Skocz do zawartości

318d wentylator chlodnicy pracuje non stop


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam taki problem przekrecaam kluczyk na 1 i od razu wlacza sie wentylator chlodnicy a silnik jest zimny i nawet go nie uruchomilem.

po odpaleniu caly czas chodzi i jak gasze to dopoki nie przekrece kluczyka do konca czyli zgasze i zostawie wlaczone kontrolki to nadal dziala i mocno wieje co mi strzelilo? jakis czujnik temeratury? na desce pokazuje normalnie od zimnego az do polowy

Bardzo Mądry Wybór
Opublikowano
w tamtym roku miałem podobny problem w 320d , wentylator kręcił się bez przerwy, nawet na zgaszonym aucie. Padł sterownik, moduł jedni mowia tak inni tak, wentylatora.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

znany problem i niestety kosztowny - ów regulator sprzedawany jest wyłącznie z wiatrakiem, ori jakieś 1.2 tys czyli niefajnie. co do mojego przypadku - a jakże, mnie też to spotkało - to zimę przelatałem na wyciągniętej wtyczce ale na lato przy klimie on wiatrak się przydaje, także w myśl zasady polak wszystko naprawi, rozebrałem regulator i wymieniłem tylko uszkodzone elementy, koszt 5 złotych :) spalił się jeden z tranzystorów mocy, na załączonych fotach już po wymianie i dzięki temu widac co to za częśc - opis, w plastikowej obsadce tego bloku tranzystorów widac wypalenia jakie poczynił stary, z grubsza rzecz biorąc zmienił się w węgielek. przy wydłubywaniu układu z bardzo niemiłej galaretkowatej masy w jakiej wszystko jest szczelnie zatopione i to do góry nogami uszkodziłem niechcący jeden z niewinnych kondensatorów ceramicznych, po wymianie na uniwersalny odpowiednik wszystko zadziałało idealnie, błędy poznikały normalnie wiatrak podlega pod DDE czyli ma powiązanie z silnikiem i robi tam błędy. jeszcze raz polecam ostrożnośc i cierpliwośc osobom podejmującym się podobnej naprawy, metodyczne i odpowiednie podważanie płytki ze wszystkich stron w końcu uwolni układ z galaretki z fajnym mlaskiem :) potem wystarczy tylko oczyścic i po naprawie przenieśc gdzie indziej, mój na przedłużonych przewodach spoczywa koło webasto we wnece w pudełku po centralce alarmu

http://img508.imageshack.us/img508/8679/ventreg1.jpg

http://img857.imageshack.us/img857/4567/ventreg.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
gdzie ten regulator sie znajduje gdzie go szukac? podlaczenie pod kompa w aso wykaze ze to to?
Bardzo Mądry Wybór
Opublikowano
znany problem i niestety kosztowny - ów regulator sprzedawany jest wyłącznie z wiatrakiem, ori jakieś 1.2 tys czyli niefajnie. co do mojego przypadku - a jakże, mnie też to spotkało - to zimę przelatałem na wyciągniętej wtyczce ale na lato przy klimie on wiatrak się przydaje, także w myśl zasady polak wszystko naprawi, rozebrałem regulator i wymieniłem tylko uszkodzone elementy, koszt 5 złotych :) spalił się jeden z tranzystorów mocy, na załączonych fotach już po wymianie i dzięki temu widac co to za częśc - opis, w plastikowej obsadce tego bloku tranzystorów widac wypalenia jakie poczynił stary, z grubsza rzecz biorąc zmienił się w węgielek. przy wydłubywaniu układu z bardzo niemiłej galaretkowatej masy w jakiej wszystko jest szczelnie zatopione i to do góry nogami uszkodziłem niechcący jeden z niewinnych kondensatorów ceramicznych, po wymianie na uniwersalny odpowiednik wszystko zadziałało idealnie, błędy poznikały normalnie wiatrak podlega pod DDE czyli ma powiązanie z silnikiem i robi tam błędy. jeszcze raz polecam ostrożnośc i cierpliwośc osobom podejmującym się podobnej naprawy, metodyczne i odpowiednie podważanie płytki ze wszystkich stron w końcu uwolni układ z galaretki z fajnym mlaskiem :) potem wystarczy tylko oczyścic i po naprawie przenieśc gdzie indziej, mój na przedłużonych przewodach spoczywa koło webasto we wnece w pudełku po centralce alarmu

http://img508.imageshack.us/img508/8679/ventreg1.jpg

http://img857.imageshack.us/img857/4567/ventreg.jpg

a jednak da się go naprawić ....

jutro wyciągam swój .... :norty:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Moduł znajduje się na wentylatorze(widać go gdy spojrzy się z góry), odkręca się go czterema śrubkami torx t15 ale żeby go wyjąć należy wyjąć cały wentylator z obudową.

Nie jest to trudne :)

Opublikowano
ok dzieki wielkie.. a jak sprawdzic czy to napewno to padlo? podlaczenie pod kompa to wykryje?
Bardzo Mądry Wybór
Opublikowano
nie jestem do końca pewien ale jak moduł jest sprawny a sam wiatrak jest uszkodzony to nie wywala błędu .... ale to na razie przypuszczenia ponieważ ostatnio robiłem diagnostykę w e46 benzynie i klima się włączała natomiast wiatrak nie a błędu nie było ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mały update; moja próba reanimacji sterownika wentylatora skończyła się definitywnie jakiś tydzień temu - naprawiona cześc znowu odmówiła współpracy a ja się poddałem i nabyłem za jedyne 70e używkę kompletny wentylator ze sterownikiem i wreszcie wszystko śmiga jak należy - okazało się, że w starym wiatraku zepsuta była również membrana podciśnieniowa żaluzji i odbijało się to... głównie na spalaniu! po tygodniu jazdy ze sprawnym elementem wentylującym zauważam dużo lepszy odgłos pracy motoru/ lepszą pracę klimy/ spalanie poprawa o 0,4l - także finalnie odradzam dłubaninę, nie warto, teraz śmigam na wiatraku a. d. 03' i myślę że na kilka lat da radę..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
po pierwsze motor pracuje wyraznie ciszej, pasuje mu bardziej, wbrew pozorom zasysac powietrze dołem przez tę dziurę, silnik szybciej sie dogrzewa a auto poprzez 'niełapanie' wiatru jest bardziej opływowe, z tej techniki korzysta teraz dużo aut w celu delikatnego poprawienia spalania - tak ja to sobie tłumaczę :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dokładnie, w zasadzie pierwszy raz zauważyłem że ta żaluzja w ogóle jakoś działa to dopiero po wymianie tego elementu, teraz w zasadzie nie wiem kiedy się otwiera, po odpaleniu zaraz się zamyka a podczas jazdy to już nie wiem co tam się dzieje, ale jak już pisałem autko chodzi lepiej i absolutnie nie narzekam na jakieś problemy z przegrzaniem, szybciutko łapie pion i tak trzyma, a wiatrak załącza się jedynie sporadycznie przy włączonej klimie czyli wszystko jak należy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.