Skocz do zawartości

Brak regulacji ogrzewania


kokosts

Rekomendowane odpowiedzi

W takiej sytuacji z nawiewów powinno walić non-stop gorące powietrze, jest tak?

Pozycja spoczynkowa elektrozaworów, to pozycja otwarta. Jeden z pinów elektrozaworu jest na stałe przypięty do plusa, a drugi poprzez sterownik podciągany jest do masy. Sprawdź, czy na środkowym z trzech pinów jest plus (wepnij żarówkę między pin, a masę).

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem może tkwić w panelu od sterowania ogrzewaniem, a dokładniej w małym przełączniczku w nim który przełącza kręcąc pokrętłem od ogrzewania po stronie kierowcy. To on załącza zasilanie na zawory ogrzewania.

Gdybyś tego zasilania nie znalazł tam gdzie opisał KAI to znajdziesz tego problem w cytacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepnę się z pytaniem...

chodzi mi o to czy normalne jest zjawisko, że po złapaniu jako takiej temperatury przez silnik, przy ogrzewaniu ustawionym na ok. 20-22 stopnie (wg podziałki) wali do środka gorącym powietrzem. Po kilku - kilkunastu kilometrach jazdy powietrze wpadające do środka się ochładza, nie jest zimne, ale wieje letnim czyli tak jak powinno - a na początku wali jakbym ustawił ogrzewanie na maxa. Dodam, że nie mam klimy, więc te stopnie na podziałkach to chyba tak na wyrost dali, żeby mniej więcej się orientować. W innych samochodach którymi jeżdżę, jak nie włączę na maxa ogrzewania to nie będzie gorącego, więc zastanawiam się, czy to tak ma być, czy jest to oznaka że coś się zaczyna dziać niedobrego z elektrozaworami?

- to ja przepraszam! ...i znikł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie nie, tak ma być.

W BMW jest inaczej, niż w innych autach (co z resztą jest na plus), również bez klimy. Otóż ustawiasz sobie temperature na przykład 20 stopni. Układ dąży do jak najszybszego jej osiągnięcia w kabinie - gorące powietrze, a potem tylko ją podtrzymuje - letnie powietrze. W innych autach pokrętłem prawie bezpośrednio regulujesz zaworem, a nie stabilizacją temperetury (mówię o autach bez climatronica).

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wyłączonym zapłonie elektrozawory są otwarte i to powoduje że płyn nadal przepływa - nie w wyniku nie pracującej pompy wody, lecz z właściwości przepływu gorącego płynu czyli wymuszenia obiegu które to zastosowanie ma przecież w naszych centralnych ogrzewaniach mieszkań

Także mówi się że samochód to drugi dom i w pewnym stopniu to racja :D

Dopiero załączenie zapłonu przymyka odpowiednio przepływ przez elektrozawór ale gorący płyn w nagrzewnicy wymaga trochę czasu na schłodzenie

Dodatkowo wnętrze auta się wychładza i zanim czujniki złapią temperaturę wewnętrzną w stosunku do ustawionej to podbijają ogrzewanie w jak najkrótszym czasie (tymczasowe odrzewanie full) aby dogrzać wnętrze po czym wejść w tryb trzymania ustawionej temperatury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam problem z ogrzewaniem, ale tylko na kratkach na kierowcę i pasażera, na nogi i na szybę jest ok! Tylko z nawiewu obok deski cały czas lodówka. Co może być nie tak? Dodam, że podobno wymieniany był płyn w układzie chłodzącym (jak było wcześniej to nie wiem). Co może być nie tak? To się dzieje w E-34 520i M20. Jeśli ma ktoś jakieś pomysły to piszcie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W standardzie ze środkowego nawiewu zawsze leci tylko zimne powietrze, ale w wersjach bez klimy. W 89 roku zaczęła BM-ka stosować ciepły nawiew ze środkowego wylotu już nawet w E30, ale i tak co niektóre modele E34 i E36 wciąż nie miała takiego rozwiązania. Wydaje mi się, że była to opcja dodatkowa, gdyż w niektórych modelach można spotkać tego typu rozwiązanie - przeważnie jest to w modelach gdzie charakterystyczną cechą jest pokrętło ciepło-zimno na środkowym nastawniku nawiewu (nad radiem)

Oczywiście wciąż mam na myśli wersje bez klimy, gdyż z klimą każda ma możliwośc ciepłego nawiewu na środek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W E34, jeżeli jest pokrętło regulacji, to może lecieć ciepłe powietrze z środkowego przedniego nawiewu, z tylnego środkowego zawsze zimne.

Nie wiem, od czego to zależało, ale mam wrażenie, że od któregoś roku produkcji ta regulacja weszła w standard.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie wiedziałem czy to tylko u mnie tak jest czy może te samochody tak mają. A jeśli chodzi o pokrętło regulacji to ja mam tylko 3 pokrętła, 1 temp. dla kierowcy, 2 włączanie nadmuchów, 3 temp dla pasażera, więc nie mam możliwości włączenia ciepłego nawiewu, ale nie przeszkadza mi to, tylko myślałem, że jest coś nie tak.

 

Wielkie dzięki panowie!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie wiedziałem czy to tylko u mnie tak jest czy może te samochody tak mają. A jeśli chodzi o pokrętło regulacji to ja mam tylko 3 pokrętła, 1 temp. dla kierowcy, 2 włączanie nadmuchów, 3 temp dla pasażera, więc nie mam możliwości włączenia ciepłego nawiewu, ale nie przeszkadza mi to, tylko myślałem, że jest coś nie tak.

 

Wielkie dzięki panowie!!!

 

To pokrętło, o którym tu piszemy powinno być między kratkami środkowych przednich nawiewów, a nie na panelu sterowania. Więc przypuszczam, że go niestety nie masz.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.