Skocz do zawartości

E46 320d Trzeci przewód w kostce przy wentylatorze chłodnicy


GoldenChild

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z wentylatorem chłodnicy. Nie załącza się podczas włączenia klimy, do przegrzania silnika nie doszło więc czy przy normalnej pracy się załącza to nie wiem. Szukałem po forum rozwiązania problemu i wszyscy wytykają moduł sterujący. Tym razem to nie to. Ponieważ zakupiłem inny wentylator i tamten też nie działa. Oczywiście jest możliwość, że i ten drugi jest zepsuty. Wentylator podpięty na krótko działa. Intryguje mnie trzeci przewód bo jeżeli to on zawiaduje sterowaniem wentylatora to powinno być w nim jakieś napięcie, a w moim przypadku to nie występuje. Ciekawi mnie gdzie znajduję się drugi koniec tego przewodu?

Czy ktoś z was miał taki problem? Czy ktoś może mi pomóc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jadę w środę do mechanika na Janiska Kołobrzeg, niejaki Karol, polecany na forach. Mam nadzieje, że rozwiąże mój problem albo chociaż rzuci nowe światło na problem.

Ale nadal będę się upierał, że to sterowanie gdzieś zawiodło. I obym się mylił bo moduł łatwiej wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skorzystałem z pomocy TC :cool2: . Byłem dzisiaj u niego, stwierdził że wentylatory są zepsute więc teraz szukam innego, mam nadzieję sprawnego. Powrócimy do tematu jeszcze.

 

P.S.

Jeżeli ktoś ma coś nie tak ze swoim skarbem to polecam kolegę TC z Kołobrzegu. Zna się na rzeczy, a poza tym twardy gość z niego, 11 stopni na dworze a on w krótkich spodenkach i klapeczkach - kozak :modlitwa:

 

Jeszcze będziemy w kontakcie. WIELKIE DZIĘKI ZA POMOC!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i wracamy do tematy :cry: a miałem nadzieję, że to już koniec.

zakupiłem inny moduł sterujący i nadal nic. Jutro sprawdzę czy po podmiance modułów i podaniu napięcia na przewód sterujący wentylator zakręci. Jak nie to szukamy dalej. Problem w tym, że teraz to już nie wiem co i gdzie szukać. Nadal intryguje mnie brak napięcia na przewodzie sterującym. Chyba podjadę do TC może on coś zaradzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewód sterujący pin 2 na D4 sterownika, 1 do masy a 4 przez bezpiecznik do plusa. Odepnij wtyczkę z czujnika temperatury silnika wentylatory powinny zadziałać jeśli układ jest sprawny. Na niepracującym wentylatorze powinieneś mieć na przewodzie sterującym napięcie względem plusa akumulatora coś ok 6V mierzone multimetrem. Edytowane przez Tomek1983asd
.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i wracamy do tematy :cry: a miałem nadzieję, że to już koniec.

zakupiłem inny moduł sterujący i nadal nic. Jutro sprawdzę czy po podmiance modułów i podaniu napięcia na przewód sterujący wentylator zakręci. Jak nie to szukamy dalej. Problem w tym, że teraz to już nie wiem co i gdzie szukać. Nadal intryguje mnie brak napięcia na przewodzie sterującym. Chyba podjadę do TC może on coś zaradzi?

tylko pamiętaj że kupiłeś używany moduł ... co raczej jest bez sensu ponieważ to one najczęściej padają Twój widocznie też ... no chyba że gość przysłał od innego silnika ... ale jak będziesz miał czas to podjedź to podstawimy u mnie ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

GoldenChild Gdzie bym nie poszedł tam Twoje posty o tym wiatraczku.... :duh:

Jeszcze to męczysz....

 

Zacznijmy od tego że sygnał sterujący , który ma pojawić się na zacisku sterownika wentylatora,sądząc po schemacie jest sygnałem masy. Dokładnie spodziewasz się sygnału zero jedynkowego +12.

Prawda jest taka że pojawia się tam potencjał masy generowany impulsowo . Więc zwykłym multimetrem sygnał "z generatora " jest ciężko zmierzyć z racji zwłoki multimetra.

Więcej zobaczysz zwykłym starym wychyłowym miernikiem , bo wskazówka zacznie drgać ,nawet przy złej polaryzacji zacznie bić o swoją startową bandę . Idzie się połapać.

Idealny jest oscyloskop ... tylko kto tego dziś używa.

Z tym jednak nie tak do końca , bo nie koniecznie sterowanie jest impulsowe może być rozwiązane na zasadzie zmiany potencjału. W tym przypadku jeszcze łatwiej jest to sprawdzić.

 

Powracając do samego sygnału kiedy się pojawia...... Nie jest tak że wentylator się załącza i działa , w zależności od temperatury cieczy.

Owszem tak jest ale gdy bierzemy pod obserwację ciecz i zagrzanie silnika.

Twoim problemem nie jest zagrzewanie ,przegrzewanie cieczy itd. Twoim problemem jest nie załączanie się klimy.

 

Sterownik silnika oprócz tego że " podejmuje decyzję " o podaniu sygnału sterującego na sterownik wiatraka na podstawie informacji od czujnika cieczy ( a dokładniej z licznika) i z własnych obliczeń o obciążeniu silnika.

Sterownik silnika załącza również wiatrak na polecenie sterownika klimy, który komunikuje się przez K-BUS z "licznikiem" z licznika dalej do ECU idzie polecenia po CAN.

Teraz trzeba iść dalej ....kiedy sterownik kilmy włącza pośrednio wiatrak.?

Tylko w odniesieniu do ciśnienia czynnika w układzie sprężarki klimy.

 

Sterownik nie załączy klimy gdy nie będzie odpowiedniego ciśnienia czynnika a co za tym idzie na załączy wiatraka.

Zacznij od ustalenia ile czynnika masz w układzie klimatyzacji. Sprawdź ciśnienie ( w serwisie chłodniczym ) przed i za sprężarka.

Wymuś jej pracę na krótko podając napięcie na sprzęgło kompresora klimy. Warsztaty specjalizujące się i kumaci goście wiedzą co z czym się je.

Przede wszystkim sprawdź czujnik ciśnienia o którym mowa.

 

Klima zacznie działać a wiatrak kręcić.

 

Tutaj schemat pomocniczy ...

http://img20.otofotki.pl/obrazki/oc422_klima.jpg

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko u niego klima działa tzn buczy po chwili pracy z powodu wzrostu ciśnienia w układzie , który jest spowodowany nie załączeniem się wiatraka , ( uszkodzonego wiatraka ) ...

podstawialiśmy do mojego auta i ten wiatrak po prostu nie pracował !!! nie wiem jak ten drugi ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

A.... To przepraszam bo ja miałem wieści że klima nie działa. Nawet nie dygnie.

W takim układzie ,problem rozwiązany.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Post przez ROGER-NYSA » 10 Maj 2011 09:42

GoldenChild Gdzie bym nie poszedł tam Twoje posty o tym wiatraczku.... :duh:

Jeszcze to męczysz....

póki co to ten wiatraczek (cholerstwo z piekła rodem) męczy mnie :mad2:

przez ROGER-NYSA » 10 Maj 2011 14:03

Witam

A.... To przepraszam bo ja miałem wieści że klima nie działa. Nawet nie dygnie.

W takim układzie ,problem rozwiązany.

no nie do końca rozwiązany bo nadal nie działa :(

cały czas trwają poszukiwania sprawnego modułu. mordęga a niedługo lato w pełni:(

pokusiłbym się o nowy wentylator, bo jestem skłonny wyłożyć 600zł na niego, ale jeżeli będę miał pewność, że zadziała.

 

TC muszę podjechać do Ciebie z jeszcze jednym wentylatorem do sprawdzenia (oryginalny, który zakupiłem z autem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

witam . mam podobny problem z wentylatorem klimatyzacji - nie kręci,

wiatrak jest na 3 piny - próbowalem podpiąć go bezpośrednio do zasilania ale tez nie działa - zapewne ten moduł jest padnięty jak tu ludzie piszą

chciałem zapytać o tą kwestię sterowania tzn kiedy się powinien załączyć i czy można to zmierzyć bezpośrednio na wtyczce zwykłym miernikiem bo są rozbieżności jedni piszą ze tak inni że nie - próbowałem zmierzyć napięcia na kostce instalacji - wiatrak odłączony, - plus jest cały czas. a na przewodzie sterowania nie ma napięcia - chyba ze to jest jakoś impulsowo sterowane i nie zmierzy sie tak bezpośrednio ? Czy da się to jakoś łatwo sprawdzić po stronie instalacji samochodowej czy jest sprawna nieposiadając obecnie sprawnego wiatraka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz model wentylatora ? czy z modułem zintegrowanym z silnikiem ? czy moduł jest osobno na wentylatorze ? Zacznij od najprostszych i najtańszych metod np. dobrze poszarpać za przewody bo lubią oksydować przy sterowniku.Sprawdzić czy na pewno mamy zasilanie (12V) przed sterownikiem

Sterowanie wentylatora jest impulsowe więc miernikiem made in China nie zmierzysz ale starym indukcyjnym coś pokaże.

Zakładam że rozróżniasz co jest zasilaniem a co sterowaniem.

Jak odłączysz wtyczkę od czujnika temperatury cieczy to powinieneś dostać sygnał sterujący i z odłączoną wtyczką wentylator powinien pracować cały czas bo komputer widzi że coś jest nie tak i na wszelki wypadek wentylator ma chłodzić aby nie przegrzać bloku.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw na podstawie schematu sprawdz przejscie kabla sterujacego do ecu . czesto sniedzieje przy wtyczce nawet nie sama zlaczka tylko przewod pod oslonka dopiero pozniej sprawdxaj modul

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Wiatrak się nie włącza po odpaleniu klimy i nie włącza się

Ale czy klim sprawna? bo jak nie masz ciśnienia to i tak "lipa" .

A odpinałeś czujnik temperatury na dolnym wężu ? bo po odpięciu przewodów od niego wentylator powinien cały czas "chodzić".

jak przeczytasz cały wątek i dalej nie wiesz jak do tego się zabrać to radzę elektryka poszukać.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.