Skocz do zawartości

Wywalajacy olej z silnika....


jimmisek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Tego separatora co zaznaczyłem na zielono nie trzeba wymieniać ale tą obudowę gdzie jest membrana w środku (zaznaczone na czerwono) trzeba wymieniać przynajmniej co 3 wymianę oleju.

 

http://img822.imageshack.us/img822/1134/2dab6d116ce076da.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 91
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tego separatora co zaznaczyłem na zielono nie trzeba wymieniać ale tą obudowę gdzie jest membrana w środku (zaznaczone na czerwono) trzeba wymieniać przynajmniej co 3 wymianę oleju.

 

http://img822.imageshack.us/img822/1134/2dab6d116ce076da.jpg

Kolego guzior2 czy możesz to bardziej uzasadnić dlaczego trzeba wymieniać obudowę bo ja do tego zaglądałem rok temu i nie było tam żadnego syfu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak widać w tej części obudowy którą zaznaczyłem na czerwono w środku jest membrana i ona z czasem zapycha się syfem i przestaje spełniać swoje zadanie a nie da się jej otworzyć żeby wyczyścić dlatego należy obudowę wymieniać co 3 wymianę oleju ale że BMW zakłada jazdę na nowym oleju ok. 30 tys. km. to jak wymienimy odmę co 90 tys. bedzie ok. Tu jest ciekawy artykuł jak ważną funkcję spełnia odma w samochodzie : http://www.motofakty.pl/artykul/zapomniana_odma.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogladalem kiedys ze znajomym ktoremu pomagalem przy kupnie bmw i chcial koniecznie w dieslu. Ogladnelismy chyba z 10 e60 520d i 530d oraz kilka e90 520d. W kazdym jednym motorze skakal korek wlewu oleju na wolnych po odkreceniu, po czym goscie z komisu (ogromnego o wysokiej renomie) zaczeli mnie wysmiewac ze to diesel i ma duze cisnienie i korek zawsze bedzie skakal, po czym przy jednej z ogladanych e60 bodajze 520d korek stal nieruchomo- czemu? Stan ogladanych aut byl dobry a wiekszosc w bardzo dobrym niektore z bardzo malym przebiegiem (raczej pewne bo bylo to w anglii) a korek mimo tego drgal na wolnych. Po czym znajomy zaczal rowniez powatpiewac w moje herezje z korkiem i zapytal pokaz mi u siebie, otowrzylem maske swojej srebrnej strzaly (1999 528i) odpalilem motor i korek stoi jak wryty nawet przy 6tys obr/min!! Ale to byla benzyna wiec moze inna bajka. Wniosek: Obalam chyba przynajmniej w mojej opinii mit ze jesli korek skacze na wolnych to motor musi byc na szrot oraz nie sadze aby wiekszosc ogladanych przez nas bawarek w dieslu miala cos specjalnie zwalone z silnikiami bo wieksza polowa z nich jezdzilismy i motory ciagly rowniutko i mocno. Sadze ze taka uroda diesla i korek zawsze bedzie skakal, oraz niech to nikogo nie zdziwi ze motor bedzie chlapal olejem przez otwarty korek bo cisnienie oleju idzie rowniez w gore smarujac walki rozrzadu. Lecz dym z bagnetu juz wyraznie swiadczy o przedmuchach do skrzyni korbowej i temu bym sie raczej dokladniej przyjrzal przy kupnie uzywanego diesla.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego separatora co zaznaczyłem na zielono nie trzeba wymieniać ale tą obudowę gdzie jest membrana w środku (zaznaczone na czerwono) trzeba wymieniać przynajmniej co 3 wymianę oleju.

 

http://img822.imageshack.us/img822/1134/2dab6d116ce076da.jpg

 

 

 

Witam właśnie jestem po wymianie odmy u mnie był taki jak na zdjęciu,nie był specjalnie brudny ale i tak wymieniłem bo kupiłem nowy od razu wymieniłem filtr powietrza który był mocno zafajdany.

Wrażenia po wymianie odmy są takie ze dalej skacze korek i dymi z pod korka.Zauważyłem ze jak dodaje gazu to zasysa ten dym do silnika to chyba dobrze?!

Co dalej?być może jest to wina oleju który jadę wymienić!nie pytajcie jaki mam bo wiem ze jakiś zamiennik!

Piszcie proszę jaka może być jeszcze przyczyna tego dymienia?

WŁAŚCICIELI 520D PROSZĘ SPRAWDŹCIE CZY U WAS W BAWARACH TEZ TAK DYMI!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dym z pod korka to nic innego jak zwykła para która powstaje w wyniku robienia krótkich odcinków, gdybyś zrobił dłuższą trasę to zapewne by jej nie było. Zmień olej oczywiscie full syntetyk ze specyfikacją BMW LL-04 i nie ma się czym przejmować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogladalem kiedys ze znajomym ktoremu pomagalem przy kupnie bmw i chcial koniecznie w dieslu. Ogladnelismy chyba z 10 e60 520d i 530d oraz kilka e90 520d. W kazdym jednym motorze skakal korek wlewu oleju na wolnych po odkreceniu, po czym goscie z komisu (ogromnego o wysokiej renomie) zaczeli mnie wysmiewac ze to diesel i ma duze cisnienie i korek zawsze bedzie skakal, po czym przy jednej z ogladanych e60 bodajze 520d korek stal nieruchomo- czemu? Stan ogladanych aut byl dobry a wiekszosc w bardzo dobrym niektore z bardzo malym przebiegiem (raczej pewne bo bylo to w anglii) a korek mimo tego drgal na wolnych. Po czym znajomy zaczal rowniez powatpiewac w moje herezje z korkiem i zapytal pokaz mi u siebie, otowrzylem maske swojej srebrnej strzaly (1999 528i) odpalilem motor i korek stoi jak wryty nawet przy 6tys obr/min!! Ale to byla benzyna wiec moze inna bajka. Wniosek: Obalam chyba przynajmniej w mojej opinii mit ze jesli korek skacze na wolnych to motor musi byc na szrot oraz nie sadze aby wiekszosc ogladanych przez nas bawarek w dieslu miala cos specjalnie zwalone z silnikiami bo wieksza polowa z nich jezdzilismy i motory ciagly rowniutko i mocno. Sadze ze taka uroda diesla i korek zawsze bedzie skakal, oraz niech to nikogo nie zdziwi ze motor bedzie chlapal olejem przez otwarty korek bo cisnienie oleju idzie rowniez w gore smarujac walki rozrzadu. Lecz dym z bagnetu juz wyraznie swiadczy o przedmuchach do skrzyni korbowej i temu bym sie raczej dokladniej przyjrzal przy kupnie uzywanego diesla.

 

 

nie wiem czy szrot-ale cisnienia zbyt duzego byc nie powinno- rozmawialem na ten temat z serwisem BMW...

pozdrawiam Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj spokój, jesli nie ma żadnych innych objawów które budzą niepokój, nie do chodzą z silnika żadne niepokojące dzwięku to zapomnij

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z pod korka czy z bagnetu to nie ma znaczenia bo i to i to jest od oleju, moim zdaniem nie ma się czym przejmować bo to zwykła para i wiele osób tak ma, szczególnie kiedy nie robi się długich tras.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dym z pod korka to nic innego jak zwykła para która powstaje w wyniku robienia krótkich odcinków, gdybyś zrobił dłuższą trasę to zapewne by jej nie było. Zmień olej oczywiscie full syntetyk ze specyfikacją BMW LL-04 i nie ma się czym przejmować.

 

 

Witam własnie jestem po przejechaniu 400km i dym spod korka dalej jest!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Z pod korka czy z bagnetu to nie ma znaczenia bo i to i to jest od oleju, moim zdaniem nie ma się czym przejmować bo to zwykła para i wiele osób tak ma, szczególnie kiedy nie robi się długich tras.

 

Z tym się nie zgodzę bo z pod korka może dymić,ale jak dymi z bagnetu to odma na 100% jest przytkana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z pod korka czy z bagnetu to nie ma znaczenia bo i to i to jest od oleju, moim zdaniem nie ma się czym przejmować bo to zwykła para i wiele osób tak ma, szczególnie kiedy nie robi się długich tras.

 

Z tym się nie zgodzę bo z pod korka może dymić,ale jak dymi z bagnetu to odma na 100% jest przytkana

 

Kolego najpierw przeczytaj temat a pózniej napisz coś sensownego. Kolega już jest po wymianie odmy co napisał wyżej ale ty nie doczytałeś już tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy dobrze podpowiadali dopowiem jeszcze jedno przed wprowadzeniem powietrza z filtra do turbiny jest połączone wyjście z odmy często bywa że ten łącznik gumowy jest tak sparciały że zatyka zasysanie oparów z odpowietrzenia silnika ,jak zdejmiesz tą rurkę uruchom silnik i sprawdź czy tam pojawiają się opary z silnika jeżeli nie ,to masz finał czyszczenie drożności przewodu do zaworu odmy , zakręć korek wlewu oleju i dmuchnij z kompresora w miarkę tak do 1 at. w tej rurce odmy powinno pojawić powietrze .Nie podawaj dużego ciśnienia bo wywali uszczelniacze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OMG cóż to za teorie dziwne są tu wymyślane. W silnikach 4 cylindrowych (2.0d) zawsze będzie skakał korek po odkręceniu bo zaraz pod nim jest łańcuch który robi sporo wiatru. W silnikach 6 cylindrowych 3 litrowych (525d, 530d, 535d) tego nie będzie bo łańcuch jest sporo dalej od wlewu oleju.

Odmę wymieniać co 3 wymiana oleju jak ktoś dopiero kupił i nie wie czy była wymieniana to wymienić profilaktycznie bo nie jest droga a później co 3 wymiana i już. Co do separatorów to sprawdzać wcześniej np na http://www.realoem.com czy jest takowy przewidziany bo np w silniku który posiadam w swoim aucie czyli M57n2 nie ma tej części zaznaczonej na zielono czyli separatora

 

http://img822.imageshack.us/img822/1134/2dab6d116ce076da.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.