Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

 

Pod kołem zapasowym mam kompresor nivo

odkręciłem pokrywę stacyjka na pozycji 1 i przyciskam na chama fure z tyłu a kompresor i poduchy się nie pompują...

Zero drgań odgłosów, jakby nie działał.... Nic nie syczy.

 

Sam teraz nie wiem jak to przetestować . Może ten kompresor jest tak cichy? ;)

jak sprawdzić w inpie czy dis moduł nivo

 

I 2ga kwestia chce wymienić amortyzatory bo tłucze mi jak cholera

chciałem kupic SACHS na tył i przód

ale czy z tymi poduszkami NIVO stosuje się zwykłe amortyzatory jak np ten http://allegro.pl/amortyzator-odboje-sachs-bmw-e39-e-39-tyl-sedan-i1569271076.html

 

Zastanawiam się tez czy może przez nivo pokazuje mi 35% sprawności amora na stacji diagnostycznej a może w rzeczywistości to nivo..

 

jak się do tego zabrać - bez wizyty w ASO...

 

Przemek

Opublikowano
test amorów z tyłu zawsze wychodzi do bani nawet jak są dobre a to zasługa zawieszenia wózka. kompresor nie jest na tyle cichy abyś go nie słyszał jak pracuje. auto poziomuje się zaraz po otwarciu drzwi kiedy zapala się światło wew. spróbuj odkręcić jeden z przewodów powietrznych i spuścić powietrze z miecha lub podnieś auto lewarkiem wtedy elektrozawór upuści powietrza z poduszki i zaraz go opuść z lewarka -wtedy usłyszysz jak pracuje sprężarka
Opublikowano

dzięki,

tak to sprawdzę

 

tylko co zrobię jak spuszczę powietrze a okaże się że kompresor walnięty - czym napompuję poduszki ;) ?

 

a co z tymi amortyzatorami na tył? standardowe jak w linku które podałem mogą być?

 

P.

Opublikowano
auto poziomuje się zaraz po otwarciu drzwi kiedy zapala się światło wew. spróbuj odkręcić jeden z przewodów powietrznych i spuścić powietrze z miecha lub podnieś auto lewarkiem wtedy elektrozawór upuści powietrza z poduszki i zaraz go opuść z lewarka -wtedy usłyszysz jak pracuje spręzarka

u mnie pompa nivo zalacza sie po odpaleniu auta. mam ja przeniesiona po prawego schowka w bagazniku i teraz ja slysze wczesniej jak byla na orginalnym miejscu to nic nie slyszalem.

 

tez chtnie sie dowiem czy istnieje jakis test na sprawdzenie nivo

Opublikowano

Sprawdzić NIVO da się bez problemu, bierzemy sobie miarkę lub łatę z podziałką, mierzymy odległość krawędzi tylnego nadkola od ziemi nad osią koła i zapisujemy wymiar, potem ładujemy coś ciężkawego do bagażnika, np. z 50-100kg, mogą być koła zimowe + jakieś graty, albo rodzeństwo może sobie wejść do bagażnika cokolwiek byle ciężkie i znowu mierzymy, sprawdzając ile tył usiadł pod obciążeniem. Odpalamy auto i ponownie mierzymy sprawdzając czy auto się podniosło. Jeśli się podniosło to znaczy, że nivo działa.

Nie wiem jak w BMW, ale w Mercedesach niesprawne NIVO objawia się tym, że tył auta jest niżej niż przód, po prostu tył opada i tył auta robi się bardziej miękki przez co po przejechaniu np. przez spowalniacz osiedlowy tył się lekko buja, nie wiem czy te objawy występują równierz w BMW, ale metoda z miarką, którą opisałem na 100% da odpowiedź czy Nivo działa czy nie działa.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.