Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem posiadaczem bmw 740i e32 automat, jest to moje oczko w głowie w naprawdę fajnym stanie. Silnik ma zankomite osiągi (nie wiem czy poprzedni właściciel w jakiś sposób go nie czipował ponieważ ma nadzwyczjne jak na swój wiek i fabryczną moc osiągi- poniżej 6s do setki, a prędkość maksymalna sięga 280 km/h- przy czym mam na to dowód w postaci niemieckiego mandatu z fotoradaru 277km/h :( )

i to na tyle jeśli chodzi o pozytywne aspekty.

 

Teraz problem: już od czasu zakupu silnikiem delikatnie telepało na wolnych obrotach, choć nie było to bardzo uciążliwe. Jednak z całą swoją dbałością o to auto zapragnąłem tą usterkę wyeliminować- wymieniłem przepływomierz i silniczek krokowy, uszczelki pod pokrywą zaworów, bo miałem mokre 4 fajki z oleju, wymieniony olej i dokręcony smok w misce olejowej, te zabiegi nie dały nic oprócz starty pieniędzy.

Później wymieniłem świece, ale z braku czasu udało mi się przkręcić tylko 4. O dziwo na praę godzin samóchód zaczął pracować idealnie. Chciałem się tym faktem pochwalić koledze ale po przyjeździe do niego zaczęło się to samo.

po tygodniu wymieniłem resztę świec, ale efektu już nie było, co gorsza silnik z nie wiadomych przyczyn zaczął jeszcze gorzej pracować na wolnych obrotach- mechanik stwierdził, że połowa silnika na wolnych obrotach w ogóle nie chodzi (cewki były wymienione i są sprawne) do tego doszło jeszcze kopcenie na szaro i zapach nieprzepalonej benzyny + strzelanie z wydechu ( co dziwne silnik nic nie stracił na mocy po ruszeniu nadal jest bardzo dynamiczny i nie można mieć zastrzeżeń.

Przy wymianie świec zauważyłem że coś "syczy" z tyłu kolektora dolotowego - pod zbiornikiem wyrównawczym po stronie kierowcy, nie wiem czy brakuje tam jakiegoś przewodu czy tak ma być, ale zatykanie tego ręką niczego nie zmieniało.

 

Pomóżcie proszę bo już naprawdę nie wiem co to może być a szkoda tak fajnego auta, piszę tu z komputera kolegi także gdyby ktoś dokładnie wiedział na czym problem polega i służył pomocą to zostawiam mój numer telefonu 500686893 Tomek

bardzo proszę o pomoc bo tutejsi mechanicy są bezradni

Opublikowano
olej w swiecach wskazuje na padniete uszczelki pokryw zaworów (koszt zakupu nowych około 160 zl) wymienić można samemu, w tym przypadku wymiana świec nic nie da. wymień uszczelki i wtedy zobacz co się bedzie działo.

Mamuuussiu a czemu ci ludzie klęcza?

......... bo to synku jedzie siódemka!

http://img355.imageshack.us/img355/6865/s5000290mz8.jpg

Leokadia, Amelia, Przemek, Marcin

http://7er.pl/customprofilepics/profilepic345_1.gif

WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ŻYCIE

www.bmwteam.boo.pl

Opublikowano
pod zbiornikem plynu z tylu kolektora ssacego znajduje sie odma, jezeli tam uszkodzi sie mebrana to autem nie da sie jezdzic , kopci bierze olej i kolebie na wolnych obrotach, rownie dobrze mogly pasc sondy l..i dlatego kolebie , najpierw pod komputer niema co bladzic po omacku.

Inni tez dostarczaja Radość z jazdy :)

http://img222.imageshack.us/img222/4316/drivingpleasure2.jpg

Opublikowano

Zobaczywszy tytuł postu pomyślałem "zobaczymy w czym możemy pomóc koledze"...

 

ale gdy tylko przeczytałem pierwszy akapit...

 

PONIŻEJ 6s do setki ? 280km/h ? CZIP ? ;D

 

te 280km/h przy 286 konnym aucie... ok, nie czepiam się ;p MOŻE dałaby rade ;)

ale poniżej 6s 0-100 ? czym to mierzyłes ? ;d FABRYCZNIE NOWA 740i miała 7,4s do setki... Ty twierdzisz że po 18 latach, ubytku mocy, momentu, i zużyciu silnika jak i pewnie skrzyni, ZYSKAŁA ponad 1,5 sekundy na przyspieszeniu ? bo może ma "czipa" ? ;D

 

No Prosze Cie...

Opublikowano

witam

znam to auto i znam własciciela,możecie nie wiezyc ale on ma coś z tym autem nie tak,znaczy sie na plus bo startował z niejedną 750 e38 i nie mają szans,na forum jest znajomy co ma 850 i moze to poswiadczyc "kapitan bomba"ale dobra to nie jest dyskusja o osiągi tylko o pomoc koledze bo ma problem w tak fajnym autku,ja przypuszczam ze sondy ma padniente i odme pozdr.

Opublikowano
osiągi- poniżej 6s do setki, a prędkość maksymalna sięga 280 km/h

I właśnie dlatego jestem przeciwny sprowadzaniu stoperów i innych czasomierzów z Chin..................... :duh: :duh: :duh: Poniżej 6s do setki.............................. :duh: :duh:

Dla porównania najmocniejsza 8-mka :

850 CSi

 

6-cio stopniowy manual !!!!!!!!!!!!!!

 

0-100 6.0s

 

V-max 250km/h do 303 km/h (bez ogranicznika)

A ty twierdzisz że 740 w automacie poniżej 6 sek.................... a co stoper mierzył od 2sek ?

Opublikowano
Wertus Ty mu na pewno po prostu zazdrościsz bo Twoja tak nie idzie :P hehe ma gościu fantazje...
Opublikowano
niech ma i 17s do setki nie o to w tym temacie chodzi więc jeśli ktoś mógłby mi pomóc to będę wdzięczny, bo nie po to zakładałem ten temat zeby robić debaty odnośnie przyspieszenia, po prostu chodziło o to że samochód pomimo tych usterek jeździ bardzo dobrze, jak ktoś wierzy to ok, jak ktoś nie wierzy to zamiast poniżej 6 wstawi sobie do tego tekstu poniżej 8, i wszyscy będą szczęśliwi (no oprócz mnie bo dalej mam problem)
Opublikowano
Odczytales bledy z kompa? Bez tego to wrozenie z fusow. Wyglada na to, ze z wiekszoscia mozliwych przyczyn juz sie uporales - teraz tylko diagnostyka komputerowa i cierpliwe eliminowanie wszystkich bledow.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
Jeżeli temat przyspieszenia mamy rozwiązany to coś więcj napisze. Kolego ja zaczął bym od podpięcia pod kompa i zobaczenie co tam wyjdzie. Generalnie sam miałem kiedyś podobny (o ile nie identyczny) problem ze swoją i też zamiast podpiąć pod kompa to chciałem być mądrzejszy i wywróżyć dlaczego kolebie na jałowym i śmierdzi beznzyną. Więc wymieniłem 2xsondy - 500zł, wszystkie cewki - 1500zł, świece -100zł a silnik jak kolebał tak kolebał, więc dalej, krokowy, odmy, podmieniłem kompa - dalej nic !!!!!! Podjechałem do kumatego elektronika który w ciągu 3 minut zdiagnozował że wtrysk się przywiesza. Za 200 zł kupiłem komplet 2-listw od anglika 30 min roboty i silnik chodzi jak lala. I teraz mam w garażu na półce dobre cewki i sondy :cry2: i 2 koła w plecy. Więc kolego uczymy się na cudzych błędach. Pozdro!!!!!!!!!!
Opublikowano
Witam, jak miałem e34 540 to było to samo, wymieniłem świece i na jakieś pół godziny pracował idealnie a później od nowa to samo, powymieniałem uszczelki i dużo innych rzeczy i nic. Pojechałem na kompa i zonk, nie szło zczytać błedów z komputera silnika ale wszystko inne tak. Samochód sprzedałem później i nowy właściciel wymienił 4 przepływomierze które niby były OK i dopiero podmienił przepływkę w e38 i pokazało że wszystkie były kopnięte, kupił nową w aso, podpiął i jak ręką odjął. Samochód niedosyć że dostał wigoru, dynamiki to i telepanie się skończyło a każdy pisał że to słabe silniki, maja dużo wad itd i że to norma że V8 tak chodzi, a z tymi osiągami może być prawda bo mierzyliśmy póżniej tą 540 i wam powiem że 280km/h bez problemu kreciła i poszła by więcej tylko nie było gdzie, a mierzyliśmy to z gps
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
a z tymi osiągami może być prawda bo mierzyliśmy póżniej tą 540 i wam powiem że 280km/h bez problemu kreciła i poszła by więcej tylko nie było gdzie, a mierzyliśmy to z gps

Potwierdzam! Mam taką zchipowaną 540stkę na wykończeniu, która gdy była młodsza, to na A2 też stawiała licznik pionowo w dół, co równej wiekiem i przebiegiem 740stce nigdy się nie zdarzyło, bo najwyżej lekko przekraczała 260. I tutaj ciekawostka, która być może wyjaśni problem rozpoczynający ten temat; otóż moja 540stka na wolnych obrotach też solidnie telepała silnikiem, podczas gdy też zchipowana 740stka pracowała i pracuje nadal równiutko, jak dobra V12stka, tylko niestety miała i ma odczuwalnie mniejszą moc. Wygląda więc na to, że jeżeli V8 ma mieć moc, to musi telepać na wolnych. Wynika to chyba z innych faz rozrządu. Kiedyś nie niemieckim forum była na ten temat długa dyskusja, gdyż w pewnym okresie serwisy przestawiały lekko wałki po to, żeby uzyskać idealną pracę na wolnych obrotach, ale skutkowało to lekkim spadkiem mocy. I moje auta to chyba właśnie ten przypadek, 540stka ma oryginalne, fabryczne nastawy i dlatego telepie ale ma moc, a 740stka musiała być przestawiona, bo chodzi idealnie, ale jest słabsza...

PS. Chipy kupiłem na niemieckim forum i miały zdejmować ogranicznik 240, dodać trochę mocy i zmniejszyć spalanie. Ogranicznik zdejmowały, mocy chyba też było ciut więcej, ale spalanie nie zmieniło się ani o jotę...

PSII Jazda E34 licznikowo 280 km/h jest naprawdę ostrym doświadczeniem. Masz wrażenie, że ci wiatr za chwilę drzwi powyrywa, ale miałem też odczucie, że gdyby przełożenie skrzyni/mostu pozwoliło, to silnik dał by radę więcej...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
witam naprawiłem samochód peacemeker to mój zajomy i on napisał posta o pomoc w naprawieniu mojego autka!! okazało sie ze to tylko odma była do wymiany i uszczelki pod kolektorem!!! autko teraz smiga jak wsciekłe!! na hamowni mi pokazało 323km i 450mn!!!
Opublikowano
na you tube dam kilka filmów zprzyspieszania mojej betki:) bmw e32 740 kameleon ninja ;) NARAZIE MAM TYLKO JEDEN:) NIEBYŁO SIE GDZIE ROZPEDZIC BO W MIESCIE;P;P;P; ALE JEST TAM OK 6SEK DO 100KH/H I JAKAŚ 10.5 DO 140KM/H CHCE ZAZNACZYC ZE SERIA MIAŁA 7,4 DO 100KM/H A DO 140KM/H JAKIES 13 POZDR.
Opublikowano
Witam...no 6 sekund do setki?...Moze i tak bo wyczytałem gdzieś calkiem niedawno,ze moc M60B40 jest tak naprawde nieograniczona...oczywiscie z tą nieograniczonością to lekka przesada ale tzn,że mozna ten silnik o niebo wiecej podkrecić.Być może Ty masz właśnie taką kreconą V8...good for You.Tylko uwazaj z tymi wyscigami bo możesz potem napisać temat o tytule OGROMNY problem ze skrzynią.Jeśli chodzi o telepanie na wolnych obrotach to ja walczę już z tym problemem od 6ciu lat i tak naprawdę przestałem sie tym przejmować...po dodaniu gazu auto rusza jak rakieta a ciszej porusza sie tylko latający dywan.Robilem różne sztuczki,wymieniona przepływka,cewki,swiece,kolektor ssący,odma,sondy,i cały nowy wydech łącznie z katalizatorami...co prawda nie wymieniałem wtrysków i być może one są przyczyną ale jakoś się tym nie łamię bo tak jak już wspomniałem po dodaniu gazu ciezko mi sie wychylić by siegnac do radia :mrgreen: Pozdrawiam.
Opublikowano
polak mądry po szkodzie,mi telepało jak cholera, nawet zaczeło kopcic po odpaleniu, miałem załamke;/;/;/ a to odma poszła, i lewe powietrze ciagnoł, wymieniłem,uszczelniłem... i gitara...na chwile;/ nietelepało ale zaczeło zalewac ...pół silnika chodziło tylko i słabe jak cholera... odpiołem sondy zresetowałem ... i latam:) bez telepania:) mocy az nad to...troche pali wiecej ale to mu wybacze...323 koni musi pic:):):) za niedługo bede musiał olej w skrzyni wymienic;/;/czasami mi przeciaga jak długo postoi na zimnym;/ ale musi byc zimno bo jak ciepło to jest ok.pozdr
Opublikowano
mam dwa wykresy z hamowni:) z dwóch ruznych dla jasnosci i wyszły dwa podobne wyniki,a zresztą mój samochód moja sprawa niemam zamiaru sie kłucic ,seryjna ósemka niema szans na 1/4 mili odstawiam ją na 2 długosci:) znajomy ma ósemke po przerubkach tj ma silnik 5.4 osprzet z 5litrówki dyfer z m5 i lepiej sie zbiera niz 850csi i idzie włeb włeb jak moja z delikatną przewagą ale od 200 ja go biore... i tak do 285:P ...
Opublikowano
No to w takim razie było coś chipowane lub zmieniane w kompie...hmm,całkiem nieźle jak doładowali prawie 40 koni.No to dobrze...ciesz się jazda Brachu tylko nie przesadzaj z tymi wyścigami na 1/4 mili...5HP30 to dosyć delikatny sprzęt i nie warto go tak katować.Pozdrawiam.
Opublikowano
niema mowy o katowaniu:) raz na jakis czas moze tam depne:) ale palenie gumy mnie niebawi szkoda tak fajnego autka... ale co jakis czas nalezy przegonic autko...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.