Skocz do zawartości

[E90 LCI] Doposażenie w OEM Bi-ksenony - fotorelacja


prmax

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam e90 z 11.2010r. Czy ktoś się orientuje jak wygląda sprawa założenia xenonów? Chciałbym, żeby było jak w oryginale. Czyli musi być samopoziomowanie, spryski, na pewno także wymiana przełącznika świateł. Jaki byłby tego koszt i czy w ogóle się opłaca. Mi właściwie chodzi o lepszy wygląd zewnętrzny, ale nie może być żądnego druciarstwa :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 116
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Członkowie klubu
opłaca to złe sformułowanie. Albo posiadasz na to pieniądze albo nie koniecznie . koszty to komplet lamp 1500-3000 zł + moduły (można wyrwać za około 300 zł) - o ile nie ma z lampami + czujniki na wahacze do samopoziomowania ( nie znam za bardzo ceny ale trzeba brać z jakiegoś na części) plus przełącznik jakieś 60 zł do tego dochodzi montaż i programowanie . coś koło 5000 zł plus minus 300 zł

 

No i najwżniejsza sprawa to wiązka przewodów, której zdobycie także kosztowało mnie sporo wysiłku i pieniążków oraz wiedza jak to wszytko spiąć do kupy :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Witam.

Mam e90 z 11.2010r. Czy ktoś się orientuje jak wygląda sprawa założenia xenonów? Chciałbym, żeby było jak w oryginale. Czyli musi być samopoziomowanie, spryski, na pewno także wymiana przełącznika świateł. Jaki byłby tego koszt i czy w ogóle się opłaca. Mi właściwie chodzi o lepszy wygląd zewnętrzny, ale nie może być żądnego druciarstwa :?

 

Mnie cała zabawa kosztowała lekko ponad 6 tyś. pln. Robocizna 0 pln bo sam sobie wszystko zrobiłem w domowym garażu.

 

Lampy skrętne stan idealny - 3800 pln

 

Włącznik świateł stan idealny - 50 pln

 

Zestaw doposażeniowy w spryskiwacze nowy - 570 pln

 

Wzmocnienia zderzaka M-pakiet nowe - 50 pln

 

Zaślepki na spryski M-pakiet stan idealny - 50 pln

 

Czujniki poziomu nowe - 480 pln

 

Wiązka pod xenon AHL nowa na zamówienie - 500 pln

 

Inne rzeczy takie jak, śrubki, uchwyty, spinki, etc - ok. 75 pln

Edytowane przez prmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Sam zakodowałeś? Działa wszystko, nie wyrzuca błędów?

 

Wszytko zrobiłem sam. Brak bledów w BC. Pełna funkcjonalność tak jak z fabryki.

 

Programowanie oraz kodowanie modułu FRM także zrobiłem sam. Nie ma potrzeby programowania całego auta. Wystarczy zaprogramować i potem zakodować FRM'a i oczywiście moduły SMC (te od skręcania i regulacji zasięgu. Są dwa - lewy i prawy).

 

We wszystkim jest tylko mały haczyk. To, że masz już fabrycznie moduł FRM3 nie oznacza wcale, że obsłuży xenony zwykłe, nie wspomnę o AHL. Zakodować owszem się da ale w wewnątrz modułu brakuje obwodów elektrycznych sterujących np. przesłoną Xenonu czy też światłami AE. Tak było u mnie. Xenon dało się zakodować ale nie było sterowania przesłoną xenonu i funkcji AHL.

 

Przed rozpoczęciem całej zabawy zalecam sprawdzenie co jest napisane na FRM'ie. To, że jest to FRM2 czy FRM3 nie ma zupełnie znaczenia. Ważny jest typ.

 

Poniżej krótka lista identyfikująca poszczególne możliwości modułów:

 

LOW: bez przeciwmgielnych, bez xenonów, bez AHL

NSW, BASIS: z przeciwmgielnymi, bez xenonów, bez AHL

XE: z przeciwmgielnymi, z xenonami, bez AHL

AHL: z przeciwmgielnymi, z xenonami, z AHL

MAX: pełna opcja. Obsługuje wszytko łącznie z lusterkami, dodatkowym oświetleniem, hakiem, etc....

 

Dodatkowo dodawane jest także oznaczenie "LED" informujące o obsłudze kierunkowskazów w technologii LED (nowe auta LCI).

 

Poniżej zdjęcia modułów FRM. Po lewej zdjęcie FRM3. Zaznaczyłem na nim brakujące układy. Po prawej pełna wersja.

http://images47.fotosik.pl/982/bf4144c7c8672adfm.jpghttp://images41.fotosik.pl/964/1baa4742e86e3ccbm.jpg

 

Jeśli ma być 100% pewności, że wszytko ruszy zalecam zakup poniższego modułu.

http://images43.fotosik.pl/982/85d4dd7ee11b7d27m.jpg

 

Pozdrawiam :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Ten "kabel do kodowania auta" - mógłbyś napisać co to dokładnie jest?

 

Kupiłem coś podobnego do tego -- > http://allegro.pl/bmw-interfejs-usb-k-dcan-obd2-inpa-gt1-dis-k-d-can-i1708188855.html

 

Da się tym zakodować i zaprogramować pojedynczy sterownik niewymagający połączenia typu MOST.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

Kupiłem właśnie oryginalne lampy xenon nie skrętny przed LCI. Lampy są kompletne z przetwornicami i żarówkami, wszystko ori. Podpowiedzcie Panowie co musze jeszcze dokupić żeby to hulało? spryski oraz samopoziomowanie chciałbym sobie darować (o ile to jest możliwe), więc co mi pozostaje jeszcze? Jest możliwość tak podłączenia tego zestawu, żeby działało to manualne sterowanie góra-dół ze zwykłych lamp?

 

Z góry dzięki serdeczne za pomoc

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przejedziesz przeglądu bez sprysków i poziomowania, a nam utrudnisz życie, bo będziesz nas oślepiał

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przejedziesz przeglądu bez sprysków i poziomowania, a nam utrudnisz życie, bo będziesz nas oślepiał

 

Następny przegląd mam za dwa latka i wtedy się będę martwił nim... Z reszto kupie maskownice na zderzak i to wystarczy...

W poprzedniej E46 miałem fabryczny xenon ze spryskiwaczami to nie nadążałem płyn dolewać, więc to dla mnie żadna strata, natomiast jeśli chodzi o samopoziomowanie to czekam na jakieś podpowiedzi... To jest wciąż temat do rozważenia. Na razie podpowiedzcie co muszę zrobić żeby to ustrojstwo najprościej uruchomić :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Nie przejedziesz przeglądu bez sprysków i poziomowania, a nam utrudnisz życie, bo będziesz nas oślepiał

 

Następny przegląd mam za dwa latka i wtedy się będę martwił nim... Z reszto kupie maskownice na zderzak i to wystarczy...

W poprzedniej E46 miałem fabryczny xenon ze spryskiwaczami to nie nadążałem płyn dolewać, więc to dla mnie żadna strata, natomiast jeśli chodzi o samopoziomowanie to czekam na jakieś podpowiedzi... To jest wciąż temat do rozważenia. Na razie podpowiedzcie co muszę zrobić żeby to ustrojstwo najprościej uruchomić :)

 

Pozdrawiam

 

Namwiam Cie jednak na rozwiązanie z samopoziomowaniem i prawidłowym zasilaniem przetowrnic xenonu. Możesz to uzyskać przez przekodowanie Twojego FRM'a na xenon (jeśli się da) oraz dołożenie kawałka instalacji.

Link do ori wiązki --- > http://allegro.pl/e90-xenon-wiazka-doposazenie-i1727206955.html

 

Czy wiesz jaki masz moduł FRM w swoim aucie ? Może się okazać, że będziesz potrzebował modułu FRM3 aby wszytko działało poprawnie.

 

Podłączając lampy xenonowe wprost w instalację halogenową nic Ci nie da. Lampy nawet się nie zaświecą, ponieważ brakuje im masy. Możesz oczywiście ją podłączyc na "krótko" ale bez przekodowania modułu FRM, będą błyskać po uruchomieniu silnika (FRM przeprowadza test żarówek). Jest to bardzo niezdrowe dla przetowrnić oraz samych xenonów. Możesz oczywiście zastosować tzw. "Xenon Error Canellers" ale to już tzw. druciarstwo...

 

Wybór oczywiście należy do Ciebie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Panowie troszkę prrzesadzacie...

 

Ja zalożyłem lampy xenon, i po poprawnym ich ustawieniu nikogo nie oslepiam, bo niby jak ? Samopoziomowanie to nie lampy na żyroskopach, jak wpadniesz w dziurę, najedziesz na policjanta albo zjeżdzasz z górki oślepiasz tak samo jak gdyby nie było samopoziomowania. Jak lampy są dobrze ustawione nie oślepisz nikogo tym bardziej że masz soczewke a nie odblysnik to raz...

 

Przegląd przejdziesz spokojnie mnie jak sie pytali gdzie sa spryski to mówiłem że na rynku na którym kupowałem fabrycznie ich nie było ( z reszta w USA i Szwecji nie ma sprysków przy xenonach trzeba je sobie osobno dokupić :shock: ) i panowie odpuszczaja temat zwłaszcza że widzą że sa lampy dobrze ustawione.... Wymień sobie jeszcze włącznik świateł na wersje od xenon ( okolo 100zl na allegro ) i już policja nic wtedy nie mówi, włącznik jest, na lampach pisze xenon bmw i wiecej ich nie interesuje tym bardziej że przy włączaniu lamp idą w górę i w dół :mrgreen:

 

A modułu FRM ani nie wymieniłem ani nie kodowałem , nie mam też jakiś dziwnych przetwornic, mam za to pod lampami wsadzone jakieś oporniki których nie widac dopóki nie patrzy się na silnik od spodu więc jest Looooooz

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie troszkę prrzesadzacie...

 

Ja zalożyłem lampy xenon, i po poprawnym ich ustawieniu nikogo nie oslepiam, bo niby jak ? Samopoziomowanie to nie lampy na żyroskopach, jak wpadniesz w dziurę, najedziesz na policjanta albo zjeżdzasz z górki oślepiasz tak samo jak gdyby nie było samopoziomowania. Jak lampy są dobrze ustawione nie oślepisz nikogo tym bardziej że masz soczewke a nie odblysnik to raz...

 

Przegląd przejdziesz spokojnie mnie jak sie pytali gdzie sa spryski to mówiłem że na rynku na którym kupowałem fabrycznie ich nie było ( z reszta w USA i Szwecji nie ma sprysków przy xenonach trzeba je sobie osobno dokupić :shock: ) i panowie odpuszczaja temat zwłaszcza że widzą że sa lampy dobrze ustawione.... Wymień sobie jeszcze włącznik świateł na wersje od xenon ( okolo 100zl na allegro ) i już policja nic wtedy nie mówi, włącznik jest, na lampach pisze xenon bmw i wiecej ich nie interesuje tym bardziej że przy włączaniu lamp idą w górę i w dół :mrgreen:

 

A modułu FRM ani nie wymieniłem ani nie kodowałem , nie mam też jakiś dziwnych przetwornic, mam za to pod lampami wsadzone jakieś oporniki których nie widac dopóki nie patrzy się na silnik od spodu więc jest Looooooz

 

O i tak to mi by odpowiadało. Raz, że oszczędzasz na czujkach samopoziomujących i ich montażu, dwa problem z modułem FRM odpada... Kolego możesz coś bardziej naświetlić, więcej jakiś szczegułów? Czy błędów żadnych na i-drive nie wyrzuca? Czy zastosowałeś oryginalne wiązki instalacji?

 

I jeszcze pytanie do prmax-a - to co pisałeś dotyczy się chyba lamp bi-xenonowych, moje natomiast są zwykłe xenon nie skrętne, wiązka jest chyba inna, a może i z FRM jest mniejszy problem?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

I jeszcze pytanie do prmax-a - to co pisałeś dotyczy się chyba lamp bi-xenonowych, moje natomiast są zwykłe xenon nie skrętne, wiązka jest chyba inna, a może i z FRM jest mniejszy problem?

 

Pozdrawiam

 

Link do aukcji dot. wiązki do lamp xenonowych nieskrętnych do aut przed liftem. --- > http://allegro.pl/e90-xenon-wiazka-doposazenie-i1727206955.html

 

Jeśli chcesz mieć to zrobione dobrze bez żadnego druciarstwa musisz się liczyć z wymianą FRM'a.

 

Decyzja należy do Ciebie.

Edytowane przez prmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Dużo Ci nie powiem, bo po prostu zostawiłem autko u gostka z allegro który sprzedal mi lampy i on to ogarnął w godzinke, błąd się długi czas nie pokazywał a teraz po ponad roku wywala mi jedna spalona żarówke bo któryś z oporników się spalił niestety, ale błąd się pokazuje tylko przy włączeniu auta i potem juz go nie ma więc mi nie przeszkadza;) Wszystko jest robione na oryginalnej wiązce nic więcej nie dokładali , tylko lampy i przełącznik żeby się niebiescy nie czepiali ;) Zastanawiam sie jeszcze nad zaślepkami do spryskiwaczy lamp na zderzak żeby np gebelsy nie plumkali ale to na spokojnie jak będę kiedys chciał robić facelift na LCI to o tym pomysle ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • Członkowie klubu
Chłopaki powiedzcie, czy doposażenie e90 lci w xenon skrętny możliwy jest tylko dla aut z aktywnym układem kierowniczym, czy nie ma znaczenia?

 

Nie ma to znaczenia. Możesz doposażyć w xenon skrętny auto bez aktywnego ukł. kierowniczego... czego moje auto jest przykładem :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W końcu i ja skusiłem się na wymiane lamp. Ale na samym początku chciałbym podziękować koledze PRMAX, gdyż gdyby nie jego pomoc, nie wiem czy zdecydowałbym się na to doposażenie. Poza tym zawsze służył mi swoją wiedzą i czasem wolnym. A jak wiadomo nie wszystkich na to stać. Wszystko zostało wykonane tak jak z fabryki (czyli czujniki poziomu, spryskiwacze). Auto dostało nowe "oczy" dzięki czemu lepiej wygląda no i efekt w nocy jest nieporównywalny z lampami halogenowymi. Zakręty są pieknie doświetlone. Polecam wszystkim, którzy wahają się w swojej decyzji przy adaptacji świateł na ksenony. Jeszcze raz dziękuję koledze PRMAX za jego pomoc, natomiast wszystkim, którzy chcieliby dokonać zmian w swoich autach, nie tylko w AHL polecam kontakt z tym kolegą.

 

A tak wygląda efekt końcowy :-)

http://img641.imageshack.us/img641/5958/ahloz.jpg

 

i jeszcze jedno...

http://img39.imageshack.us/img39/5103/ahl2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efekt końcowy super :cool2:

Służę pomocą i polecam się na przyszłość.

Pozdrawiam

 

Efekt jeszcze lepszy wieczorem zza kierownicy, prawda?

Myślę jeszcze nad zmianą żarówek H8 na GP Thunder 8500K takie jak Ty masz, ale to za jakiś czas.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Efekt końcowy super :cool2:

Służę pomocą i polecam się na przyszłość.

Pozdrawiam

 

Efekt jeszcze lepszy wieczorem zza kierownicy, prawda?

Potwierdzam. W porównaniu do zwykłych halogenowych lamp LCI, różnica jest kolosalna na korzyść xenonu. Halogen oświetla drogę po prostu słabo.

Myślę jeszcze nad zmianą żarówek H8 na GP Thunder 8500K takie jak Ty masz, ale to za jakiś czas.

 

Pozdrawiam

Żarówki polecam. Za 100 pln wg. mnie nić lepszego nie znajdziesz :cool2:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.