej) a na uzasadnieniu reklamacji widnieje data 31.05.2011r. (uzasadnienie wydane przez jedną z hurtowni motoryzacyjnych co też jest wielką zagadką) a jeszcze 06 i 07.06.2011r. dzwoniłem do sprzedawcy to powiedział że ciągle czeka na odpowiedz od producenta.

Dziś do niego dzwoniłem kilkukrotnie chcąc wyjaśnić sprawę to nie odbierał telefonu, wysłałem maila.

 

Co o tym myślicie?



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
że reklamacja to jest tylko fikcja, na którą nie ma co liczyć. chyba ,że masz ochotę na dochodzenie swoich praw miesiącami w sądzie. Wszelkie gwarancje części to w większości lipa, producent zawsze może zwalić winę na niewłaściwy montaż i odrzucić, a Ty udowadniaj że nie jesteś wielbłądem. niestety takie oszustwo.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano

Wysłałem wiadomość do sprzedawcy o przedstawienie jakiegoś dokumentu, czegokolwiek co by świadczyło o tym że koło widziało fabrykę.

A to że reklamacja to czysta fikcja to niemal, że pewne w tym przypadku wyślesz zareklamujesz odczeka swoje że niby sprawdzają i odsyłają z powrotem z tekstem "nieprawidłowy montaż czy użytkowanie niezgodne z przeznaczeniem"



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.