Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Poszukuje warsztatu, najlepiej mazowieckie, który by:

- uszczelnił silnik

- sprawdził dół

- zrobił porządek z górą (wałek, luz zaworowy, itd...)

- zajął sięjakimś delikatnym tuningiem mechanicznym, finalnie interesuje mnie między 230-250 kucy. Pytanie czy możecie kogoś polecić?

Poszukuje także jakiś sklepów co by jakieś fajne gadżety mieli do tego motoru, typu jakiś fajny kolektor wydechowy, itd...

Samochód przeznaczony do odświętnej jazdy, a nie do palenia gumy.

Opublikowano

Szkoda kasy efekty nie współmierne do poniesionych kosztów. Za małe pieniądze nie wiele tam uzyskasz a zmiany, które co niektórzy oferują są bardzo wątpiliwe w tym silniku wolnossącym...

Najlepsze modyfilkacje to sprzedać i kupić M5.

Opublikowano

Kolego myśle że zakup M5 będzie droższy, zakładam,że remont + tuning silnika będzie kosztował około 4-5 tyś zł i będę pewny tego co mam . Dodatkowo z 3.5 litra pewnie z 250km da sie uzyskać. Silnik od M5 kosztuje z 5 kilo i nie wiesz co kupujesz :(

Chce zrobić i mieć, więc czekam na jakąś podpowiedź. Rozmawiałem z Chojnackim i się chętnie podejme, ale jest sporo negatywnych opini na jego temat.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Moj znajomy moze Ci sie zajac uszczelnieniem, badz calym remontem silnika mysle ze w dobrych pieniadzach - robil juz M30B35. Co do tuningu to zalezy czego oczekujesz, ale pewnie moglby cos pokombinowac.a
Opublikowano

M30B35 to duża, elastyczna i wdzięczna jednostka, w dodatku pancerna :D Można z niej wycisnąć niezłe kucyki kosztem momentu i braku mocy z niskich obrotów :( Wiem, bo osobiście takową robiłem i jeździ do dziś. Spędziliśmy ze znajomym 2 miesiące nad silnikiem w celu zwiększenia mocy bez turbo, i ... Udało się, (liczba prób i błędów) wykrzesaliśmy z niej XXX km przy 8400 obr/min kosztem momentu obrotowego XXX przy 4600 obr/min :shock:

Nie będę podawał liczb, ponieważ zaraz posypią się komentarze osób, które tylko coś słyszały od znajomych a nie mieli doczynienia i (nie obrażając poważnych forumowiczów) w ogóle nie znają się na mechanice itp...

 

Oto co zrobiliśmy:

- dłuższe korbowody o 5mm (doprężenie silnika) korbowody zważone wraz z panewkami i wyważone do jednakowej masy

- modyfikacja tłoków (wycięcia pod głowicę i zawory) każdy tłok zważony i doprowadzony do jednakowej masy (spięty z korbowodem)

- potrójne sprężynki zaworowe (kombinacje z różnych silników)

- wałek rozrządu osadzony w mosiężnych panewkach z dodatkowymi rowkami smarującymi

- podtoczony wał korbowy (około XXXg mniej)

- podtoczone koło zamachowe ( bieg jałowy w granicy XXXX obr/min wówczas pracuje jak zegarek, wtajemniczeni wiedzą o co chodzi :D ) modyfikacja mapy

 

Nie wspomnę już o pierścieniach tłokowych, układzie smarowania, elektronice, osobna cewka na każdy cylinder itp...

 

Koszt około 4700 zł w 2009r. ( w tym elektronika 1200 :shock: pewnie teraz trochę taniej)

 

Teraz sam testuję silnik m20b20 po miesiącu pracy nad nim. Na razie zrobiłem nim około 1700 km i sprawuje się świetnie. Jak nie rozpadnie się do 10 tyś km to opiszę co zrobiłem, i w dodatku zamieszczę fotki, bo tak owe robiłem w trakcie modyfikacji :D :D

 

Uchylę rąbka tajemnicy, silnik wkręca się do 8700 obr/min a od 6000 ciągnie jak zły i gdyby nie odcinka.... albo by szedł lepiej albo wybuchł :mrgreen:

 

Jak byś chciał pokombinować sobie ze swoim silnikiem, to możesz dać znać.

  • 1 miesiąc temu...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
zakładam,że remont + tuning silnika będzie kosztował około 4-5 tyś zł i będę pewny tego co mam .

Kwota, którą zakładasz wystarczy na jakotaki remont. Odnośnie tuningu :?: Wałek katkamsa z kpl mimośrodów i sprężynek to koszt około 2000 zł, modyfikacja głowicy ( gniazda zaworowe, kanały dolotowe i wydechowe) kokoło 1200 zł, modyfikacja tłoków do tego odelżenie koła zamachowego + wyważenie wału korbowego ze sprzęgłem, kołem i korbowodami od 1000-2000 zł. Robota, kpl uszczelek, pierścienie, panewki i robi sie niezła kwota. Nie wspominam juz o modyfikacji elektronicznej, czyli zmiany przepływomierza z klapowego na termiczny oraz wzmocnienie docisku sprzęgła, żeby powyżej 7000 tyś obrotów nie pękł wał korbowy itd... 10000 zł to minimum, którte trzeba przeznaczyć, że by poczuć efekt tuningu M30B35. Przerobiłem masę M30 i wiem co piszę.

Pozdrawiam A.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.