Skocz do zawartości

NIE ZAPALA


TRADEM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Spędziłem kilka godzin przeglądając tematy forum i jakoś nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na swój problem. Także przepraszam jeśli jednak gdzieś jest taka odpowiedź a ja jej nie zobaczyłem.

Mój problem pojawił mi się już drugi raz. Mam e90 320 d 2006 r z systemem komfortowego dostepu tzw jeśli się nie mylę KEELYS GO. Umyłem rano samochód myjką ciśnieniową, auto było otwarte ale drzwi pozamykane i kluczyk lezał kilka metrów od auta, żeby lejąca się woda nie uruchamiała zamykania i otwierania drzwi, po umyciu nie chciałem odpalać wiec auto przepchnąłem 30 metrów. Po godzinie podchodzę do auta i nie słyszę żeby zadziałał system, nie działa otwieranie auta na dotyk tylko na kluczyk, nie odblokowuje kierownicy. Zaznaczę, że auto przed myciem wyłączyłem prawidłowo a jak go pchałem to widziałem, że działa radio i kontrolki chociaż jestem pewien, że wyłączyłem zapłon i przecież odłożyłem kluczyk min 5 m od auta. Naładowałem akumulator na full, nie działa, wymieniłem akumulator na drugi i nie działa, przeczyściłem klemy i nie działa. Pojawia mi się kłódka z kierownicą, kłódka ma w srodku cyfrę 1. Komunikat wyświetla mi się na wyświetlaczu i drive STEERING LOCK ENGAGED. THE ELECTRO MECHANICAL STEERING WHEEL LOCK SYSTEM ELV IS INHIBITING ENGINE START. MOVE STEARING WHEEL IN ORDER TO WHEEL LOCK. SYSTEM ELV IS INHIBITING ENGINE START. MOVE STEERING WHEEL IN ORDER TO START ENGINE. Z tego co rozumiem to nie działa system komfortu bo zawyczaj po otwarciu drzwi słyszałem jak oblokowuje się kierownica. Wiec wsadzam kluczyk i też nic. To samo robię z drugim kluczykiem. Przeczyściłem kilka bezpieczników. I nie działa. Reszta cała elektryka, szyby radio itp działa bez zarzutu. Wrzuciłem na kompa i nie widzę żadnych błędów. Miesiąc temu też tak miałem po umyciu auta odpaliłem dopiero na drugi dzień i to po wielu próbach nagle zaskoczył i odpalił. Wtedy miałem odblokowaną kierownicę i nie blokowała się a teraz mam zablokowaną. Drugi raz po myciu auta a między pierwszym a drugim myciem myłem już 3 razy i nic się nie stało to dlaczego teraz. Czy ktoś miał taki problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

czytałem ten post jak i wiele innych i u mnie to nie działa. Kontrolka zapala mi się na żółto i szybko 5-7 sek gaśnie. Ruszałem blokadą kierownicy delikatnie i nic.

I wyobraźcie sobie po kilku godzinach odpalił bez problemu, podchodzę do auta i słyszę jak włączają sie systemy i mogę dotykając klamki zamknąć auto lub otworzyć, a wcześniej system komfortowego dostępu nie działał, po wejściu do środka odblokowuje się blokada i od wczoraj po 6 godzinach nie palenia pali bezproblemowo, bez kasowania błędów lub wymiany blokady lub nowego oprogramowania. W czym może być problem? Inni wymieniają akumulator lub blokadę albo uaktualniają program i działa a u mnie wymiana akumulatora nic nie dała. Sam przestał palić i sam odpala. Zastanawiam się czy jakieś zwarcie nie robi się w klamce lub w czujniku klocków, myłem auto myjką ciśnieniową, może coś zamaka, jedyne co zrobiłem to podłączyłem silny prostownik z rozruchem do klemy pod silnikiem i może coś nie ma styku dobrego i przy prostowniku płynie taki prąd, że coś przebija i powstaje przejście prądu. Dla pewności wyjąłem baterię tą dużą 2cm średnicy okrągłą z kluczyka i oczywiście otwiera tylko na przyciski w kluczyku lub zamyka a po wejściu do auta nie uruchamia się blokada, ale po włożeniu kluczyka przy kierownicy w tą wnękę uruchamia się zwolnienie blokady. Więc wyeliminowałem baterię w kluczyku. Czy ktoś ma jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Problem będzie się powtarzał. Pewnie pada silniczek od blokady. Samego nie kupisz trzeba kupić całą kolumne. W ASO ok 1500 zł. Szukałem możliwości, w CAS'ie, wyłaczenia tego ale nie bardzo można. Jak ktoś ma jakieś info jak zdeaktywować ELV przy pomocy SSS lub NCS'a niech sie podzieli info.
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dlaczego wydarzyło się to 2 raz po umyciu auta? Czy mycie ma coś wspólnego z silniczkiem blokady?

Nie bardzo .

Może zalewa jakiś moduł ( dostaje się woda ) może spróbuj myć samochód na raty , tył , przód , lewa strona , prawa strona . Tak aby spróbować wyeliminować usterkę .

Mojemu koledze w e61 po antenie (przewodzie) od CB spływała woda i zalała moduł .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę, właśnie tak wcześniej pomyślałem i próbuję na raty, jak coś mi wyjdzie to dam znać. Zastanawia mnie tylko zdarzenie, że wyłączyłem wszystko przed umyciem zamknąłem drzwi ale nie nie zamknąłem pilotem zamków jak przy blokadzie i po umyciu wchodzę do auta a tu działa radio i liczniki, może coś zamokło i włączył się sam system. Mam jeszcze podejrzenia, że to może być jakiś przetarty przewód pod silnikiem i robi zwarcie a jak wyschnie to jest ok. Póki co sprawdzam, na pewno napiszę co wykryłem. Na razie chcieli mi wymienić kolumnę, zmienić oprogramowanie itp a kolumna działa i oprogramowanie też i wczoraj padał deszcz i nic. |Może za słabo padał ja myłem myjką ciśnieniową i może wtedy coś tam wpływa gdzie nie powinno.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i po kilku dniach zlokalizowałem problem. Zalewałem wodą po kolei każde koło i nic działał, potem oddzielnie przód maskę, potem wloty od chłodnicy i nic, potem w koło lamp z przodu i tyłu bo myślałem, że coś przecieka i robi zwarcie w lampie i nic, zalewałem oddzielnie lusterka i nic, zalałem klamkę od kierowcy i nic na koniec zalałem klamkę od pasażera i wtedy przestał palić. Podłączyłem prostownik z rozruchem a ten jak szalony zaczął pobierać prąd ale nie odpalił a powinien bo mam rozruch do diesli. Siedzę i myślę co tu zrobić, na głos zadaję pytanie do Boga co tu zrobić w czym problem i nagle przychodzą mi konkretne myśli "wsiądź, zamknij drzwi, włóż kluczyk w stacyjkę, wciśnij sprzęgło i lekko trzymaj kierownicę a potem wciśnij przycisk opuszczania szyby od pasażera z przodu" i kiedy nacisnąłem przycisk by opuścić szybę od razu wyłączyła się blokada i mogłem odpalić samochód. Dzięki Bogu, poddał mi właściwe myśli. Potem kilka razy opuszczałem i podnosiłem szyby do góry i za każdym razem słychać, że szyba zahacza o coś, wydaje mi się, że to przewód od klamki. Tak jak wspominałem wcześniej mam tzw KEELYS Go czyli tzw KOMFORTOWY DOSTĘP działa to tak, że jak dotknę klamkę to włącza się zamykanie samochodu a jak przybliżę rękę do klamki to otwiera się samochód i mam to na obu drzwiach od kierowcy i od pasażera a od pasażera nie działa więc dochodzę do wniosku, że wypięła się kostka przy klamce i woda robi zwarcie i wyłącza się urządzenie komfortowe i nie pozwala w żaden sposób odpalić. Czyli muszę teraz rozebrać tapicerkę z drzwi pasażera i podpiąć kostkę i tu pojawia się następny temat, czy ktoś wie jak zdjąć tapicerkę z drzwi ??? Na forum znalazłem temat ale po angielsku a nie znam angielskiego, czy ktoś może mi wyjaśnić po polsku jak to zrobić ? Z góry dziękuję.

 

ps. a w serwisie radzono mi bym wymienił kolumnę kierownicy, wgrał nowy soft, wymienił akumulator itp itd. Wydałbym dużo pieniędzy na marne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO I WIDZĘ, :D I PO PROBLEMIE SUPER !!! Przed wczoraj wyłączyłem auto ok a wczoraj rano wsiadam i znowu nie chce zapalić, więc sprzęgło, zamykam drzwi, naciskam przycisk od szyby pasażera i nagle kierownica mi się odblokowuje i mogę odpalać. Więc od razu zdjąłem tapicerkę i wygłuszenie i patrzę a tam rzeczywiście przewód wypiął się z gniazdka od klamki, to taka kostka w kształcie tulejki spłaszczonej o długości 4 cm i na końcu w srodku są 3 wtyki i patrzę a one zalane wodą . Jak szybę opuszczałem do dołu to szyba zahaczała o kostkę i ta opadała do dołu i wylewała się woda i nie było zwarcia w stykach a jak podnosiłem szybę do góry to szyba zahaczała o wtyczkę i podnosiła ją do góry jak kielich kwiata i każde umycie szyby lub klamki powodowało, że woda wpływała do wtyczki i robiła zwarcie w module dostępu komfortowego a on po wejściu do auta rozpoznawał kluczyk i odblokowywał mi blokadę kierownicy i mogłem odpalić. Wyjaśniam szczegółowo bo może ktoś mieć taki sam problem i nie trzeba wymieniać jak mi serwis radził kolumny kierownicy, "pomaga" to do następnego mycia, lub wymieniać akumulatora, wgrywać soft itp itd w sumie wydałbym jakieś kilkadziesiąt tysięcy na marne, może by znaleźli problem i go rozwiązal, ale bym zapłacił słono pewnie za coś innego, pracowałem kiedyś jakieś 15 lat temu na warsztacie samochodowym to tak się robiło, klientowi naprawiało się duperele a wpisywało nie wiem co i klient płaciło jak za zboże. Wczoraj myłem auto 2 razy ostro, potem w nocy padał deszcz ostro i rano przychodzę i działa bez błędnie, więc dla pewności umyłem jeszcze 2 razy i pali dalej, czyli jestem pewien na 100%, że przyczyną była zalana kostka. Pozdrawiam wszystkich.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

dla innych userów mających problemy z blokadą kierownicy, (żółta ikona kłódki na BC) - także bez dostępu komfortowego

 

nie należy zostawiać skręconej kierownicy na wyłączonym zapłonie, tylko zawsze idealnie na wprost - u mnie problem ten się już nie pojawił, chociaż sceptycy już mowili ze 1500pln i ASO :mrgreen:

http://img38.imageshack.us/img38/8832/hu9c.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.