Skocz do zawartości

Co wybrać? E36 z silnikiem 1.8 czy 2.5 TD?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Od pewnego czasu noszę się z zamiarem sprzedaży mojej Bavarki i kupna E36 z 2.5 TD roczniki '91-'93. Niby te same konie /116/ ale...

Nigdy nie miałem diesla. Jakie występują problemy jeśli chodzi o silnik TD? Za wszystkie wypowiedzi z góry dziękuję. :)

Pozdrawiam

DANIEL


318i E36 '93 ---> 524TD E34 '91 + SZPERA! ---> 730i E32 '90 ---> 520i E34 '91 ---> 525i E34 '92 ---> 528i E39 '97 ---> 530d E39 '01 ---> 318i E46 M43 '99 ---> 328i E46 M52TU '98 ---> 520d E39 M47 2001 ---> 320d E46 M47 2003 ---> 318d E91 N47 2009

Opublikowano

Nie kupuj E36 z 91 ani 92 roku.

Dopiero w następnych latach dopracowano je i są podobno o wiele lepsze.

Ja mam E36 z 94 roku i jestem naprawdę zadowolony.

Szukaj z silnikiem M43, jest na łańcuchu, odpada problem paska rozrządu.

Powodzenia.

Pozdrawiam


Robert

Opublikowano
Z diesla nie wyciagniesz tyle mocy na stacie do z benzyny, diesla nie mozesz katować bo to się może źle szkończyć dla silniczka, osobiście mam 318 TDS i zmieniam teraz na jakąś ładną 320 lub 520 i mam zamiar wsadzić gaz do niej. A 1.8 ma 120 PPS a 2.5 TDS 150 PPS.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Witam! Od pewnego czasu noszę się z zamiarem sprzedaży mojej Bavarki i kupna E36 z 2.5 TD roczniki '91-'93. Niby te same konie /116/ ale...

 

Jeśli zastanawiasz się nad dieselem to pomyśl raczej o 325 TDS. Lepsze osiągi od TD a spalanie w zasadzie na tym samym poziomie.

 

Z diesla nie wyciagniesz tyle mocy na stacie do z benzyny, diesla nie mozesz katować bo to się może źle szkończyć dla silniczka, osobiście mam 318 TDS i zmieniam teraz na jakąś ładną 320 lub 520 i mam zamiar wsadzić gaz do niej. A 1.8 ma 120 PPS a 2.5 TDS 150 PPS.

 

Zgadza się, że z dieselem nie przyspieszysz ze startu tak jak benzyną, ale potem moment obrotowy Ci pomoże. Oczywiście diesel nie nadaje się do katowania, ale sądzę że każdy posiadacz BMW szanujący swój samochód nie będzie go katował niezależnie od tego czy ma benyznę czy diesela. :twisted:

 

Trochę danych:

318i - 115 KM przy 5500 obr/min, 168 Nm przy 3900 obr/min

325 TD - 115 KM przy 4800 obr/min, 222 Nm przy 1900 obr/min

325 TDS - 143 KM przy 4800 obr/min, 260 Nm przy 2200 obr/min

Czasy przyspieszenia do 100 są odpowiednio: 11.3, 12.0, 10.4.

 

[info dla saq: jeśli znudziła Ci się 318 TDS, chcesz jeździć szybciej i oszczędniej to radziłbym raczej poszukać 325 TDS niż 320i, nie wspominając już o 520i, i zakładać gaz. Osiągi są bardzo zbliżone (w 325 TDS nawet lepsze niż w 520i) a nie trzeba robić sobie problemów z gazem...]

 

Jeśli chodzi o usterki czy problemy w dieselach to Ci niewiele powiem. Poszukaj tu na forum - było już trochę o tym... Albo czekaj - może komuś będzie się chciało jeszcze raz o tym pisać... :?

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

w dieslu uważaj na głowice no i możesz mieć czasami problemy w zimie w zależności gdzie tankujesz :-) - jeszcze jedno nie napalaj się na BMW i nie kupuję odrazu bo możesz tego pożałować (koszty).

 

>Bastek: a Tobie czym się lepiej i wygodniej jeździ E36 czy E34 bo wiedziałem na stronie, że posidasz oba modele. Odbośnie w/w postu nie chodzi mi tutaj o moc i przyspieszenie (chociaż też), ale bardziej o wygodę i przyjemość z jazdy, wieć co być wybrał 320, 325 tds czy 520 ??

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Najchętniej wszystkie :lol:

 

A poważniej: spośród modeli które wymieniłeś każdy ma swoje plusy i minusy (jak wszystko :) ):

320i / 520i

W trójce nieco lepsze przyspieszenie niż w piątce (10.0 / 10.6), spalanie nieco mniejsze ale różnica minimalna. Komfort lepszy w piątce. Mimo że jest większa drogi trzyma się moim zdaniem nie gorzej od trójki, a dodatkowo sprawia wrażenie (a w zasadzie to jest) cięższej i przez to bezpieczniejszej. Kiedy przesiadłem się z E34 520i na E36 316i to za pierwszym razem w trasie miałem wrażenie że trójka za bardzo "fruwa" po koleinach i że w ogóle jest jakaś mało stabilna...

320i / 325 TDS

320 ma nieco lepsze przyspieszenie (10.0 / 10.4), ale za to spalanie mniejsze o jakieś 2.5 litra i do tego ropy :) Komfort ten sam. :D

325 TDS / 520i

Tu porównanie wynika samo z siebie z punktów powyżej...

 

Spośród tych modeli wybrałbym chyba najchętniej ...525 TDS :D

A jeszcze chętniej (co mam nadzieje stanie się za jakiś rok do dwóch) 530d Touring.

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

Tak, wiem. TDS to wspaniały silnik :D . O takim marzę już od dawna ale za 22 tys. zł ciężko mi będzie kupić coś w dobrym stanie, czyli z działającą, sprawną turbiną :? . Widziałem kilka takich TDS i to były wraki /w tych pieniądzach oczywiści/. A z tymi końmi to ciekawe, bo podobno przelicznik z kW na KM to 1,36. 318i i 325TD mają 85 kW, bez wątpienia.

Więc 85 kW x 1.36 = 115.6 KM, po zaokrągleniu można przyjąć, że 116 KM. 8)

Pozdrawiam

DANIEL


318i E36 '93 ---> 524TD E34 '91 + SZPERA! ---> 730i E32 '90 ---> 520i E34 '91 ---> 525i E34 '92 ---> 528i E39 '97 ---> 530d E39 '01 ---> 318i E46 M43 '99 ---> 328i E46 M52TU '98 ---> 520d E39 M47 2001 ---> 320d E46 M47 2003 ---> 318d E91 N47 2009

Opublikowano

Arek napisał:

 

Czy jest 85kW czy 115KM to zalezy chyba od progow podatkowych.

 

O co ci chodzi z tymi progami podatkowymi Arku?!

Pozdrawiam

DANIEL


318i E36 '93 ---> 524TD E34 '91 + SZPERA! ---> 730i E32 '90 ---> 520i E34 '91 ---> 525i E34 '92 ---> 528i E39 '97 ---> 530d E39 '01 ---> 318i E46 M43 '99 ---> 328i E46 M52TU '98 ---> 520d E39 M47 2001 ---> 320d E46 M47 2003 ---> 318d E91 N47 2009

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.