Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ja dzis ymienilem przeplywowke, wydaje mi sie ze lepiej wgniata w fotel. Pojezdze troche i zobacze co bedzie sie dzialo i mam jechac na sprawdzenie przez kompa czy nie ma nowych bledow> miejmy nadzieje ze to juz koniec :)
  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Co robić ? Pojechać na diagnostykę auta !!! Ktoś kto zajmuje się elektroniką powinien się wypowiedzieć. Kupując i podstawiając nic nie naprawisz .
Opublikowano

witam ponownie, przeplywomierz jest w porzadku, problem jest z klapami zawirowan. gdziesz czytalem ze jak sie urwa to moga zrobic niezly bajzel. co trzeba z tym zrobic? ja znalazlem takie trzy warianty

1) Zostawić klapy w takim stanie w jakim są i mieć nadzieję że nie dojdzie do awarii

2) Co dwa lata kupować nowy kolektor aby utrzymywać go na gwarancji BMW

3) zakupić zaślepki na klapy by mieć pewność że nic nie zostanie zassane do silnika.

Opublikowano

Ja mam dwa kolektory i w jednym wyrzuciłem klapki. Na laserze mam wypaleone zaślepki i wytłoczony próg, aby zmieścić oring, który uszczelnia.

Auto jeździ identycznie, jak na kolektorze z klapkami, ale teraz mam 100% pewność, że nic się tam nie urwie :cool2: zrobiłem już ok 3kkm po zabiegu.

Na naszym forum są różne opinie, którymi nie trzeba się przejmować. Zastanawiam się, aby jeszcze "troche zaślepić" EGR ok 70% (czyli znowu wypalarka na laserze z odpowiednim otworem do przepuszczania małej ilości spalin). Proszę nie piszcie, że nie można zaślepiać EGR bo to jest temat rzeka, a nikt dokładnie nie wie, jakie są tego plusy i/lub minusy. Do innych marek są nawet dostępne oryginalne zaślepki EGR

Opublikowano
. Zastanawiam się, aby jeszcze "troche zaślepić" EGR ok 70% (czyli znowu wypalarka na laserze z odpowiednim otworem do przepuszczania małej ilości spalin). Proszę nie piszcie, że nie można zaślepiać EGR bo to jest temat rzeka, a nikt dokładnie nie wie, jakie są tego plusy i/lub minusy. Do innych marek są nawet dostępne oryginalne zaślepki EGR

 

najlepszą "zaslepka" jest dekielek z puszki, tylko najlepiej z coca-coli :cool2: inne się nie sprawdzają...

 

Jeżeli masz klapki to w pierwszej kolejności do piekła z nimi! a EGR zaślepić. Porozmawiaj jeszcze z Roger-Nysa - jest dobry w tym temacie i powie Ci to samo.

 

mądzy forumowicze i takie druciarstwo :mad2: :mad2:

 

2) Co dwa lata kupować nowy kolektor aby utrzymywać go na gwarancji BMW

.

 

a może tylko jak fabryka przewidziała czyli co ~150 tys. km

 

nie stać się na właściwą eksploatację auta to go nie kupuj, kup auto takie, na które możesz właściwie używać ...

 

wielkie zdziwienie: kupiłem "igłę" z przebiegiem ~150 tys. km i muszę coś wymienić a miałem tylko lać paliwo, co za tandeta... w cześniejszym "golfie" to lałem olej z frytek i jechał a tu takie padło :mad2: :mad2:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

nie stać się na właściwą eksploatację auta to go nie kupuj, kup auto takie, na które możesz właściwie używać ...

 

:cool2:

 

Nie cierpię drutowania. A najgorsze jest to, że cześć tanszych warsztatów bez dokumentacji serwisowej próbuje naprawiać coraz bardziej skomplikowane auta.

Np serwisówka nissana: 350z mechanika silnika 130stron, chłodzenie silnika 25 stron. cała ma chyba z 1000 stron.

I albo mechanik wgryza się w temat/szkoli/ma dokumnrtacje i bierze odpowiednio więcej. Albo pan Kazio da radę wszystko naprawić/poprawić, tylko nie zawsze mu wychodzi.

No ale jest taniej....

Opublikowano
czyli co w koncu radzicie? ja mam przebieg 160k i moze kolektor jest do wymiany? szkoda mi troche jechac 100km do aso i do konca nie byc pewnym ze to trafna diagnoza wywalic kase na czesc i wymiane a potem jeszcze cos znajda bo znow sie kontrolka zaswieci. Komputer wskazywal przeplywowke, kupilem ori wymienilem a teraz okazalo sie ze to klapki w kolektorze i wymiana przeplywowki nie byla potrzebna bo i stara byla dobra. Jaki ASO polecacie w ktorym ludzie sie troche znaja i beda pomocni (do warszawy mam 100km a do bialegostoku tez 100)
Opublikowano

1) każda rzecz ma swoją żywotność,

2) nie ma sensu wymieniać jeżeli "coś" jest dobre a "instrukcja" przewiduje wymianę,

3) przy danym przebiegu należy kontrolować okreslone podzespoły, przy Twoim przebiegu jest szansa, że kolektor może być do wymiany, jak jest "zły" (klapki ledwo wiszą, kanały sa tak zasyfione, że nie można ich doczyścić, ma rysy/mikropęknięcia) to należy go wymienić,

4) aby wymieniać daną cześć należy sugerować się opinią warsztatu do którego masz zaufanie (nie naciągają) a warszat ma wiedzę w naprawach,

5) ............

6) ..............

7) nie sugeruj się forum, znajdź dobry warsztat i daj im się wykazać ...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Taaaaaa, wywalić klapki, zaślepić egr, wyciąć dpf, może jeszcze wstawić turbinę od 1,9tdi, bo jest przecież tańsza!! Co za podejście :mad2:

Mnie jak zaczęło ciec spod kolektora, to kupiłem kolektor i założyłem - mam spokój na następne 100-120tys km i 2 lata gwarancji.

Kolega AO napisał prosto i na temat: nie stać Was na utrzymanie i serwisowanie swoich aut to kupcie sobie golfy II i może przestaniecie beczeć i kombinować jak tu coś zepsuć, żeby było taniej.

Opublikowano

Orzel, podaj dokładnie jakie błędy załapał Twój samochód. Dodatkowo, każdemu wpisowi towarzyszy zrzut parametrów z czujników w momencie wystąpienia problemu. Poproś o to diagnostę który sprawdzał Ci samochód. Przepływka może wywalić wiele błędów. Przekroczenie dopuszczalnego zakresu, ale również np. zwarcie do masy które może wystąpić na wiązce i nie być bezpośrednio związane z przepływomierzem. Bez tego dalsza dyskusja to jak wróżenie z fusów, za którymś razem pewnie wymienisz już to co potrzeba, więc jak wolisz :wink:

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Panowie, doceniam Wasze zaangażowanie i wiarę w ASO, ja im też czasami ufam, jednakże w chwili obecnej nie chodzi tu o to, czy mnie stać, czy nie. W pierwszej kolejności dla mnie jest skuteczne wyeliminowanie problemu raz na zawsze, który nigdy nie wróci. BMW będzie wymieniało wadliwy podzespół na drugi, który też jest wadliwy. Mało tego w nowszych modelach producent zastosował już kolektor bez klapek bo sobie z nim nie radzi... Kolektor też mam nowy do odsprzedania, który kupiłem w FUSie (zrobiłem na nim ok. 6kkm) Pan "x" z FUSa powiedział mi, że kupienie nowego kolektora za ok 1400PLN nie załatwi tematu bo prędzej, czy później powróci.

Eksploatując taki samochód chyba nie patrzymy na pieniądze, ile co kosztuje, ale jak skutecznie go naprawić - Ja w pierwszej linii powinienem stanąć i powiedzieć, że BMW to "słabe auto" dlaczego? bo jestem po wymianie całego silnika, który miał przebieg ok. 120kkm z powodu zamarźniętej odmy... ale tak nie powiem.. Na szczęści moje finanse pozwoliły mi na zakup drugiego, kompletnego silnika i dalej mogę się cieszyć z jazdy tym samochodem…

Na forum nie powinniśmy pisać, czy kogoś stać, czy nie, ale skutecznie pomóc, gdy potrzebuje ktoś pomocy.

 

AO,

Pozwól, że nie bede odpowiadał na Twoje cytaty.

Opublikowano

Hipo jesteś OK, pomogłeś mi z warsztatem , pomagasz na forum ale nie można przyjąć, że:

 

- nowy kolektor bez klapek będzie taki jak stary kolektor z klapkami tylko po mechnicznym usunięciu klapek...

 

z ciekwości do jakich motorów :?: powstał nowy bez klapkowy kolektor :?:

 

nikt nie "nakłania" do ASO tylko do mechników, którzy ogarniają temat, jak jest taki człowiek w ASO to super :cool2: ja tego nie zaznałem, może inni będą mieli więcej szczęścia...

 

że dane garażowe rozwiązanie pomogło w jednostkowym przypadku nie oznacza, że tak jest lepiej dla całej serii...

 

co do "stania czy nie" to ja myślę inaczej, jak ktoś nie zdaje sobie sprawy z posiadania/używania danego dobra to należy jak najszybciej mu to uzmysłowić...jak auta jeżdżą wspólnymi drogami to powinny być sprawne, sprawne auto to koszta, koszta są nieporównywalne, tańsze marki = mniejsze koszta...

 

ja na drodze nie chcę spotykać aut z "ksenonami z alledrogro", "dymiącymi, śmierdzącymi wydechami" czy niespranymi hamulcami bo właściel wydał całą kasę na auto a teraz chce jeździć ...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

7) nie sugeruj się forum, znajdź dobry warsztat i daj im się wykazać ...

Wlasie znalesc dobry warsztat to dzis nie jest tak latwo...jedna czesc ci naprawia a druga zamienia ze po miesiacu czy dwoch znow tam przyjedziesz. Jest jedno wyjscie,wziac wolne i stac nad glowa,tylko ze oni nie sa glupi i tak to beda robili zeby samochod zostal u nich przez noc... . W ASO klada na lache, wymieniaja co im sie spodoba i jak im udowodnisz ze to jest niedobre,w warsztatatch znow kradna i jak tu oddac swoj samochod w czyjes rece zeby ci go naprawil

Opublikowano

Na forum nie powinniśmy pisać, czy kogoś stać, czy nie, ale skutecznie pomóc, gdy potrzebuje ktoś pomocy.

 

.

 

niektórzy tego nie rozumieją i wychodzą z założenia, że to jest głównym problemem i punktem wyjścia.

 

a ja zwyczajnie nie lubie dawać sie naciągać na wydatki wieksze niż mogą byc w rzeczywistosci. Nie interesują mnie też kretyńskie rozwiązania, które maja coś tam polepszyc a generują jedynie koszty dla użytkownika po okresie gwarancji.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

7) nie sugeruj się forum, znajdź dobry warsztat i daj im się wykazać ...

Wlasie znalesc dobry warsztat to dzis nie jest tak latwo...jedna czesc ci naprawia a druga zamienia ze po miesiacu czy dwoch znow tam przyjedziesz. Jest jedno wyjscie,wziac wolne i stac nad glowa,tylko ze oni nie sa glupi i tak to beda robili zeby samochod zostal u nich przez noc... . W ASO klada na lache, wymieniaja co im sie spodoba i jak im udowodnisz ze to jest niedobre,w warsztatatch znow kradna i jak tu oddac swoj samochod w czyjes rece zeby ci go naprawil

prawda :cry2: , napisz do Hipo, on dał do warszatu, NIE ASO i dali radę ... ja nie będę tego miejsca polecał bo na razie nie robiłem tam nic konkretnego, eksploatację (płyny, filtry, tarcze, klocki, inne pierdoły...) robię u znajomego/zaufanego mechanika a jak "coś" się zepsuje to mam zaufane (ale drogie :mad2: ) nie ASO - wolę zapłacić więcej niż w garażu obok ale mieć pewność, że będzie uczciwie i dobrze...

 

poczytaj dział "polecane warsztaty" może wybierzesz coś dla siebie, na forum udziela sie (~aninsan) właściciel jednego z nich, "często" występuje jako gośc w TV, ma wiedzę i miłość do marki ale niektórzy się nacieli...

 

Nie interesują mnie też kretyńskie rozwiązania, które maja coś tam polepszyc a generują jedynie koszty dla użytkownika po okresie gwarancji.

Polska to kraj "geniuszy" w każdej dziedzinie...

 

pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
dzis sie wszystko wyjasnilo od czego pojawia sie zolta kontrolka... kolektor jest do wymiany,zablokowaly sie klapki (kolo kolektora jest taki silniczek na ktorym jest taka malutka plastikowa wajcha,ktora sie zlamala z powodu zablokowania sie klapek) :( kolektor i wymianna za 1700 zl,znalazlem dobry warsztat ale do konca im nie ufam,bede musial byc przy wymianie. powiedzial ze zejdzie sie caly dzien w co do konca nie wierze,a i wciskal mi ze musi odeslac ten stary kolektor i jest mu potrzebny(to przeciez nie akumulator) Co o tym myslicie?
Opublikowano
może i zablokowane klapki mogą wygenerować taki błąd choć nie wiem do końca. Co do wymiany kolektora to gdzie on musi go odsyłać, żeby co? chce go wymienić czy naprawiać? dla wprawnego mechanika wymiana wymiana kolektora to 1,5 h roboty

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
no wlasnie o to chodzi dlatego bede przy wymianie i nie wygoni mnie stamtad:)a kolektora mu nie oddam chociaz glupio troche bedzie ale w koncu zaplacilem za ta czesc i mi sie nalezy
Opublikowano
może zapytaj go wczesniej dokładnie co i jak, po co mu kolektor i gdzie chce go wysyłac.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
jak cos to moge mu go sprzedac tylko z drugiej strony to lipa jakby ktos po mnie mial taki sam problem(a ja dobrze wiem jak to jest) to nie chchialbym zeby mi wsadzili jakis naprawiany kolektor mowiac ze to nowy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.