Skocz do zawartości

330i jakie twardsze sprężyny, tabela twardości???


serek012

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Nadszedl czas wymiany amorkow w mojej buni (e46 330i 2000r bez M-pakietu). Pomyslalem ze to dobra okazja zeby utwardzic troszke autko - lunie jak jest twardo. Oczywiscie nalezaloby wymienic sprezyny i amory. Nie chce obnizac autka wiec jakis Eibach Pro Kit nie wchodzi w gre (z reszta one raczej obnizaja jak utwardzaja - sprawdzone empirycznie przez olege). Mam z przodu sprezyny o oznaczeniu 2 paski różowe, tył 3 paski czerwone. Czy ma ktos jakas tabele twardosci sprezyn do e46 zebym mogl dobrac cos twardszego uzywanego? Do tego sie zastanowie - albo Bilsteiny B4 (standartowe) albo B6 (twarde). Bardzo mi zalezy na takiej tabeli takze bylbym bardzo wdzieczny. Ponadto male pytanko: czy to prawda ze 316i-328i oraz wszystkie diesle procz 330d maja takie same sprezyny a 330d & 330i maja ich inny rodzaj? Nie chcialbym kupic sprezyn nie poasujacych do mojej 330i sedan.

 

Z gory dzieki za podpowiedzi, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chcesz utwardzic auto to zastanow sie nad kupnem stabilizatorow. Przerabialem B6, twarde sprezyny i stabilizatory. Stabilzatory daja zdecydowanie najwiecej jak chodzi o czucie auta i prowadzenie. Bardzo ograniczaja przechylanie sie auta na zakretach. Twardsze sprezyny najwiecej dawaly na trasie jak byla nierowna droga i dzieki nim auto sie mniej bujalo, bylo blizej ziemi, przy szybszej jezdzie. To byla najwieksza roznica jaka odczulem po przesiadce na standardowe sprezyny.

 

Same B6 w stosunku do normalnych amorow sa troszke twardsze i wielkiego efektu nie daja, ja bylem bardzo rozczarowany bo to byl pierwszy zakup ktory mial poprawic prowadzenie sie E46.

 

Kup przede wszystim stabilizatory H&R. Jakie amory do tego? Ja teraz po B6 kupilem Sachsy zwykle (touring chyba sie nazywaja) i dobrze mi sie jezdzi , jest wiekszy komfort, a auto prowadzi bardzo dobrze. Jak zaloze letnie opony to bede mial pelne porowanie na ile mozna sobie pozwolic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz.

Ja wlasnie chcialem zaczac od B6 i sprezyn. Nie myslalem nad stabilizatorem. Kolega w e30 zregenerowal B6 i mowi ze jest masakryczna roznica dlatego chcialem pojsc w ta strone (w strone B6). Zalezy mi na tym zeby auto bylo twardsze na trasie (no i oczywiscie tez podczas nazwijmy to "pajacowania"). Caly drazek stabilizatora to juz lepszy wydatek. H&R na allegro do M3 kosztuje ok 2300zl, masz moze namiary na ta czesc dla zwyklego sedana e46 330i? Chcialem porownac koszta. Caly czas szukam tez sprezyn ale gdziekolwiek dzwonie nikt nie jest w stanie mi powiedziec jakich powinienem szukac (w sensie paski i kolory). Tyle co sie dowiedzialem ze 330d i 330i maja inne sprezyny od calej reszty. Nie chce kupowac zadnego Eibaha Pro kit, Koni czy H&R sprezyn bo one wszystkie obnizaja od 3-5 cm a nie chce obnizac auta. Czaly czas szukam tej tabeli z charakterystykami dla sprezyn vs oznaczenia ale lipa. Please help!

 

Z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz.

Ja wlasnie chcialem zaczac od B6 i sprezyn. Nie myslalem nad stabilizatorem. Kolega w e30 zregenerowal B6 i mowi ze jest masakryczna roznica dlatego chcialem pojsc w ta strone (w strone B6). Zalezy mi na tym zeby auto bylo twardsze na trasie (no i oczywiscie tez podczas nazwijmy to "pajacowania"). Caly drazek stabilizatora to juz lepszy wydatek. H&R na allegro do M3 kosztuje ok 2300zl, masz moze namiary na ta czesc dla zwyklego sedana e46 330i? Chcialem porownac koszta. Caly czas szukam tez sprezyn ale gdziekolwiek dzwonie nikt nie jest w stanie mi powiedziec jakich powinienem szukac (w sensie paski i kolory). Tyle co sie dowiedzialem ze 330d i 330i maja inne sprezyny od calej reszty. Nie chce kupowac zadnego Eibaha Pro kit, Koni czy H&R sprezyn bo one wszystkie obnizaja od 3-5 cm a nie chce obnizac auta. Czaly czas szukam tej tabeli z charakterystykami dla sprezyn vs oznaczenia ale lipa. Please help!

 

Z gory dzieki

 

 

Ja kupowalem z fahrwerkebilliger.de , wlasnie patrze ze dokladnie 25.marca 2008 czyli 3 lata temu :) 319e kosztowaly wtedy. Zadnego cla nie placilem.

Mowisz, ze koncza ci sie amory, to tez wplywa na to, ze auto bardziej miekkie sie wydaje. Ja ci radze po moich doswiadczeniach, bo przerabialem to wszystko, nie koncentruj sie na sprezynach, stabilizatory daja najwiecej, ja w kazdym kolejnym aucie bede zmienial stablizatory a potem amortyzatory, sprezyn raczej juz nie bede tuningowal, nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Ale przeciez tak na logike to stabilizator dziala w zakrecie - sztywny powoduje ze auto sie mocno nie przechyla. Jak on moze dzialac przy jezdzie na wprost np przez lezacego policjanta? W takim przypadku wydaje mi sie ze tylko sprezyny i amory. Wg mnie stabilizator przy normalnej jezdzie na trasie nie usztywnia. Zgodze sie jak ostro jezdzisz w zakretach - auto sie tak moze nie przychyla ale jaki ma to wplyw na twardosc calej zawiehy... wg mnie znikomy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłeś te springi kolego ?

Sam się nad czymś takim zastanawiałem z powodu mniejszego skoku buni na różnego rodzaju wybojach, zakrętach itd.

Bilsztejny B6 załadowałem zaraz po zakupie jakieś 3 lata temu i co prawda nie sprawdzałem ich ale sądzę, że jest :cool2:

 

Pytanie właśnie o sprężynki ?

 

Autko to 99r 320d 136km zwykła zawiecha.

 

Sądzę, że to co byś wybrał to też by podeszło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Caly czas szukam tych sprezynek, oznaczen itp ale nie trafilem jeszcze na osobe ktora wiedzialaby o co chodzi, dzwonilem do ludzi tez. Np na allegro mozna kupic duzo rzeczy, sa wystawiane springi z np 1 bialym paskiem lub 2 niebieskimi ale nikt nie wie co to znaczy. Na forum Z3 wyczytalem ze kolory i ilosc paskow nie ma znaczenia bo jest to tylko uzywane do parowania sprezyn. Wg mnie to troche bzdura bo po co by mialo sie parowac sprezyny jak niby wszystkie sa takie same? Jak takie same to po co wogole rozrozniac na kolory i paski. Co udalo mi sie wiecej dowiedziec to np. http://moto.allegro.pl/eibach-sprezyny-bmw-e46-sedan-320-323-325-328-330-i1539161271.html - wynika stad ze e46 sedan 320i, 323i, 325i, 328i, 330i, 318d, 320d maja te same springi (potwierdzilem na stronce Eibacha) co troche rozszerza obszar posukiwan... (jak ten sam kit wchodzi do tych wszystkich modeli tzn ze wszystkie maja te same springi). Tyle ze jak juz wczesniej pisalem nie chce obnizac tylko utwardzic :) Dalej szukam tej tabeli bo na logike musi cos takiego istniec...

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

kolego jeśli chcesz utwardzić to od tego jest odpowiedni amortyzator ( BILSTEIN B6 ) i to on odpowiada za utwardzenie auta !!!!

skupiasz się po prostu na tym elemencie co nie trzeba .....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Doszedlem do tego samego wniosku. Pogrzebalem bardzo duzo i wyszlo ze znaczenie sprezyn - ilosc paskow vs kolory rozni sie w zaleznosci od modelu, silnika, wersji wyposazenia itp. Nie mozna powiedziec ze np zielone to twardsze od niebieskiego itp. M-technik jest obnizony i mozna sie pokusic o sprezyny od m-technika ale to wg "ksiazki" wymagaloby tez wymiany wahaczy na m-technikowe, silent blockow no i pewnie drazka stabilizatora ktory w m-techniku ma 24 mm srednicy a standartowo 23 mm. Jak drazek stabilizatora to i krotsze drazki stabilizatora... itd itd szkoda gadac. Rozmawialem z ludzmi ktorzy sie naprawde na tym znaja i wszyscy mowili: absolutnie nic nie ruszac tylko wlozyc bilsteiny b6. Tak tez zrobie...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja śmigam na B6 i powiem teraz że nie wyobrażam sobie jazdy na standardzie.

Wracając do tematu zgodzę się z przedmówcami, myślę sobie załadować do tego springi -35mm na przód

i będzie to co chce tak mi się wydaje :norty: nie no bedzie elegancko jest sztywniej lecz nie mniej komfortowo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.